abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (26%)
     (27%)
     (4%)
     (6%)
     (4%)
     (3%)
     (4%)
     (26%)
    Celkem 70 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 12:43
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    17.7.2006 14:15 krtko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    no ten cyberlink je v turbo linuxe uz davnejsie. a neviem ci je to akurat vyhra si to koli prehravaniu dvd kupovat.a mozu ma akurat tak ... ked si raz kupim original dvd tak preco by som nemal pravo si ho prehrat v linuxe. nech s tymi svojimi vymyslami idu do ...

    btw..."legalne" prehravanie dvd ma aj linspire.
    Josef Kufner avatar 17.7.2006 15:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    No, ono když si chceš legálně přehrát film, tak si ho nesmíš koupit na DVD s ochranou proti blablabla, ale musíš si ho stáhnout z netu. Pak ho máš legálně, nikomu nedáš ani korunu, nebudeš překonávat ochrany proti blablabla a je to vše naprosto v pořádku. A když si ho pak vypálíš na dvd, tak je to v pořádku i morálně, protože jsi za ten film zaplatil při koupi onoho prázdného média.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.7.2006 16:51 krtko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    no dobre, niekto to "vyriesi" aj takto. ale co ak ten film na tom dvd chcem, tak automaticky ked si ho prehram tak som spravil nieco nelegalne. takze ja nechapem ten pristup k tomu.
    Josef Kufner avatar 17.7.2006 22:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Hmm, koukám, že to asi nevyznělo dostatečně ironicky.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Shadow avatar 17.7.2006 17:41 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Jaký by česká justice asi udělila trest za přehrání originálního zakoupeného DVD v GNU/Linuxu pomocí libdvdcss?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    17.7.2006 18:21 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    můžeš to provést a pak se na zkoušku udat :-)
    Shadow avatar 17.7.2006 18:39 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Radši ne, Time.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    17.7.2006 20:01 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    A jak se dá legálně přehrát DVD na Svobodném Operačním systému? Sakra na co nám je Linux, když už nás uspokojují proprietární aplikace?!!!
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    17.7.2006 21:19 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    legálně v podstatě tak, že se nepoužije libdvdcss, ale zaplatí se licence na CSS http://www.dvdcca.org/
    17.7.2006 22:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Cituji FAQ:
    „CSS prevents movies from being illegally duplicated“
    Pánové asi zaspali dobu... :-D
    Does the First Amendment (Right of Free Speech) protect the right to post DeCSS on the Internet?

    No. The First Amendment does not protect the theft and distribution of intellectual property. Much like a copyrighted book cannot legally be scanned and posted on the Internet, protected software and encryption code cannot either.
    A není to FUD? Je ten algoritmus patentovaný nebo obsahuje DeCSS copyrightovaný kód jiný, než který napsal DVD Jon?
    Marcho avatar 17.7.2006 22:45 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    No u nás žádný první dodatek nemáme.

    V naší listině základních práv a svobod se mimo jiné píše, že

    Článek 17 (4) "Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti."

    Zakázat DeCSS se dá chápat jako "opatření nezbytné pro ochranu práv" i když to není patent ani copyright. Je to prostě zákaz daný zákonem, který je naprosto v souladu s Listinou základních práv a svobod.

    Špatný zákaz... ale bohužel není protiústavní.
    No Linux, Just GNU!
    17.7.2006 23:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Ne, teď je to ošetřené autorským zákonem. Ale já prostě nechápu ten blábol s „chráněným softwarem a šifrovacím kódem“, protože nic takového na DeCSS IMHO platit nemůže. Prostě lež.
    Marcho avatar 17.7.2006 23:08 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Ano ... to máte pravdu.

    Místo toho tam mělo být napsáno, že šíření DeCSS je zakázáno díky Digital Millennium Copyright Act.
    No Linux, Just GNU!
    Marcho avatar 17.7.2006 22:55 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Což ovšem porušuje onu druhou podmínku... tedy použití Svobodného operačního systému.

    Ta licence neumožňuje distribuovat svobodný software schopný dešifrovat CSS.
    No Linux, Just GNU!
    Mikos avatar 17.7.2006 22:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Řešení je jednoduché - na debilní zákony s*rát a přehrávat si DVD pod Linuxem vesele dál, já to tak taky činím a činit hodlám. A zároveň samozřejmě proti takovýmto stupidním zákonům bojovat veškerými dostupnými prostředky (bojkot, demonstrace, osvěta, ... například taková EFF.org může jít příkladem, nebo Stallman a jeho boj proti DRM).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.7.2006 09:50 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Problem je, ze kazdy vidi ty debilni zakony jinde. Takze az vas nekdo v budoucnu okrade o majetek, protoze bude povazovat zakony majetek ochranujici za debilni a bude na ne srat, tak uz to asi tak jednoznacne videt nebudete. Souhlasim s vasim druhy postojem, ale ten vysloveny v prvni vete je extremne nebezpecny. I kdyz, bez extremnich postoju by to nebyl anarchismus :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Marcho avatar 18.7.2006 10:47 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    V demokracii má rozhodnutá většina možnost prosadit své názory o debilních zákonech.

    Věřím, že většina občanů souhlasí, že je všeobecně prospěšné platit ze svých daní jednu organizaci která za chrání majetky všech.

    Naopak pochybuju, že většina občanů si přeje, aby autor uměleckých děl měl mít právo rozhodovat jak a v čem si jeho kopii smím nebo nesmím užívat.
    No Linux, Just GNU!
    18.7.2006 11:36 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    I kdyz, bez extremnich postoju by to nebyl anarchismus :-)

    to je samozrejme hlupost:

    The word "anarchy", as most anarchists use it, does not imply chaos, nihilism, or anomie, but rather an anti-authoritarian society that is based on voluntary association of free individuals in autonomous communities operating on principles of mutual aid and self-governance.
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Anarchism)
    18.7.2006 11:40 xxxxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Myslím, že tak žhavé to nebude: http://www.zive.cz/h/Uzivatel/AR.asp?ARI=130271.
    18.7.2006 11:44 xxxxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Zvláště tohle:

    Dle ustanovení § 30 odst. 1 se za užití díla podle autorského zákona (zákon č. 121/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů) nepovažuje „užití pro osobní potřebu fyzické osoby, jehož účelem není dosažení přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu, nestanoví-li tento zákon jinak“.

    18.7.2006 11:52 xxxxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVD v Linuxu legálně
    Chápu to tak, že užití díla pro osobní potřebu není užití dle autorského zákona, tj když si pro svou osobní potřebu pustíte DéVéDé, autorský zákon se na Vás vůbec nevztahuje.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.