abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    15.3. 23:33 | Nová verze

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2024. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    KDE Aplikace 17.12.0

    Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

    15.12.2017 12:55 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.12.2017 13:24 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    KDE by mohlo být odstraněno celé. Nic by se nestalo.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.12.2017 14:11 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Škoda, že byly odstraněny KDE, které fungovaly, tzn. KDE3.5 a poslední řady 4... Mimochodem - mám v Plasmě na ploše widget koše a je to obrovská ikona bez možnosti zmenšení. Je na to nějaká vychytávka nebo to je chyba u mě...?
    15.12.2017 14:53 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    KDE je natolik nevyzpytatelné, že co někomu funguje, jinému ve zcela stejné verzi nefunguje (nebo při jednom spuštění funguje, při dalšími nikoli).
    15.12.2017 18:53 ujo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    to jsou ty jejich nevyzpytatelné služby autodetekce. Na KDE které bylo vyladěné v OpenSUSE 13.1 jsem si nemohl stěžovat ale jinak to bylo a je nedoladěný moloch, který nemá ani normálního UX vývojáře.
    tsLnox avatar 17.12.2017 04:25 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Pokud se nepletu, tak na widgety už nestačí jenom ukázat, ale musíš podržet LMB, aby se ukázalo to ovládací ouško.
    Marián Kyral avatar 17.12.2017 10:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Záleží na nastavení. Dá se to vrátit zpátky.
    15.12.2017 14:52 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    hlavne ty bs mohl byt odstranen cely a nic by se nestalo
    15.12.2017 17:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Tak každý je nahraditelný, že... Ale na mě makali dva lidi. Na KDE makají stovky lidí a přesto by se nic nestalo, kdyby místo toho od zítřka začali třeba okopávat brambory. Linuxu by to prospělo.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Agent avatar 15.12.2017 18:59 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Tak když už to tak rozebíráš, tak na tobě makaly miliony let evoluce.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    16.12.2017 08:59 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    A jestli je schopen okopávat brambory není jisté.
    15.12.2017 17:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Bo KDE je totálně slepá ulička a paskvil. Něco jako MS windows. Možná za to může právě ta snaha podobat se windows.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.12.2017 17:52 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    V podstatě celý desktopový linux je mezi uživateli PC odstraněn, takže již splněno :-).
    15.12.2017 19:15 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Neni odstranen... to ze nikdy poradne nebyl neznamena ze je odstranen :)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    15.12.2017 21:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    8-) Vy jste ale nějak dobře informován..
    16.12.2017 07:53 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Troll detected.
    18.12.2017 19:46 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jako taky jsem používal KDE, ale co ho nemám, žije se mi lépe a přišel jsem na to, že mi vlastně nic nechybí. Je to jak windows, spousta omalovánek a klikátek a reálně je to úpln k ničemu, jenom to zabírá místo a bere čas.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2017 20:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Zajímavé, já třeba v Plasmě omalovánky v podstatě nemám a skoro neklikám…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.12.2017 21:21 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    A na co tu plasmu potom máš?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2017 22:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Je mi jasné, že ztrácím čas, ale přesto…

    Chci „desktopové“ prostředí, abych se nemusel starat o věci jako PolicyKit, připojování externích disků/flešek, správa napájení atd.

    V ostatních desktopových prostředích mi vždycky něco chybí. Namátkou v MATE (GNOME 2) dobře fungující vertikální panel s automatickým skrýváním, v Xfce4 klávesové zkratky pro přesun oken mezi monitory (mohl bych si to doskriptovat, ale viz předchozí odstavec)… u nějakého hybridu s jiným správcem oken pak třeba i taková drobnost jako funkční přepínání ploch v panelu.

    Aplikace mi vyhovují často právě od KDE (o kterých je zprávička) – např. Okular nebo ty základní (Konsole, Dolphin) – jsem rád za jistou míru konzistence, a to do jisté míry včetně integrace GTK.

    A konečně, Plasma má spoustu maličkostí navíc, byť jen widget Redshiftu, nad kterým když zatočím kolečkem (nebo ekvivalentem), rovnou se mi změní teplota barev.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.12.2017 15:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2017 15:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Irelevantní. Ve verzi, kterou jsem zkoušel používat ještě před měsícem, nebylo možné definovat klávesovou zkratku pro přesun okna na jinou obrazovku. Jistě, dalo by se to naskriptovat s nějakým pomocným nástrojem, ale o to nemám z vícero důvodů zájem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.12.2017 18:58 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Je to jediný důvod, který ti brání v přechodu na Xfce, nebo jen jeden namátkově vybraný? Jinak je to fakt drobnost a sám jsem si to dříve doskriptoval do MATE. Asi bych to ještě někde našel / vzpomněl si, kdybys měl zájem. Myslím, že stačilo použít wmctrl.

    Pokud ovládáš KDE primárně z klávesnice, možná by tě mohl oslovit i3. Automatického připojování flashek/disků/optických disků se netřeba bát (umí to např. Thunar) a podobně je to s dalšími věcmi. Není to ale (bohužel) hotové prostředí, které stačí začít používat – je nutné nad tou konfigurací a skriptováním strávit nějaký čas a to je přesně to, o čem jsem mluvil v #66.
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2017 20:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    je nutné nad tou konfigurací a skriptováním strávit nějaký čas

    Jednak trávit čas, jednak to nějak udržovat a např. snadno přesunout na jinou instalaci, čemuž se dost urputně bráním, ale možná to tak jednou skutečně dopadne. (Už jsem to párkrát zažil, před cca 10 lety… nechci se k tomu úplně vracet.) Už tak dělám čím dál tím víc věcí rovnou v shellu.

    Je to jediný důvod, který ti brání v přechodu na Xfce, nebo jen jeden namátkově vybraný?

    Xfce jsem ještě před měsícem měl na jednom systému na vyzkoušení, správce oken jsem si tam nakonec vyměnil za Compiz, protože mě zajímaly nějaké jeho další funkce (které nakonec spíš nefungovaly). Vadilo mi tam víc věcí, třeba jenom samotná správa obrazovek, nebo styl upozorňování.

    Pokud ovládáš KDE primárně z klávesnice, možná by tě mohl oslovit i3.

    No, nebo občas z tabletu (Wacom). To potom ty minimalistické záležitosti začínají být trochu problém.

    Taky jsem si ve výprodeji pořídil parádní externí trackpad na posouvání v dokumentech, ale moc se mi nechce kvůli tomu studovat, jak se to nízkoúrovňově konfiguruje – to radši jednou vlezu do GUI. Kdybych to fakt používal i na něco jiného, věnoval bych se tomu zevrubněji, nicméně to není na stole.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    k3dAR avatar 19.12.2017 21:36 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    < [xfce]Vadilo mi tam víc věcí, třeba [...] styl upozorňování.
    pro zajimavost notifikace je prave (do)predelavana: https://simon.shimmerproject.org/2017/12/12/xfce4-notifyd-sees-a-new-point-release/
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2017 21:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    To je zpoždění jenom asi sedm let. o_Ô
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    k3dAR avatar 20.12.2017 22:09 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    no vidis, KDE>=4 ma zas zpozdeni ve stabilite za Xfce zatim jen 9let, uvidime kdy se te stability u KDE dockame ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Marián Kyral avatar 21.12.2017 07:18 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    KDE 5 mi přijde stabilní už docela dlouho. Kdyby nebylo a něco neustále padalo, tak bych jej nemohl používat v práci.
    19.12.2017 21:45 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jednak trávit čas, jednak to nějak udržovat a např. snadno přesunout na jinou instalaci
    Obnášelo by to přenesení toho jednoho skriptu spolu s konfigurací. Nicméně se mi to také nelibí, protože na takové výjimky je snadné zapomenout. Tam asi nezbývá než si vytvořit meta balík – s veškerými závislostmi a konfigurací. Tam zase bude největší bolest ten balík aktualizovat.
    Vadilo mi tam víc věcí, třeba jenom samotná správa obrazovek, nebo styl upozorňování.
    Můžeš to upřesnit? Neumím si moc představit, co konkrétně máš na mysli.

    Osobně jsem v Xfce narážel na nějaké bugy, ale nic nebylo zásadní. Na i3 jsem nakonec přešel především díky uvědomění si, že Xfce v podstatě používám stále více jako i3.
    No, nebo občas z tabletu (Wacom). To potom ty minimalistické záležitosti začínají být trochu problém.
    Taky jsem si ve výprodeji pořídil parádní externí trackpad na posouvání v dokumentech, ale moc se mi nechce kvůli tomu studovat, jak se to nízkoúrovňově konfiguruje – to radši jednou vlezu do GUI.
    Chápu. Tady věřím, že má KDE hodně navrch.

    Chci někdy prubnout Kubuntu. Co jsem KDE onehdá zkoušel na Debianu, stačilo jen změnit téma a okamžitě jsem narazil na nějaký otravný grafický glitch. Mj. jsi to byl právě ty, kdo podezíral nějaký problém s ovladači k GPU – oponoval jsem tomu s tím, že nikde jinde s GPU problém nemám. Od té doby jsem ale ve třech zcela různých případech pozoroval problém s výkonem GPU, takže to těmi ovladači nakonec nejspíš bylo. V Kubuntu možná budou nějaké proprietary drivery, správná konfigurace, whatever.
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2017 22:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Obnášelo by to přenesení toho jednoho skriptu spolu s konfigurací.

    Pro každou změnu, ne?

    Tam asi nezbývá než si vytvořit meta balík – s veškerými závislostmi a konfigurací.

    Teď si představ, že to je třeba pro víc distribucí.

    Vadilo mi tam víc věcí, třeba jenom samotná správa obrazovek, nebo styl upozorňování.
    Můžeš to upřesnit? Neumím si moc představit, co konkrétně máš na mysli.

    Nebudu popisovat každý detail.

    Ke správě obrazovek tolik, že mi nefungovala. Jednou za půl roku jsem potřeboval prezentovat s projektorem, vyzkoušel jsem si to 20 minut předem, ale když jsem se pak vrátil marně jsem hledal okna a Xfce se nakonec sesypalo. Nebo častá rotace obrazovky – pokud možno synchronizovaná s osami polohovacích zařízení – je napřesdržku (na to byl nejlepší widget v Cinnamonu, kde ale padal kompozitor, nebo ještě líp KDE 4.11+, kde to fungovalo bezchybně). To všechno bych si musel naskriptovat s xrandr a pak si pro to udělat nějaké bindingy v prostředí.

    Nebo upozorňování, viz nejlépe Plasma 4.5+, natož současný stav.

    Chci někdy prubnout Kubuntu. Co jsem KDE onehdá zkoušel na Debianu, stačilo jen změnit téma a okamžitě jsem narazil na nějaký otravný grafický glitch.

    Na to je určený KDE Neon (Ubuntu LTS + upstreamem zabalená Plasma apod.), ale zase jsou tam jiné problémy (bývaly tam konflikty s Qt z downstreamu a třeba já ho vůbec nenainstaluju). Do Kubuntu, byť i s PPA kubuntu-backports, se všechno dostává s velkým zpožděním. Debian býval ještě o řád horší.

    Nebo Fedora, možná Arch, openSuSE,…

    Ubuntu (Kubuntu) používám hlavně ze setrvačnosti a občas z donucení.

    Ale co já vím, co to je za GPU. Jestli to chce blob od nVidie, děj se vůle létajícího špagetového monstra.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.12.2017 21:13 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Je tady nekdo kdo KDE denne pouziva?
    15.12.2017 21:25 nemameno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    možná nejaký masochista
    15.12.2017 21:54 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    15.12.2017 22:00 paralen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    ja
    15.12.2017 22:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ano. Ale KDE 3.5 (Trinity).
    15.12.2017 22:55 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    rozhodne
    k3dAR avatar 16.12.2017 00:45 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Je tady nekdo kdo KDE4 nebo KDE5 pouzival, ale po nejake dobe se radeji vratil k Xfce kde se o desktop nestara protoze "just work"? ;-)

    Jako nemam nic proti KDE4,5, naopak sem velmi rad ze takovy komplexni desktop s milionem nastaveni existuje, jen nemam rad kdyz se nekdo tvari ze s tim nejsou problemy, protoze si nechce priznat ze problemy ktere s tim ma jsou pro nej mene, nez vyhodu v tech milionech moznosti ktere mu to prinasi :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.12.2017 10:40 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Tak ty bys to mel znat a rozumet jim...delas to same, pokud jde o vivaldi :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 16.12.2017 22:33 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    to lzes... ja s Vivaldi problem nemam, problem mas ty ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    16.12.2017 23:17 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    No jasně, ty problémy raději už i zapíráš, abys mohl vivaldi neustále obhajovat :-D podezírám tě, že jsi buď fanatik, nebo ti za to opravdu někdo platí. Díky bohu že ne moskva :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 17.12.2017 00:26 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    ja nemam potrebu zapirat problemy ktere nemam, zato ty mas potreby delat s tvejch stado velbloudu, podeziram te ze ti proste uz jen hrabe ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    17.12.2017 00:31 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ty odmítáš pochopit, že jak pro angličana může být volant napravo docela fajn, tak pro mě to může znamenat totální nepoužitelnost. A tvrdíš, že jsem kokot, když se pozastavuju nad tím, že jsi mi doporučil auto s volantem vpravo a já s tím mám problém. Kapišto, nebo jsi fakt tak sebestředný hňup?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 17.12.2017 02:35 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    mas problem s promitanim svejch vlastnosti do ostatnich ;-) sebestredny hnup ses totiz ty ;-) ja ti jasne uz nekolikrat napsal, ze me Vivaldi vyhovuje a pokud tobe ne at ho nepouzivas, ale ty porad opakujes jak zaseklej gramec ze ti nevyhovuje :) tedy v tvem "prirovnani":
    Ja: Vyhovuje mi volant vpravo
    Ty: Me nevyhovuje
    Ja: Tak ho nepouzivej
    Ty: Ale me nevyhovuje
    Ja: No tak to preci nemusis pouzivat
    Ty: Je to uplne nah0vno a nedodelane a zmetek
    Ja: Proc to resis kdyz to nemusi pouzivat
    Ty: No ale je to proste totalne na h0vno, tvurci jsou hovada
    Ja: Pouzivej si to co ti vyhovuje a nehazej spinu na ty/to co ti nevyhovuje
    Ty: Ses sebestredny hnup a uctivas sr&cek
    Ja: ???
    uz to chapes, nebo to potrebujes namalovat? ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    17.12.2017 11:52 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ja : shanim prohlizec, ktery ma parametry ty a ty
    Ty : zkus vivaldi, nic lepsiho neni
    Ja : super, diky, zkusim
    Ty : uvidis, nebudes litovat, sam ho pouzivam a jsem nadseny, nic lepsiho neni, vychazi to z opery 12, nic lepsiho nikdy nebylo
    Ja : jsem to zkusil, vypada to docela dobre
    Ty : vidis, jsem ti rikal ze nic lepsiho neni, je to super, pojd sem, poplacal bych te po rameni, kdybys tu byl, vitej mezi nami, rikame si uctivaci
    Ja : rad podporim dobrou vec a nemam rad chrome a tyhle prohlizece
    .
    .
    . tyden pouzivam vivaldi
    .
    .
    Ja : ti reknu ze to vivaldi ma nejake mouchy
    Ty : jake? nema, nemuze mit, to se ti zda
    Ja : jo, ma ... sere me jak to ma reseny UI... nevyhovuje mi to
    Ty : jak nevyhovuje? Vivaldi to ma dokonale, ty ses hnup, ze ti to nevyhovuje
    Ja : jak jako hnup, mam urcite navyky a vsechny prohlizece to tak umi, jenom vivaldi ne...
    Ty : nesmysl, ja to tak nepouzivam,, ty ses lama a bfu, neumis pouzivat pocitac, asi pro tebe vivaldi neni
    Ja : me se vivaldi libi ale sere me to pri praci
    Ty : nesmysl, vivaldi je nejlepsi a vychazi z opery 12. ma najevice funkci, vsechno se da nastavit
    Ja : aha tak proc nejde nastavit to co chci ja?
    Ty : protoze tohle je prave neco co nikdo delat nebude, protoze ses idiot a jediny kdo to pouziva
    Ja : to si trochu protirecis ne? psal jsi ze VSECHNO se da nastavit tak proc ne to zavirani tabu?
    Ty : protoze je to blbost a chces to tak jenom ty
    Ja : ale maji to tak skoro vsechny prohlizece jenom vivaldi to neumi...
    Ty : vivaldi umi vsechno, to co chces je blbost a ty jsi debil
    
    
    Mam pokracovat, nebo si zbytek dohledas? :-D
    
    A abych to ohnul na priklad s auty :
    Ty : mam auto, je super, zkus ho taky
    Ja : dik, zkusim
    Ja : je to super, ale ma to volant vpravo, na palubovce asi 40 vypinacu ale treba stahovani oken funguje jenom do pulky a vyhrivani sedacek bud pali nebo nehreje. To je docela shit, pouzivat to. Jede to sice hezky ale jinak je to dost na hovno ty nedodelky na tom. Kazda funkce ma nejaky problem takze je tam zbytecna
    Ty : ty jsi shit, protoze kazde normalni auto ma volant vpravo. A funkce se dodelaji, hlavne ze je jich tam hodne a muzes cvakat vypinacema
    Ja : nesmysl, v anglii mozna, u nas ma vetsina lidi volant vlevo, asi to ma nejaky smysl
    Ty : proto jsou hloupi a nevi, ze by se jim ridilo lepe, kdyby ho meli vpravo
    Ja : ten tvurce toho auta je hnup ze prodava do ceske republiky auta s volantem vpravo a nenabizi ani moznost si ho prehodit na druhou stranu
    Ty : neni to hnup, ty jsi hnup kdyz nechapes ze lepsi je volant vpravo
    
    
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 17.12.2017 19:37 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    tohle je snuzka lzi a demagogii... jak toho co jsi (ne)napsal ty, tak toho co sem (ne)napsal ja ;-)
    ja naopak uznal ze to ma bug s listou zalozek a slozkama, neco co nepouzivam, nenarazil na to, ale kdyz si o tom psal tak sem to odzkousel a uznal ze je to bug...
    stejne tak sem uznal ze nejde prostrednim tlacitkem zavirat listy tak aby se pozdrzelo zmensovani uch listu, dokud neodjedes mysi, tak jak to jde pri zavirani krizkem levym tlacitkem...

    nikdy sem nepsal ze ses hnup protoze neco nechapes, ale ze ses hnup kdyz vyzadujes neco specifickeho a kdyz to nedostanes nadavas na vyvojare i produkt...
    navic sem ti psal ze to nemas pouzivat kdyz ti to nevyhovuje, jen ty porad dokola nadavas a nadavas jako by ti to nikdo nutil...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    17.12.2017 23:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Kecy, udelal jsi ze me idiota a lamu co nechape, ze opravdovi borci ovladaji prohlizec klavesovyma zkratkama. A ja jsem te poslal do prdele, ze opravdovy prohlizec umoznuje ovladani obojim :-) Ale to vivaldi neni, je to nedodelek, ktery se soustredi na kraviny, misto pouzitelnosti. A to ty spatne neses, bo je to tvoje modla. Asi je jeho tvurce tvuj idol z mladi, nebo co.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 18.12.2017 23:49 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    idiota z tebe nemusi nikdo delat, chovas se tak... vivaldi lze ovladat klavesama i mysi, to ze ma 10zpusobu a ty vyzadujes 11 a protoze ho nemas fnukas a prskas kolem sebe jak ubohej rozmazlenej fracek... zkus ze sebou neco delat, nebo ten punc ubozaka uz ze sebe nesmejes ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    17.12.2017 05:00 ujo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Tebe bych chtěl někdy vidět.
    17.12.2017 11:25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    zajdi nekdy na sraz priznivcu SPD, tam takovych bude
    Rezza avatar 17.12.2017 14:40 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ja a z milionu moznosti nastaveni pouzivam jen dve - zvykl jsem si na tmave nastaveni Plasmy a menim DPI fontu tak, aby muj kvazi HiDPI notas byl pouzitelnejsi. Nic jineho nemenim.
    16.12.2017 01:33 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ano, soukromně i na pracovním PC.
    16.12.2017 02:38 ETO B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    A umožňuje ti ten pracovní PC s KDE udělat i něco jiného než gramatickou chybu?
    16.12.2017 08:20 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Po včerejší párty se divím že byla jen jedna :D

    Ale KDE je z obliga, psala jsem to na "herní konzoli" s Windows 10.
    16.12.2017 12:25 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    to tady spousta lidí nepochopí - problém budou mít s tím slovem "párty"
    16.12.2017 17:14 ETO B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jak účast na LAN párty omlouvá gramatické chyby?
    16.12.2017 22:34 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    bud rada, ze jen jedna ta party byla, me se to mota moc ... btw o pul druhe wtf, to se teprv startuje!
    coder avatar 16.12.2017 07:50 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    16.12.2017 08:19 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    já + manželka + 2 děti
    16.12.2017 11:16 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Samozrejme ze je. Ved je to najvacsi, molochom nepresadzovany desktop vobec.
    Marián Kyral avatar 16.12.2017 19:51 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Už od verze 0.9. A měnit nehodlám.
    otula avatar 17.12.2017 00:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Je tady nekdo kdo KDE denne pouziva?
    Ano, a to již přes 10 let. Jen s tím, že jsem před několika lety šílel z toho, je KDE 4 je nepoužitelný pomalý moloch. Dnes, když jsem poznal pátou verzi, si říkám „zlaté KDE 4“. Ale musím přiznat, že dokonce i KDE 5 šlape hezky – mám v práci notebook od Dellu, který stál bratru 50 tisíc a je našlapán nejvýkonnějšími komponentami, no a KDE 5 tam běží krásně. Ale na žádném jiném počítači, na kterém jsem to zkoušel, to použitelné nebylo. Čekat minutu, než se člověk dostane z sddm na plochu, to fakt není normální. A to raději nebudu psát o tom, co mi to dělalo na počítači se dvěma obrazovkami. Takže opravdu zlaté KDE 4.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Marián Kyral avatar 17.12.2017 10:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Čekat minutu, než se člověk dostane z sddm na plochu, to fakt není normální.
    Tohle mi taky přijde šílené, ale systém startuji jen jednou denně.
    A to raději nebudu psát o tom, co mi to dělalo na počítači se dvěma obrazovkami.
    Používám a celkem to jde. Akorát kwin občas nepozná, že jsem externí monitor odpojil a nepřesune panel na NB. Ale stačí naslepo pustit xrandr a je to.
    otula avatar 18.12.2017 07:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Tohle mi taky přijde šílené, ale systém startuji jen jednou denně.
    Když ho má člověk na svém PC, vzal to čert, ale mám ho v práci na počítači, který slouží jako internetová kavárna pro ty, kteří nemají přístup na net u sebe na stole. Takže tam k tomu přihlášení dojde třeba 20krát denně. A všichni ti lidé to vnímají tak, že ten Linux je pomalá lemra.
    Používám a celkem to jde.
    Možná už to funguje lépe než na začátku, ale zkoušet to nechci, protože už bych se potom nedostal zpět. Doma si kvůli tomu udržuji neaktuální systém s KDE 4, protože po aktualizaci na KDE 5 jsem s každým odhlášením přišel o nastavení druhého monitoru (který používáme jako hlavní) a mám pocit, že ještě něco mi tam vadilo, ale už je to dlouhou dobu zpět.

    A také mi vadí vykreslování fontů, které se mi přes veškeré pokusy nepodařilo nastavit tak, aby bylo ostré a pěkné.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 18.12.2017 09:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Doma si kvůli tomu udržuji neaktuální systém s KDE 4, protože po aktualizaci na KDE 5 jsem s každým odhlášením přišel o nastavení druhého monitoru (který používáme jako hlavní)

    To byla Plasma přibližně 5.6 před rokem a půl. Poměrně krátce poté přišlo pár aktualizací, které to prakticky vyřešily.

    zdroj: mám tři monitory na výšku a prudilo mě furt je přenastavovat


    To s tou pomalostí jsem nikdy nepozoroval, a to mi Plasma běží i na pár postarších šunkách, ale možná mám jenom vypnutou nějakou službu, na které by to jinak viselo.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 18.12.2017 12:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Díky za info. A ta pomalost je dána nevím čím přesně. Relativně nedávno jsme dostali nové Acery TM P259. I když jsem povypínal a nastavil, co se dalo, bylo to příšerně pomalé. Tak jsem tam nacpal Mageiu 5, která má ještě KDE 4. Ta šlapala krásně až na nějaký problém s grafikou, který se mi nepodařilo vyřešit (problikávaly na obrazovce různé obrazce, které tam neměly co dělat). Nakonec jsem na nich ponechal původní Windows 10 a jsem rád, že nejsem nucen žádný z nich používat...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.12.2017 11:39 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Dovolte mi prosím otázku.

    Proboha proč? Proč to děláte? Není jiná možnost, než KDE?

    Dobře, tak tři otázky :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    otula avatar 18.12.2017 13:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Zvyk? Příjemné pracovní prostředí? V případě, že vše funguje, jak má, tak se s tím skvěle pracuje?

    Kdysi v dobách KDE 1 psali v knihách, že KDE je pomalý nenažranec, který vypadá jako omalovánky, zatímco Gnome je skvělé svižné pracovní prostředí. Paradoxem bylo, že když jsem to vyzkoušel, tak KDE z live CD bylo rychlejší, než Gnome z disku. Nějakou dobu jsem sám sebe přesvědčoval, že v knihách je psána pravda, až jsem to jednoho hezkého dne nevydržel a nainstaloval KDE. A oddechnul jsem si. Vše najednou krásně rychle a pohodlně fungovalo. Otestoval jsem i několik dalších DE, ale žádné mne nepřesvědčilo, abych KDE opustil. Když nastoupilo KDE 4, byl jsem z něj tak vytočený, že jsem se opět vrhnul na prohlídku a zkoušení jiných DE, ale stejně jsem se pokorně vrátil a trpěl jeho nedostatky. Teď trpím ještě víc, ale ani tak nepůjdu jinam...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.12.2017 17:22 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Skvěle se pracuje s prostředím, které si sám poskládáš z malých dílčích komponent. Ano, je opruz muset jako uživatel dělat vývojářskou práci, ale když se síly tříští do vyvíjení konečně toho správného super-light nenáročného desktopu nebo naprosto zbytečného, hloupého a unáhleného přepisu (looking at you, GNOME), tak holt nic jiného nezbývá.

    KDE je samozřejmě super koncept a proslýchá se, že občas už ho i někdo viděl fungovat.
    k3dAR avatar 18.12.2017 23:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    termin "tristeni sil" pouzivaji neznalci, hlupaci ci vymyti mozci, pokud to navic nekdo pouzije ve spojeni ze je ubozak co ho vyvojari chudacka nutej si neco nastavit, tak se jedna spis o psychopaty... kazdopadne vyznam tvuj prispevek je naprosto zbytecny a hloupy ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    19.12.2017 05:37 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Nauč se číst.
    19.12.2017 10:26 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Vidim ze uz se nezmuzes na nic jineho nez na urazky takze jsem te asi zahnal do kouta. Radeji ti dopreju klidne vanoce a stahnu se. I debil ma pravo na zivot ;-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 19.12.2017 21:38 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    chlapce urazky pouzivas ty, v koute sedis ty, rozhodne nejsi z tech co by me nejak dokazali zahnat do kouta, jak si psal i debil ma pravo na zivot, tak si to pravo uzivej a zkus neco uzitecnejsiho alespon pro sebe ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Marián Kyral avatar 18.12.2017 12:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Tak na internetovou kavárnu stačí prohlížeč a nějaké jednoduché DE ne? A pokaždé se systém přihlašuje do čistého profilu.
    otula avatar 18.12.2017 13:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    To je "kavárna" pro kolegy, ne pro náhodné návštěvy. Každý tam má svůj profil a může si i zvolit prostředí, do kterého se přihlásí. Je tam myslím ještě XFCE, e17, Fluxbox, LXDE, možná ještě něco dalšího, ale stejně každý používá Plasmu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.12.2017 14:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Já bych jim tam demokraticky nadělil jenom ubuntu s unity a viděl bys, co by se dělo :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    otula avatar 18.12.2017 15:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.12.2017 19:44 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    No fakt, lidi jak mají na výběr, to je pak tragédie :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    18.12.2017 17:54 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Mam cerstvo nainstalovane OpenSuse 42.3 s KDE 5 na par rokov stary NB (i5-3xxx) s 8GB RAM a SSD a pri zapnuti autologin do KDE mozem za 25s od zapnutia NB klikat a fungovat (normalny cold-boot). Pri resume-from-disk to trva o 5s menej. Doma mam KDE 5 na Gentoo na PC s rotacnymi diskami. Takze nabieha daloko pomalsie, ale KDE od startx z konzole nabehne do 20s. Pricom pocut, ze uzkym hrdlom su hlavicky disku.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    otula avatar 19.12.2017 15:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ten zmiňovaný Dell má podobnou konfiguraci, jen ten procesor má i5-5300. Z Grubu v sddm je za 7 sekund, z sddm na ploše za 6 sekund. Při práci nečekám vůbec na nic. Výborné. Potom mám trochu starší počítač - AMD Athlon Dual Core 4850e, 8 GB RAM, již trochu starší SSD. Z Grubu v sddm je za 15 sekund, z sddm na ploše za dalších 15 sekund. To je pořád ještě únosné, i když spouštění aplikací tak svižné není. Ale pak je tu třeba TravelMate s i3, 4 GB RAM a plotnovým diskem, což je něco příšerného. Nebo počítače jako Pentium III Xeon, 4 GB RAM a plotnový disk, které s KDE 4 běhají krásně, ale s pětkou je to utrpení. Pokud nejsem herní pařmen nebo vývojář, který pořád něco kompiluje, proč bych si měl každé 4 roky kupovat co nevýkonnější nový počítač k tomu, abych u něj nestrávil půl života, když potřebuji něco udělat? (Odpověď ani nečekám, jen jsem si chtěl trochu postěžovat ;-) )
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.12.2017 15:38 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Já ti nevím, ale provozovat takovou plečku, jako je athlon, to už není otázka jenom pařmenství, ale především nezanedbatelných úspor za elektriku. Pokud tím teda netopíš :-) Já jsem taky zastáncem názoru, na co kupovat každou novinku, ale >10let staré plečky patří do muzea.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    19.12.2017 15:45 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Nechce se mi to počítat přesně, ale při úspoře cca 20W a provozu 10hod denně za 4 roky podle tarifu ušetříš cca 2 tisíce. Za ty prachy koupíš luxusní ojetinu, která bude žrát půlku co ten athlon a startovat 3x rychleji. Pokud najdeš blba, kterému ten krám za pár drobných prodáš, tak jsi v tom vlej vylej a nemusíš řešit to, že ti startuje systém pomalu :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2017 16:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Víc než čtyři roky, protože zbytkové teplo se v zimě neztratí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 20.12.2017 10:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Pokud tím teda netopíš :-) Já jsem taky zastáncem názoru, na co kupovat každou novinku, ale >10let staré plečky patří do muzea.
    Netopí to ani náhodou a není to starší deseti let (není Athlon jako Athlon). Základní deska s procesorem žere 40 W, takže i pokud bych ušetřil polovinu, je to jedna rozsvícená žárovka. Vzhledem k tomu, že nám v bytě svítí prakticky po celý den téměř všechny žárovky, byla by úspora nového procesoru nepostřehnutelná. Zato investice do nového PC by byla postřehnutelná velmi zřetelně.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2017 12:24 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    No jo a jsme doma :-) Občas musíš zhasnout a pak budeš mít i na počítač :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    otula avatar 20.12.2017 13:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jako vtip dobré, ale roční spotřebu včetně pračky (pereme denně), myčky (také denně), ledničky (jede nonstop), trouby, mikrovlnky mám za 9000 korun. Takže pokud bych úplně odpojil elektřinu, neušetřil bych tím na pořádný počítač ani za dva roky...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2017 13:39 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Proti tomu athlonu je pořádný počítač cokoliv v ceně 2-3 tisíce. Nebo si pod pojmem pořádný počítač vybavíš jedině herní sestavu z tesca za 30k+?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    otula avatar 20.12.2017 14:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Za 3000 není ani slušný procesor (stačil by i5)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2017 15:25 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Fluttershy, yay! avatar 20.12.2017 16:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Moje PC je oproti tomu výkonově stará šunka, ale v pořádné skříni, s dobrým zdrojem a navěšenou spoustou karet/periferií.

    Každý si pod „pořádným počítačem“ představí něco trochu jiného.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.12.2017 22:01 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Míříl jsem k podobné pointě, jen z jiného směru.

    Mně je fuk, jestli dotyčný frčí na Athlonu a chápu jeho argument, že z hlediska spotřeby energie se upgrade nevyplatí. V případě desktopového PC ale výkon bývá jedním z nejtypičtějších kritérií (oproti laptopu, kde na zpracování, spotřebě apod. záleží mnohem víc); z toho hlediska pak bez dalšího upřesnění působí divně si postesknout, že za 18 tisíc nelze pořádný počítač poskládat, pokud má doma na stole tohle. Byla-li by řeč o nějakých dodatečných kartách, periferiích, či lepším zdroji nebo skříni, pak by asi nemělo smysl skládat celý počítač od nuly, ale pouze upgradovat MB, CPU a RAM v tom stávajícím.
    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2017 07:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Nebo by to mohl být problém, protože mizí starší rozhraní.

    U známého to nedávno znamenalo jednak výměnu spousty karet původně do PCI, jednak koupi nového profi GPU a monitoru (celkem 30k ve velké slevě).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.12.2017 14:26 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    A co teprve dneska připojit starou dobrou jehličkovku?!

    O jaké karty jde (ve tvém i jeho případě)?
    Fluttershy, yay! avatar 26.12.2017 16:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jehličkovka stále má své použití. Nemusí být nutně stará, dělají se i nové. Ale když jsme u starých tiskáren, nejspíš se i tady najdou lidé, kteří si stále hýčkají HP LaserJet z doby krále Klacka.

    Jinak ten zajímavý hardware můžou být různé diagnostiky, staré point-of-sale systémy (něčím takovým disponuji); s čím jsem se dál přímo setkal, tak třeba špičkový mikroskop nebo nějaké v principu „video“ karty pro zpracování analogového signálu.

    Je to vždycky věc primárně rozhraní. Různé převodníky pak (a) stojí prachy, (b) ne vždy fungují spolehlivě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.12.2017 17:43 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jehličkovka stále má své použití. Nemusí být nutně stará, dělají se i nové.
    Vím, vím.
    různé diagnostiky
    Jaké?
    staré point-of-sale systémy (něčím takovým disponuji)
    WTF?
    třeba špičkový mikroskop nebo nějaké v principu „video“ karty pro zpracování analogového signálu
    Hmm. Mikroskop by mě nenapadl.
    Je to vždycky věc primárně rozhraní. Různé převodníky pak (a) stojí prachy, (b) ne vždy fungují spolehlivě.
    To chápu. Ale nejsem si úplně jistý – abych se vrátil k původnímu tématu diskuze – jestli počítač v laboratoři lze označit za dobrý jen proto, že k němu je připojen mikroskop, hardwarový generátor náhodných čísel, nebo podobné periferie, které by k modernímu hardwaru jednoduše připojit nešly. V tom asi nemá smysl dál šťourat (záleží, co je primární úlohou toho počítače a jak dobře ji plní, že...).
    Fluttershy, yay! avatar 26.12.2017 18:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    počítač v laboratoři

    Počítač v laboratoři jsem tu především ještě ani nezmínil. Mikroskop nebo nějaký velký skenovací systém jsem potkal v archivu/knihovně oddělení primárně se zabývajícího se něčím jiným, akorát je občas potřeba něco digitalizovat.

    různé diagnostiky
    Jaké?

    Např. k autu. Není to tak dávno, co tady někdo sháněl thinkpad X40 nebo X41, protože k novějšímu by svoji výbavičku v garáži nepřipojil.

    Nebo jsem před časem prošel dílničkou borce, který spravoval mobily. Ty krabičky na diagnostiku, odemykání nebo flešování jsou mimochodem často strašné sračky s příšernými ovladači, které často vůbec nepočítají s nějakou přenositelností (natvrdo zapsané cesty jsou to nejmenší). Příští měsíc budu něco takového řešit, koupil jsem si za pár piv takřka perfektní kapesní počítač s jedinou vadou: odešla interní MMC a bude potřeba přepsat nějaké klíče, aby z nové šlo zavést systém. /rant

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.12.2017 20:48 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    OK. Díky za diskuzi.
    otula avatar 21.12.2017 00:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Hm, tohle bych asi nepoužil. Jen skříň + zdroj mám za 9000 korun, protože zrovna kvalitní zdroj patří k celkem důležitým komponentám.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.12.2017 01:17 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jasně, pak by platilo viz výše (upgrade, čili zrovna skříň a zdroj si nechat).

    Ale to je fuk, dál bych to nerozebíral. Jen mi přišel ten výrok v daném kontextu zvláštní, tak jsem na to zareagoval. Nic víc.
    otula avatar 21.12.2017 07:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    A mně jen lezly na nervy ty řeči, že když přestanu svítit, ušetřím na počítač. Ten Athlon je výkonově nastejno s Intel Core Duo, což sice dnes není žádná bomba, ale nijak mne výkonově neomezoval, dokud se někdo nerozhodl, že zase překope desktopové prostředí. A připadá mi absurdní nutnost upgradovat počítač kvůli desktopovému prostředí, které navíc z mého uživatelského hlediska (tedy v rámci toho, co potřebuji) neumí nic navíc a není o nic lepší než předchozí verze, která na tom fungovala mnohem lépe.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2017 15:33 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Když jsi sociálně slabý, proč si kupuješ nové věci? Tak se chovají cikáni. Nemají zaplacený nájem, ale koupí si novou telku na splátky. Auto taky jedině nové? Proto jezdíš ve 20 let starém, protože NA NOVÉ nemáš?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    otula avatar 21.12.2017 00:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    ???
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.12.2017 15:06 ETO B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    ledničky (jede nonstop)
    wow
    neušetřil bych tím na pořádný počítač ani za dva roky
    Od kdy pro člověka s 10 let starým počítačem dnes nelze s rozpočtem 18 000 CZK pořídit „pořádný počítač“?
    Marián Kyral avatar 21.12.2017 07:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Mám doma stařečka, NB Dell Inspiron 1720. Už mu táhne na desátý rok. Býval to můj hlavní počítač, ale už mi nestačil (max RAM jen 4GB), tak jej teď má žena. Už několikrát jsem ji nabízel, že koupím nový, lehčí. Nechce. Prý ji to stačí a nechce žádné novoty. Tak musím počkat, až se něco pokazí :-)

    Děti mají Athlon XP - můj bývalý desktop. Těm to k přístupu na internet na vyhledávání informací pro referáty, tvorby prezentací do školy, tisk a občasné přehrátí videí taky stačí. Až nebude, tak koupím něco novějšího a menšího. Nicméně, většinu času stejné tráví na mobilu. Už to není jako kdysi, kdy jsem měl doma Didaktik M a když jsem chtěl na barevnou televizi, tak jsem si musel o víkendu přivstat :-D
    21.12.2017 15:06 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Už to není jako kdysi, kdy jsem měl doma Didaktik M a když jsem chtěl na barevnou televizi, tak jsem si musel o víkendu přivstat :-D
    Jaké si to uděláš, takové to máš :-) Nemusíš přece kopírovat ostatní. Nebo musíš?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    17.12.2017 10:31 jxjl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Rozhodně, u KDE je poslední dobou spíše problém že správci distribucí se ho snaží všemožně upravovat, konfigurovat a pak se celý rozbije (případ Kubuntu). Třeba v Archu, kde je to téměř čistá upstream verze šlape jak hodinky.
    17.12.2017 11:08 Marcus_777
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Souhlasím, mám stejný poznatek. Když použiju čistou verzi na Slackware nebo Archu, nevím, co je to pád. Já si navíc KDE kopmiluji ze zdroje sám. Trvá to, ale vyplatí se.
    16.12.2017 15:33 Krisko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Ja pouzivam KDE denne od verzie 4. Vtedy to trochu padalo a rozbijala sa konfiguracia ale od verzie 5 som max spokojny. Vela nastaveni, stabilita to mi vyhovuje. Pouzivam na archu a na gentoo.

    V praci potom i3 kvoli nenarocnosti a jednoduchosti prostredia.
    16.12.2017 20:50 sonny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Jaky konkretni problemy mate s KDE 5?
    16.12.2017 20:56 ETO B
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Nefunguje.
    16.12.2017 21:02 sonny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Zkus ON :-)
    16.12.2017 22:16 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    Já například s tou ikonou koše...
    http://bandzone.cz/_90972
    17.12.2017 08:03 sonny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Aplikace 17.12.0
    No to Ti neporadim, pouze se mi zda divny, ze by se to projevilo jen u tebe. To asi bude u tebe v nastaveni. Na plose nemam nic, pouzivam latte-dock a shortcuts

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.