abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.1. 04:44 | Nová verze

    Po více než dvou letech od vydání předchozí verze 2.12 byla vydána nová stabilní verze 2.14 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader, Wikipedie). Přehled novinek v souboru NEWS a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    15.1. 02:22 | Nová verze

    Google Chrome 144 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 144.0.7559.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 10 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (42%)
    Celkem 463 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Ilfirin avatar 7.5.2018 11:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Dnes jsem se asi špatně vyspal. Takže z původního udělali placenou službu, která je trochu zdarma, ale všechny své faktury, ala firemní tajemství, posíláte třetí straně? Abych citoval Krytona, jsem tu snad jediný, komu tohle všechno připadá tak trochu nevkusné?
    xkucf03 avatar 7.5.2018 11:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur

    Nejkomičtější na tom je, že dodavatel často pošle do jednoho cloudu strojově čitelná data, aby mu to z nich vyrobilo fakturu v PDF. A jeho zákazník pak toto PDF1 pošle do jiného cloudu, aby mu to z něj vyrobilo strojově čitelná data. To je panečku pokrok a smysluplné využití moderních technologií!

    [1] Další úroveň je vložit do toho ještě tiskárnu a skener.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Acci avatar 7.5.2018 11:46 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A přitom stačí používat existující standardy: https://cs.wikipedia.org/wiki/ISDOC
    7.5.2018 12:00 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    kdyz uz, tak

    https://en.wikipedia.org/wiki/EDIFACT
    Bystroushaak avatar 7.5.2018 18:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    UNA:+.? '
    UNB+IATB:1+6XPPC:ZZ+LHPPC:ZZ+940101:0950+1'
    UNH+1+PAORES:93:1:IA'
    MSG+1:45'
    IFT+3+XYZCOMPANY AVAILABILITY'
    ERC+A7V:1:AMD'
    IFT+3+NO MORE FLIGHTS'
    ODI'
    TVL+240493:1000::1220+FRA+JFK+DL+400+C'
    PDI++C:3+Y::3+F::1'
    APD+74C:0:::6++++++6X'
    TVL+240493:1740::2030+JFK+MIA+DL+081+C'
    PDI++C:4'
    APD+EM2:0:1630::6+++++++DA'
    UNT+13+1'
    UNZ+1+1'
    To vzniklo někde na sálových počítačích, ne?
    xkucf03 avatar 7.5.2018 18:24 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur

    Existuje i XML varianta nebo pak ten ISDOC. Nicméně pointa je v tom, že je to nějak definovaný formát, jsou pro něj napsané knihovny a stačí je použít. Zrovna ten ISDOC podporují snad všechny účetní programy, které se tu používají.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.5.2018 23:24 bernard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    ano, edifact je z dob salovych pocitacov, stale hojne pouzivany vo svete transakcneho spracovania dat uz aj nielen na salovych pocitacoch
    7.5.2018 16:16 pasky | skóre: 5 | blog: pasky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Samozřejmě, že v ideálním světě by to vypadalo tak, že počítače si vyměňují mezi sebou strojově čitelná data, a lidé celý proces sledují jen z co největšího povzdálí. Proti tomu jdou dvě pozorování:

    - strojově čitelné formáty popisující reálný svět (dostatečně univerzálně a přesně) je těžké vymyslet a hlavně pořád dokola v různých softwarech implementovat. Ano, máme EDI, UBL, ISDOC, ... a to už desítky let, ale přesto si stále vyměňujeme PDFka. Je potřeba přemluvit mnoho článků v hodně konzervativním procesu, a změna většina článkům řetězce nepřinese moc výhod. Pokud už se EDI používá, není bez zajímavosti, že přesný formát určuje odběratel (a diktují si to ti největší odběratelé), ne vydavatel faktury.

    - lidé v tom procesu stále jsou kvůli všemožným výjimkám, okrajovým případům a pokročilejším úlohám (třeba zaúčtovávání). A pokud tam jsou, potřebují na data vidět a zároveň vidět i to, co stroj nepotřebuje (třeba různé popisky, poznámky, telefonní čísla, ...).

    V Rossumu vlastně budeme rádi, když právě pomůžeme tomu, aby si lidé faktury vyměňovali pohodlněji a smysluplněji. (A až nás ve fakturách nebude potřeba, chceme my už dávno vyčítat spoustu jiných dokumentů technologií, kterou teď na fakturách ladíme.)
    xkucf03 avatar 7.5.2018 18:37 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur

    Chápu ten byznys model (už před lety jsem viděl průzkumy, kolik peněz velké firmy vyhazují za přepisování faktur) a možná je to i lepší než aby spousta lidí seděla u počítače a opisovala čísla z obrázku do formuláře… ale stejně je mi trochu smutno z toho, k čemu se potenciál technologií používá. Když se to to člověk podívá trochu s odstupem třeba jako nějaký mimozemšťan, tak z toho lidstvo vychází opravdu hloupě – část lidí generuje problém a část lidí se ho pokouší řešit – vyplýtvají na to obrovské množství prostředků, místo aby se dohodli. A jak jsem psal ve vedlejší diskusi, mám trochu obavu, aby technologie tohoto typu nezafixovala současný špatný stav a neudělal z něj normu (protože lepší a čistější řešení nebude už tak akutně potřeba). Tak snad to bude aspoň k něčemu a časem najdete smysluplnější využití pro to, co se naučíte na fakturách.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 7.5.2018 22:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Ano, máme EDI, UBL, ISDOC, ... a to už desítky let, ale přesto si stále vyměňujeme PDFka. Je potřeba přemluvit mnoho článků v hodně konzervativním procesu, a změna většina článkům řetězce nepřinese moc výhod.
    Chápu, že je složité, přehodit se z „defaultně lidsky čitelného“ PDFka na nějaký úplně jiný formát. Fascinuje mě ale, že lidstvo nedokáže dát do rohu toho PDFka malý QR code. Faktura by vypadala a šla zpracovávat (člověkem) pořád stejně, ale současně by to šlo strojově.
    Bystroushaak avatar 8.5.2018 01:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Fakturoid co používám já to tak umí. Ale chápu, že různé jiné instituce mají větší setrvačnost. Ale zase s nástupem mobilních plateb je to čím dál častější.
    8.5.2018 01:39 pasky | skóre: 5 | blog: pasky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Neveril bys, co vsechno chteji ruzni uzivatele z faktur vycitat. :) Ten QR kod by byl pekne velky. Dalsi zadrhel, ktery komplikuje spoustu "strojove citelnych" dat na fakturach, je adversarialni dodavatel, ktery vygeneruje fakturu, kde bude neco jineho v QR kodu nez lidsky citelne.
    Jendа avatar 9.5.2018 02:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Dalsi zadrhel, ktery komplikuje spoustu "strojove citelnych" dat na fakturach, je adversarialni dodavatel, ktery vygeneruje fakturu, kde bude neco jineho v QR kodu nez lidsky citelne.
    No, ne, že by zrovna dnes používané neuronky byly nějak odolné třeba proti adversariálním pixelům ;)
    Grunt avatar 8.5.2018 09:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Valná většina faktur ho tam ale má (a malý teda rozhodně není). Akorát zkus účetní vysvětlit co to je. By pak chudina neměla absolutně co na práci ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 8.5.2018 12:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Já teda když takovou fakturu vidím, tak je to spíš rarita.
    Grunt avatar 8.5.2018 12:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Máš špatné faktury. Jestli chceš, zašlu ti lepší i s fakturačníma údajema a fiktivním zbožím ;)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.5.2018 22:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Jenže ten QR kód obsahuje platební, nikoli účetní informace.
    6.3.2019 21:12 Lukym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A umí to z PDF ten ISDOC vygenerovat? Rázem by byla podpora pro téměř všechny účetní systémy v ČR.
    Jendа avatar 7.5.2018 11:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Ono to někdy bylo zdarma a na vlastní infrastruktuře?
    7.5.2018 12:23 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    koukam , ze sidli kousek od SUSE. Potichu , pomalu nam tady v Praze vznika Karlin valley.
    7.5.2018 17:57 Master of Puppets
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A co je tazke na tom spravit z PDFka TXT a ten skrz bash "nacitat" ?
    Bystroushaak avatar 7.5.2018 18:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    1. Ne každé PDF má textovou vrstvu. Řekl bych, že jich dokonce bude minimum.
    2. Když už ty data grepneš, tak taky potřebuješ chápat jejich význam. Protože každá faktura vypadá jinak, má jinde uvedené číslo účtu, variabilní symboly a tak podobně, tak pokud to chceš řešit obecně, narazíš rychle na problém přiřazení jednoznačného významu. Je 121655448894 kus čísla účtu, nebo variabilní symbol? Nebo číslo zakázky?
    Jendа avatar 7.5.2018 18:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Protože to není takhle jednoduché? Tak například tady mám fakturu, u které pdftotext vyrobí nějaké nesmysly, a výstup OCR hlavičky je tento:
    Variabilní symbol (uvádějte při platbě): 2111800075
    Konst.symbol: | 308 Stranač. 1
    
    Faktura - daňový doklad č.: FVCN-75/2018
    
    Dodavatel: Odběratel: Zákaznické číslo: Brmlab z.s.
    CM PROPERTY, s.r.o.
    
    K Žižkovu 282/9
    19000 Praha 9 Brmlab z.s.
    
    IČ: 05778042 Bubenská 1477/1
    
    DIČ: CZ05778042 170 00 Praha 7
    
    Česká republika
    
     
    
    Doprava:
    
    Úhrada: © Na bankovní účet x
    
    Banka: Česká Spořitelna a.s. IČ: 22860657
    
    Číslo účtu: 500026012/0800 Datum vystavení dokladu: 9.4.2018 Datum splatnosti:
    IBAN: © CZ4308000000000500026012 Datum zdanitelného plnění: 25.3.2018
    
    SWIFT: GIBACZPX Místo plnění: CZ 29.4.201 8
    Předmět zdanitelného plnění Množství /j. © rozk koz DH a vš Cena U
    
    Bez koukání do rejstříku a bez googlení z toho demangluj, kdo kde sídlí a jaké má IČ.
    Jendа avatar 7.5.2018 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A ještě koukám že ani očima z toho nedokážu tipnout, které je Datum splatnosti a které Datum zdanitelného plnění.
    7.5.2018 19:02 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    no a to je presne co pise nahore Franta. Rossumi ted nauci nejaky AI system za pomoci milionu faktur kde se tak obvykle takove udaje nachazi, kde se v okoli 'nejakeho' stringu, ktery vypada jako datum nachazi text jak 'splatnost' a dalsi silenosti.

    Ale jak pise pasky, oni se vlastne chteji ucit, jak se ta neuronova sit uci.
    Jendа avatar 7.5.2018 18:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Jinak jsem přesvědčen, že když dodáš svoje řešení, Rossum ho rád otestuje na své testovací množině, a pokud bude mít vyšší úspěšnost/nižší nároky než to jejich, tak tě opravdu bohatě odmění.
    8.5.2018 13:03 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    staci do PDF ulozit metadata( napr. zugferd) a PDF bude aj strojovo spracovatelne.
    Jendа avatar 8.5.2018 13:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    To snad všichni víme. Jak to souvisí s tématem zprávičky nebo komentáře, na který reaguješ?
    8.5.2018 13:16 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    zdalo sa, ze vsetci to nevedia. ci zastupujes vsetkych?
    Jendа avatar 8.5.2018 13:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Kdo to tady nevěděl?
    8.5.2018 15:53 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    ty povedz, ty vies vsetko.
    9.5.2018 00:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Vy tvrdíte "zdalo sa, ze vsetci to nevedia" - pokud něco tvrdíte, je na vás to doložit. A nebo se přiznat, že jste se spletl.
    Quando omni flunkus moritati
    9.5.2018 15:23 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    diky za ten hint - zugferd

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.