abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 526 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Ilfirin avatar 3.8.2012 11:08 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak. Poté co vylili Meego, Meltemi a zařízli Qt pro Symbian, už pro ně Qt nemá žádný smysl/použití. Byla to jen otázka času.

    A sabotáž Nokie směle pokračuje. Na konci z nich bude mobilní hardwarová divize MS, kterou pak nahradí nějakým čínanem/indem a bude konec Nokie.
    3.8.2012 12:07 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    M$ chce Nokiu uplne znicit, aby ju mohol lacno kupit. Teda jej patenty, vsetkeho ostatneho sa potom moze zbavit, vsetko zavriet a ludi vyhodit na ulicu.
    3.8.2012 12:28 qpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To si taky myslim. Dobre by bylo, kdyby ji ted koupil Google a rozsiril si patentove portfolio, pripadne zacal konecne vyrabet sam a nemel vsechno od cinana.
    jiri.one avatar 3.8.2012 12:45 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Pro Google by bylo urcite dobre koupit Nokiacke patenty, ale o vyrobu telefonu se urcite zajimat nebude - viz. koupe Motoroly a reakce ostatnich vyrobcu na tento akt.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    mess avatar 3.8.2012 13:24 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jenže to by se Nokia musela nechat Googlem koupit, což je s nynějším managementem z MS tak trochu utopie.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    3.8.2012 14:25 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Oni jsou vpodstate 2 moznosti, jak koupit firmu. Budto se dohodnete a nebo si koupite >50% akcii a vedeni poslete do <>.
    6.8.2012 10:57 nikdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Těch 50% akcií vám ale někdo musí být ochoten prodat, že ano. A to vedení, které obvykle disponuje majoritním podílem to asi nebude.
    pavlix avatar 6.8.2012 11:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A to vedení, které obvykle disponuje majoritním podílem
    To vůbec nemusí být pravda a často ani není.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.8.2012 15:59 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Google vyvíjí Android a vlastní Motorolu, koupě dalšího velkého výrobce mobilů by IMO neprošla přes antimonopolní úřady
    D.A.Tiger avatar 3.8.2012 22:51 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A u MS ano?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    4.8.2012 00:34 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    MS už nějakého výrobce koupil? A navíc Windows Phone jsou na pokraji vymření.
    D.A.Tiger avatar 5.8.2012 12:05 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ne ale díky rozsahu vlastněných patentů a záběru v IT oboru se lehce může z oligopolu stát monopol ;)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Salamek avatar 3.8.2012 12:46 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    pritom je to HROZNA skoda, protoze N900 i N9/N950 jsou naprosto uzasne stroje.
    maemo 5 v dobe sveho uvedeni na N900 by i ted nakopalo Androidu ICS zadek jak malymu decku (krome poctu aplikaci, ale za to muze cas a zmrd Elop)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    little.owl avatar 3.8.2012 12:54 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    maemo 5 v dobe sveho uvedeni na N900 by i ted nakopalo Androidu ICS zadek jak malymu decku
    To ani nahodou.
    A former Red Hat freeloader.
    corwin78 avatar 3.8.2012 13:31 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ale jo, nakopalo.

    Moje N900 bohužel stárne (hlavní limit je pouhých 256MiB RAM) a stále žádná schopná náhrada na dohled :-/
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    little.owl avatar 3.8.2012 13:41 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ale jo, nakopalo.
    To zalezi opet na kritericich. ICT je novy moderni system, ktery se dostal dale nez k prototypu pro geeky.
    A former Red Hat freeloader.
    Salamek avatar 3.8.2012 13:45 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    N900 a maemo by se taky mozna dostalo dal kdyby tyden po vydani N900 elop neprohlasil ze to je mrtvy system/telefon a ze pro nej nebude nadale podpora (to same prohlasil i u N9), a kdyby mela N900 stejnou propagaci jako ted ta Nokia lumia.
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Rezza avatar 3.8.2012 14:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ze na N900 je mrtvy system se vedelo davno pred vydanim N900. Uz tou dobou se pracovalo na Harmattanu.
    Milan Lajtoš avatar 3.8.2012 14:43 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Elop v dobách N900 ešte nebol kapitánom na palube Titanicu.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    Salamek avatar 3.8.2012 13:42 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jj, problemem N900 je HW, ale Maemo 5 bylo dokonaly, zvladalo toho mnohem vice nez Android na takovem shit HW
    Ale z ceho mivam mokry sny je SGS2 s Maemo 5 (krasna to predstava), ahhhh (sakra uz zase) :-)
    No a jeste tam nekde nacpat integrovanou HW klavesnici a asi dostanu infarkt :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Ravensun avatar 3.8.2012 14:10 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Neřekl bych, že v té době HW N900 bylo shit. To spíš naopak. Klávesnice běží do dnes, display také, fotoaparát byl jeden z těch lepších (druhá kamerka stojí za ho**no to vím), no a na ten GPS modul také musí mít člověk trpělivost to je fakt. Ale jinak ten HW je stále dostačující na běžnou "smartPhone" práci.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Salamek avatar 3.8.2012 15:29 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Samozrejme v te dobe to byl super HW :) ja ted porovnaval HW s mou SGS2
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    3.8.2012 16:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Prosímtě, jak je na tom SGS2 s GPSkou? Zkoušim teď SGS+ a GPS je na něm neskutečněj shit...
    3.8.2012 19:21 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To jen s oficialni samsungackou romkou. S cyanogenem je to uplne neco jineho.
    3.8.2012 20:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No nevim... já když sedim na koleji, tak GPS na tomhle telefonu nejenže se nezafixuje, ale ani nenajde žádnej satelit, prostě ani ťuk (přestože na internet to je připojený). Musim vyjít na ulici aby vůbec začal vidět nějaký satelity a eventuálně - když mají zrovna bohové výjimečně dobrou náladu - se zafixoval. Přijde mi to jako HW limitace, někde jsem četl, že snad maj tyhle telefony malou GPS anténu nebo něco.

    Tak mě zajímalo, jestli to v novějších modelech nějak zlepšili...
    3.8.2012 20:48 Ales
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    civilni gps frekvence je docela vysoka a neprojde zkrz prekazky.pripojeni na internet tomu moc nepomuze.
    3.8.2012 21:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ostatní mobily ale ve stejném místě signál celkem bez problému mají...
    4.8.2012 04:48 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Vím přesně o čem mluvíš, na mém HTC Wildfire potřebuju stát pod naprosto dokonale nestíněnou oblohou (v autě GPS chytnu chytnu při 1 pokusu z 10, v parku kde je jeden strom, apod. smůla) a pak po zapnutí GPS tak 10 minut čekat, než se to zafixuje. Během toho musím dělat různé obřadní rituály nebo voodooo. Pokud se to nepovede, pár metrů popojít a ceremonii opakovat ;-))). Nicméně nevylučuju, že mám nějaký blbý hw, jsem rád že to vůbec funguje.
    Baník pyčo!
    4.8.2012 08:27 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    bud ma telefon malo kanalu na paralelni prijmani vice ruznych gps signalu nebo jich ma "celkem dost" ale ma pomaly procesor aby dopocital spravne prunik moznych pozic z kazdeho kanalu.
    5.8.2012 08:41 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Taky mam wildfire, ale podobne problemy nepozoruju. Kdyz si stahnu predem A-GPS data tak je fix temer okamzity, jinak to chvili trva ale 10 min to neni. Spis odhadem tak 3-5. Dokonale nestinena obloha taky netreba. Treba v lese, nebo pri zpola zastinene obloze treba ve meste je to celkem bez problemu.
    5.8.2012 11:33 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Možná ho mám nějaký jetý :-), či je chyba v té romce co tam mám ;). Ale když už se někde ztratím, tak si počkám (taková nouzovka), do auta nebo tak bych si ale koupil normální navigaci :-).
    Baník pyčo!
    6.8.2012 11:23 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    pak po zapnutí GPS tak 10 minut čekat, než se to zafixuje. Během toho musím dělat různé obřadní rituály nebo voodooo. Pokud se to nepovede, pár metrů popojít a ceremonii opakovat ;-))). Nicméně nevylučuju, že mám nějaký blbý hw, jsem rád že to vůbec funguje.
    Máš blbě nastavený NTP servery v /system/etc/gps.conf :-)

    Jinak HTC Wildfire radši nekomentuju.
    6.8.2012 11:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    NTP servery mi sou nahouby, když nejsem připojenej na internet, ne?
    6.8.2012 12:33 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ano, tak když si vypneš data, tak to holt bude pomalý jako kráva, protože nebude fungoval ani to NTP, ani stahování asistenčních dat ze SUPL serveru.
    little.owl avatar 6.8.2012 12:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    aGPS je casto zneuzivano ke kompenzaci rubbish GPS modulu.
    A former Red Hat freeloader.
    6.8.2012 13:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Přesně tak... mě nějaká aGPS vůbec nebere, chci, aby ta GPSka rozumně fungovala i bez připojení.

    Datovej tarif jednak vůbec nemam, ale i kdybych ho měl, tak pak člověk vyrazí někam do divočiny, kde není signál, a najednou je GPS v loji. Taková GPS je nahouby.
    little.owl avatar 6.8.2012 14:07 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak ona aGPS ma u mobilu svuj smysl, jen se to nesmi zneuzivat; technicke provedeni treba automobilovych navigacnich systemu je ale uplne jina liga.
    A former Red Hat freeloader.
    6.8.2012 14:15 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To máš opravdu blbý. Tak si kup navigaci a ne telefon s GPS.
    6.8.2012 14:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Přesně tak, mám nastahované offline mapy (locus free) a internet na mobilu používam vyjímečně. Vůbec mě nenapadlo, že je k GPS potřeba :/.
    Baník pyčo!
    6.8.2012 14:22 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Potřeba není, akorát holt budeš tak deset minut čekat, než to vůbec najde tvoji polohu. Nepředpokládám, že bys chtěl za telefon platit min. dvojnásobek ceny kvůli kvalitnějšímu GPS.
    6.8.2012 14:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Děkuji za vysvětlení, pak je tedy chování meho telefonu normální a co tady referuju očividně není nesmysl.
    Baník pyčo!
    6.8.2012 14:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Můj Galaxy Note fixuje skoro hned i bez sítě a majlant jsem za něj nedal.
    6.8.2012 14:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Přesně tak, jeden můj známej má nějakej levnej čínskej (asi ZTE Blade), a dokonce i ten má mnohem rychlejší a stabilnější fixy než ten muj SGS. To není tím, že by mobilní GPSky nemohli bez aGPS fungovat, to je prostě tím, že do některých modelů výrobci narvnou levný & šuntský GPS moduly...
    little.owl avatar 6.8.2012 14:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak Blade vlastnim a je to prumer.

    Jinak i dobre GPS moduly potrebuji na dosazeni deklarovane presnosti - treba 10m horizontalne, 2DRMS ~4m - kolem 40s pri cold start.
    A former Red Hat freeloader.
    6.8.2012 14:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Mě by právě zajímalo, jak zjistit dopředu, jakou bude mít telefon GPS. Specifikace jsou na tohle většinou skoupý, není většinou jednoznačný, jestli to bude fungovat ve standalone režimu.

    Nicméně u toho tvýho Galaxy Note píšou, že podporuje i GLONASS, takže to asi nebude špatný.
    6.8.2012 15:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Objednej přes net, vyzkoušej a kdyžtak vrať :)
    little.owl avatar 6.8.2012 14:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Resit to lze poradnym externim bluetooth GPS modulem - pak to muzete pouzit i s notebookem.
    A former Red Hat freeloader.
    6.8.2012 14:18 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Thank you, Mr. Obvious. Pak si holt dotyčný nemůže stěžovat, že je to pomalý, když normální navigace stojí několikanásobek ceny té jeho smart šunky s bambilionem dalších funkcí. To APGS je tam právě proto, aby nemusel čtvrt hodiny čekat. No nic.
    6.8.2012 14:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A) nestěžoval jsem si, pouze jsem poreferoval, jak se to u mého mobilu chová, stačí mi to (používám to výjimečně jako nouzovku a když potřebuju skutečnou navigaci, tak si ji seženu, protože je mnohem komfortnější než telefon
    ...když normální navigace stojí několikanásobek ceny té jeho smart šunky s bambilionem dalších funkcí...
    B) HTC Wildfire tehdy stál něco okolo 5 tisíc, což stojí i navigace,
    Baník pyčo!
    6.8.2012 14:27 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Reakce byla na někoho jiného, viz link "Výše". :-)

    P.S. HTC Wildfire byl drahý i zadarmo. Polovinu českých ohlasů na marketu tvoří uživatelé tohohle pokladu s věčnými komentáři "na HTC Wildfire to vůbec nefunguje!!!!" :-D Doufám, že built-in kurvítka brzo zafungují a bude od nich konečně klid.
    little.owl avatar 6.8.2012 14:36 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Aaaa, to bylo na me! Nepredpokladam, ze vam uslo, ze u zejmena u mobilu se provedeni GPS pohybuje v sirokem kvalitativnim spektru od celkem dobrych po bidne, ktere tam jsou jen proto aby to vubec prodali a to pak [zne]uziti aGPS stavi do jineho svetla.
    A former Red Hat freeloader.
    6.8.2012 14:38 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    po sw stránce to není zázrak, ale po hw stránce je dokonalý, vydřzel už spoustu mých crashtestů (xkrát mi spadl na beton / asfalt / atd... a jednou se mi ho podařilo polít) a kromě odešlého foťáku (fotí, ale má úplně wtf barvy - je mi to jedno, stejně jsem ho nepoužíval) je stále OK.

    Jakmile vidím vtípky na staré nokie, že když stará cihla nokie spadne na dlaždici, tak se nerozbije cihla, ale dlaždice, tak se pouze směju, jaká je to cypovina, protože 3310 mi spadla JEDNOU na kachličky a i když kryt, atd.. byl ok, display ji prdl a vytekl. HTC Wildfire mi spadl xkrát a nic se mu nestalo, dokonce i ty kachličky málem pukly :-)).

    PS: samozřejmě nepovažuju normální mobilem házet o zem a o ten svůj jsem nějakou dobu úzkostlivě pečoval, ale jakmile jsem jednou nechtěně zjistil co vydrží, už jsem na to sral :-D, s tím jdou fakt zatloukat i hřebíky
    Baník pyčo!
    6.8.2012 16:03 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    po sw stránce to není zázrak, ale po hw stránce je dokonalý
    No vidíte, kdybyste koupil gumovou cihlu, tak budete taky spokojený. :-D :-)
    6.8.2012 16:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Když s ní semtam půjde zavolat, tak určite :-).
    Baník pyčo!
    Salamek avatar 3.8.2012 19:37 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    GPS je v pohode (signal je hned), ale je to asistovana GPS ofc, takze pro jeji provoz potrebujes datove pripojeni (pro korekce a mapove podklady)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Rezza avatar 3.8.2012 14:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    N9 je fakt dobry stroj...
    Salamek avatar 3.8.2012 13:33 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To malickem na noze :-)
    Vlastnim SGS2 s ICS (CM) a je to shitt(mel jsem tam Gingerbread[odpad], oficial ICS od Samsungu[jeste vetsi odpad nez Gingerbread])
    Styska se mi po N900 pripadam si na Androidu jako by mi nekdo urezal obe ruce :-(
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    3.8.2012 13:38 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jak v čem. Spíš né, ale...
    little.owl avatar 3.8.2012 13:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    V cem podstatnem pro prumerneho uzivatele je to dale?
    A former Red Hat freeloader.
    Salamek avatar 3.8.2012 13:47 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ja nwm ale napr. plnohodnotny mutitasking je snad vyhoda pro blba i guru...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    little.owl avatar 3.8.2012 14:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A ICS ho nema?
    A former Red Hat freeloader.
    Salamek avatar 3.8.2012 15:35 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    ne to se plnohodnotym multitaskingem nazvat neda (ze strany gui se to stejne chova jako bych mohl spoustet jen jednu app, kdyz se pokusim do nejake app prepnout tak ta predchozi stejne na pozadi umre/vytuhne a nebo ta do ktere jsem se mel pouze prepnout se zacne startovat znovu...)
    A to nemuvim o prepinani "bezicich"^ aplikaci to je teprve pain in ass...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    little.owl avatar 3.8.2012 16:11 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Mel jsem v ruce ICS tablet a nic takoveho jsem nepozoroval, nevim. Strucny popis multitaskingu ICT najdete zde.
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 17:50 mrv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    jj, salamek keca z hladu..
    3.8.2012 18:13 nodevel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Nekecá. Používám občas ICS (CM9) na svém Touchpadu a přepínání aplikací jsou muka. Jak to vůbec můžou nazývat multitaskingem netuším. Pár příkladů:
    • Chci s tabletem vyrazit někam, kde není internet a dočíst rozečtené stránky na webu. Na webOS či Maemo bych normálně nechal otevřený webový prohlížeč na pozadí, tady nemůžu přepnout do jiné aplikace (třeba najít na někoho kontakt), aniž by se systém nerozhodl mi prohlížeč (ať už Chrome, či vestavěný) zavřít.
    • Mám puštěné video na Youtube a chci rychle přepnout do chatu a odpovědět na zprávu. Nejen, že se video stopne (nic takového jsem po systému nechtěl), ale většinou i skočí na začátek a já musím znovu hledat původní pozici. To ani nemluvím o hudebních videích, kde bych chtěl slyšet zvuk a dělat přitom něco jiného; to prostě nejde.
    • Používám všehovšudy jen několik aplikací (max 5), většinu z nich však často. Tady musím u každé čekat, než se znovu spustí, i když bych chtěl, aby mi běžela na pozadí.
    To si vážně někdo myslí, že tohle je multitasking? Mně to přijde jen jako neustálý a frustrující boj s omezením systému, který se snaží být chytřejší než já. Mám pocit, jako by snad vždy běžela jen ta aplikace ve které jsem.
    little.owl avatar 3.8.2012 18:34 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Podle mne michate dve veci dohromady: (a) multitasking na urovni operacniho systemu (b) jak jsou aplikace designovane. YouTube aplikace se umyslne stopne, kdyz ji poslete do pozadi a to je zalezitost designu aplikace, nikoliv omezeni OS.
    A former Red Hat freeloader.
    Salamek avatar 3.8.2012 19:50 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jsi komicky, bavime se tu o androidu jako celku.
    Navic sprava aplikaci je na OS, to ze je aplikace zabita(obcas) po jejim opusteni ma nasvedomi OS ne UI.
    Dalsi veci co jsem zapomel zminit je to ze na androidu nejde jednoduse poznat zda li aplikace bezi/je zabita/uspana/ ani ji nejde nijak nakazat vypnuti, u nekterych proste musis doufat ze se vypne nebo nevypne v podstate nikdy nemas jistotu co se prave deje.
    Je mi naprosto jasny ze tohle nesere vetsinu uzivatelu Androidu, pro ty je maximalka pustit si Angry Birds a co se deje je jim sumak.
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    3.8.2012 20:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Dalsi veci co jsem zapomel zminit je to ze na androidu nejde jednoduse poznat zda li aplikace bezi/je zabita/uspana/ ani ji nejde nijak nakazat vypnuti, u nekterych proste musis doufat ze se vypne nebo nevypne v podstate nikdy nemas jistotu co se prave deje.
    Nevim, co přesně myslíš tím "u některých", ale afaik snad každý Android má aplikaci Správce úloh, kde tohle všechno máš. Multitasking by mohl být řešen líp, to souhlasim... Asi to pro Google není priorita, nevim...
    Salamek avatar 3.8.2012 20:52 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    otevirat pokazde spravce uloh se mi fakt nechce, stacil by mi feedback do oznamovaci oblasti (aplikace byla zavrena/presunuta na pozadi etc)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.8.2012 21:18 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Funguje to ve zkratce takhle:

    Kdyz prestane byt aplikace viditelna, hlavni vlakno se pozastavi, ale ostatni vlakna, ktera aplikace spustila, normalne bezi dal. Je na aplikaci, aby si tyhle vlakna ukoncila a nespotrebovavala CPU.

    System se aplikace snazi "chytre" ukoncovat, aby nezabiraly RAMku. Predpoklada se, ze s timhle aplikace pocitaji. Task managery nema smysl pouzivat protoze a) jsou vicemene zbytecne b) Android na to neni stavenej a aplikace s tim nepocitaji, coz muze vest k divnemu chovani / bugum c) uzivatel ma dojem, ze to je obdoba task manageru z desktopovych OS, coz neni uplne pravda.

    Z pohledu vyvojare mi prijde zpusob, jak Android resi praci na pozadi (pristup na net, pristup k databazi / systemu souboru, ...) mozna to nejhorsi co v Android API je. Myslim ze i ja bych to dokazal navrhnout lip.Podle me ma 90 % Android vyvojaru nepresnou predstavu jak prace na pozadi (hlavne v kombinaci s otocenim obrazovky funguje). Je velmi snadne delat chyby, ktere nejsou videt a vetsinou jsou neskodne - memory leaky a vlakna bezici zbytecne na pozadi.
    little.owl avatar 3.8.2012 21:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Multitasking by mohl být řešen líp
    Multitasking je cilen na mobilni zarizeni, kdy hraje prim zivotnost baterky. Proste kompromis, pokud potrebuje nekdo desktop, at pouziva desktop.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 3.8.2012 21:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jsi komicky, bavime se tu o androidu jako celku.
    Bavili jsme se multitaskingu v ICS a jeho limitech.
    A former Red Hat freeloader.
    Salamek avatar 3.8.2012 22:29 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A cim se to lisi od toho co jsem napsal ? :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    4.8.2012 11:58 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To je proto, ze mas malo RAM. System potom ukoncuje aplikace na pozadi. Dalsi duvod je, aby se setrila baterka, coz je u mobilnich zarizeni priorita. Existuji programy, ktere umoznuji chovani OS poladit.
    Salamek avatar 3.8.2012 19:38 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Videl jsi nekde v mem textu string "Tablet" ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    3.8.2012 14:02 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Takový není. Je to méně středověké než Blackberry a přitom to má normální klávesnici.
    Ravensun avatar 3.8.2012 14:02 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To si také nemyslím, že by Maemo nakopalo Androidu zadek, ale pro mě je to užásné gui, plné nápadů a ve většině případů snadného ovládání. ALe i přesto jsou tam věci, které mě občas dost vytočí.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Salamek avatar 3.8.2012 19:56 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak samozrejme ted je Maemo 5 uz trosku stare a bez podpory, ale kdyby jej Nokia nepodrizla...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Rezza avatar 3.8.2012 20:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Nokia Maemo nezarizla - je tu Maemo 6 a az to zarizla. A proste ten feel Maema 5 je tam citit na kazdem kroku. Za to jsem rad, ze se podarilo udelat system, ktery ma plno moznosti, ale ktery dokazal mirit na masy.
    Člověk z Horní Dolní avatar 3.8.2012 18:25 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Co bys změnil na ICS?
    Salamek avatar 3.8.2012 19:54 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Procti vrchni diskuzi pls
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Rezza avatar 3.8.2012 12:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Proc kupovat neco co je open source? Staci najmout lidi (a ze se to deje).
    little.owl avatar 3.8.2012 13:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Coz neni pravda, viz. Qt CLA, oni to mohou relicencovat a navic zacinaji nove veci prodavat jen pod komercnima licencema.
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 14:06 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    V takovem pripade muze konat KDE free Qt foundation a relicencovat poslední svobodnou variantu Qt pod BSD-like licencí.
    Rezza avatar 3.8.2012 14:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No bylo by uplne nejlepsi prevest tyhle prava na nejakou Qt Foundation, ktera by se pak mohla zivit prodejem prav na prodej komercni verze. Ano, Digia neco v jejich QtC prodava navic. Ale jinak proste zbytek je open.
    3.8.2012 13:42 uniquepito
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Co bude s KDE? To je tusim dost naviazane na QT, nie?
    3.8.2012 16:05 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Pokud Nokia uzavře Qt, KDE si ho forkne, načež ke KDE pravděpodobně přejdou i velcí komerční uživatelé (třeba Skype, TeamSpeak nebo Gadu-Gadu), protože Nokia na vývoj Qt pro desktopy dost se*e a Nokia tak definitivně přijde o všechno.
    little.owl avatar 3.8.2012 16:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Proc by Microsoft Skype mel chodit ke KDE!? Ve Win8 bude plne integrovany ...
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 17:10 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A co Skype pro Android?
    little.owl avatar 3.8.2012 17:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A co s tim ma spolecneho vztah Qt a Skype?
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 17:11 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Je to o tom, kdo pak bude chtít Skype uvnitř něčeho, co jinde než na mobilních hračkách bude k ničemu.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    little.owl avatar 3.8.2012 17:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Skype bude integrovan ve vsech Windows, snad krome serveru. Krome toho budou poskytovat OS agnosticke SDK, takze to budete moci nacpat i do pocitace ridici lednicku. Skype Qt absolutne nepotrebuje.
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 17:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To jsou všechno hezký plány, ale chci je vidět, jak poskytujou skutečně OS-agnostické SDK. Uměl bych si představit, že by pro něco takovýho klidně část Qt kódu použili. Koneckonců, velká část Qt Core (hlavně třeba kontejnery apod.) je opmtimalizovaná (také) pro embedded.

    Stejně už mají na serverech Linux. Přijde mi, že jim je to fakt putna. Koncový zákazník uvidí krásné barevné logo "Microsoft Skype" a to je asi to, co je zajímá...
    little.owl avatar 3.8.2012 17:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    OS-agnostické SDK
    Jadro Skype je napsane (fakticky ted prepsane) v C++, v podstate je to jen knihovna, nic jineho. Je na vas, jak to na cilovem systemu integrujete do systemu ci aplikace.

    Qt Core (hlavně třeba kontejnery apod.) je opmtimalizovaná (také) pro embedded.
    Ja jen vidim jak je embedded Linux + embedded Qt valcovane Androidem v mnoha oblastech a to z mnoha duvodu.

    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 18:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jadro Skype je napsane (fakticky ted prepsane) v C++, v podstate je to jen knihovna, nic jineho.
    No to ale může znamenat ledacos, že. Stačí #include <windows.h> a je to v loji...
    little.owl avatar 3.8.2012 21:44 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Kouknete se na link vyse. Uz ted si muzete koupit Skype SDK pro embedded Linux a zacit s vyvojem.
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 21:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Chceš jít zítra na pivo? :D
    little.owl avatar 4.8.2012 14:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Zitra, tedy dnes jiz ne, ale jak jsem si vsiml, je tu par lidi ze SE a nejaky sraz bychom zorganizovat mohli.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 3.8.2012 13:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Z Nokie byli do Accenture prevedeny tisice vyvojaru Symbian/Qt a v soucasnosti vetsina odesla ci byla presla na vyvoj pro Windows. Od cloveka, ktery si tim prosel v UK - nejsou zadni velci platici zakaznici, kteri by meli zajem o vyvoj aplikaci v Qt. V podstate v soucasnosti neexistuje zadny dostatecne velky relevantni trh, ktery by ekonomicky ospravedlnil investice do Qt frameworku na urovni minulych let.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.8.2012 14:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No neni jich uplne malo.
    little.owl avatar 3.8.2012 14:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ne dost na to, aby to ospravedlnilo naklady na vyvoj, na to potrebujete velky trh platicich zakazniku a to tu po ukonceni projektu Nokie proste neni. Na desktopu ma dominantni pozici jina firma a na embedded zarizenich s touch screenem je ted vytlacuje Android.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.8.2012 14:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No nerekl bych. Na vyvoj v embedded Qt me chodi pravidelne nabidky. A i v CR je dost vyvoje nad Qt, co tak vim. My mame velke zakazniky co Qt pouzivaji, ale jen nase balicky (a kdyz mluvim velkem, tak tak velke, ze by se kvuli nim klidne i koupilo, kdyby to melo smysl ;-).
    little.owl avatar 3.8.2012 14:39 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Nikdo nerika, ze tu zadny trh neni, ale ne dost velky aby ospravedlnil soucasne naklady na vyvoj. Qt bude nastroj pro tvorbu in-house aplikaci, ale asi ne pro masovy market a to co se dnes deje je normalni adjustment.
    by se kvuli nim klidne i koupilo, kdyby to melo smysl
    To se brzy ukaze, ale jsem zde skeptik, nikdo v tom uz nebude utapet miliardy jako Nokia.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.8.2012 14:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No tak to myslim. Pro Nokii to byl jen nastroj.
    3.8.2012 13:58 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Je nadějě, že by QT koupila Free software foundation, lidé kolem KDE, nebo někdo podobný? Nebo spěje QT do zapomnění, případně k forknutí poslední LGPL verze a pokračování bez ohledu na komerční QT?
    Rezza avatar 3.8.2012 15:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Otazkou ted zustava, jestli vubec bude jeste nejaky skutecne open source multiplatformni toolkit. Gtk to ma taky asi zasebou (alespon z pohledu multiplatfmy - co jsem je slysel mluvit) a i celkove vyvoj tahne minimum lidi...
    little.owl avatar 3.8.2012 15:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ano, bude. Na bazi Javascript + HTML :-(. Uz se s tim smiruji.

    I zakaznici z automotive oblasti se zacinaji ptat na Tizen IVI a vetsina pohrbila projekty zalozene na Meego IVI.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.8.2012 15:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Nebo-li na bazi neceho, co se k tomu vubec, ale vubec nehodi. Ale s tim, jake ted vznika kolem HTML5 treni... Tak si myslim, ze je to taky mrtve. Ci prinejmensim to bude pruser ;) A ze bych nekdy videl skutecne funkcni aplikaci v HTML5...
    little.owl avatar 3.8.2012 16:08 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak si myslim, ze je to taky mrtve.
    Tak to uz pak nevim. Ze budu moci spustit integrovany prohlizec a CLI byla moje posledni nadeje.
    A former Red Hat freeloader.
    3.8.2012 20:42 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Nechci strašit, ale pro ty co ještě nehráli Battlefield III, tak hra se spouští z úvodního GUI a to je HTML5 aplikace v browseru.
    3.8.2012 22:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To je u online her bohužel už nějakou dobu obvyklé... :-/
    3.8.2012 15:56 jurasn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    HTML? To už je snad lepší psát linuxové aplikace pomocí win32 api + wine. HTML+JS je dobré, nicméně na klasické desktopové aplikace není vůbec navrženo, takže je pro tento účel nemotorné a příšerně pomalé.
    little.owl avatar 3.8.2012 16:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Mysleno to bylo tak, ze GUI frontend bude v Javascript+HTML5, backend v C/C++/*.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 3.8.2012 16:12 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Porad to nebude ono...
    little.owl avatar 3.8.2012 21:46 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ono to spise vypada, ze neexituje dostatecna poptavka na multiplatformni toolkit na bazi C/C++

    Nebyla to velka slava ani v minulosti, ani pred peti lety kdy desktop byl kral a Microsoft mel jeste vsechno pevne v rukou. Qt bylo na Windows druha liga, na OS X a Windows CE treti a na Linuxu - stale stejne.

    V soucasne situaci mame skupinu heterogennich operacnich systemu, ktere se pomalu uzaviraji a vytvareji kontrolovane ekosystemy, kde neni problem multiplatformni toolkit vyradit - zakaz GPL ci duplikace systemovych knihoven, ci striktni HIG a podobne. Pak nejjednoduzsi multiplatformni reseni je napsat aplikaci v Javascript, nacpat ji na server a at se tam uzivatel pripoji na cem chce.

    A tim jsme zpet u Javascript/HTML5, to je skutecne v soucasnosti jedine multiplatformni reseni a vykon javascriptovych enginu s JITem je naprosto dostatecny. Trable s HTML se daji obejit vhodnym generatorem, klidne ala QtQuick, tam problem nebude - vysledna kupka hnoje se zabali do balicku, otestuje, podepise a je to.

    Zijem v zajimave dobe, uvidime.
    A former Red Hat freeloader.
    mirec avatar 3.8.2012 22:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To je dosť úchylná doba. Posun počítačov k spotrebnej elektronike chápem, ale prečo by sme sa my, ktorí niečo na počítači aj robíme mali srať s JS?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    3.8.2012 22:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Klid, to je jen móda. Ve skutečnosti se pravděpodobně aplikace i nadále budou psát v rozumných jazycích/technologiích a svět 21.12. neskončí.
    4.8.2012 11:41 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Pak nejjednoduzsi multiplatformni reseni je napsat aplikaci v Javascript, nacpat ji na server a at se tam uzivatel pripoji na cem chce.
    Hm, ona se doba asi fakt cca po tech 40 letech opakuje. V 70. letech byl jeden pocitac a kupa terminalu, tak nyni to bude stejne. Akorat terminalem je interpret HTML + JS a je oproti tem ze 70. letech extremne vykonny, aby vubec mohl delat +- to same co ty terminaly tenkrat.

    Jo, bude jeste sranda...
    little.owl avatar 4.8.2012 14:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Pokud by nekdo protlacil nejaky standard, jak Javascript+HTML5 aplikaci zabalit do balicku s moznosti lokalniho nainstalovani - treba i jen pres rozsireni prohlizece - bude se to chovat jako normalni GUI aplikace.
    A former Red Hat freeloader.
    5.8.2012 14:40 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To zni jako WebAPI a FirefoxOS ;-), snad se jim to povede.
    3.8.2012 16:34 jarin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To už je snad lepší psát linuxové aplikace pomocí win32 api + wine. HTML+JS je dobré, nicméně na klasické desktopové aplikace není vůbec navrženo, takže je pro tento účel nemotorné a příšerně pomalé.
    Tohle je totálně největší kravina, co jsem za poslední měsíc četl. Viděls někdy win32 API?

    Javascipt je už dávno rychlejší než třeba python a v něm se běžně desktopové aplikace píšou. Jenom bych použil něco jiného než HTML.
    Rezza avatar 3.8.2012 19:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No to HTML je tam zlo. QML s JS ma smysl. A co se vsechno da delat v Qt Quick 2 za optimalizace, to je masakr. Az na uroven HW.
    4.8.2012 13:24 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak to mě netěší... Ale vysvětlovalo by to, proč tu stále ještě není žádný oficiální release PyGTK/PyGObject pro win32 používající GTK 3 :-/
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    4.8.2012 13:02 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak se nokia stahne, qtcka se ujme komunita a svet jde dal. Netreba to dramatizovat.
    David Watzke avatar 4.8.2012 14:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Přece jenom je obvykle velkej rozdíl, když na projektu dělá několik lidí full-time anebo jen občas někdo pro zábavu nebo aby opravil otravnej bug.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    little.owl avatar 4.8.2012 14:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Komunita? Pak se z toho stane stejny binec jako je dnes KDE a bude to konec Qt v podobe jake ho zname. Qt potrebuje korporatni zazemi, placene vyvojare a platici zakazniky.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 5.8.2012 18:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Tak v KDE zacal bordel jak se zacalo komercializovat :) Korporatni zazemi Qt byla strasna brzda vyvoje (jak pomalosti,tak rychlosti). Nokia ho desne rozbijela kvuli Symbianu...
    little.owl avatar 5.8.2012 22:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Korporatni zazemi Qt byla strasna brzda vyvoje.
    Korporatni zazemi predevsim zajisti placene vyvojare, QA a jakousi duveru zakazniku.
    Nokia ho desne rozbijela kvuli Symbianu...
    Ale take do nej nacpala hodne penez a je to videt.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 5.8.2012 22:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    No ti placeni vyvojari jsou ale i v komunite mimo Nokii. Bude jich min, to ano, nektere plany se zmeni - ale prave diky open governance to neznamena jistou smrt (mozna pozvolne umirani, kdo vi?). A QA taky neni o tom, jeslti je placene nebo ne. Nerikam, ze je to prdel. Ale proste korporatni vyvoj != kvalita, ale pri dobrem vedeni ji to muze znamenat (coz byl pripad starych Trollu, presne opacny pripad byla vlada Nokie - uroven Qt hodne utrpela, videt je to od dokumentace,QA az po bugy/regrese).
    4.8.2012 22:19 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Je tady přece logický potenciální kupec Qt.
    Byla přece založena nová společnost Jolla, která má v úmyslu prodávat telefony s Meego (jinak také Nokia, plán B). Qt určitě nebude tak drahé, aby si to nemohli dovolit a oni jej potřebují v civilizované podobě - ne jako komunitní svinčík...
    Divím se, že to nikoho nenapadlo.
    little.owl avatar 4.8.2012 22:42 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jolla bude rada, kdyz nekdo koupi je.
    A former Red Hat freeloader.
    5.8.2012 00:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Po takovém zběžném kouknutí na Jollu na LinkedIn se mi zdá, že jsou napojení na tu lepší část Finských managerů a investorů, takže bych je možná tak rychle neodsuzoval.
    6.8.2012 14:03 faidron | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Myslim, ze Nokia v sekcii do 150 Eur bola uplne neporazitelna. Synbian S40, a S60 skutocne vyborny stabilny operacny sustem. (Nokia Suite na LX neexistuje) Telefony na profesionalne pouzitie. Jednoduchost a spolahlivost a vydrz baterie 4-5 dni. Hladal som podobny kvalitny telefon za super cenu cca 60 Eur. Nieco ako C1 alebo C2. C5 je masina. Nic nenajdene. Ja si myslim, ze Nokia postupne zanikne, ale nie ako znacka, ktoru niekdo kupi tako ako MOTO.
    Václav 6.8.2012 15:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    S40 není symbian.

    V levné kategorii je dnes Nokia břídil. V práci jsme vyzkoušeli místo C2 nabrat na zkoušku pár Samsungů S5610 a při menší ceně než C2 to nabízí lepší řemeslné zpracování (kov), příjemná tlačítka, profesionální vzhled, velmi slušný display a standardní micro USB nabíječku místo proprietárního bazmeku. Asi u nich zůstaneme. Ovládání je pak pro lidi zvyklé na S40 v podstatě stejné.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Ravensun avatar 6.8.2012 15:18 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    To je zajímavé, kdyby místo toho nápisu Samsung tam byl nápis Nokia, tak jim uvěřím :)

    Skoro by člověka mohlo napadnout, že si Samsung pomyslel: "Aáá Nokia slábne, zkopírujeme jejich design "nechytrých" telefonů" :D
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    little.owl avatar 6.8.2012 15:32 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Ha, ha, vyvoj HW pro Nokiu u poslednich typu dela taiwansky Compal a Samsung je spise lepsi - za kazdou cenu tolik nesetri - plno komponentu si delaji totiz sami.
    A former Red Hat freeloader.
    Ravensun avatar 6.8.2012 16:04 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Jen mi to tak přišlo. Hlavně to čtyřpolohové tlačítko uprostřed mi přišlo nápadně podobné :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Václav 6.8.2012 16:44 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Designově se to maličko podobá E52
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 6.8.2012 16:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    resp. materiálem E52 a rozvržením ovládacích prvků a celkovým tvarem říznuto nějakou levnější nokií.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    16.8.2012 15:17 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    C2 má take mikrousb a dá se přes něj nabíjet.
    Rezza avatar 9.8.2012 08:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    A už je má Digia!
    little.owl avatar 9.8.2012 11:38 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    +1 Ano.
    A former Red Hat freeloader.
    D.A.Tiger avatar 9.8.2012 11:59 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    oficiální správa od Digie

    Mě to jméno moc neříká. Může mi ji (tu firmu) někdo prosím blíže představit (třeba zda se nějak podílí na OSS, nebo jestli je něčím významná, popř. co můžeme od ní do budoucna čekat...) na stránkách jsem našel jen obvyklé řči, které jsou běžné na stránkách tuctu podobných firem.... Dík.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    little.owl avatar 9.8.2012 12:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kroky Nokie poškozují chystané uvedení Qt 5.0
    Dulezite je, ze prevzali klicove vyvojare z Norska a Nemecka, cca az 120 lidi, co bude dale uvidime.
    A former Red Hat freeloader.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.