abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:55 | IT novinky

    Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 05:44 | Komunita

    Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co

    … více »
    SUSEMAS | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Zajímavý článek

    Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    3.11. 22:55 | IT novinky

    Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    3.11. 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    3.11. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    3.11. 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 312 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pepe_ avatar 5.11.2013 00:55 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux

    Slevu nechci zadarmo :)

     

    jinak +1 za další kousek pro linux

    Salamek avatar 5.11.2013 09:21 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    HOWINKO!!! kupuju hned
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    5.11.2013 09:26 erino72 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Pride mi to strasne vela penazi za hru. Studia stale nepochopili kebyze nastavia lepsiu cenu tak si to kupi viac ludi.
    Václav 5.11.2013 09:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Ale pochopili. Takhle vyrejžujou na nadšencích a zbytek si počká na steam sale :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    vain avatar 5.11.2013 09:38 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Vždyť už to je zlevněné, původně to stálo 49.99 €. V akcích samozřejmě lze koupit ještě levněji, relativně nedávno to v akci bylo. Já si to rozhodně koupím, moje srdcovka je STALKER a Metro 2033 bylo taky fajn, jen se musím holt napřed rozhodnout, jakou novou grafickou kartu, má NV 9800 GT by s tímhle už měla asi dost velký problém.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Salamek avatar 5.11.2013 09:36 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Heh tohle neni jen nejaka hra... A ta cena je vic nez prizniva... dyt je to jen 700Kc, to ja dvojnasobek prochlastam za jeden vecer...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    7.11.2013 00:25 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Jo to máš pravdu, že to není 'jen nějaká hra', já bych to spíš označil jako lehce interaktivní film, hrál jsem to teďka asi hodinu a z toho mně to nechalo asi dvacet sekund kousek popojít a zastřelit asi šest potvor (ani nebylo třeba nějak mířit, prostě jsem zmáčkl levé myšítko a ony pomřely). Jinak furt někoho následuju koridorem bez nějaké možnosti někam odbočit nebo udělat neco podle sebe, dělám co mi řekne a poslouchám jeho/její kecy. Změní se to třeba později a dostanu šanci si i nějak pořádně zahrát a zastřílet a nebo to takhle pokračuje až do konce?
    Solitary avatar 7.11.2013 01:37 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Jestli cekas nejakou strilecku s otevrenym svetem, tak budes zklamany, toto je klasicka linearni koridorovka (prece jen jsi v metru) rizena pribehem... uvod je samozrejme vic informacni nez herni, je nutne hrace vtahnout do pribehu a nastinit mu deni. Mirit samozrejme budes muset, prvni strelba je pouze nocni mura a nasledny stret je pouze seznamovaci a navic mas vypomoc od te odstrelovacky. Nasledne ale uz budes samozrejme bojovat vic proti lidem a monstrum, ale ovsem stale se to bude propletat s pribehovym dejem. Ve hre nejde pouze o bezhlavou strelbu, ale casto je lepsi jit stealth, tedy zhasinat svetla a pripadne potichu vrazdit.
    vain avatar 7.11.2013 06:25 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    To je nejhorší, když si někdo koupí hru, a nemá páru o čem je a pak se diví v diskuzích. Navíc tě nechci strašit, ale je to druhý díl a ty jsi evidentně nehrál první. To tě do děje asi moc nevtáhne ani jako interaktivní film...
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    7.11.2013 08:14 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    No kdybych za tohle zaplatil tak už mlátím hlavou do zdi :) Naštěstí jsem zvolil přístup nejprve prozkoumat co to je a pak kdyžtak koupit.
    vain avatar 7.11.2013 10:19 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    No tak to jsi měl jediné štěstí ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 7.11.2013 09:42 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Doporučuju si k tomu přečíst i ty knížky. A jestli jsi nehrál, tak před tím zahrát 2033. Ona to JE lineární střílečka (pro neznalého jako každá jiná), ale ma v pozadí dost silný příběh (který v těch hrách samozřejmně nemůže být odvyprávěn jako v knize).
    7.11.2013 09:57 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Knížky mám v to-read listu už nějakou dobu, nějak nestíhám :)
    vain avatar 7.11.2013 10:21 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Zrovna knížku bych nedoporučil. Mě se tedy moc nelíbila a byla dost zmatená, víc než samotný příběh v prvním díle, který už dost tak divně skákal v ději.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 5.11.2013 10:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Kdo sleduje steam pravidelně (resp ono to vyskakuje samo), tak může docela dobře ušetřit. Já mám Last Light z Halloween slevy za 11€. To už je trochu rozdíl oproti původím 50€ ;-).
    5.11.2013 10:06 Love_Dali | skóre: 24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Souhlasím, je to o tom hledat ;). Třeba: http://www.key4you.cz/product/details/581-metro-last-light/
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.11.2013 13:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Chápu správně, že po koupi na tom webu to budu mít normálně na Steamu?
    vain avatar 5.11.2013 14:16 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Ano, tímhle se zabývá více stránek, třeba i časopis Score tak dnes dává plné hry k novému číslu. Někdy je cena lepší, někdy je lepší akce na Steamu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.11.2013 16:32 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Nevis, jestli je ta lokalizace optional?
    5.11.2013 18:25 nost23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    ceske jsou jen titulky, hra je jinak v anglictine a jeste rustine myslim...
    vain avatar 5.11.2013 10:15 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Ani nemusíš sledovat pravidelně, hru, o kterou máš zájem, si dáš do seznamu přání a jak je ve slevě, tak ti přijde mail.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    5.11.2013 10:47 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Jenze v te dobe jeste nebylo zrejme, zda a kdy bude pro Linux :( Taky jsem o tom v te dobe uvazoval...
    Solitary avatar 5.11.2013 23:45 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Ale bylo, to ze vyjde Linuxova verze je znamo jiz nekolik mesicu (minimalne od leta) a pokud vim mluvilo se o konci roku, listopad/prosinec. Sam jsem Metro Last Light kupoval za 20€ na zacatku zari, kdyz to vyslo pro Mac a byla sleva. Nemohl jsem odolat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.11.2013 09:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    To se o UT3 říkalo taky. Naštěstí jsem si ho nekoupil.
    Salamek avatar 6.11.2013 09:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Presne
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vain avatar 6.11.2013 16:53 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Kolem UT3 se toho nakecalo hodně, ale tady to vývojáři jasně řekli na svých stránkách, že bude a zhruba kdy. Nevím, jestli u UT3 byl někdo tak konkrétní.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Solitary avatar 6.11.2013 22:26 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    V te dobe jsme ale nemeli na Linuxu Steam. Takze to, ze sis ho nastesti nekoupil, neni ani tak o tom, ze jsi byl opatrny... ale to, ze jsi chybu udelat nemohl, vubec jsi totiz nemel co koupit predem a spalit se. Ted se Steamem je distribuce jednodusi a kdyz nekdo neco ohlasi, je preci jen jistejsi, ze to mysli vazne, takze si muzes koupit Win/Mac verzi a cekat. Ono hrani na Linuxu trpelo prave kvuli nulovemu distribucnimu kanalu... sam jsem pred par tydny zjistil, ze existuje neco jako Linux Game Publishing a maji pod sebou porty jako Disciples II, Gorky 17, Sacred, Jets and Guns atd. a kde ze se to da koupit? No prece na 3 zapadlych zahranicnich ne anglicky mluvicich eshopech odkud ti poslou fyzicke medium. Proste nehrozi, ze zajdes do JRC (existuje to jeste?) v Tescu a nahodou tam v regalu uvidis, ze pro Linux vyslo Disciples 2... ani to neni tak, ze bys to nasel na oficialnich strankach te hry. To se k tobe proste muselo dostat nejakym samizdatem, ze neco takoveho existuje a ze se to da za nekrestanske prachy sehnat z francouzskeho eshopu. Imho to je i duvod proc Id Software odpadl... nevim jak ostatni, ale v dobe kdy (ne)frcel Doom 3 na Linuxu jsem ja uz Steamoval.
    vain avatar 7.11.2013 06:20 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Tak spálit se mohl stejně jako se Steamem, o tom bych zase nepolemizoval. Viděl někde v JRC v dobré ceně UT3 a řekl si, že má vyjít klient pro Linux, tak si ho koupil, stejně by musel, i kdyby nakonec Linux klient vyšel, protože se stejně používají data z Windows verze. Vývojáři Metra byli ale odhodláni mnohem víc, nejen, že řekli rázně bude, ale i zhruba kdy. Dění kolem UT se přiznám jsem sledoval méně, ale co si tak vzpomínám, tak to bylo samé takové možná asi, někdy, bla bla. Koupil by si to předem jen blázen.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.11.2013 10:10 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Jasne. Ja bych ale taky byl rad uveden v kolonce "koupili si to pote, co vysla linuxova verze" :) Kazdopadne bych cekat nevydrzel a tak jsem do toho sel i za tech 30 ecek(tolik jsem za hru uz dlouho nedal). Musim uznat, ze ta hra vypada skvele, ale cekal jsem trochu vic hlavne co se volnosti tyce. A rekl bych ze Linuxove HW requirements nebudou o nic horsi nez na Windows. Se sliderem nekde na dvou tretinach to na GTX 560 beha dobre.
    Solitary avatar 6.11.2013 22:12 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Me je to fuk, hru jsem do te doby nehral, tudiz ve statistikach, kdo tu jejich hru hraje budu vedeny pod Linuxem a to mi staci, to ze jsem ve skutecnosti pridal do nakupnich statistik Applistum je mi sumak.

    Ten slider me pobavil... tak nejak doufam, ze to je jen nejaky vtip a Linux nedostane kvuli SteamBoxu tenhle "console treatment" kde je nastavovani minimalni. Ta hra na Windowsech pokud vim pred spustenim vyhodi dialogove okno, kde je mozne do detailu nastavit graficke speficikace. Rad bych neco takoveho i tady... Mam slider tez nekde na 2/3 a mam HD6950, coz je (na Windows) vykonostni ekvivalent te tve GTX560 (ikdyz tezko rict jestli na Linuxu nemam trosku nevyhodu v driverech), oproti tomu, co bylo defaultne jsem to lehce zvedal a citim ze jsem na hranici, co muj stroj utahne. Stale je to rozhodne (jedna z?) nejlepe vypadajicich her na Linuxu.
    Heron avatar 7.11.2013 09:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    A rekl bych ze Linuxove HW requirements nebudou o nic horsi nez na Windows. Se sliderem nekde na dvou tretinach to na GTX 560 beha dobre.

    Upřímně řečeno ten slider je pěkně na ... Na Windows mám vše na max. (jsou tam zvlásť nastavení kde čeho) a především vypnutý PhysX a jede mi to zcela plynule. Na Linuxu jsem si s tím sliderem hrál a plynulosti jsem nedosáhl. Musím pohledat nějaké parametry binárky (pokud tam jsou). AMD 7870 je rychlejší než GTX 560, to musí běhat. :-) Poslední Catalysty (13.11). Benchmarky ukazují stejné hodnoty jako na Widnows.

    5.11.2013 13:16 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    A bude určitě ještě předvánoční výprodej .. :)
    Solitary avatar 5.11.2013 23:54 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hra Metro: Last Light vyšla pro Linux
    Jestli ti to prijde moc tak si pockej, budto na nejake agresivni slevy nebo na to, az o hru opadne zajem. Vim, ze jsem kdysi Metro 2033 kupoval ze zvedavosti, protoze zrovna stalo 2,50€, ta hra totiz stoji uz jen 10€ a navic byla 75% sleva, pod 10€ nejspis v nejblizsi dobe ale nepujde (jen pomoci slev), mozna az za nejakou dobu, kdy to bude naprosto zastarale. Takze si pockej treba rok, mozna i Last Light bude za 10€ a se slevou to bude za hubicku. Pokud ti vsak prijde i tech 10€ moc tak pak ti asi neni pomoci. Sam jsem za Last Light dal 20€, protoze se to vyplati... takovych her je na Linuxu nedostatek, nikoho uz nebavi hrat porad dokola ty recyklovane vyplody behajici na Q3 engine.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.