abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 11:55 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 10:55 | Zajímavý projekt

    Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:33 | IT novinky

    Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    26.6. 21:11 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.6. 13:11 | IT novinky

    Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    26.6. 11:44 | Zajímavý projekt

    Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.

    trekker.dk | Komentářů: 5
    26.6. 11:22 | Komunita

    Mozilla oficiálně ukončila svůj již několik let mrtvý projekt DeepSpeech pro převod řeči na text.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.6. 05:22 | Komunita

    Krátce po oficiálním oznámení forku X.Org Xserveru s názvem XLibre Xserver byl ve Fedoře předložen návrh, aby byl X.Org Xserver nahrazen tímto XLibre Xserverem. Po krátké ale intenzivní diskusi byl návrh stažen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (28%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 324 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    25.8.2017 07:37 Spitzbube
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    A já myslela, že GNOME žádné nastavení nepotřebuje...
    25.8.2017 08:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Ano, treba sa opicit po Microsofte a cele GUI prekopat na dotykove sracky ukradnute od Apple...nevadi, ze na desktope je to nepouzitelne.
    25.8.2017 09:26 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Az budes mit tablet s GNOME prijde ti to vhod. Budme radi, ze aspon jedno prostredi se zamerilo i na dotykova zarizeni. Na desktopu to je trochu divne, ale da se to pouzivat.

    Me vic vadi, ze ikonky v dash/dock nemaji pocet notifikaci. Kdyz prijde mail nebo IM, dovim se to jen pres seznam notifikaci nebo nejakou implementaci tray. :( Proc v tomhle musi mit navrh OSX, ktery umoznuje ty ikony menit nejak realime a dokonce umistit v nich progressbar.
    25.8.2017 10:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Tablet s GNOME nebudem mat nikdy.
    25.8.2017 10:16 AAnarchYsta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Skorej sa mi to podobá na nastavenia z Androidu. Skorej by som nepovedal ze je to robene na dotyk ale proste je tento design moderny ci uz je na dotyky alebo nie.
    AsciiWolf avatar 25.8.2017 11:10 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Osobně mi GNOME 3 přijde na desktopu bez problému použitelné. Dokonce se mi používá lépe než GNOME 2, které jsem používal přes 10 let.
    Jesus Jimenez avatar 25.8.2017 22:02 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Krleš
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    Petr Tomášek avatar 26.8.2017 19:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Proč se má smilovat?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    28.8.2017 02:41 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Ty jsi nějakej opožděnej?
    Jesus Jimenez avatar 28.8.2017 09:00 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Ale on se jenom pozastavuje nad tim, ze jsem zlidovelou podobu vyroku "Kyrie eleison", tedy "Pane, smiluj se", pouzil pomerne nevhodne.
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    25.8.2017 10:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Ehmm, nějak nechápu, co si mám představit pod nastavením klávesnice. Rozložení klávesnice je s námi už mnoho let abez jakýchkoli problémů.
    Fluttershy, yay! avatar 25.8.2017 10:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Zjevně je to nastavení klávesových zkratek. Ne že bych to intuitivně hledal zrovna tam…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    25.8.2017 15:59 Lobsterman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Tak to je sila, specielne kolem 1:04, kdyz zaklada profil a ma Cancel vlevo nahore a Add vpravo nahore.

    Asi by mela vzniknout nejaka GNOME Foundation rev. 2, ktera by vyvojare platila za to, ze uz do GNOME prispivat nebudou.
    25.8.2017 16:00
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    -1
    25.8.2017 17:20 michi141 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    A kde si by sis to představoval? Vpravo dole oboje a la Windows, aby se zvýšila možnost mis-clicku?

    Jestli se aspoň mobilní systémy něco naučily, tak to, že vlevo okna se vrací zpět a vpravo se pokračuje dál. Aspoň teda co se týká navbarů.
    Blaazen avatar 25.8.2017 17:43 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Jistěže vpravo dole a la KDE. Je to přehlednější. A nemá to nic společného s mis-clickem, to se mi snad nikdy nestalo, to spíš s mis-touchem. Debilní je nápad dělat společné nastavování pro klasický desktop a dotykové zařízení. Za 18 měsíců mohli udělat dvě verze.
    25.8.2017 17:47 michi141 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    > To se mi snad nikdy nestalo.™️

    No mně už teda za ty roky párkrát jo. Jako postaru by mi to nevadilo, ale ten GUI styl se vydává nějakou cestou a s nějakou alternativou se asi jen tak nepočítá. Ale to by se muselo od začátku…
    Fluttershy, yay! avatar 27.8.2017 13:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Přesně tohle mě neskutečně sere.

    Kde je tlačítko Zrušit/Zavřít/…? Historicky v pravém dolním rohu (KDE, Xfce, Windows…). V Compizu a některých dalších v levém dolním rohu. V GNOME vlevo nahoře. WTF?

    Kvůli podobně debilnímu návrhu UI jsem narazil v Anacondě. Prostě jsem nevěděl, kam kliknout, abych vrátil nebo potvrdil změny. Instalace OS může být komplikovaná, ale sakra ne tímhle způsobem. To je jako kdyby instalační obraz Archu měl shell přeložený bez podpory šipek.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.8.2017 02:43 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Trvá asi 3 sekundy si na to zvyknout.
    25.8.2017 19:28 juras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Hm, tak se nám postupně GNOME stále více vzdaluje klasické podobě desktopu a pouští se do stále šílenějších experimentů. ... Aspoň po dlouhém období cca kolem roku 2000, kdy pro běžného smrtelníka bylo v podstatě jedno, jaké rozhraní si nainstaluje se nám jednotlivé desktopy začínají poměrně jasně profilovat pro různé skupiny uživatelů

    za sebe - toto mi na desktop nesmí, ale chápu, že gnomisti budou říkat, jak je to úžasné
    Grunt avatar 25.8.2017 22:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    klasické podobě desktopu a pouští se do stále šílenějších experimentů
    Popravdě by mi ty experimenty vůbec nevadily, když by jedni nekopírovali druhé a druzí první a nevznikal z toho takový hybrid. Není nad to mít 4K obrazovky které dovedou zobrazit v 16,777,216 různých barvách jen proto aby zobrazovali obrovské černobílé texty s různými odlesky. Existuje vůbec nějak odvážné DE které se pouští do šílených experimentů ale svou vlastní cestou a nekopíruje Apple nebo Microsoft? KDE se mi začíná líbit víc než kdy jindy…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.8.2017 11:17 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Mám KDE také rád, ale nejradeji mám na něm staré téma Oxygen. Myslím že základní (a obrovský) rozdíl, mezi DE pro dotyková zařízení (do čehož by se dal zařadit i dotykový display) a pro klasickou myší na desktopu, je v v tom, že klasická myš je ukazatel, který je na ploše pořád, v dotykovém zařízení tam takový ukazatel není. Pro klasickou myš je potřeba (alespoň pro mne) mít podpůrné informace, které by mě říkaly, kde a v jakém kontextu se myš v každém okamžiku pohybuje/vyskytuje. To znamená např, když přijedu myší na klikací plochu (tlačítko), tak chci, aby se zobrazilo, že myš je nad ní a zobrazila se plocha tlačítka celá, at mám informaci odkud a kam mám možnost se posunout a zůstat stále uvnitř tlačítka. V dotykovém prostředí nic takového není, dotek znamená, jak vznik a existenci ukazovatele, tak kliknutí na onom místě, takže existence ukazovatele, který "nekliká" tam vůbec nemá smysl. (navíc většinou právě dotek natolik zakryje celou plochu kolem místa doteku, že detailní prokreslení informací kolem doteku nemá smysl. Bohužel transport dotekového prostředí prostředí do desktopu znamená pro mne podtržení informace o poloze ukazatele a mnohem větší nejistotu. V KDE takové "nejistotu vzbuzující" téma je Breeze. Ve chvíli, kdy přijedu na tlačítko a v podstatě nic se nestane, jen pod klikaci plochou tlačítka se objeví je taková čárečka, tak je to málo zřetelný kontext a je potřeba dávat více pozor, což z dlouhodobého používaní unavuje.
    26.8.2017 12:00 fkhtobp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    KDE bude mat tiez redesignovane systemove nastavenia: https://dot.kde.org/sites/dot.kde.org/files/systemsettings.png
    Grunt avatar 26.8.2017 12:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Hmmm…ona asi běží nějaká soutěž o které nevím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.8.2017 14:28 kolega
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Velká výhoda těchto redesignů je v tom, že nastavení může mít konečně jakoukoliv velikost.
    Blaazen avatar 26.8.2017 15:35 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Speciálně tyhle nastavení by se měnit neměly, aby se uživatel mohl proklikat po paměti a revertovat změny, které se mu v nové verzi DE nelíbí. Když se změní DE i způsob, jak DE změnit zpět, tak to je dvojitý úder, po kterém konzervativním uživatelům jako jsem já praskají cévky v mozku.
    28.8.2017 10:31 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Toto se opakuje pořád, a stále znovu dokola. Dřív lidé znali a v takových chvílích byli naučeni říkat třeba toto: "Buď je to záměr nebo spiknutí méněcenných." Doprovázeno úšklebkem.

    Slyšel zrovna včera od rodinného příslušníka naříkání nad Windows 10, nebo co tam teď je nejnovějšího.

    Po aktualizaci (samozřejmě automatické): dlaždice určené ke spouštění programů na ploše, kromě jiného chybí ikonka Firefoxu v panelu dole (jestli se tady k tomu účelu (rychlé spuštění) vůbec ještě používá, čili pokud to nenahradil "mobilní" přístup k věci: velké čtverečky přes celou obrazovku, aby zakryly hezké pozadí na ploše). U videa na YouTube nejde zvuk - tak se to svede na, nevím na co, ale nejede to. Únavné naléhání, ať s tím něco udělám, mě navenek nechávalo chladným, i když uvnitř jsem hledal klid. Se sluchátky na uších jsem dělal, že jsem ty opakované řečnické otázky schopen vydržet neomezeně dlouho a zkoumat to nepůjdu. Nejspíš se při budoucím průzkumu zaměřím na to, že by mohla být nainstalována starší verze prohlížeče, která to prostě nedá - když to ten Edge teď dá. Navyklý způsob "minimalizace otevřených oken na lištu/do panelu" je tu asi moderně řešen nějak, ale úplně jinak.

    A teď slíbený citát: 1) "Je to úplně v prdeli.", 2) "Je to v prdeli." Který se vám líbí víc?
    28.8.2017 12:47 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Anebo mě rozesměje, když vnímám zdůrazněné pitvoření se: "To je pořád: restartujte počítač. Aktualizace ... Toto všecko ..."
    26.8.2017 16:07 juras
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    No, tak to teda potěš koště. Je sice pravdou, že starý design byl prachprostou kopií Apple, ale proč ne, když to funguje.
    Grunt avatar 26.8.2017 16:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Příloha:
    Jsem zmaten. Doteď jsem si myslel že GNOME to kopíruje z Macu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.8.2017 11:46 huehuehue
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Příloha:
    Už se ze mě asi stává konzerva, ale mě přijde ten starý design super... viz xfce4-settings-manager.
    Fluttershy, yay! avatar 27.8.2017 13:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Nastavení Xfce, to je taky radost. Dílčí konfigurace se provádí v nově otevřených dialogových oknech… a když používám správce oken jiného než xfwm, některé dialogy se vůbec nespustí, ani mě nijak neupozorní, že něco nehraje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    27.8.2017 15:08 huehuehue
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Jasně, když se aplikace neintegruje, tak ji otevře v novém okně. Co jiného také dělat. Ale systémová nastavení se otevírají ve stejném okně na místě seznamu, alespoň u mě na Xubuntu 16.04. Ohledně xfwm bohužel neporadím.
    Fluttershy, yay! avatar 27.8.2017 16:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Ale systémová nastavení se otevírají ve stejném okně na místě seznamu

    Jak která. Třeba Přístupnost nebo Upřednostňované aplikace jsou v novém okně. Prostě bordel.

    Ohledně xfwm bohužel neporadím.

    Není co radit, tohle je na bug report.

    Ale to často přispěchá nějaký expert radící obezličky. Minule mi vadilo, že xfwm neumí šoupat okna mezi obrazovkami pomocí klávesových zkratek. Tak jsem se dozvěděl, že si to mám naskriptovat. Takú figu borovú.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Petr Tomášek avatar 28.8.2017 16:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    no, nevím, určitě by se dal vymyslet podstatně lepší způsob - tohle je úplně stejně debilní jako ve win3x / win95. ale oproti různým experiemntům je to alespoň trochu použitelné.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    27.8.2017 10:37 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejnovější podoba systémových nastavení v GNOME
    Smekám před raketovou rychlostí změn: za 18 měsíců asi 5 oken. Přistání člověka na Marsu budeme moci sledovat na zcela přepracovaném Gnome.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.