abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1249 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.6.2010 23:45 0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Co se rozumí kontrolou nad napadeným PC? To jako že může provádět operace s právy uživatele který plugin pustil nebo že "získá roota"?
    16.6.2010 10:51 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Kdyby aplikace běžící pod obyčejným uživatelem umožňovala získat práva roota, byl by to bezpečnostní problém jádra, ne té aplikace.
    pavlix avatar 17.6.2010 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    V tomto konkrétním případě... a když vynecháš možné zavinění mimo aplikaci i jádro.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.6.2010 12:20 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Ne, ve všech případech – jedinou výjimkou je případ, kdy aplikace byla spuštěna s právy roota a měla se jich vzdát. Pak by to mohl být problém aplikace. V ostatních případech je to buď chyba konfigurace systému (např. správce umožní přes sudo spustit cokoli pod právy roota), chyba jádra nebo chyba hardwaru.
    pavlix avatar 17.6.2010 14:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    jedinou výjimkou je případ...
    Jedinou zdaleka ne.
    V ostatních případech...
    Těch případů je víc, při troše snahy jich ještě pár vymyslíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.6.2010 14:49 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Takže podle vás lze napsat program, který spustím s právy běžného uživatele a program sám (bez součinnosti roota) svá práva povýší na roota? K čemu by pak bylo veškeré zabezpečení?
    pavlix avatar 18.6.2010 02:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Ne. (Odpověď na druhou otázku je tím pádem irelevantní.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 10:08 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Takže k získání práv roota potřebuji něco, co už práva roota má, a mé aplikaci je to „omylem“ poskytne. Tedy chybu v jádru, chybu v konfiguraci (způsobenou rootem) nebo chybu hardwaru. Další varianty (chybu ve fyzikálních zákonech, zázrak) za reálné nepovažuju.
    pavlix avatar 18.6.2010 11:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Pořád máš tu tvoji teorii děravou jak zrezivělý vrata.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 11:29 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Zatím ji nikdo nevyvrátil. Vy jste ve svých čtyřech komentářích dal dohromady přesně 0 příkladů, které by to vyvracely – předpokládám, že za tu dobu byste už aspoň jeden příklad dohromady dal.
    pavlix avatar 18.6.2010 12:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Vy jste ve svých čtyřech komentářích dal dohromady přesně 0 příkladů
    Nechával jsem to na vašem intelektu. Ale jestliže selhal, tak...

    Aplikace pod běžným uživatelem může zneužít chybu v aplikaci s právy roota, která obsahuje bezpečnostní chybu. To je případ který nezapadá do ničeho, co jste zatím napsal.

    Není to určitě chyba v jádře. Není to určitě chyba v hardware. A není to ani chyba v konfiguraci. Dokonce to není ani zázrak ani chyba ve fyzikálních zákonech.

    Když se mluví o bezpečnosti, je vynechání každého speciálního případu velmi nebezpečné.

    Tímto považuju naši debatu za skončenou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 12:28 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Aplikace pod běžným uživatelem může zneužít chybu v aplikaci s právy roota, která obsahuje bezpečnostní chybu. To je případ který nezapadá do ničeho, co jste zatím napsal.
    Ano, protože jsem psal o věcech, které se týkají té aplikace. On také třeba může na počítači root spustit rm -rf /, ale nenazýval bych to „bezpečností problém ve Flash Playeru“ jenom proto, že na tom počítači byl Flash také nainstalován. Podle vaší logiky by totiž například SQL injection přes webovou aplikaci byl bezpečnostní problém webového prohlížeče – tam také „aplikace pod běžným uživatelem (webový prohlížeč) může zneužít chybu v aplikaci s právy přístupu k databázi (webovou aplikaci), která obsahuje bezpečnostní chybu“.
    pavlix avatar 18.6.2010 13:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Podle vaší logiky...
    Argument podsouváním nevyřčeného? Chvíli jsem přemýšlel, jestli není pod moji úroveň na to vůbec reagovat, nakonec to bylo hodně na hraně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 14:05 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Aplikace, která využije bezpečnostní díru v jiné nesouvisející aplikaci, je sama bezpečnostním problémem. Napsal jste to, nebo ne?
    pavlix avatar 18.6.2010 14:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Samozřejmě, že trvám na tom, že za určitých okolností je taková aplikace bezpečnostním problémem a to tím, že v daném prostředí přidává novou zranitelnost.

    Aplikace mají různou dostupnost. Pokud tedy aplikace dostupná vzdáleně využívá bezpečnostní chybu aplikace dostupné lokálně, vzniká tím vzdálená zranitelnost, která by jinak nebyla.

    Oprava té druhé pak řeší oba problémy, oprava té první řeší jenom jeden problém. Přesto jsem toho názoru, že by se měly bezpečnostní chyby vyřešit obě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 18.6.2010 14:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Abych předešel nepochopením, samozřejmě myslím běžící lokální aplikaci (službu), která je ochotná s ostatními aplikacemi komunikovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2010 14:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    „Oprava“ té první nemusí problém řešit, ale také může jiný problém vytvořit, nebo nemusí mít na původní problém žádný vliv. Dejme tomu, že tou druhou lokálně zranitelnou aplikací bude třeba shell s nastaveným suid bitem. Vedle toho pak máte druhou aplikaci, která umožňuje uživatelům přes webové rozhraní spouštět po autentizaci pod jejich účtem libovolný příkaz. „Opravou“ té druhé (webové) aplikace (zakážete z ní spouštět jiné programy) jim sice znemožníte tu chybu shellu zneužít přes web, ale zároveň tu aplikaci zcela znehodnotíte. A přitom ti uživatelé dál mohou mít přístup třeba přes ssh, ze kterého si ten suid shell klidně spustí.

    Jinými slovy, opravit je potřeba to, co je rozbité. Pokoušet se to zazáplatovat flikováním všeho okolo, co by mohlo tu chybu zneužít, je sice možné, někdy dokonce není jiná možnost, ale vždy si koledujete o to, že na nějakou možnost zapomenete. Samozřejmě ale pokud aplikace určená k přehrávání videa nemá umět spouštět cizí kód, a přesto to umí, je to bezpečnostní chyba v té aplikaci. Ve vámi zmíněném případu, kdy by Flash Player uměl spouštět jiný kód a zároveň v systému existovala třeba nebezpečná suid binárka s vlastníkem roota, jsou tam bezpečnostní chyby dvě – spouštění kódu ve Flash Playeru a ta suid binárka.
    pavlix avatar 20.6.2010 22:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Takže si rozumíme :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2010 23:53 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    To by se mi docela hodilo, nejaka vzdalena plocha pristupna pres flash... :)
    Bedňa avatar 16.6.2010 09:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    +1 :D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 16.6.2010 09:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Tak som to len sprdele hodil do googla a co myslíte? Mněl ho tam
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.6.2010 00:08 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Nie je nič staršie, ako včerajšie správy. Pripomínam, pozrite si dátum toho upozornenia. Všimol som si to až po odoslaní správy.
    16.6.2010 12:15 Carth_Onasi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri

    Chci se zeptat, jak je to s 64-bitovym flashem? Protoze 10.0.45.2 je nejvyssi 64-bitova verze od Adobe a vyvoj se pozastavil.

    Zatim jsem prepnul zpatky na gnash...
    Bedňa avatar 16.6.2010 12:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Tu
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.6.2010 12:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostný problém vo Flash Playeri
    Bylo by dobré myslet na to, že ne všichni mají zapnuté zobrazování nadpisů u zpráviček. Bez nadpisu se čtenář až v předposlední větě dozví, o kterém produktu Adobe je vlastně řeč. I když na druhou stranu, pravda, Adobe zase tak moc softwaru pro Linuxu nepíše…

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.