Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.
Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.
PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.
Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.
Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.
Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.
Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.
Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Google podle očekávání otevřel video kodek VP8. Stalo se tak na jeho I/O konferenci v rámci oznámení projektu WebM, jehož cílem je vytvoření otevřeného video formátu vhodného pro web. VP8 doplní audio formát Vorbis a multimediální kontejner WebM, nový formát založený na Matrosce. K dispozici již jsou vývojové buildy Firefoxu a Opery s podporou VP8/WebM, patch pro FFmpeg nebo technická analýza VP8.
Tiskni
Sdílej:
Běžný Franta uživatel to ovšem nedělá a to jim stačí.
Jediné co nepůjde je DRM a to je jen a jen dobře.
With regard to patents, VP8 copies way too much from H.264 for anyone sane to be comfortable with it, no matter whose word is behind the claim of being patent-free
Což je ovšem subjektivní názor jednoho z vývojářů "konkurenčního" kodeku x264Ovsem ze je to subjektivni nazor. Na druhou stranu je to clovek, ktery H.264 kodek programuje a ta prislusna norma je v podstate jeho Bible, takze ji zna lepe nez bezny Franta Uzivatel a vi, jake technologie jsou v ni popsane.
Popravde fakt nemuseli matriošku tak osekávať.A brani snad neco tomu, aby clovek nacpal to video + zvuk + ty tuny dalsich opicaren, co Matroska podporuje, do Matrosky, misto do WebM?
WebM support is coming to YouTube and there are 40+ other companies banding together to support the open-source VP8 and WebM container format, including Opera and Mozilla. ... WebM/VP8 support in HTML5 can already be found in the nightly builds of Google's Chromium and Mozilla's Firefox as of today. Opera support for this new open-source format is coming very soon.Tak tohle zní ještě lépe! Éra svobodného videa konečně začala.
Despite the unbridled enthusiasm among bloggers for Google's newly announced free WebM codec, a digital video expert has reviewed the new VP8 specification and delivered a severely deflating technical analysis, noting that it decodes video slowly, is buggy, and copies H.264 closely enough to all but guarantee patent issues.
Rychlost a efektivita dekodovani je v teto dobe masivniho nastupu mobilnich zarizeni alfou i omegou. Pokud nejsi schopen format rychle a s malou spotrebou baterky dekodovat, muze ho vymyslet treba sam Stallman, ale bude k nicemu...
Já jsem četl originál analýzy od developerů x264, nepotřebuju přežvýkaný a tendenční článek z AppleInsideru
A přesně něco takového jsem od developerů x264 dopředu očekával. Analýza je to pěkná, ale jak se dalo očekávat spoustu věcí přehání a některé vyjádřené názory jsou silně subjektivní (hlavně okolo patentů).
Faktem který z analýzy vyplývá je, že současná (referenční) implementace VP8 kodeku je co se týče PSNR o 8,5% lepší než H.264 Baseline profil kódovaný pomocí x264 a o 28% horší než H.264 High profil kódovaný pomocí x264. Přičemž i podle té analýzy od x264 developerů prostor ke zlepšení implementace kodeku stále je (a také je nutné si uvědomit, že x264 je nejlepší H.264 enkodér a dává _podstatně_ lepší výsledky než třeba stupidní applí QuickTime).
Analýza je to pěkná, ale jak se dalo očekávat spoustu věcí přehání a některé vyjádřené názory jsou silně subjektivní (hlavně okolo patentů).Aneb jak to zahrat pod koberec...
A k tvym cislum: jak uz jsem napsal, tak nejdulezitejsi u video kodeku dneska je, aby umel dekodovat co nejlepe za co nejnizsi cenu ve smyslu procesoroveho casu a hlavne baterky. PSNR je sekundarni.
A pokud jde o ten QT, rad se podivam na nejaka solidni porovnani QuickTime X a x264, ktera budou resit prave hlavne efektivitu -- mas link? (jeste k tvemu pouziti slova enkoder: za jak dlouho je kdo schopen enkodovat video me fakt nezajima -- to je u implementaci kodeku absolutne to posledni, samozrejme pokud to neni fatalne dlouho)
za jak dlouho je kdo schopen enkodovat video me fakt nezajima -- to je u implementaci kodeku absolutne to posledniNa tom x264 blogu se pise, ze i v tom nejprimitivnejsim nastaveni to zvladne s bidou 29fps na intel i7 (4 jadrovy, 1,6GHz), co je DOST UBOHY. Samozrejme kdyz enkodujes film a nechas to bezet na pozadi nebo pres noc, tak ti nejaka ta minuta sem nebo tam muze byt naprosto ukradena, ale pokud to jedes v tezkym real-time jako napriklad pri streamovani ([web]kamera), tak tam je to dost podstatne.
A pokud jde o ten QT, rad se podivam na nejaka solidni porovnani QuickTime X a x264, ktera budou resit prave hlavne efektivitu -- mas link?Stačí se podívat třeba na Doom9 fóra. V testech co se týče výsledné kvality (nevím jak rychlosti, to už si opravdu nepamatuji) vždy dopadl Apple H.264 oproti x264 naprosto katastrofálně (byl snad někde na úrovni XviDu). Pravda je to tak rok zpátky co jsem na to koukal, ale nevěřím moc tomu, že by se nějak extra polepšil. Zkus si najít jestli chceš nějaký novější test.
Je fakt, že kvalitativně je na tom x264 velmi dobře. Na druhou stranu je fakt, že pro většinu lidí není ten rozdíl pozotovatelný (vždycky, když vidím v obchodě týpky pozotovat každý pixel na plazmě a LCD, tak mi to příjde úsměvné). Daleko důležitější je ovšem produkční workflow a tady zrovna není x264 příliš silný.
K čertu s Českou Pirátskou Stranou.
To jako nejakej typek xyz nekde ve foru napise, co si doma na svem pocitaci nameril a ja to mam brat jako etalon? Rok zpatky je dost -- to totiz nebyl na svete Snow Leopard a QuickTime X. Posledni verze QT je zhruba 50 dni stara.
Každopádně H.264 ze světa nezmizí (alespoň v dohledné době) a VP8 znamená akorát, že budu muset dělat dvě verze videa - VP8 pro "internet" a H.264 pro zařízení.
Mimochodem dolar a půl (to vidím jako horní strop) za H.264 není nic, co by někoho finančně zrujnovalo. To ta práce s produkcí a správou dvou (či snad více?) verzí videí přijde na víc.
Mám k tomu několik důvodů:
Publikování multimediálního obsahu přes internet pro zábavu je zcela zdarma. Licenční poplatky pokrývá AVC Licence, kterou zaplatil výrobce software — tzv. Licensee.
Současný model je platný teď (do 30. prosince 2010) a od 31.12.2010 do 31.12.2015.
Toš tak.
Analýza je to pěkná, ale jak se dalo očekávat spoustu věcí přehání a některé vyjádřené názory jsou silně subjektivní (hlavně okolo patentů).Aneb jak to zahrat pod koberec...A k tvym cislum: jak uz jsem napsal, tak nejdulezitejsi u video kodeku dneska je, aby umel dekodovat co nejlepe za co nejnizsi cenu ve smyslu procesoroveho casu a hlavne baterky. PSNR je sekundarni.
Hlave ze kdyz slo o to, ukazat, jak je Theora spatna, tak se najednou kazdy ohanel PSNR...
Ten článok na appleinsider.com je len reklama na Apple a vety vytrhnuté z kontextu doplnené úvahami o nesúvisiacich veciach (alebo skrátene: kopec sračiek).Od snad někdo (kromě Apple-fanboys) od AppleInsideru čekal něco lepšího?
Tím popisem ses opravdu krásně trefil do černého
In its HTML5 support, IE9 will support playback of H.264 video as well as VP8 video when the user has installed a VP8 codec on Windows.Ne že by mě IE zajímal, ale tohle jsem fakt nečekal (spíš jsem čekal pravý opak). A ještě Microsoft zareagoval tak nečekaně rychle!
<video> v IE bude podporovat jen a pouze H.264.
IE9 will only come with H.264 installed be default due to technical and IP concerns. HTML5 / VP8 playback will be supported, but users will have to download and install the codec separatelyJak jsem to jen mohl pomotat ???
patch pro FFmpegodkaz na http://www.webmproject.org/tools/. Přeci jen kód je to nejdůležitější co to asi každého zajímá a takto chvilku trvá než se k němu člověk dokliká a IMHO je to mnohem důležitější než odkazy na nightly-buildy Firefoxu nebo články ze Slashdotu.
Ale i kdyby, tak když se jej podaří prosadit, tak ho bez poplatků může nasadit Mozilla, Opera, či kdokoliv jiný. Open source produkty tak nebudou muset platit.
Technologické postupy tu být můžou, ale H.264 je jen jejich správně správně namíchaný koktejl. Až se rozhodnou umíchat jiný, tak se nebude jmenovat H.264 a celý kolotoč s licencemi začne znova. Pravda je taková, že H.264 bude aktuální, dokud bude vydělávat prachy na licencích. To, že je teď zadarmo je spíše klička. Nechtějí, aby jejich formát ztratil důležité pozice.
Nechápu proč vidíte licenční poplatky jako zlo.Jednoduše protože zlo jsou? A s tím souhlasí přibližně celá většina světa.
Za bios ve svém počítači je taky platíteZa BIOS ve svém počítači by dobrovolně platil jen magor. A už existují iniciativy jak se závislosti na těch vydřiduších zbavit.
Ostatně v televizi/stb platíte i za ten MPEG. A to vám je jedno.Mně to kupř. jedno není. A navíc nechápu proč bych měl platit licenci MPEG-LA, když už jsem si jednou zaplatil v dekodéru své grafické karty.
Jednoduše protože zlo jsou? A s tím souhlasí přibližně celá většina světa. Za BIOS ve svém počítači by dobrovolně platil jen magorTak to je vrchol. Takovéhle maxistické kecy, popírající ve své podstatě osobní vlastnictví a podporující znárodňování.... Uvědomujete si, co vlastně tvrdíte?
A navíc nechápu proč bych měl platit licenci MPEG-LA, když už jsem si jednou zaplatil v dekodéru své grafické karty.A v tom je váš problém. Nechápete smlouvu a vymýšlíte si vlastní a tvrdíte, že s ní druhá strana musí souhlasit. Tohle je fakt už dost rudé.
Tak to je vrchol. Takovéhle maxistické kecy, popírající ve své podstatě osobní vlastnictví a podporující znárodňování...Můžete mi, jakožto méně chápavému, prosím vysvětlit co ty názory mají společného s Maxem a jak jste k tomu přišel?
popírající ve své podstatě osobní vlastnictví a podporující znárodňováníTeda to jsem dobrej. To jsem ani napsat nechtěl, ale přesto jsem to napsal. A nebo už by bylo konečně dobré začít číst opravdu to co jsem napsal a ne co bych chtěl aby tam bylo.
Uvědomujete si, co vlastně tvrdíte?Že za BIOS by platil jen magor a existuje velká skupina lidí, která je stejného názoru.
A v tom je váš problém. Nechápete smlouvu a vymýšlíte si vlastní a tvrdíte, že s ní druhá strana musí souhlasit.Opravdu něco takového tvrdím? Jak říkám. Jsem prostě dobrej. Tvrdím něco co ani tvrdit nechci. To bych viděl na psychiatra. A teď vážně: Existuje také další velká skupina, která s tou smlouvou nesouhlasí (a přijde mi, že ti co s ní souhlasí s ní souhlasí buď jen z donucení a nebo protože z ní mají nemalé finanční obnosy) a ta může teď krom nesouhlasu a šoupání nohama dělat i něco jiného &ndash používat svobodný VP8.
Tohle je fakt už dost rudé.Když už jsme se tak urputně vrhli do rozebírání Grunta, tak budiž teda. I ten Grunt pro jednou vyjádří svůj názor: Grunt velice rád platí za věci, které mají cenu a ne za krámy o kterých se pánové všehoschopní snaží Grunta přesvědčit, že cenu mají. A pokud to znamená vidět rudě, tak stačí říct a tu rudou vlajku si z okna hrdě vyvěsím. Marxem jsem ani v životě nečetl.
MPEG technologie jsou otevřené standardy!Jedním z pravidel v ISO kdysi dávno bývalo, že nic co je patentovaného se nesmí stát standardem. Bohužel bývalo. Takže ano, AVC by byl ideální, kdyby nebyl patentovaný, licencovaný a bůh ví co ještě. Bohužel není a tak se nikdo nemůže divit tak obrovskému humbuku kolem VP8. V podstatě je to osekaný MPEG-4 AVC, ale je osekaný o jednu velmi důležitou věc.
Jedním z pravidel v ISO kdysi dávno bývalo, že nic co je patentovaného se nesmí stát standardem.1. Ani náhodou. Kde jste to sebral? Standardy zatížené patenty byly v ISO už v době, kdy neexistovalo PC tj. nejméně 30 let zpět. 2. Standardem není označován jen ISO standard.
1. Ani náhodou. Kde jste to sebral? Standardy zatížené patenty byly v ISO už v době, kdy neexistovalo PC tj. nejméně 30 let zpět.A jejda. Nejen že to platilo, ale ono to dokonce platí dodnes (samozřejmě v případě, že s držitelem patentu není rozumná domluva).
2. Standardem není označován jen ISO standard.Platí to pro ITU, ISO or IEC. A pokud to neplatí i pro MPEG, tak by to pro ně platit mělo. To dá snad rozum každému člověku, kterému zbyla špetka rozumu.
Tvrdil jsem, že MPEG je otevřený standard.A tomu jsem nikdy neoponoval. Nebýt jedné maličkosti, tak by to byl dokonalý standard.
K tomu není co dodat.K tomu teda co dodat je. Minimálně to, že v případě MPEG standardů je to otevřené asi jako jsou Microsoftí
svobodnélicence svobodné. Též doporučuji něco nastudovat.
Google VP8 neuvolnil jako svobodný kodek!Uvolnil. A týká se to jak kodeku Libvpx, tak videoformátu VP8.
Co já vidím jako kontraproduktivní je, že prostě do VP8 nemůžu dát H.264, jakožto jediný průmyslový standard.
Toto není svobodná licence.Google VP8 neuvolnil jako svobodný kodek!Uvolnil. A týká se to jak kodeku Libvpx, tak videoformátu VP8.
Jistě. Chudák Google.Co já vidím jako kontraproduktivní je, že prostě do VP8 nemůžu dát H.264, jakožto jediný průmyslový standard.
- Za to ale Google nemůže.
Toto není svobodná licence.Budiž. Ale je něco co brání dílo forknout pod tou svobodnou licencí? Zatím nikdo nic takového neříkal.
Jistě. Chudák Google.Ne chudák Google, ale chudáci všichni ostatní. Google by měl být za takový krom blahořečen (i když i ten Google má v tom asi zájmy své).
Nejlepší z nejhorších. Co mě ovšem velice překvapilo je nadšení. Pokud to takto půjde dál, tak existuje víc než reálná šance, že WebM v kombinaci s VP8 převálcuje Flash a H.264 i když se oběma ani zdaleka nerovná.
Poznámka pod čarou: V případě FFMpegu rozhodně doporučuju linkovat oproti externímu Vorbisu, konkrétně AoTuV, protože bůh ví co to tam zas přibalili za zázrak.
No moc se neradujJá se neraduju.
WebM je kombinace VP8 s cim...? S se zvukovou stopou v OGG
To vy uživatelé Applích produktů máte jako svatou povinnost nebo se upisujete nějakou smlouvou při koupi jejich produktů? Vorbis1 rozhodně není špatný, protože není od Applu a nebo protože je otevřený. Ba naopak. I v současné době je to nejlepší audioformát v oblasti nad 64kb/s (tak kolem 48kb/s s AoTuV) do 128kb/s. O tom snad netřeba pochybovat. Vždyť už TwinVQ hlásil 30% až polovičně větší efektivitu oproti MPEG1/2 Layer III, tak jak může být OGG Vorbis horší, když si bere to nejlepší z TwinVQ a AAC? A nebo mi prostě uniká význam toho neustálého plivání. A hlavně je potřeba pamatovat na to, že Vorbis je formát/specifikace, který má různé kodeky.
1 Ten audioformát stejně jako referenční implementace kodeku se jmenují (lib)Vorbis. OGG je buď název kontejneru a nebo aspoň v kombinaci OGG Vorbisoficiální obchodnínázev.
Ta spolehlive stahne HW efektivitu dekodovani k zemiA to je psáno v příručce AppleInsidera číslo kolik? Ano, je pravda, že implementačně je formát Vorbisu trošičku náročnější než Layer III, jenomže komplexnost v poměru ku zisku naprosto jasně určuje směr. A navíc existuje velký prostor pro optimalizace. A ten došel tak daleko, že fixed-point implementace Tremor je o 20% rychlejší než Libmad a floating-point implemetace o 6% rychlejší než floating-point implementace MP3. Samozřejmě v mém případě. Bude-li zájem, rád výsledky i metodologii měření zveřejním.
a lide zacnou pozorovat rozdil v delce vydrze baterii v prenosnych zarizenichFixed-point implementace – málo. SIMD optimalizovaná verze – málo. Verze optimalizovaná přímo pro 7TDMIčka z iPodů – furt málo. No schválně by mě zajímalo v čem se používá to DSPčko TI TMS320C55x a klidně bych vsadil boty, že to zas bude nějaký iPod nebo iPhone. Ale ani to není dostatečné. Já už fakt nevím co by tak ještě uživatelé Applích produktů potřebovali aby byli plně uspokojeni.
v prenosnych zarizenich oproti H.264, bude rozhodnuto...Tak teď jsem z toho pletení jablek a hrušek dohromady zmaten. H.264 je videoformát, OGG Vorbis audioformát. A nebo v zápalu rozčílení už nerozlišujeme ani to?
Je to proste bastl, no.Je. Pokud se teda bavíme o VP8.
Google to splacal na rychlo a rychle s tim ven, aby jeste stacil zasahnout do HTML5 debaty.IMHO v tom Google své zájmy má. To už jsem naťukl výše. Ale IMHO to není nutnost zasáhnout do HTML5 debaty. Google byl z placení licenčních poplatků MPEG-LA stejně tak šťastný jako kdokoliv jiný. Stovky milionů dolarů už utratil odkupem a právní analýzou. Teď za uvolnění naoplátku čeká, že o technickou stránku věci (jinýma slovama, převod ze stavu
bastlna stav
no budiž tedajako v případě VP3) se postará
komunita. Proto uvolnění bastlu a zmrazení specifikace formátu. Tedy výše zmíněný odstaveček je samozřejmě plně můj názor a nic jiného.
I v současné době je to nejlepší audioformát v oblasti nad 64kb/s (tak kolem 48kb/s s AoTuV) do 128kb/s.V jakem ohledu? Kvalita zvuku na danem bitrate? V techto ohledech jsou ty rozdily tak male, ze jejich rozpoznani je domenou audiofilu (coz je zlomek populace, z nehoz jeste vyrazna cast jsou jen pseudo-audiofilove, kteri delaji ze slysi vsechno a travi cas lozenim po internetu a vyrvavanim "Nic nez lossless!" ...a pak si ten lossless nahrajou do prenosneho prehravace za litr
)
Ano, je pravda, že implementačně je formát Vorbisu trošičku náročnější než Layer IIIO Layer III se nebavim, jde mi hlavne o AAC. To je na tom, pokud vim, lepe nez Layer III a tudiz jeste lepe nez Vorbis.
Tak teď jsem z toho pletení jablek a hrušek dohromady zmaten. H.264 je videoformát, OGG Vorbis audioformát. A nebo v zápalu rozčílení už nerozlišujeme ani toAle no tak, oba vime, co jsem mel na mysli. Jinak ty neustale narazky na Apple jsou trapne. Zajima me, co mi v prenosnych zarizenich nabidne nejdelsi zivotnost baterie a zaroven to bude mit pri rozumne velikosti souboru kvalitni zvuk. Kdo za tim stoji je mi jedno.
V jakem ohledu? Kvalita zvuku na danem bitrate? V techto ohledech jsou ty rozdily tak male, ze jejich rozpoznani je domenou audiofilu (coz je zlomek populace, z nehoz jeste vyrazna cast jsou jen pseudo-audiofilove, kteri delaji ze slysi vsechno a travi cas lozenim po internetu a vyrvavanim "Nic nez lossless!" )No tak zrovna s HE-AAC díky úžasnému SBR ty rozdíly až tak zanedbatelné nejsou a nemusí na ně být člověk zrovna audiofil (ořez se většinou provádí kolem 5MHz, zbytek se domýšlí) aby dal přednost Vorbisu před HE-AAC. O jiných formátech (Layer III včetně) se asi nemá smysl u takových bitrate bavit.
...a pak si ten lossless nahrajou do prenosneho prehravace za litrNarážka nepochopena.
O Layer III se nebavim, jde mi hlavne o AAC.Říct AAC je jako říct LEGO. Je to skládačka a proto bych se ani ve snu nesnažil odhadovat jak je na tom s komplexností. Proto předpokládám nejrozšířenější Applí variantu HE-AACv2 (nebo aspoň nevím, že by si s tím dávali větší práci).
To je na tom, pokud vim, lepe nez Layer III a tudiz jeste lepe nez Vorbis.Tak to jsem nepochopil. V oblasti od 64kb/s do 128kb/s je Vorbis se všech zmíněných v efektivitě kódování ten nejlepší (a to je potvrzeno jak subjektivně mnou, tak různými testy po internetu). HE-AACv2 při používání nad těch 56kb/s pomalu začíná ztrácet smysl (jen je pravda, že nevím jak je na tom s komplexností formátu oproti Vorbisu) a zas na druhou stranu nevím o moc lidech co by si moc troufli pod hranici 64kb/s.
Ale no tak, oba vime, co jsem mel na mysli.No moc ne. Teda zatím mi z toho vyplynulo, že Vorbis – hnus, WebM – hnus, VP8 – hnus, Theora a vše ostatní co nepodporuje Apple v defualtu – hnus.
Jinak ty neustale narazky na Apple jsou trapne.To uznávám (a částečně se za to omlouvám). Ale ze strany Applistů směrem do otevřených formátů to není o moc lepší. A ano, toto trefování sleduju především ze strany Applistů (do listu ještě patří default). V mém případě je asociace a následná reakce víc než předpovídatelná.
Zajima me, co mi v prenosnych zarizenich nabidne nejdelsi zivotnost baterie a zaroven to bude mit pri rozumne velikosti souboru kvalitni zvuk. Kdo za tim stoji je mi jedno.Jakože to nějak závisí na formátu? No kdyby dělali všichni tak jak by měli a nevypomáhali by si softwarově, pak je jednoznačným favoritem něco co dovede schroustat MPEG1/2 - Layer II(a možná jeho vylepšenou verzi v podobě Musepacku). Jinak ale můžu doporučit jeden osekaný klon Shufflu co dovedl přehrát jen Layer III v celkové ceně asi tak 250,- i s DPH. Ten měl minimální množství elektroniky (jeden DSP čip + NAND pole a nějaký pepř kolem) s odběrem takovým, že by ho snad dovedl napájet i proud z lidského těla nebo nějaký malý solární článek.
do listu ještě patří defaultProboha proč?
Vždyť já nic neříkám!