abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump se v pondělí osobně setkal s generálním ředitelem firmy na výrobu čipů Intel Lip-Bu Tanem. Šéfa podniku označil za úspěšného, informují agentury. Ještě před týdnem ho přitom ostře kritizoval a požadoval jeho okamžitý odchod. Akcie Intelu v reakci na schůzku po oficiálním uzavření trhu zpevnily asi o tři procenta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.8. 04:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian GNU/Hurd 2025. Jedná se o port Debianu s jádrem Hurd místo obvyklého Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    11.8. 02:44 | Komunita

    V sobotu 9. srpna uplynulo přesně 20 let od oznámení projektu openSUSE na konferenci LinuxWorld v San Franciscu. Pokuď máte archivní nebo nějakým způsobem zajímavé fotky s openSUSE, můžete se o ně s námi podělit.

    lkocman | Komentářů: 5
    9.8. 21:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13 s kódovým názvem Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.8. 15:55 | Zajímavý software

    WLED je open-source firmware pro ESP8266/ESP32, který umožňuje Wi-Fi ovládání adresovatelných LED pásků se stovkami efektů, synchronizací, audioreaktivním módem a Home-Assistant integrací. Je založen na Arduino frameworku.

    Indiánský lotr | Komentářů: 0
    8.8. 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.8. 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (48%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 345 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    31.8.2006 13:21 milan
    Rozbalit Rozbalit vše hm, naco vlastne?
    a naco je nam vlastne mono? ma naozaj niekto tu potrebu? co zaujimaveho so sebou prinasa? (okrem slobodnej volby)
    brk avatar 31.8.2006 13:34 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    Si přečti článek „Stane se Mono nejžádanější platformou pro vývoj Linuxu?“. Sice to je přes dva roky staré, ale text tím až tak neutrpěl.
    USE="-qt -kde"
    31.8.2006 13:43 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    Mimojiné to může přinést vývojáře přicházející ze světa Windows, v budoucnosti např. snadnější "portování" aplikací a asi i snadnější vývoj od začátku multiplatformních aplikací.
    31.8.2006 15:42 milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?

    za multiplatformne aplikacie povazujem webove aplikacie (nie ie webove), desktopove aplikacie az na vynimky nemaju buducnost, ak dokazu vyvojari mona preportovat .NET, aby na nom bezali webove aplikacie z IIS, tak potom mozno ma zmysel, otazka je, ci si M$ pusti .NET na Linuxy, skor nie ako ano, co by potom robili s Vistou(ktora, je tiez podla mna uplne zbytocna, pretoze zatial nic nove prevratne neprinasa, okrem hw narocnosti)

    a naco je .NET na Linuxoch, ked uz je tu Java, ruby ..., ktore z pohladu OS multiplatformnosti bezia skoro vsade, cize mono v tomto smere prinasa, len tu slobodu volby

    .NET nepriniesol nic nove, cize ani mono nic nove, zaujimave neprinesie

    ohladom toho dvojrocneho clanku, ano utrpel, pretoze cas je v IT dost duolezity faktor, .NET ani zdaleka nie je takym oblubenym jazykom ako java (link na oblubenost si bohuzial nepamatam, ale .NET vyrazne zaostaval, dokonca aj krivka vyvoja nenasvedcovala svetlu buducnost), takze neviem, ci sa budu vyvojari hrnut na Linux

    ja aby ste ma nebrali za zle, ja nie som proti monu, som za slobodu volby, ale osobne s nim nemam prilis dobre skusenosti, je prilis viazany na GNOME, a ja mam KDE, s instalaciou mona som musel stiahnut (v yast v suse 10.0) skoro cele GNOME, z coho som nemal velku radost, a potom, zeby mono poskytovalo plnu podporu .NET sa nedalo povedat, verziu si nepamatam, ale bola to aktualna verzia z februara, tohto roku, cize asi 1.1,alebo 1.0.x, osobne som bol sklamany, co mi mono poskytovalo (a to nebolo tak davno, ale asi sa vela zmenilo)

    prosto mam pocit, ze java, somotne .NET od M$, ruby atd, projektu mono unikaju, a ze mono nema, ako take nestiha, ale ak ma niekto potrebu pouzivat mono, nech sa paci

    Luboš Doležel (Doli) avatar 31.8.2006 15:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    desktopove aplikacie az na vynimky nemaju buducnost
    Tak to mi tedy opravdu vysvětlete, proč bych měl preferovat webovou aplikaci před lokálním, rychlým, připojení nevyžadujícím programem.
    31.8.2006 15:55 milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    preco? lebo je to moj pocit, ze vyvoj tak bude smerovat, ze okrem specifickych aplikacii, bude vsetko na webe, kancelarskych balikov, cez vyvojove prostredia, a ja neviem, co vsetko, dokonca by som zasiel tak daleko, ze pocitace by sa nedodavali s celym OS, ale len so zakladnym rozhranim, ktore bude mat vsetky data a obsluzne applikacie na webe, mozno to uz ani nebudu poc. ake pozname dnes, ale len koncove zariadenie na obsluhu web. aplikacii ;) samozrejme, ze to nebude zajtra, mozno o 10, mozno o 100 rokov, ale na otazku, co take mono na linuxy prinasa (okrem volby), odpoved nedostavam
    1.9.2006 13:57 Stréc Ignác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    Ty jsi dobrej snilek...pravdepodobne nejakej lehce pres20tiletej php+mysql koder... si asi neuvedomujes omezeni webu ze?
    1.9.2006 16:22 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    ano web ma sva omezeni, ale taky pozitiva -- hezky to jde videt treba v prostredi IS -- omezeni nakladu na spravu IS, snazsi updaty, nemusi se se resit takove nesmysly, ze jeden uzivatel ma sp1 a druhy sp2 a treti dokonce linux, pristup odkudkoliv... to je vykoupeno, tim ze UI neni proste tak kvalitni, ikdyz s ajaxem se to lepsi...

    samozrejme nektere aplikace dostat na web bude problem -- kdyz to prezenu, tak treba hry. ale ze se prosadi princip inteligentni terminalu, za to bych dal ruku do ohne... btw. spousta aplikaci uz dneska jede v prostredi prohlizece a nazbytek jde pouzit ssh+x11 forwarding ;-]

    btw. jeste pred peti/sesti lety se stale psaly IS v podani tlustych/nebo pohublych klientu... dneska uz pomalu nic takoveho neexistuje...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    31.8.2006 15:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    .NET nepriniesol nic nove, cize ani mono nic nove, zaujimave neprinesie
    Tak to nesouhlasím, protože .NET má jeden engine pro spousty jazyků — CLR. Pokud se nepletu, tak před tím nic takového nebylo. No a mimo mona by měl něco podobného umět Parrot pro dynamické jazyky. Navíc, už jenom fakt, že uvedení .NETu přinutilo Sun chytit se za nos a zapracovat na Javě, považuji za nesporný přínos ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.8.2006 15:56 milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    ok, s tym suhlasim
    31.8.2006 22:16 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    .NET má jeden engine pro spousty jazyků — CLR
    Ne že by neexistovaly překladače jiných jazyků do Java bajtkódu ještě dřív, než vyšel .NET 1.0. U Microsoftu to akorát dotáhli k relativní dokonalosti (relativní vzhledem k jazykům/běhovým prostředím, které je běžné upravovat v závislosti na řešeném problému :-) ) a hlavně okolo toho spustili obrovský technicko-marketingový humbuk. Fakt je, že v .NETu už od začátku existoval pohodlný způsob runtime generování kódu, což Javě chybí dodneška (nepočítám knihovny typu Javassist a další). Takže k
    Navíc, už jenom fakt, že uvedení .NETu přinutilo Sun chytit se za nos a zapracovat na Javě, považuji za nesporný přínos ;-).
    se nedá říct než: naprostý souhlas.
    1.9.2006 17:41 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    Knihovny cglib a spol? Ty jsou staré jako Java sama, navíc by se měl objevit podobný framework v Mustangu.
    1.9.2006 17:48 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    Knihovny cglib a spol? Ty jsou staré jako Java sama, navíc by se měl objevit podobný framework v Mustangu.
    Jistě, knihovny Javassist, CGLib, BCEL, ASM a čert ví jaké ještě. Od Javy tuším 1.3 existuje java.lang.reflect.Proxy, ale to je spíš taková hračka (i když často užitečná). .NET má tuhle funkčnost od začátku standardně k disposici (i když existuje třeba projekt Castle), u Javy musíme čekat na to Compiler API.
    31.8.2006 22:31 Ladislav Thon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    může přinést vývojáře přicházející ze světa Windows, v budoucnosti např. snadnější "portování" aplikací
    Základní kámen úrazu (někdo to určitě považuje za zásadní výhodu, nezlobte se proto prosím na mne ani na něj :-) ) .NETu je extrémně snadná integrace platformně závislého (COM) a vůbec neřízeného kódu. Takže ačkoliv přísně technicky vzato je .NET na platformě nezávislý, o softwaru pro něj napsaný se to říct nedá. Nedělal bych si ergo velké naděje.

    Btw, v poznámkách o vydání se píše cosi o základní podpoře COM:
    COM Interop: Basic support for Runtime Callable Wrappers (RCWs). This allows users to use unmanaged components from managed code.)
    Ne že bych tomu rozuměl :-), ale jsem zvědavý, jak to kluci od Novellu skoulí...
    okbob avatar 1.9.2006 07:20 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    Pochybuji, ze se to tyka Unixu.
    1.9.2006 16:29 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm, naco vlastne?
    na tady toto nadavam uz delsi dobu -- spousta programatoru s naprostou lehkosti pouziva volani winapi a com, takze veskera multiplatformnost je v haji...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.