abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 553 hlasů
     Komentářů: 26, poslední dnes 09:58
    Rozcestník

    Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu

    Mozilla chce dosáhnout světového stahovacího rekordu. Usiluje o to, aby Firefox 3 byl programem, který si během 24 hodin stáhlo nejvíce lidí na světě ("Download Day 2008"). Zatím ještě není známo datum, ale vypadá to na červen.

    29.5.2008 14:52 | Luboš Doležel (Doli) | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.5.2008 15:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Není nad to si ten DDoS útok dobře zorganizovat.
    Ilfirin avatar 29.5.2008 15:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Dárek pro Petra
    Jeden multiplatformí script pro Petra.
    Spusť jej a jako parametr uveď, kolikrát chceš firefox stáhnout ;-). Zatím je tam adresa 2.0.0.14ky, ale až bude final trojka, já ti ho upravím.

    Není zač :-).
    import sys, os
    from urllib import urlretrieve
    
    for i in range(sys.argv[1]):
        urlretrieve("http://download.mozilla.org/?product=firefox-2.0.0.14&os=win&lang=cs","file")
        os.remove("file")
        print "staženo:", sys.argv[1]
    Ilfirin avatar 29.5.2008 15:33 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    print "staženo:", i

    Pardon, byl jsem myšlenkama trochu jinde. Taky koukám, že mi to tu při pastnutí trochu upravilo adresu, ale to doladíme...
    29.5.2008 15:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Už jsi trapný, chudinko, protože švindluješ.
    Ilfirin avatar 29.5.2008 16:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Jsem myslel, že ti to udělá radost :-(.
    29.5.2008 17:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Stačilo si přečíst FAQ.
    29.5.2008 21:35 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Ty bys to asi nemohl přejít s humorem, co?
    29.5.2008 21:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Bohužel. PT je znám svou neschopností pochopit cokoliv z oblastí nadsázky, sarkazmu, ironie, či vtipu. Asi proto odstranil ta tvrzení o své empatii ze svojich webových stránek.
    29.5.2008 21:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Nejsem nucen mít stejný vkus na humor jako někdo jiný. Naopak poznámka o FAQ bylo přátelské doplnění, kde hledat podorbnější informace. A to nevím, proč bych měl přecázet s humorem.
    xxx avatar 29.5.2008 22:21 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Možná je ale dobré mít vkus takový, že se nemusíš smát jen svým vlastním vtipům.
    Please rise for the Futurama theme song.
    30.5.2008 08:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    No, ony jsou zase jeho vtipy nekompatibilní s naším vkusem, takže si nemáme co vyčítat :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.5.2008 21:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dárek pro Petra
    Stačilo si přečíst FAQ.
    poznámka o FAQ bylo přátelské doplnění
    Co je na tom přáteslkého... přezíravé, to ano, ale přátelské?
    29.5.2008 15:29 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Hmm, asi nemaji nic lepsiho na praci ...
    29.5.2008 15:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Mně to přijde jako dobrý nápad, jak v dohledné době překročit 200 milionů uživatelů, dát jim dobrý prohlížeč, což ocení na své efektivitě práce, rychlosti, komfortu i bezpečnosti, což ocení i tvůrci stránek a všichni, kdo podporují inovaci, vývoj a otevřený web.
    29.5.2008 16:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    U většiny lidí, kteří používají prohlížeč internetu, se o efektivitě práce nedá moc mluvit.
    Quando omni flunkus moritati
    29.5.2008 17:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Uživatelem prohlížeče se člověk těžko stane tak, že se zúčastní nějaké soutěže o co největší počet downloadů za jeden den.
    29.5.2008 17:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Jelikož v tom bude mít 7x rychlejší Gmail a jiné webové aplikace než v IE, které jsou čím dál tím populárnější, tak to zase až tak těžké nebude. Nehledě na lepší vizuální integraci do systému, celkovou vyšší rychlost, nižší systémové nároky a vyšší komfort při psaní adresy a přihlašování na stránky jsou jen některé ze spousty věcí, které se projeví ihned a které jistě většina účastníků akce ocení.
    29.5.2008 19:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    ano, vidíš město veliké ... ale bude se jeho sláva dotýkat hvězd?
    29.5.2008 20:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Nebude, ale dostatečně vysoko je už teď.
    29.5.2008 20:19 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    No včera jsem byl u kámoše a ten ve Firefoxu nepoužívá ani taby, takže bych to tak slavně s efektivitou neviděl. Otevírá jednotlivý okna z ikonky na ploše...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    29.5.2008 20:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Pokud mu to vyhovuje, je to jeho věc. I tak pracuje s webem rychleji a s nižším nároky na RAM než v IE 7. A adresní řádek, ukládání hesel při přihlašování i vzhled lépe zapadající do systému jsou všechno věci, kterých si také všimne a ocení každý den.
    Milan Vít avatar 29.5.2008 21:19 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Zrovna ta trojka, jejíž noční sestavení jsem dnes zkoušel, vypadá příšerně pěstnaokoidně jak na Macu, tak na XPčkách. Ale než se mi „podaří” rozpoutat další flame, předem říkám, že jsem hrozný detailista :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    29.5.2008 21:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Nejsem grafik, ale jsem docela vybíravej a náročnej. Provedení nebo barvičky, to je moc subjektivní věc, ale rozhodně se dá říct, že Firefox má nejdotaženější vizuální integraci s nejvíce systémy, a to pro řadu lidí hraje svou roli a působí to dobře. Jako pěst na oko působí spíše nový IE 7, Safari i Opera.
    Milan Vít avatar 29.5.2008 22:02 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Takhle, mě jen šoklo, že to na XPčkách používá docela divné ikonky, které jsem viděl prvně v životě – já nevím, možná jsem naivní, ale já bych si pod dokonalou integrací představoval spíše použití systémových ikonek. Samozřejmě je otázkou, zdali něco takového vlastně XPčka vůbec mají, jinak ty ikonky na toolbaru vypadají v IE6/XP a jinak v IE7/XP. Docela záludnost, to uznávám :-)

    Na Macu se mi vzhled na první pohled líbil, chování ale nikoli. Jde o opravdové drobnosti, ale jak říkám, detailista jsem a všímám si jich. V OS X má např. opravdu málokteré tlačítko nebo zaškrtávací políčko možnost získat focus – u Firefoxu je to každé tlačítko a políčko. Některá políčka pro vstup textu jsou o pár pixelů větší, než by měly být. Dialog pro výběr souboru se neotevře tím způsobem, jak by měl. A spousta, spousta drobností. Ano, drobností, ale já jsem, bohužel či naštěstí, náročný :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    31.5.2008 10:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Takhle, mě jen šoklo, že to na XPčkách používá docela divné ikonky, které jsem viděl prvně v životě – já nevím, možná jsem naivní, ale já bych si pod dokonalou integrací představoval spíše použití systémových ikonek.
    Tak to se asi špatně díváš. Navigační talčítka zpět/vpřed jsou jako v (Internet) Explorer na zeleném podkladu bílá, podobně styl, že není obtažen bílou čárou jako v Opeře. Ta má i úplně jiné barvy podkladu, posuvníků apod. A Safari, tak to je jasné, to vypadá ve Windows jako z Marsu. Cílem Firefoxu 3 nebylo kopírovat vzhled Windows z roku 2001, ale nebýt úplně rozdílný, tedy napodobit ho, přinést neokoukaný design z roku 2008 a zároveň měla být identifikovatelná jistá podobnost napříč všemi platformami, tedy charakteristické znaky Firefoxu. A to se myslím docela povedlo.
    Milan Vít avatar 31.5.2008 21:26 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Navigační talčítka zpět/vpřed jsou jako v (Internet) Explorer na zeleném podkladu bílá, podobně styl, že není obtažen bílou čárou jako v Opeře.
    To určitě ano, v barvě se s IEčkem Firefox shoduje, to je ale vše. Já si v předchozím komentáři přál použití IEčkovských ikon, nepřál jsem si jejich nepovedenou napodobeninu. A netuším, proč do toho taháš Operu a Safari, já je snad ani slůvkem nezmínil a ani bych si nedovolil pomyslet, že jsou tím pravým vzorem správně vypadající integrace do systému. To totiž není žádný prohlížeč, který znám :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    29.5.2008 23:21 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Ten argument s tou integraci mi neprijde uplne koser, FF size podporuje hodne platforem, ale ze by do nich zapadal, se rict neda. Firefox (dvojkovej, u trojkovyho nevim, ten jsem nezkousel) neumi treba pri zadani adresy lokalniho souboru pouzit znak ~ pro domovsky adresar (coz je sice vec z shellu, ale bezne funguje i v ostatnich programech, je to takovej UNIXovej "feel").

    Opravili v trojce uz treba to tlacitko tisk tak, aby zavolalo pri prohlizeni pdf tisk pdf z pluginu nebo alespon ohlasilo chybu? To byl odstrasujici priklad, jak integraci nedelat.

    Jinak jsem rad za podporu webovych zkratek, pred lety jsem to objevil v konqueroru a uz jsem si na to tak zvyk, ze se to automaticky pouzivam ve vsech prohlizecich.

    Pokud chcete videt hezky navrzenou integraci a propojeni soucasti, tak v tomhle z dostupnych prostredi vynika KDE.
    31.5.2008 10:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Vy myslíte ty webové zkratky, které měl již Firebird 0.x v roce 2004?
    31.5.2008 23:42 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Ne, to nejspis nemyslim, ja mel na mysli akce typu pri zadani wp: world wide web to na wikipedii vyhledalo world wide web. Jedine, co jsem ve FF objevil, bylo, ze pri zadani wp muzu jit na wikipedi a to byla dost slabota.

    A co to pluginova chyba, ta uz je opravena (kdyz mi to znicilo papiry, tak jsem byl pekne nastvanej)?
    Jakub Lucký avatar 1.6.2008 13:13 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    pri zadani wp: world wide web to na wikipedii vyhledalo world wide web
    Tohle ve Firefoxu používám od 1.0.7 v několika různých prostředích... pokud nevíte jak na to, není to problém Firefoxu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    1.6.2008 13:41 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    A mohl byste mi rict, kde v nastaveni to je? Ted jsem do toho koukal a proste to tam nemuzu najit.
    1.6.2008 15:55 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Nastavuje sa to takto: Mozilla Custom Keywords (každopádne mne viac vyhovuje spôsob, akým to je riešené v Konqueror; a teda, že nemusím mať pre všetky podobné stránky dve záložky)
    1.6.2008 16:33 rm -rf /
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Diky, hledat takovou vec v zalozkach by me nikdy nenapadlo, hodil jsem si to do slozky žžžkratky, takze to tolik neprekazi mezi ostatnima zalozkama.
    29.5.2008 21:45 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Ale on se vzhledově nějak MUSÍ odlišit jak na Macu, tak XP, aby sis ho nepletl se Safari nebo s IE :-)

    V Gnome a KDE nám jde ale o integraci do systému, ne jako na XP nebo Macu ;-) (ironie? ne tak docela)
    29.5.2008 16:06 petris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Podle me by bylo lepsi, kdyz by o tom dopredu nikomu nerikali, takhle budou urcite nekteri podvadet.
    pushkin avatar 29.5.2008 16:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Upřímně, docela bych se pobavil, kdyby se několik dní po onom rekordu ukázalo, že má v sobě Firefox 3 závažnou bezpečnostní chybu a tím pádem si třeba oněch 200 milionů uživatelů udělalo vědomě díru do systému :-) To by byly hned dva rekordy v jednom :-D
    29.5.2008 17:01 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Závažné bezpečnostné problémy sa objavujú aj vo FF2, takže je asi dosť naivné myslieť si, že nie sú (nebudú) aj vo FF3.

    Pokiaľ ide o rozšírenosť programu a závažné chyby v ňom, tak určite FF3 zďaleka nepokorí iné programy (prípadne OS). ;)
    29.5.2008 17:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    V každém prohlížeči jsou chyby včetně vážných. Viz Secunia. Rozdíl je v tom, že Mozilla má dlouhodobě nejlepší reakční schopnost a nejmenší okno pro zneužití.
    29.5.2008 17:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Blah, blah, blah.
    29.5.2008 17:26 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    A to má být co? To nemohu reagovat? Proč takhle nehekáš na pushkina?
    29.5.2008 21:52 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Protože je to reakce nahouby. Pushkina prostě napadlo, k jaké vtipné situaci by mohlo dojít, a tak se s tím svěřil. O to, jak moc je pravděpodobné, že by se to skutečně stalo, mu asi vážně nešlo.

    Že já to vůbec vysvětluju...
    Frt avatar 29.5.2008 18:35 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    +1
    30.5.2008 10:49 aluminiumboy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    ty seš teda ale trapasák, co tak to nějak rozvést, ne jako u většiny tvých příspěvků, kde jenom plácneš kravinu jako je tato.

    PS: Petře nedej se!
    Milan Vít avatar 30.5.2008 11:09 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Wow, tak už i fanklub :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    29.5.2008 17:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    To by mne zajímalo, na kolik let se počítá reakční schopnost ostatních prohlížečů. Protože třeba chyba, která umožňuje z webové stránky shodit prohlížeč, pokud používá ve Windows PDF plugin (tedy většina instalací ve Windows), byla nahlášena před více než dvěma roky, a opravena není stále (ani žádný workaround).
    29.5.2008 18:27 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    "Interestingly, the Mozilla Foundation is one of the few vendors to offer a “bug bounty” program, which provides monetary rewards to security researchers for discovering and reporting vulnerabilities to the vendor" http://eval.symantec.com/mktginfo/enterprise/white_papers/ent-whitepaper_interne t_security_threat_report_xi_03_2007.en-us.pdf http://www.mozilla.org/security/bug-bounty.html

    http://www.symantec.com/business/theme.jsp?themeid=threatreport "The window of exposure is the difference in days between the time when exploit code affecting a vulnerability is made public and the time when the affected vendor makes a patch publicly available for that vulnerability. During this time, the computer or system on which the affected application is deployed may be susceptible to attack."

    1. pololetí 2006

    1 den Mozilla Firefox

    9 dní Internet Explorer

    21 dní Opera

    57 dní Safari

    2. pololetí 2006

    2 dny Mozilla Firefox

    10 dní Internet Explorer

    23 dní Opera

    62 dní Safari

    1. pololetí 2007

    3 dny Safari

    4 dny Opera

    5 dní Mozilla Firefox

    6 dní Internet Explorer

    2. pololetí 2007

    1 den Safari

    2 den Opera

    3 dny Mozilla Firefox

    11 dní Internet Explorer

    "The exploit development time for all vendors in both reporting periods was zero days. This indicates that exploits were released within a day of vulnerability publication and often in tandem with a vulnerability announcement. This shows a tendency on the part of security researchers to release exploits as they announce vulnerabilities, but may also indicate that exploit development for browsers has been refined to the point where exploits can be developed with little delay. This practice puts pressure on the vendor to address the vulnerability in a shorter time frame because the availability of exploit code puts users at risk."
    29.5.2008 18:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Je ovšem třeba říci, že ta chyba je v nspluginu Adobe Readeru, nikoliv v Mozille.
    29.5.2008 18:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Ony jsou to dvě chyby. Jedna chyba je v pluginu, druhá chyba (resp. bezpečnostní díra) je v tom, že Mozilla se od toho pluginu nechá shodit. Kdyby byla podobná chyba v linuxovém jádru a nějaký user-space program dokázal jádro shodit, taky nikdo nebude říkat, že jádro je v tom nevinně. Kdyby nic jiného, může Gecko alespoň detekovat pokus o vložení dvou či více instancí toho pluginu a plugin nespouštět, ale zobrazit místo něj chybovou zprávu.
    29.5.2008 19:04 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Mozilla z principu si nemůže nic od pluginu vynucovat, protože v okamžiku, kdy jej načte, stane se součastí jejího procesu a pak si jsou zcela rovnocenní.

    Vaše řešení zamezení násobného spuštění by muselo asi znít „pokud jsi Adobe Reader a zaroveň už jedna instance běží, tak máš smůlu“, což rozhodně není způsob, kterým by se měl vývoj softwaru ubírat.
    29.5.2008 20:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Vaše řešení zamezení násobného spuštění by muselo asi znít „pokud jsi Adobe Reader a zaroveň už jedna instance běží, tak máš smůlu“, což rozhodně není způsob, kterým by se měl vývoj softwaru ubírat.
    Není to čisté řešení, ale je to workaround, jak zabránit vynucení pádu prohlížeče webovou stránkou. Stále ještě snad platí, že webový prohlížeč je rozhraní mezi počítačem uživatele a vnějším „zlým“ světem, a prohlížeč nesmí dovolit, aby mohl útočník skrze speciálně napsanou webovou stránku získat informace z uživatelova počítače, ovládnout jeho počítač nebo mu znemožnit počítač nebo aplikaci používat.
    29.5.2008 21:00 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Rozdíl je v tom, že Mozilla má dlouhodobě nejlepší reakční schopnost a nejmenší okno pro zneužití.
    Dalsi rozdil je take v tom, ze Mozilla ma natolik netransparentni mechanismy opravy bezpecnostnich chyb, ze nektere distribuce kvuli tomu uvazuji, ze firefox vyjmou z oficialne podporovaneho software.
    29.5.2008 21:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Needs info.
    30.5.2008 03:04 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Ten clanek, ktery jsem mel na mysli, se mi nepovedl vygooglit, tak aspon nejake starsi podobne veci:

    http://lists.debian.org/debian-security/2005/07/msg00302.html

    http://lists.debian.org/debian-security/2005/07/msg00315.html
    31.5.2008 10:39 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    To je velmi zajímavé, že podle všeho je kritika především Debianu za to, jak przní Firefox. Ostatní distribuce více spolupracují.
    3.6.2008 19:08 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    No ono jde asi o kulturni rozdil, kdy Firefox nedodrzuje konvence obvykle v linuxovem svete. Napriklad Firefox nedodrzuje FHS (Filesystem Hierarchy Standard) a Debiani patche to opravuji. A takovych veci je vic.
    Ilfirin avatar 3.6.2008 21:17 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Firefox nedodrzuje FHS (Filesystem Hierarchy Standard)
    To jsem nevěděl. Jde se tom někde dočíst více? Na první pohled se mi to zdálo vpořádku, ale je možné, že jsem měl už onu opatchovanou verzi (no z distribuce no).
    Jakub Lucký avatar 4.6.2008 16:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Jen mě tak napadá, jestli by se dalo osvětlit, co si přesně představuješ pod pojmem "prznění"? Mě redistribuce s jinou grafiku a sadou vlastních patchů přijde docela rozumná záležitost přesně podle GPL...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    29.5.2008 23:44 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Doporucuji porovnat take toto a toto

    Skoda, ze jsem nenasel, jak rychle v konqueroru chyby opravujou, prijde mi, ze kdyz se objevi bezpecnostni chyba, tak oprava je do jednoho dne (prectu si o chybe na netu a uz vetsinou je i oprava).
    31.5.2008 10:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    A já vám doporučím porovnat toto s tímto včetně toho i toho.
    31.5.2008 23:45 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Zajimave porovnani, pocet uzivatelu konqueroru se za posledni rok ztrojnasobil, kdezto u firefoxu se zvysil jen o 3 procenta. Huraaa.
    Rezza avatar 29.5.2008 17:28 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    A to bude pocitat i repozitare? Prece si nebudu tahat exac :)
    29.5.2008 17:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Nebude kvůli auditu. Viz FAQ.
    29.5.2008 17:53 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Dúfam, že bude verzia aj pre Windows :) a teiž pre FreeBSD.
    otasomil avatar 31.5.2008 19:09 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Tak exac periodicky posilej do /dev/null
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jardík avatar 29.5.2008 18:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Pokud se uráčí vydat win64 verzi tak opráším svůj seznam proxy serverů a začnu stahovat. Už alespoň vydávají verzi pro 64bit linux?
    Věřím v jednoho Boha.
    29.5.2008 19:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Oficiální vydání pro 64bit linux nikoliv, noční buildy ano. Pro Windows 64 ne tak jako je nevydává ani Safari a Opera.
    Ilfirin avatar 29.5.2008 19:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Pokud umíš naportovat FatRat na win32, jaktože ti dělá problémy udělat si 64bitovou verzi pro Windows? :-O
    Jardík avatar 29.5.2008 21:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Ale ona je 64bit verze pro Windows, jenže já se ptám, jestli bude oficiální.
    Věřím v jednoho Boha.
    29.5.2008 19:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Co takle den bez internetu? ;-)
    Něco jako v tom komixu no jaksetojenmenovalo něco jako hackles nebo tak...
    29.5.2008 20:28 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    http://hackles.org/cgi-bin/archives.pl?request=20
    30.5.2008 04:20 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    asi nebudu jeden z těch kdo jim ten stahovací den podpoří, ke mě se to dostane až jako Iceweasel
    30.5.2008 07:47 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    +1

    Tak tak, patřičně začleněn do systému.
    31.5.2008 10:43 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Tedy zprzněný.
    31.5.2008 11:19 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Zprzněné je uvažování toho, kdo se naváží do free softwarového projektu za to, že v souladu s licencí redistribuuje modifikovanou verzi jiného free softwarového projektu. Když Mozilla nechce, aby lidi distribuovali modifikované verze FF, má jej zveřejnit pod proprietární licencí.
    30.5.2008 09:40 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    +1, ale nejde o jméno iceweasel, distribuční balíky bych preferoval tak jako tak. Na druhou stranu, lze předpokládat, že většina uživatelů FF má Win (a v těch z nějakého důvodu není Apt, takže budou stahovat rovnou).
    30.5.2008 18:07 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla chce dosáhnout stahovacího rekordu
    Na stránke http://www.spreadfirefox.com/en-US/worldrecord/ práve vymazali okolo 90000 registrácií pre Albánsko (pravdepodobne sa niekto dobre zabával). :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.