abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:33 | Nová verze

    Svobodná historická realtimová strategie 0 A.D. (Wikipedie) byla vydána ve verzi 28 (0.28.0). Její kódový název je Boiorix. Představení novinek v poznámkách k vydání. Ke stažení také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    19.2. 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.2. 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 34
    19.2. 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 918 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.8.2009 12:34 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Vyborne, jen tak dal. Doporucuji precist cele.
    8.8.2009 07:50 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Zase dalšie úžasne predpovede MArka Shuttlewortha. Som zvedavý čo to vobec dotiahnu do konca. Lebo mám osobne pocit že sa snažia robiť tymito vyhláseniami len reklamu na to ich nepodarené Ubuntu.

    Ravensun avatar 12.8.2009 21:50 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    že by se ozval zase nějak Wokeňák nebo "spokojený" uživatel opensuse? :D

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    6.8.2009 13:00 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Myšlienka to je istotne zaujímavá, ale imho brutálne nereálna :)

    Aká by boli výhoda:

    * menej práce s aplikovaním patchov do starých verzií (v podstate sa týka RH, Novell, zhruba Debian stable, občas niečo v Ubuntu LTS)

    * jednoduchší prechod medzi distribúciami (?)

    Nevýhoda:

    * upstream by udržiaval a opravoval chyby nie v X verziách, ale v Y ( X < Y). Realita je taká, že veľký program má stable/testing/CVS (X=3) a malý má release/CVS (X=2). Takže vývojárovi to prácu neušetrí, len ľuďom, ktorí to balíčkujú. Upstreamu logicky stačí, že to vyrieši nová verzia

    Kto by získal najviac ?

    Distribúcia, ktorá chce predávať komerčnú podporu (tj. nie Debian), nemá v sektore kde sa dá predávať podpora rozumný podiel (tj. nie RH, nie Novell) a nemá dosť zamestnancov, aby dokázala udržiavať nejakú verziu distribúcie dosť dlho (LTS sú prevažne len security update - chyby typu s iSCSI padne počítač pri reštarte sa neriešia).

    6.8.2009 13:01 aR | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Souhlas, jsem pro širokou spolupráci a nejen na termínech vydání.

    6.8.2009 13:07 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    V poslední době ten pán plantá stále větší nesmysly... :-)

    6.8.2009 13:21 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Četl jsi to vůbec?
    6.8.2009 13:45 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Ano a souhlasím s tímto.

    vain avatar 6.8.2009 14:16 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Naopak si myslím, že to má v hlavě v pořádku víc než mnoho lidí ne jen tady...

    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.8.2009 13:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    No nemá to lehký, ten Marek :-(
    6.8.2009 13:34 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Ja se mu divim, ze se na to jeste nevykaslal. Kdyz si ctu ty odpovedi, tak nevim jestli jsou ti lidi normalni... Delaji debian a zvolili si svobodnou licenci a ted se citi, ze jim nekde hrozne ublizil, kdyz na tom zalozil svoji distribuci. Nastesti podle me lidi co za neco stoji do tehle diskusi nepisou.

    thingie avatar 7.8.2009 02:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    On je ten kdo si bere a zpátky nevrací takřka nic. Což je vlastně naprosto jedno, protože to Debian, upstream ani nikoho jiného vlastně nic nestojí, a nějaké přínosy by se ve výsledku možná taky někdy našly. Samozřejmě, dokud nepřijde a nezačně, jako v tomhle případě, chtít, aby za něj někdo udělal ještě víc jeho práce -- aniž by nabídl cokoliv jiného, než obecné žvásty o dobru free software, či co (blabla). Jako jo, takhle Ubuntu funguje, ale proč by někdo měl skákat podle toho jak oni pískají?
    Růžové lži.
    7.8.2009 08:12 Good_one
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Bohužel, tohle průměrnému Blbuntu uživateli nevysvětlíte.

    7.8.2009 12:50 Blbunta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Me by zajimalo, proc ma kazdej trouba potrebu navazet se do Ubuntu a jeho uzivatelu. Ja treba pouzivam Linux primarne uz vic nez 10 let, troufam si tvrdit ze ten system znam velice dobre (ostatne je to zdroj mych prijmu) a i tak pouzivam Ubuntu. Chapu, ze to automaticky znamena mit mensi prirozeni nez kdybych pouzival Slakcware (nebo co ja vim co je ted in) a basnil tu o blbuntech, ale smirim se s tim :-P

    Ravensun avatar 12.8.2009 21:57 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Promiňte ale že to nic nepřinese debianu, s tím nesouhlasím. Dyť Ubuntu je velmi oblíbené a jako jedno z mnoha používá správu debian balíků. Tudíž uživatelé jsou vpodstatě připraveni používat tento balíčkovací systém a mohou pokud se jim zdá Ubuntu "nestabilní" snadno přejít na Debian distribuci a tím vpodstatě nemyslím jen balíčkovací systém ale i průběh instalace (pokud teda neinstalujete z nabootovaného LiveCD) nebudou mít tolik problémů. Myslím, že když už se navážet, tak i do jiných distribucí by bylo záhodno, pokud bráníte Debian linux a vývojáře, protože si myslím, že Debian je matkou distribucí a spousta dister vznikla právě z Debianu....

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    the.max avatar 7.8.2009 11:45 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Moje rec, proto s bububuntu nechci mit nic spolecneho.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    7.8.2009 16:34 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Zpátky nevrací takřka nic?

    Díky Ubuntu se Linux více přibližuje uživatelům i korporacím. Den co den.

    Pokud se začteš do toho příspěvku (ja vím, je to dlouhé), tak zjistíš, že Mark rozhodně "nepíská", ale velmi laskavým tónem navrhuje možnou spolupráci a reaguje na dohodu o pravidelném vydávání, vysvětluje svojí motivaci a nabízí přínosy, které by takové partnerství mohlo mít.

    Já myslím, že by si to zasloužilo jiné hodnocení, než jen tyhle plané výkřiky.
    thingie avatar 7.8.2009 16:46 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    No, on samozřejmě nikomu nemůže nic nařídit, protože nemá žádnou skutečnou autoritu, a aspoň toho si je ještě vědom. Tak to holt musí zabalit do hezkých povídaček, jako třeba to o přibližování uživatelům a korporacím a dalších keců.

    A co z toho? No, samozřejmě vůbec nic. Redhat má uživatele, kteří jsou ochotní platit, Debian uživatele, kteří jsou ochotní něco dělat. Ubuntu jich má akorát hodně. Takže holt musí Shuttleworth přilézt a škemrat, aby za něj upstream udělal integraci a ostatní distribuce bugfixy a další, a argumentovat při tom, že má hodně uživatelů. Proč? Aby mohl mít ještě víc uživatelů, z nichž nebude mít opět vůbec nic, maximálně jim střelí nějaký laciný support, možná, několika z nich. A mohl škemrat ještě důrazněji a mohl se kolem něj točit svět.

    Přínos pro nás ostatní? Minimální. Co je mi krucinál po tom, jestli nějaké Ubuntu používá tisíc nebo sto miliónů lidí? Houby.
    Růžové lži.
    7.8.2009 18:34 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Co je mi krucinál po tom, jestli nějaké Ubuntu používá tisíc nebo sto miliónů lidí? Houby.
    Tomu se, prosím, v civilizovaném světě říká krátkozrakost.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.8.2009 12:09 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Redhat má uživatele, kteří jsou ochotní platit, Debian uživatele, kteří jsou ochotní něco dělat. Ubuntu jich má akorát hodně.

    Ubuntu mají uživatele, kteří platí. Platí dokonce v některých situacích víc, než zákazníci RedHatu nebo Novellu (dělal jsem si takové srovnání a o pár dolarů vyšel Ubuntu dokonce dráž - počítáno na stroji do 4 procesorů na platformě Intel). Od masového rozšíření v obchodní sféře jim stačí už jen krok -- více OEM smluv s dodavateli HW. Jinak připravuji článek na téma, kolik vlastně stojí enterprise linuxy (TCO) -- tam bude informací víc.

    Jinak to blábolení ponechám bez komentáře... V reálném světě je to trošku jinak, než tady prezentujete.
    6.8.2009 14:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Osobně bych byl radši, kdyby se ten ubuntí bordel s verzováním do debianu netahal..
    7.8.2009 14:16 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci
    Cetl jsi vubec ten odkazovany prispevek?
    8.8.2009 18:19 helikaon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Drzim mu palce. Bohuzel je dost lidi kery maj Ubuntu za zlodeje Debianu. Cimz si vlastne protireci, protoze jak nedko muze krast open source? Hehe. Source si muze stahnout kdokoli a distribuovat dal. Podivejte se treba na CentOS a RHEL.

    Ubuntu nedela zdaleka tolik prace na kodu jak Debiani komunita, ale co dela dobre je propagace Linuxu mezi normalnima lidma. Coz Debian nedela, neni to jeho cilem, nehlede k tomu ze kdyz se normalni uzivatel zepta na neco na Debianich forech, casto ziska odpovedi ve stylu "rtfm and stfu n00b".

    Debian sem pouzival, uz nepouzivam. Duvod? Kdyz chci stabilni veci, je to stary jak metuzalem a kdyz chci novy, tak si to musim ladit 'na kolene'. (ale zase mam pocit ze sem guru, i kdyz mi to nejede a patchuju jak o zivot).

    Cet sem si par odpovedi na ten dopis - presne jak sem cekal, dost (vetsina) jich je ve styly 'stfu u thief'.

    Nezbyva nez poprat Markovi good luck & have fun (ty bude mit urcite hodne).

    Ravensun avatar 12.8.2009 22:07 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mark Shuttleworth: O tempu a spolupráci

    Souhlasím.

    Né každý je programátor. Já osobně bych rád používal Debian kdybych uměl programovat a ladil nebo modernizoval balíky, když bych to uměl. Ale neumím to, bohůžel. Proto mi Ubuntu vyhovuje. Je jednoduché a balíky má oproti Debianu relativně aktuální.

    Debianu fandím, ale jsem bohůžel jen běžný uživatel, takže Linux se může dočkat jediné pomoci odemně, že budu o něm informovat mezi lidmi, případně pošlu nějakou dotaci, nebo budu hlásit bugy ve vývojových verzích. Víc udělat nemohu. Takže prosím zamyslete se všichni, kteří odsuzují Ubuntu uživatele nad tím co říkáte. Všichni nerozumí linuxu a OS obecně tolik jako vy a jsou rádi, když jim systém funguje tak jak má.

    Gentoo je můj poslední velký linux test...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.