abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1052 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Evropská komise došla k rozhodnutí, že Microsoft bude muset distribuovat konkurenční webové prohlížeče spolu se svými OS. Systém bude muset umožnit instalaci jiného prohlížeče vedle nebo namísto Internet Exploreru. Firma má zatím čas na rozhodnutí reagovat. Čtěte EurActiv.com.

    24.2.2009 13:59 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 24.2.2009 14:01 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Namísto? Explorer je svázán s Windows, nebo už to neplatí? Navíc s takovou se ozvou firmy s FireWallem místo toho ve windows, commandery místo průzkumníka atd... tohle je fakt už trochu moc na hlavu postavené.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    24.2.2009 14:03 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Ještě jsem neviděl nic co by mělo v názvu EU a nebyl to humus:)

    24.2.2009 15:07 stepa | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Nejaky konkretni NEPREKROUCENY pripad? Nebo zase jeden KYD z ust radoby EUROKRITIKU, kteri si precetli kolik statu ma unie a jsou z nich odbornici na unii?

    Cemu se divite, kdyz zijete v Bananistanu?
    24.2.2009 20:43 ospalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Proc chodit daleko? Co treba hned tahle zpravicka? :D

    25.2.2009 13:14 Yaroukh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Tvrdíš, že EU neřešila zakřivení okurek? Tvrdíš, že EU neradí německým pekařům, jak slané mají dělat preclíky?

    xkucf03 avatar 24.2.2009 20:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    +1

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 09:26 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    co treba euthanasie ?

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    belisarivs avatar 24.2.2009 14:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Pokud vim, tak MS provazal IE s Windows prave proto, aby ho nemusel odstranit. Tak to ted hold opravi a uzivatele dostanou na vyber.

    IRC is just multiplayer notepad.
    24.2.2009 14:54 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    To sa mi nezda. Mate nejaky dokaz tvrdenia? Pridat prehliadanie HTML stranok a ich renderovanie do OS ako modul sa mi zda byt celkom logicke a takisto aj to, ze tento modul bude pouzivat samotny IE ako frontend aplikacia.

    24.2.2009 15:29 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    microsoft a logicke? Nieco mi tam nesedi
    24.2.2009 17:21 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Nesedi Vam tam Vas pohlad. Microsoft robi veci logicky (samozrejme, nie vzdy). Ak by tak nebolo, nemal by dnes 90%. (Upozornenie: viem, ze 90% ma aj kvoli monopolu, ale je pravda, ze ak by to bola neschopna firma, dnes tych 90% nema)

    24.2.2009 18:04 radim.simanek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    na tom něco je, proto už taky těch 90% nemá :-D

    25.2.2009 10:00 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    O co sa stavime, ze zaciatkom buduceho roku tych 90% bude mat zase?

     

    25.2.2009 13:17 Yaroukh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    WHAT? IE je do Win zašroubovanej "odjakživa"; rozuměj od časů, kdy o podobnejch sporech nemohla bejt řeč.

    vain avatar 24.2.2009 14:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Navíc MS snad umožňuje instalaci jiných prohlížečů. Spíš by se měli podívat na zoubek Applu a jejich iPhone, respektive Safari vs. Opera na iPhonu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    24.2.2009 14:33 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    EU je prostor ktery po desitky let vi jak sebe ochranit pred monopoly a zachovat trh a konkurenci. Ceska Republika to neumi, u nas CEZ, O2 a dalsi vzdycky byli a jsou nad zakonem. Takze v tomto bych duveroval zemim s vyspelim trznim prostredim: Francii, Nemecku, Svedsku, Anglii, atd. nez rychlo-ekonomum z CR ktery svoji expertni uroven prokazali v dobe kuponove privatizace a nasledneho tunelovani.

    xkucf03 avatar 24.2.2009 21:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    OMFG? zemim s vyspelim trznim prostredim – tím myslíš ty socialistické země západní Evropy?

    ochranit pred monopoly a zachovat trh a konkurenci.
    Pro EU je typycká v první řadě protekcionistická a paternalistická potitika, což nemá se svobodným trhem nic společného.

    dobe kuponove privatizace a nasledneho tunelovani
    Aha, další z mnoha pobitvěgenerálů, kteří teď mají plno receptů jak se to tehdy mělo dělat – takových se najde vždycky dostatek :-)

    K původnímu tématu: Lidé nepotřebují, aby je vláda chránila před zlým Microsoftem. Lidé potřebují, aby se stát nenechal uplácet, aby vypysoval průhledná výběrová řízení, aby ve státní správě a při styku s občany používal otevřené a svobodné formáty a standardy. Microsoft ať si nabízí a prodáv, co chce, to je svoboda. Stejně jako občané mají svobodu* nekupovat si jeho zboží.

    *) k tomu je potřeba aby je stát přímo/nepřímo nenutil používat produkty MS (např. používáním uzavřených formátů, nebo mizernými weby optimalizovanými pro…)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 10:24 qk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    a aby zajistil, ze se da stejny vyrobek koupit bez produktu MS...
    24.2.2009 14:08 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

     Demence a jeste jednou demence, ikdyz windows nepouzivam a nechci, tak toto je prasteny. Pak se nedivme ze svet jde do sracek, kdyz o vecech rozhoduji sedlaci, kteri o danem tematu nevedi nic. Snazi se rozhodovat za nerozhodnou luzu, namisto reseni doopravdickych problemu. Proc kroutej trh? Pouzivani prohlizece ma resit spravce site a ne urad.

    hmm
    belisarivs avatar 24.2.2009 14:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Protoze se jedna o nekalou praktiku kdy se MS snazi vyuzit dominance na trhu desktopovych operacnich systemu pro ziskani/udrzeni dominance na trhu webovych prohlizecu a dalsich.

    Tohle proste je spatne.

    IRC is just multiplayer notepad.
    24.2.2009 14:28 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

     vysvetluj to kriklounum kteri veskerou ekonomickou a trzni edukaci ziskali z cetnych projevu Pana Profesora o tom jak nas EU chce vratit zpatku do komunizmu (nicmene, za penize ktera nam stedre posilaji, dekujeme, ale stejne bychom je radi poucovali i nadale o tom jak ekonomika funguje !).

    24.2.2009 16:17 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    S těma penězma, co nám posílají je to trochu jinak. Nejdřív musíme poslat peníze my a pak pomocí grantů a různých EU projektů je pracně dolovat zpět. Vyjde to přibližně šul-nul, ale celý proces nasytí docela dost úředníků.

    24.2.2009 17:11 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

     ten sul-nul je +40 miliard rocne, tedy asi 4 procenta rozpoctu. Z kapes zapadnich kryptokomunistu do kapsy ceskeho "EU-realistickeho" vseznalka.

    24.2.2009 14:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    nesnaž se, perly sviním nechutnají ;-)
    24.2.2009 21:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Jestliže se jedná o nekalou prakticku, pak by všem mělo být nařízeno něco podobného.

    Takže každá distribuce Linuxu by správně měla distribuovat všechny webové prohlížeče, jinak jsou uživatelé omezováni zlým monopolem.
    Quando omni flunkus moritati
    25.2.2009 00:05 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    no já sem si při instalaci mohl vybrat lecos... takže někdo už to určitě splňuje

    25.2.2009 09:59 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Tak, tak. Zkoušel jsem těch distribucí už hodně, ale Internet Explorer nikde, jak mám potom ten Internet prozkoumat ? ;-)

    24.2.2009 14:31 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Zlaty moj - ano - svet ide do sraciek - ale prave kvoly takym zasranom ako si ty. Mas vobec na to dostatok sedej kvory uvedomit si, ze co by bolo v IT keby M$ nebol regulovany? Tomu kur, ze nad linuxom by si mastruboval akurat tak vo sne. Kedy si uz konecne vy anti-euro magori uvedomite, ze spolocnost ktora ma praticky monopol v urcitom segmente proste musi byt regulovana ci sa to niekomu paci alebo nie. Ak to nechapete, tak si bud precitajte niekolko ekonomickych priruciek alebo chodte kopat kanaly.

    24.2.2009 14:46 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

     Regulavana tim zpusobem, ze bude narizovat co ma ta spolecnost vyrabet a distribuovat? Proc teda cela slavna EU a ostatni aparaty neprejdou na linux? Tim by ten jejich monopol sel postupne do kytek. A ze bych nad linuxem ani nemasturboval, to dela tady vy ne ja. Prd by se stalo, kdyz se proste nedokaze prosadit je to jeho problem, pockejte za chvili vam slavna eu zakaze google, nebo jinak omezi. Proste regulace je na hovno, pomaha slabochum, ktery se nedokazou prosadit.

    hmm
    24.2.2009 14:59 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Ano? A policia je potom tiez na hovno, pomaha slabochom, ktori sa nedokazu presadit.

    24.2.2009 15:19 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Prosím? Polícia nie je na to, aby chránila občanov?

    25.2.2009 14:54 majvan | skóre: 5 | blog: Fandime linuxu | Trenčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Ved ta analogia s regulaciou bola presne o tom.

    24.2.2009 15:24 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    24.2.2009 14:18 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    No tak to je ale kravina. Ani som neveril, že také niečo môže v EÚ prejsť. A to Microsoft je u mňa nadávka.

    24.2.2009 14:21 Kenji
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    To už rovnou může projít výměna jádra NT za Linux.
    24.2.2009 14:31 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    To předbíháte, napřed dostanou nařízeno distribuovat ke každému programu 3 alternativy, pak budou muset být na výběr kromě fat a ntfs 3 další filesystémy a nakonec přijde ta volba jádra. Jak MS nemám rád, tak tohle je kravina s kterou nesouhlasím, taky co od EU čekat :( Kdyby radši striktně vyžadovali používání otevřených formátů a dodržování standardů, ono už by se to pobilo samo.

    24.2.2009 14:41 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Aspoň jde vidět, kam ty peníze jdou. Na podporu ubožáků, co vymýšlí úplné kraviny, které v reálu stejně nebudou dobře fungovat a jsou postavené na hlavu.

    Jako to už může chtít každý. Napíšu si vlastní prohlížeč v Qt a budu chtít po Microsoftu, ať ho distribuuje s Windows, protože ostatní to tak taky mají:)

    Jako fakt mě zajímá, podle čeho se to bude posuzovat. Distribuovat jen Operu, nebo Operu a Firefox, ale co Chrome a Safari?

    Být Microsoftem tak bych to vyřešil dalším instalačním médiem, kde by byl jen balast nařízený EU.
    24.2.2009 16:11 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Aspoň jde vidět, kam ty peníze jdou.
    kazde z tech zbytecnech uredniku bere nemale prachy, a obcas musi vykazat nejakou praci. co na tom, ze vysledkem je kravina^n. plati to pro vsechny urednicke urovne. cim vys, tim veci penize, vetsi hovadiny, a vetsi skoda.
    24.2.2009 14:30 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Tak to Google zabodoval.

    24.2.2009 14:38 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Opět zvítězila hloupost.
    24.2.2009 14:55 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

     ty jsi nekde zavodil?

    unknown_ avatar 24.2.2009 16:57 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    +1 :-D
    24.2.2009 14:57 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Distribuovat ostatne prohlizece je somarina. Uplne by stacilo, ak by sa pri instalacii dal vypnut, resp. defaultne by nebol vybrany (alebo skoro nic nebolo vybrane) a clovek by si to mohol naklikat.
    AsciiWolf avatar 24.2.2009 15:27 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    +1,

    Nejlepší by bylo, kdyby se dalo (jako v každém rozumném OS) zvolit při instalaci, které aplikace chci (Explorer,...)  a které ne (WMP,IE,Live,...).

    Sranda je, že taková možnost byla ještě ve Windows NT 4.0, pak se ale soudruzi z Redmondu rozhodli v rámci "uživatelské přívětivosti" vypnout jakoukoliv složitější možnost nastavení při instalaci...

    Takže teď musí člověk ty jejich bloatware složitě odstraňovat (např. přes oficiální WAIK (v kombinaci s vLite), který podporuje jen Vistu nebo přes nLite, který podporuje 2000/XP, nicméně je to neoficiální program a proto není zaručena dobrá funkčnost takto osekaného OS), nehledě na to,že např. na Windows Server 2008 musí člověk, když chce nainstalovat podporu Windows Media kodeků, character map nebo disc cleanup tool, nainstalovat celou "Desktop Experience", která nainstaluje všechny Vista aplikace včetně Aero, WMP, Live Gallery/Mail, atd. Fakt super řešení pro server... :-(

    Jardík avatar 24.2.2009 21:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Tohle ale máte s Ubuntu taky, prostě vám nainstaluje balast, který nechcete (u mně je to např. ekiga, evolution a jiné) a pak si to musíte růčo odstranit a naisntalovat alternativy. Tohle je ve Windows taky (s tím rozdílem, že toho moc odebrat nejde). V XP bylo ještě zatržítko na "odebrání" outlook express a IE (což však smazalo jen ikony z plochy a startu :-))
    Věřím v jednoho Boha.
    Jendа avatar 25.2.2009 00:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Na alternate CD a DVD máš možnost "command line system only".
    Jardík avatar 25.2.2009 01:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Bez komentáře
    Věřím v jednoho Boha.
    25.2.2009 10:04 ivdo | skóre: 6 | blog: ivdo | Ostrava 49° 50' 52" N, 18° 17' 01" E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Jasne, fotky a mapy si pak prohlizis v asciiview :-))

    default avatar 24.2.2009 20:00 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Promiň, ale to by to Microsoft mohl rovnou celý zabalit. Pokud vím, asociace .htm (dokonce i .html) přípon je jediný, co ve Windows funguje téměř spolehlivě. :-D

    24.2.2009 22:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    a) To není dostatečně user friendly - proč asi instalátor na XP nemá žádnou konfiguraci a nainstaluje všechno

    b) Nelze vypnout explorer, protože uvnitř systému vždycky zůstane. Nehledě na to, že žádný jiný prohlížeč nemůže explorer - co se procházení souborů na disku týče - nahradit, protože to žádný neumí.

    Nicméně přepokládám, že když MS "odstraní" Explorer, tak prostě všechno zůstane na místě, jenom zmizí ikonka z plochy. Odborníci z Uhnije stejěn víc nepoznají.
    Quando omni flunkus moritati
    24.2.2009 15:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Výchozí prohlížeč podle uživatele
    Mimochodem už umožňují Windows nastavit výchozí aplikace (webového, mailového klienta) pro každého uživatele zvlášť? Na Windows XP to nejde.
    24.2.2009 15:23 Radek | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Dost by mě zajímalo, co se stane, až se síly Microsoftu a open-source obrátí. Dostanou linuxové distribuce za povinnost přibalit MSIE? ;-)

    Ale vážně: Dle mého bude záležet, jak se celá věc implementuje. Přibalit další tři prohlížeče na instalační DVD je jistě hloupost. Zato jedno rozbalovací menu pro výběr defaultního prohlížeče by mi v instalátoru nebo Ovládacích panelech nepřišlo špatné...

    24.2.2009 15:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Myslíte, že bude "open-source" nějak schopen zneužívat svého dominantního postavení? Leda že by Linus integroval Firefox do jádra...
    belisarivs avatar 24.2.2009 16:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Ja bych rekl, ze by to zustalo tak jak je. V openSUSE neni problem si nainstalovat browser jaky chces.

    IRC is just multiplayer notepad.
    4.3.2009 15:43 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    i funkcni? :-)

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Shadow avatar 24.2.2009 16:36 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Windows je jeden, Linuxů (tj. distribucí) je trošku víc, mají různé výrobce a různé tržní podíly. Takže pokud se síly FOSS a MS obrátí, nebude tu jeden Linux, ale několik majoritních distribucí. Také by třeba mohl prorazit Solaris či BSD jako desktopové systémy. A Apple by mohl nabídnout MacOS jako operační systém pro IBM PC, což by mu také mohlo pomoci k nějakému zvýšení tržního podílu. Závěr je, že v takové situaci už tu snad nebude jedna firma v dominantním postavení, ale řada různých výrobců, kteří si budou navzájem konkurovat, takže podobných opatření nebude, doufejme, třeba.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.2.2009 13:02 chrup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    vy jste asi dobry hovado :)

    kdyz si chcete nainstalovat GNU/linux, mate tisice verzi a u mnoha z nich si muzete vybrat co chcte...

    kdyz chcete nainstalovat win, mate sice nekolik moznosti, ale moznost nezaplatit za WMP, IE, ... tu neni.

    btw. co je to monopol snad ani nema cenu vysvetlovat, ze...

    hankey avatar 26.2.2009 11:14 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    ale to přece není filosofie μ$
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Luk avatar 24.2.2009 15:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Co na to říct? Toto!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.2.2009 18:47 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    kdyby se plat těch expertů a právníků dal na reklamu pro FF / Operu / Linux, tak by to mělo 100x  lepší účinek

    24.2.2009 20:52 Alois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Snad ani neumím vyjádřit slovy ten pocit, co vemě takovýhle rozhodnutí vyvolávaj!!!

    MS vyrábí a prodává svůj OS. Je to jeho OS, a on si tam může mít svoje playery, browsery, firewally atd... !!! Co je na tom špatného?! Nelíbí? Nekupuj! 

    Škodovka si do svojí oktávky dá škodovácký rádio a žaluje ji sony ?! :-D

    Jardík avatar 24.2.2009 21:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Počkejte, až na truc zakáže vývojářům vytvářet aplikace pro jeho OS. Je jeho, takže to může. Nebo až odmítne spouštět digitálně nepodepsané aplikace :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Luk avatar 24.2.2009 21:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Tak si pod sebou podřízne větev. Protože obrovské množstí všemožných aplikací je jedním z hlavních důvodů jeho silné pozice.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jardík avatar 24.2.2009 21:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Co se dá dělat. Nebo ať se vysere na EU a oficiálně ať nemá pro EU podporu. To, že pak "euro obchodník" nakoupí jeho OS v USA a prodá ho v Evropě by mohlo stačit, pak by do toho EU neměla co kecat.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 26.2.2009 17:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Proč to někdo neokomentuje, je to takhle možné? Podporu zákazníkovi by dělal prodejce a prodejce by to řešil s MS v USA ... něco jako prostředník.
    Věřím v jednoho Boha.
    xkucf03 avatar 26.2.2009 20:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Podporu/nepodporu dělá beztak většinou obchodník – protože lidé, když už kupují legální Windows, tak OEM.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    hankey avatar 26.2.2009 11:15 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Tak ať to udělá.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    25.2.2009 09:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Škodovka si do svojí oktávky dá škodovácký rádio a žaluje ji sony ?! :-D
    blbej příklad, my máme v Oktávce rádio od Sony :-p

    rozdíl je v tom, že zároveň s ním si žádné "škodovácké rádio" nevozíme; když si do Woken dám Firefox, tak nemám možnost se IE zbavit, dále jej prodat a získat tak zpět aspoň část peněz, co jsem za něj musel zaplatit ... navíc z té Oktávky jsme se žádného původního rádia zbavovat nemuseli a neplatili jsme ho v ceně, prostě se řeklo, že chceme verzi bez, a bylo

    navíc Škodovka není jediná, kdo vyrábí auta kompatibilní s našimi silnicemi, zatímco Microsoft je jediný, kdo vyrábí systém na kterém běží programy nutné pro fungování některých institucí (což by bylo na úplně jinou debatu, nicméně podstatné je, že prostě neplatí "Nelíbí? Nekupuj!", protože někdy je něco koupit potřeba, a není na výběr od koho)
    Jendа avatar 25.2.2009 13:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Microsoft je jediný, kdo vyrábí systém na kterém běží programy nutné pro fungování některých institucí
    A není to problém těch institucí, že když si nechaly napsat na zakázku specializovaný soft, nezajímaly se o vendor-lockin? Kdyby MS ze dne na den zkrachoval, tak by dělaly co?
    xkucf03 avatar 25.2.2009 13:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Přesně tak -- stát musí změnit svůj přístup, budovat svoje IS, aby byly nezávislé na dodavateli, aby nenutily občany používat konkrétní SW (nebo alespoň ne placený), už jsem to tu někde psal. Toto je příčina a tu je potřeba řešit, ne se snažit záplatovat, potírat následky. Vláda (a firmy) si za to mohou sami, že se dostali do sraček závislosti na MS.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 14:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Microsoft je jediný, kdo vyrábí systém na kterém běží programy nutné pro fungování některých institucí
    A není to problém těch institucí, že když si nechaly napsat na zakázku specializovaný soft, nezajímaly se o vendor-lockin?
    svět není černobílý, nejde jen o programy psané na zakázku, a nejde jen o toho, kdo si vybíral, jaký software chce, nýbrž i o toho, kdo s ním musí komunikovat ...
    25.2.2009 14:50 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Však ono se v červenci ukáže problém kombatibility ve své celé nahotě. Ministerstvo vnitra do té doby musí stanovit formáty přípustné pro výměnu zpráv přes datové schránky. Zatím se hovoří o „PDF, PNG a TIFF“. To se ještě nasmějeme.

    Luk avatar 25.2.2009 16:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Ten TIFF bude zvlášť zábavný - hlavně pokud nebude blíže specifikována podmnožina tohoto formátu (málokterý program ho podporuje v celé šíři).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 25.2.2009 13:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Je to jako kdybys vyráběl koláče a zákazník si u tebe nárokoval, že chce koláč, ale bez té části s mákem a chtěl, abys mu snížil cenu. Ty to můžeš udělat, ale nemusíš, klidně si můžeš dál nabízet koláče vcelku -- stát nemá právo tě k tomu nutit.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 14:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    a aby tvé přirovnání platilo, chceš říci, že koláče kompatibilní s ústy zákazníků vyrábí jen jedna firma?
    xkucf03 avatar 25.2.2009 17:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Microsoft není jediný výrobce OS. Kompatibilita je dnes na celkem slušné úrovni. Pokud někde chybí SW, pro jiné OS než Windows, tak je to tím, že státní správa (a obecně uživatelé) dlouhou dobu používala jen MS Windows, a tudíž výrobci neměli důvod vyvíjet aplikace pro jiné OS. Až začne státní správa přecházet na Linux, poroste i nabídka programů pro tento systém. Navíc dneska už není volba OS až tak omezující, protože spousta aplikací je webových, a tudíž fungují v prohlížeči bez ohledu na OS.

    Celé mi to přijde jen jako divadlo, kdy stát (případně EU) straší Microsoft, že jako monopol je fuj, pak se hádají, pak MS jakože zaplatí pokutu... no a pak se rozjedou další výběrová řízení a zase se vesele nakupuje SW od této firmy (viz třeba ta super výhodná smlouva, co za nás Ivánek podepsal). Prostě jen divadlo pro ovčany, aby to vypadalo, jako že se něco děje, ale ve skutečnosti se nic nemění. Správné řešení by bylo nechat trh svobodný, nechat Microsoft, ať si nabízí, co chce, a začít budovat státní správu a styk státu s občany na otevřených standardech a softwaru.

    P.S. maximálně jsem schopný připustit zásah státu v tom, aby si člověk mohl koupit jakýkoli počítač bez Windows, to jsou dva výrobky, od dvou různých dodavatelů (výrobce HW, Microsoft). Ale nutit Microsoft, aby svůj jeden výrobek (Windows) dělil na části a prodával je samostatně, je absurdní.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.2.2009 12:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Microsoft není jediný výrobce OS.
    a tvrdí to někdo? - jenže ono jaksi neplatí, že libovolný OS bude plnit libovolnou funkci, takže tvrzení, že Windows nejsou jediný OS je v tomto kontextu pouze plácnutím do vody ...
    Kompatibilita je dnes na celkem slušné úrovni.
    nějak jsem si nevšiml ... spíš jsem zaznamenal tunu článků na téma "jak ochcat inetbanking KB, aby člověk nemusel mít windows" a podobně; s tím fungováním v prohlížeči to už vůbec není dobrý argument, tam je asi nejvíc vidět, jak si člověk u spousty věcí ani neškrtne, pokud nemá ten jeden vyvolený prohlížeč
    Celé mi to přijde jen jako divadlo, ...
    na tom se shodnem ;-)
    P.S. maximálně jsem schopný připustit zásah státu v tom, aby si člověk mohl koupit jakýkoli počítač bez Windows, to jsou dva výrobky, od dvou různých dodavatelů (výrobce HW, Microsoft). Ale nutit Microsoft, aby svůj jeden výrobek (Windows) dělil na části a prodával je samostatně, je absurdní.
    opět podsouváš neplatný předpoklad - Windows nejsou jeden výrobek, nýbrž balík výrobků
    Jardík avatar 24.2.2009 21:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Já si napíšu notepad a MS ho bude muset dát místo toho svýho. Firefox je špatný, protože využívá svého postavení a používá jádro Gecko, chci, aby používal webkit a proto budeme Mozillu žalovat. Můj GNU/Linux používá gnu knihovny céčka, chci, aby používal libc, budeme žalovat Linuse... Jsou to zm*di, nejsou schopný si dobýt postavení natrhu a tak je lepší někoho žalovat za monopol a další sračky.
    Věřím v jednoho Boha.
    25.2.2009 00:17 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    mno kdyby M$ musel přibalit gvim, tak by to nebylo marný

    hankey avatar 26.2.2009 11:18 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Marný ne, ale byl by to z principu stejný průser jako s tím prohlížečem. Jen čekám, kdy to postihne Apple a jsme v kanále úplně.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    24.2.2009 21:51 tomyp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    Microsoft nemusim, ikdyž používám (legálně) xp i vistu v dualboot s mandrivou, ale tohle je hovadina. To co by pro mě bylo akeptovatelné víc by bylo, kdyby mu nařídíli možnost odinstalace těchto aplikací, které jsou zavrtaný  do systému tak, že je problém je odstanit.. Opravdu mi stačí pouze mít tu možnost, protože mě bohatě stačí třeba WMP a nepořebuju vlc čí něco jinýho. nejsem audiofil.a nemám potřebu ho odinstalovat. oproti třeba outlook expres, ten kvůli bezpečnosti okamžitě.

    tohle je ale všechno na prd. Naši politici či spíš eu musí umožnit fungování na otevřených standardech, které budou fungovat  v jakémkoliv systému. a ne aby úřady chtěly dokumenty v .DOC a .xls. Vzpomínam si na jeden flame, kde se řešilo ooo versus MSO. Padaly tam příměry o rohlících a podobně, ale ty jso podle mě mylné. Lepší je podle mě příměr o šroubu a šroubováku. šroub(soubor) můžu zašroubovat normálním šroubovákem(OOO?) a nebo elektrickým(mso?) nebo elektrickým s laserovým naváděním(???).

    Jardík avatar 25.2.2009 01:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    kdyby mu nařídíli možnost odinstalace těchto aplikací
    Mně by stačilo, kdyby Canonicalu (jak se to píše) nařídili nedávat do Ubuntu glibc a umožnili do odinstalovat (bez nutnosti odinstalace zbytku systému) a umožnili mi nainstalovat libc. Už vidíte, co tu kecáte za kravinu? Co vám brání ty programy nepoužívat a nainstalovat si alternativu? Je to systém MS, vy máte možnost ho buď použít/nepoužít a tečka.

    S otevřenými formáty samozřejmě souhlasím.
    Věřím v jednoho Boha.
    hankey avatar 25.2.2009 08:14 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Tohle už není xmíchu :-(
    Třeba Safari...
    Jo, a do Macu se bude muset davat IE.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    Algi avatar 25.2.2009 08:21 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tohle už není xmíchu :-(
    Na tohle se fakt těším. Až se evropská unie začne montovat do Applu. Protože tam by si teprve smlsli. Safari, iTunes, iLife ... Všechno předinstalované. Díky bohu, že není Apple tak rozšířený jako MS. To by si pánové z Cupertina také užili. Holt závist, to je svinstvo.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    25.2.2009 08:35 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    "Windows N" bez přehravače,.... nikdo ho nechce....proč? Protože cena je stejná jako bez "N".

    Když z EU donutili MS k takové bezzubé blbosti jenom si nadělali do bot. Správně by mělo platit, že když už, tak vyčíslit objektivně (auditovaně) náklady na nepožadované komponenty a o tuto cenu snižit cenu "Windows N" (cenový rozdíl by byl povinný). Pak by to mělo úspěch a nebyla by to pouze megabyrokratická rozcvička EU draze zaplacená občany i MS.

     

    xkucf03 avatar 25.2.2009 09:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

     

    když už, tak vyčíslit objektivně (auditovaně) náklady na nepožadované komponenty a o tuto cenu snižit cenu "Windows N" (cenový rozdíl by byl povinný).

    To už se rovnou můžeme vrátit k plánovanému hospodářství, k socialismu (ostatně, EU k tomu směřuje).

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 11:17 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    1. Mohou prodávat Win za kolik chtějí, ale cena by měla odpovídat funkčnosti a nákladům. (Větší funkčnost,  větší náklady = vyšší cena) a né nás tahat za nos, že je něco "zdarma=busines demagogie" .

    2. Auditovaně proto, že mezi spotřebitelem a výrobcem je informační asymetrie.

    3. Je to vázaný nákup, což vůči spotřebiteli není fér, obzvláště když pro něj často nexistuje alternativa (výrobci MS to vyhovuje spotřebiteli nikoliv, už z důvodu "vendor lock" je to špatné).

    4. Větší modularita, platím za to co potřebuji, množtevní sleva je OK.

    5. MS nenutí nikdo cizí plánovat, pouze dodržovat určitá pravidla, když tady chtějí prodávat.

    6. Že to v EU někdo totálně zvojtil je druhá věc.

    xkucf03 avatar 25.2.2009 12:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    1. cena by měla odpovídat funkčnosti a nákladům -- Je to logické a dává to smysl, ale rozhodně tenhle princip nelze vynucovat zákonem. Když někdo bude prodávat např. předražené hodinky, i když jiné hodinky se stejnou funkcionalitou a stejnými náklady, se dají koupit mnohem levněji, je to jeho volba, jeho svoboda a případná hloupost spotřebitele, že je kupuje (ten je ale kupovat nemusí).
    2. Správné je řešit příčinu (asymetrii) než následek (potírání následků a příznaků přinese obvykle více problémů, než jich vyřeší) -- proto existují novináři, blogy, občanská sdružení, webové servery... které zvyšují informovanost spotřebitelů. Zásah státu je nadbytečný.
    3. Je stejný nesmysl jako kdybys nutil škodovku, aby ti umožnila objednání auta s motorem od cizího výrobce. To mi spíš vadí, když si při koupi počítače často musíš koupit OS od MS. Ale nutit Microsoft, aby prodával verzi Windows bez prohlížeče nebo čehokoli jiného a navíc mu říkat, kolik to má stát, je blbost.
    4. V principu jde o to, že zákazník nemá implicitní nárok na nic, neexistuje nějaké přirozené právo kupovat nějaký výrobek, nebo výrobek s určitými parametry a kvalitou. Můžeš kupovat jen to, co někdo jiný nabízí. Pokud množstevní slevu nabízí, pak ji dostaneš, pokud nenabízí, tak ne.
    5. Plánované hospodářství spočívá v tom, že ceny a množství se neurčují na trhu (střetáváním nabídky a poptávky), ale jsou určeny arbitrárně.
    6. Od EU se ani nic jiného čekat nedá :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 14:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    cena by měla odpovídat funkčnosti a nákladům -- Je to logické a dává to smysl, ale rozhodně tenhle princip nelze vynucovat zákonem. Když někdo bude prodávat např. předražené hodinky, i když jiné hodinky se stejnou funkcionalitou a stejnými náklady, se dají koupit mnohem levněji, je to jeho volba, jeho svoboda a případná hloupost spotřebitele, že je kupuje (ten je ale kupovat nemusí).
    hm, a kdo tedy prodává ten jiný systém se stejnou funkcionalitou jako mají Windows levněji, kam ten svobodný a méně hloupý spotřebitel může jít zvolit ty "jiné hodinky"?
    Je stejný nesmysl jako kdybys nutil škodovku, aby ti umožnila objednání auta s motorem od cizího výrobce.
    opět nesmyslné přirovnání ... existuje na trhu nabídka jiných výrobců dodávajících motory do škodovek? klade Škodovka překážky vymontování (a prodeji) motoru, který byl s novým autem zakoupen? dodává Škodovka všechna auta stejného typu za stejnou cenu s různými motory a tvrdí, že motor dostává zákazník zdarma? - a především, jsou škodovky jediná auta kompatibilní s českými silnicemi?

    ... trh s jinými webbrowsery instalovatelnými na Windows existoval, dokud se jej Microsoft nerozhodl zničit
    V principu jde o to, že zákazník nemá implicitní nárok na nic, neexistuje nějaké přirozené právo kupovat nějaký výrobek, nebo výrobek s určitými parametry a kvalitou. Můžeš kupovat jen to, co někdo jiný nabízí. Pokud množstevní slevu nabízí, pak ji dostaneš, pokud nenabízí, tak ne.
    tohle je zásadní nepochopení ... tady nejde o zákazníky, tady jde o trh
    xkucf03 avatar 25.2.2009 17:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    hm, a kdo tedy prodává ten jiný systém se stejnou funkcionalitou jako mají Windows levněji, kam ten svobodný a méně hloupý spotřebitel může jít zvolit ty "jiné hodinky"?

    Používáš ty vůbec Linux? :-) Já ano a jsem s ním spokojený. Používám ho na několika počítačích a jen v práci mám Windows, protože nebudu kecat správci sítě do jeho práce. Ale vzhledem k aplikacím, které tam používáme, tak by nasazení Linuxu bylo naopak výhodnější a tento OS by nás neomezoval.

    tohle je zásadní nepochopení ... tady nejde o zákazníky, tady jde o trh

    Trh je především místo, kde dochází ke směňování zboží a služeb. Brání ti někdo nabízet svoje výrobky a služby? (např. Linuxové distribuce a podporu k nim). Brání ti někdo tyto výrobky a služby kupovat? Ne? Pak je trh svobodný. Ještě jednou musím zopakovat, že zákazník si nemůže nárokovat nákup nějakého statku, který nikdo nenabízí, a nemůže po státu chtít, aby mu jeho nabídku vynutil. Pokud tady něco selhává, tak je to stát, který nebuduje svoje informační systémy dostatečně prozíravě a technologicky nezávislé a nezávislé na konkrétním dodavateli. A nepřímo tak nutí občany používat určitý SW.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.2.2009 12:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Používáš ty vůbec Linux? :-) Já ano a jsem s ním spokojený.
    používám výhradně linux a vidím tam jistá omezení - například se mi ještě nepovedlo z linuxu aktualizovat navigaci ... že zrovna ty jsi spokojený vcelku nic nedokazuje
    tohle je zásadní nepochopení ... tady nejde o zákazníky, tady jde o trh
    Trh je především místo, kde dochází ke směňování zboží a služeb. Brání ti někdo nabízet svoje výrobky a služby? (např. Linuxové distribuce a podporu k nim). Brání ti někdo tyto výrobky a služby kupovat? Ne? Pak je trh svobodný.
    a to podle tebe stačí?

    k čemu mi, jako výrobci a prodejci, je, že mohu nabízet nějaký svůj výrobek, když konkurence jej dává "zdarma"? (tj. zákazníci jej zaplatí v ceně balíčku, přičemž část toho balíčku potřebují, takže si balíček tak jako tak koupí, a nemohou si koupit balíček neobsahující výrobek zastávající stejnou funkci jako výrobek můj)
    Ještě jednou musím zopakovat, že zákazník si nemůže nárokovat nákup nějakého statku, který nikdo nenabízí, a nemůže po státu chtít, aby mu jeho nabídku vynutil.
    ale může nárokovat to, aby nebyl nucen kupovat nějaký statek spolu se statkem jiným
    Pokud tady něco selhává, tak je to stát, který nebuduje svoje informační systémy dostatečně prozíravě a technologicky nezávislé a nezávislé na konkrétním dodavateli. A nepřímo tak nutí občany používat určitý SW.
    jak už jsem řekl, to je na zcela jinou diskusi ...
    hankey avatar 26.2.2009 11:24 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Bod 3) - a co na to zákazníci Apple? Proboha, jen ať si každý prodává co chce! Pokud neexistuje alternativa, tak je to blbé pro zákazníka a dobré pro firmu, která to nabízí, protože je jediná. Je jen problémem zákazníka, zda to neudělá ÚPLNĚ jinak, nebo zda se vrhne do úzké a pravděpodobně slepé uličky. A že ten zákazník je neinformovaný a hloupý a ve finále to je bohužel nejen jeho problém, nemá cenu rozebírat; má svou svobodnou volbu.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    xkucf03 avatar 26.2.2009 11:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    Viz P.S.. Vím, že tohle je sporné, na jednu stranu pokud bude existovat poptávka po počítačích bez OS, bude existovat i jejich nabídka (což existuje), a na druhou stranu nátlak MS na obchodníky, aby prodávali jen počítače s předinstalovaným OS, se dá považovat za nekalou praktiku.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.2.2009 09:28 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    som rad, ze sa tu da najst dost vela rozumnych nazorov, ktore toto povazuju za uplnu kravinu a len minimum vykrikov typu "inak to nejde, mame na to pravo!".

    default avatar 25.2.2009 11:22 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    som rad, ze sa tu da najst dost vela rozumnych nazorov

    Bohužel toto nelze říci o diskuzích pod zprávičkami týkající se situace okolo The Pirat Bay…

    25.2.2009 13:20 Yaroukh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče

    MSIE od srdce nenávidim, jak jenom člověk může nenávidět kupu bajtů, ale tohle je absurdní... a pro EU typický.

    hankey avatar 1.3.2009 23:12 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: MS bude muset distribuovat konkurenční prohlížeče
    A ty bajty jsou všechno jedno, stejně jako my jsme všichni jedno... Howgh.
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.