abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Nina Reiser byla uškrcena při hádce

    Pokud by se Hans Reiser přiznal k zabití své ženy hned na začátku, dostal by pravděpodobně pouze 3 roky odnětí svobody. V současnosti je podle Wired.com soudce skeptický ohledně toho, zda Reiser vůbec splní podmínky pro to, aby dostal 15 let až doživotí. Podle dostupných informací svou ženu uškrtil při hádce.

    10.7.2008 17:13 | Luboš Doležel (Doli) | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.7.2008 17:21 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Sice neznám americký právní systém (sic!), nicméně tipuji, že tři roky by dostal pouze v případě, kdyby její tělo poté, co ji zabil, neukryl tak, aby jej policie nebyla schopná najít. Tzn. kdyby se udal hned, jakmile k zabití (vraždě) došlo, a prokázalo se, že šlo o čin v afektu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 17:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Proč tipovat a nepřečíst si ten článek. Tam je uvedeno, že dostal takovou nabídku.
    10.7.2008 17:38 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Článek jsem četl. Je tam psáno taky něco o 11 leté horní hranici pro "zločiny z vášně". A v článku je doslova: "Goodman said he would have given Reiser the minimum, three-year term." Což mi vychází spíš něco ve smyslu, že mu ty tři roky (možná) mohl udělit. Ale nebudu slovíčkařit. Prostě si nedovedu představit soud, který poté, co manžel zabije manželku, ukryje její tělo a sám se k činu vzápětí sám nedozná, dostane pouhé tři roky. Nic víc.
    10.7.2008 17:38 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pardon, dostane = vyměří pachateli.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 17:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Což mi vychází spíš něco ve smyslu, že mu ty tři roky (možná) mohl udělit.
    Jak jako vychází? Vždyť říká, že by mu je býval dal. Jednoduchá anglická věta.
    10.7.2008 20:42 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Depártmán jižního ovoce posílá oficiální souhlas s touto intepretací textu:) Ale je to ireálná podmínka - mohlo to nastat , ale nenastalo a už ani nenastane.

    P.S.: tři roky v případě, že by se přiznal hned po činu bych asi i odsouhlasil (dle okolností). V takovém případě by asi šlo o pominutí smyslů a okamžité olitování... Což může být v tomhle případě taky, jen se snažil vyhnout base (a možná taky kvůli dětem se to snažil zamaskovat jako zmizení). Kdyby se přiznal hned, dodalo by to ale té lítosti důvěryhodnost. Amen, zatracenej svět...
    11.7.2008 00:22 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Jako že by ho nejen po třech letech propustili, ale třeba i svěřili zpět děti do péče? Aby pak v nějaké slabé chvíli, v níž by pojal podezření, že třeba některé z nich nemusí být tak úplně jeho... dobrý bože...
    11.7.2008 11:17 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    To těžko (ani ony by asi nechtěly). Chtěl jsem tím říct, že mohl chtít zločin utajit, aby děti nevědily, že je matka mrtvá, a anavíc, že ji zabil jejich otec. Což dětem asi pěkně otřáslo světem. Chudáci.
    10.7.2008 17:36 Kevin Mitnick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Free Hans!
    pools avatar 10.7.2008 17:48 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Free Hat! ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    10.7.2008 17:41 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pokud Ninu uskrtil, tak proc se celou dobu tak slozite resi krvave skvrny?
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    freshmouse avatar 10.7.2008 17:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Třeba ji uškrtil nožem...
    10.7.2008 18:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Freshmouse!
    Michal Fecko avatar 10.7.2008 18:02 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    F#!$mouse :-P
    freshmouse avatar 10.7.2008 18:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Copak, hoši? :-)
    houska avatar 10.7.2008 19:35 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    treba ji uskrtil ten nuz a ted to hans vzal na sebe ...
    11.7.2008 12:10 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Byl to lacinej čínskej výrobek - omotal jí ho kolem krku a utáhl...
    10.7.2008 19:30 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Nenaporcoval ji?
    10.7.2008 19:01 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Bulvarne spravicky o sudnom procese Hansa Reisera zacinaju byt trosku, trosicku otravne.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 19:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Co je na tom bulvárního?
    10.7.2008 19:22 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ze je to soukromy zivot H.R. a nijak nesouvisi se zamerenim portalu?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 19:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    To definici slova bulvár nenaplňuje a ani se to k ní neblíží. Souvislost se zaměřením portálu vidím.
    10.7.2008 19:41 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce

    Tady bych skoro získal dojem, že se to definici slova bulvár blíží dost. Jde o senzační, lacinou a pochybnou zprávu.

    Souvislost se zaměřením portálu je asi tak veliká, jako co jsem měl dneska k večeři. Neboli pro méně chápavé jako jsi ty, žádná.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 19:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ta zpráva není senzační, laciná a ani není pochybná. Můžeš upřesnit, co je na ní pochybného?
    Souvislost se zaměřením portálu je asi tak veliká, jako co jsem měl dneska k večeři. Neboli pro méně chápavé jako jsi ty, žádná.
    Místo ironie a urážek by jsi mohl k věcem přistupovat trochu konstruktivněji.
    10.7.2008 20:06 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ta zpráva není senzační? Nekecej, copak nešokovala minimálně většinu tohoto portálu? Ta zpráva není nepodložená? Jde snad o oficiální zápis ze soudního jednání? Nebo o článek na nějakém blogu? Nehledě na to, že se Reiser přiznal teprve před pár dny. To mi přijde jako konstruktivní kritika tvých blábolů.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 20:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Takže nemáme vydávat šokující zprávičky? No, to by byl filtr :-)

    Jedná se o vyjádření soudce a právníků. Pokud není zfalšovaná (jak bys poznal např. zfalšovaný zápis ze soudního jednání?), tak je to výpověď lidí, kteří do toho vidí. A jak s tím souvisí to, že se Reiser přiznal, to nevím.

    P.S.: Co to s tebou je, že se chováš tak nevraživě? Hned na mě vyjedeš, jako bych ti kdovíjak ublížil. A to není jen tentokrát.
    10.7.2008 20:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce

    Ale o tom řeč nejde, jestli máte takovéhle zprávičky vydávat, o tom jsem nic neřekl. Pouze jsem řekl, že tahle zprávička naplňuje definici slova bulvární, nebo se jí minimálně hodně blíží. Dále, jedná se o opis vyjádření soudce a právníků. Věrohodnost blogu není totéž co věrohodnost tištěného renomovaného plátku. Dále, publikování v takovémto renomovaném plátku se řídí určitými pravidly např. ověřováním zdrojů apod. V blogu ti můžu klidně napsat, že jsem jeho ženu zabil já a bude to asi tak stejně věrohodné.

    To že se chovám (podle tebe) nevraživě je z toho důvodu, že se mi nelíbí tvá argumentace a snaha doblba hájit svou rádoby pravdu.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 20:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ty jsi to řekl a já to vyvrátil. Pokud by bylo bulvární tohle, tak by byla bulvární pravděpodobně veškerá zpravodajství na světě, protože sekce krimi jsou snad všude. Ten blog se za dobu pravidelného informování ukázal jako dostatečně věrohodný.
    hájit svou rádoby pravdu
    Takže jediná pravda je tu ta tvoje, aha :-)
    10.7.2008 20:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce

    Problém je v tom, že ty jsi to nevyvrátil, pouze jsi řekl, že to tak není. Je rozdíl tvrzení podložit a pouze ho přednést. Já ti ukázal definici slova bulvární a tato zprávička se s ní minimálně ve dvou definicích shoduje. Ty jsi pouze řekl, ne toto není bulvár. Tak se to nedělá...

    Pravda není jen ta moje, já svou nepravdu uznávám, pokud se tak stane. Pokud mi někdo přednese argumenty, které jsou dostatečně jasné a rozumné, nemám v tom problém. Já ti je přednesl, přesto jsi je ignoroval a trval na svém podání, ovšem už nepodloženém.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 20:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    A tys to podložil jak? Prostě jsi také jen řekl, že to tak je, a podložil jsi to věcmi, se kterými nesouhlasím.
    10.7.2008 20:48 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Tak jinak, jako prvňáčkovi: máme tu zprávičku. Dále tu máme slovo "bulvární". Pak je tu ještě definice slova bulvární. Nakonec tvrdím, že zprávička naplňuje definici slova "bulvární". Není těžké to ověřit, pokud si člověk přečte definici toho slova a přečte si zprávičku. To, že nejsi schopný připustit, že to tak je, je ale jen tvůj problém. Nejsem si jistý, ale tipl bych, že pokud na toto budeš něco namítat a já tě následně označím za retarda, budeš se vztekat, že tě urážím, přestože pouze konstatuji, jak navenek působíš.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 20:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Tato zprávička není nepodložená (má zdroj) a nezasahuje do něčího soukromí (trestní činnost není věc soukromá). Stačí ti to takhle? Já tvrdím, že definice slova "bulvární" není naplněna.

    Je třeba do toho zatahovat urážky? Urážím já tebe? Ne.
    10.7.2008 21:05 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Každá zpráva má zdroj. Za další, to zda zpráva zasahuje do soukromí nebo ne nesouvisí nutně s tím, jestli je bulvární. To v definici není a o to jsem se neopíral. To, že dle mého názoru toto do soukromí zasahuje je věc jiná. V argumentaci jsme ji nepoužil. Čím přesně tě urážím? Já se přece ptal v podmiňovacím čase. Tudíž tě ničím neurážím.
    11.7.2008 06:27 Schmaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Tato zpráva možná trochu definici bulváru trochu splňuje, ale záleží na osobním výkladě slova bulvár. To ale vůbec nevadí proto, že kauza Reiser je v Linuxovém světě dost sledovaná právě kvůli ReiserFS, jehož budoucnost bude nejistá, až Hanse zavřou. Co se té urážky na doliho týče - je velice odvážné říci "Řekl bych že jsi retard, ale ty by ses asi naštval" a pak si myslet, že to dotyčného neurazí.
    11.7.2008 10:24 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Taky bych se Luboše rád zastal. Ať už je zprávička bulvární jak chce, tak jí jako jeden z mnoha uživatelů ReiserFS oceňuji. A takové poznámky typu: ,,pro natvrdlé: ..." by sis mohl odpustit. Měl bys být rád, že nám ty zprávičky vůbec někdo píše.
    11.7.2008 14:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Proč všichni odbíháte od tématu? Jak už jsem napsal výše nebo níže, zprávička jako taková je mi celkem šumák. Co mě zarazilo a proti čemu jsem se ohradil je to, že zprávička je _bulvární_ (senzační -- to ať mi nikdo neříká, že senzační není, pochybná -- plná spekulací, co kdyby, pokud by atd.) a že se jedná o _soukromí_ Reisera. A s budoucností FS to nesouvisí (_už_ nesouvisí, vývoj a údržbu převzal někdo jiný). Takže si všimni, kdy jsem do debaty vstoupil a proti čemu jsem se obořil. Takže se Luboše nezastávej, není proč. Nepsal jsem že mi vadí, že tu zprávička je. A za zprávičky rád jsem, opět věc kterou jsem neřekl. Co se poznámek týče, proč bych měl strojeně na tři řádky říct de facto to samé, jak to dělají někteří, místo toho abych použil jedno české slovo?
    10.7.2008 20:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Souvislost se zaměřením portálu je asi tak veliká, jako co jsem měl dneska k večeři. Neboli pro méně chápavé jako jsi ty, žádná.
    Pokud to jak se najíš souvisí s tím, jak dlouho bude/nebude existovat filesystém, tak ano.
    10.7.2008 20:15 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Jeho existence zpochybněna není. Co možná zpochybněno je je jeho vývoj. Ten už ale na Reiserovi nezávisí, neboť jej převzala společnost Namesys. Ta (alespoň co já vím) vývoje zanechala, a kódy ponechala přístupné. Nicméně ještě jednou, to už fakticky nesouvisí s Reiserem kromě názvu filesystemu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 20:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pokud by se Reiser dostal z vězení příští rok, tak by vývoj dost možná pokračoval. Za úpadkem vývoje přímo stojí tento případ.
    10.7.2008 21:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Přesně to jsem myslel.
    10.7.2008 21:06 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Dost možná by vývoj pokračoval? Další spekulace? Nebylo jich už dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 21:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Určitě by šel okopávat zahrádku. Co by takový vývojář asi mohl dělat, že ano.
    10.7.2008 21:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Vraždit další lidi? Proč by se měl zastavit u manželky? S jídlem roste chuť...
    11.7.2008 10:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ty si magor...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.7.2008 10:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Proč? Proč mě urážíš? Urážím snad já tebe?
    11.7.2008 10:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ne, ale jiné jsi tu urážel (jestli ty to nevidíš, tvůj problém). Nicméně ta reakce byla na tvé vidění světa, které z mého pohledu je "magorské".
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.7.2008 19:44 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    No, tak taku kravinu by som od Teba fakt necakal! Nasilie, vrazda, sudny proces a toto vsetko zas a znova vytahovane mediami. To Ti nepripada bulvarne, prave naopak, relevantne pre portal zaoberajuci sa "linuxom na striebornom podnose"?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 19:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Bulvární zprávy jsou přehnané, nepodložené a zasahující do přímo do soukromí osobností. Tohle není soukromé, ani lživé a navíc se jedná o významnou osobnost z linuxové komunity.
    10.7.2008 19:51 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ked chlap zabije svoju manzelku, to nie je sukromne? Na com ficis? Nehackol niekto Dolimu konto?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 19:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Soudní procesy jsou kromě výjimek veřejné a veřejně přístupné, a to ze zjevných důvodů.
    11.7.2008 13:02 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Coz neodporuje tomu ze se jedna o SOUKROMI toho jedince.
    frEon avatar 10.7.2008 20:49 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Sice to je soukromy zivot reisera, ale to jak to nakonec dopadne ovlivni zivoty nas vsech (nebo aspon uzivatelu jeho filsystemu). Proto si myslim, ze to sem _patri_.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    10.7.2008 20:56 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Možná bysme sem měli také uvést, jak často se svou ženou před vraždou spal. No přece jenom, když si člověk štrejchne, pracuje se mu hned líp. Takhle bychom mohli určit příčinu chyb v reiserfs.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 20:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Úžasná argumentace. Zatáhnout nějakou věc do extrému a tu pak označit za špatnou.
    10.7.2008 21:02 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pokud někteří lidé nejsou schopni pochopit, že toto sem nepatří, pak je to asi jediný způsob.
    10.7.2008 21:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Mnu, jeho sexuální život nepochybně jeho soukromou věcí je (případně je soukromou věcí dvou lidí). Ale nepřišlo mi, že by jeho sousedům bylo jedno, že žijí v okolí potenciálně nebezpečného člověka. Tudíž se jich to týká, tudíž to nemůže být "jeho soukromá věc". (Když k Tobě teď přijdu a zabiju Tě, taky to bude moje soukromá věc? Nebo bys měl zájem, aby se o tom vědělo a já se dočkal spravedlivého trestu? Není to naopak věc dost oprávněného veřejného zájmu?)
    10.7.2008 21:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    To nemůžeš vědět, třeba patřili do jeho sexuálního života nezletilé hackerky... To by pak byla stále jeho soukromá věc? Ale to že je někdo nebezpečný se přece nemusí poznat až ve chvíli kdy někoho zabije. Pokud budeš mít souseda, který je nemocný, například trpí schizofrenií a v určitých stavech se třeba přestává kontrolovat, přestože ještě nic neprovedl, budeš mít dojem, že je nebezpečný. Přesto, jeho nemoc je jen jeho soukromou záležitostí.
    10.7.2008 21:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    To nemůžeš vědět, třeba patřili do jeho sexuálního života nezletilé hackerky... To by pak byla stále jeho soukromá věc?
    Není, ale jeho žena nebyla nezletilá hackerka, a uhýbáš od tématu, protože o ničem takovém zprávička není.
    Pokud budeš mít souseda, který je nemocný, například trpí schizofrenií a v určitých stavech se třeba přestává kontrolovat, přestože ještě nic neprovedl, budeš mít dojem, že je nebezpečný. Přesto, jeho nemoc je jen jeho soukromou záležitostí.
    V tom případě budu vědět, že je potenciálně nebezpečný, ať už sobě, nebo někomu jinému, a opět uhýbáš od tématu, protože o ničem takovém zprávička není.
    10.7.2008 21:25 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Neuhýbám od tématu, _tohle_ je téma. To spíš ty. Nadhodím argument a ty ho uzemníš s tím, že o tom se tu nebaví, přestože přesně o tomhle druhu věcí se tady teď spolu bavíme.
    11.7.2008 05:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ne, nebavíme. Pokud nejsem opravdu hodně mimo, tématem zprávičky není ani sexuální život dvou dospělých lidí, ani fiktivní nezletilé hackerky, ani něčí fiktivní duševní porucha, ale vražda/zabití s následným chladnokrevným ukrytím těla a zapíráním před soudem. A ještě ke všemu je řeč o člověku, který má kód v kernelu, a mohl tam možná mít další, ale teď už se tak díky těm událostem nestane, což třeba mě docela zajímá. To jen Tvůj způsob argumentace je, jak už poznamenal Doli, "úžasný". (Ostatně mám dojem, že to už je skoro tradice. ;/)
    11.7.2008 07:24 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Řeč šla o tom, zda je tato zprávička bulvární nebo ne. A objektivně se ukázalo, že je, na základě definice slova bulvární. To že mi bude banda lidí říkat, že to tak není ještě neznamená, že to tak opravdu není. Chápu vaší semknutost, ale v otevřené konfrontaci působí komicky.
    11.7.2008 08:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Já na ní opravdu nic bulvárního nevidím, ani z definice.
    11.7.2008 09:31 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pak jsi patrně slepý nebo méně chápavý, jinak se to opravdu vystihnout nedá.
    11.7.2008 09:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Ano, vždyť říkám, že mě tenhle ^^^ způsob argumentace nepřekvapuje.
    11.7.2008 10:10 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Patrně se řídíš heslem "nejlepší obrana je útok". Ne vždy to ale platí. Pokud (a opět jde o podmiňovací způsob) nebudeš umět spočítat 1+1 (v naší analogii porovnat definici slova "bulvár" se zprávičkou) a já ti řeknu, že jsi hloupý, budeš mě opět okřikovat za mé způsoby a můj způsob argumentace?
    11.7.2008 10:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Já tam tu definici ale opravdu napasovat nedokážu. Dokonce ani koncenzus by z toho neudělal objektivní pravdu, jak se nás tu halasně snažíš přesvědčit, a jak plyne z diskuse, pro tvrzení, že se jedná o bulvární zprávičku, nemáš dokonce ani ten koncenzus. Ten, kdo tu útočí, jsi Ty("pro méně chápavé jako jsi ty", "tvoje bláboly", "retard" a další...), buď rád, že to Doli bere stoicky. Za Tvé způsoby argumentace Tě jen polituju, ale okřikovat Tě nebudu.
    11.7.2008 13:59 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Já neútočím. Chápej, pokud někoho označím za debila, může to být chápáno jako útok, ale pokud tak označím někoho, kdo opravdu debil je z definice slova, pak jde pouze o přesný popis nikoliv útok. To že to dotyčný tak bere, to je jeho problém. Opět, toto je hypotetický případ. I útoky se různí. Stejně tak můžu brát jako útok to, že mě chceš politovat. Jen je to hezčeji řečeno než "jsi magor". Takže kázání si schovej pro někoho jiného. Možná kdybys přestal komunikovat tak strojeně, bylo by to lepší. BTW, proč bych měl být rád, že to Doli bere stoicky? Co je mi do toho? Kdyby to tak nebral tak se zhroutí nebo co?
    11.7.2008 10:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Že by nám tu rostl nový P.T.? :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.7.2008 08:50 Chavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Samotna debata, kterou jsi odstartoval - t.j. mudrovani nad tim, co je a co neni bulvarni sem ale nepatri na 100%. Na tom se shodneme asi vsichni. Takove veci se resi emailem autorovy, kde si to vyrikate a ne verejnym predvadenim sveho jedinecneho a genialniho peri jako nakej pitomej kohout na smetisti. Zeptej se v prvni rade sam sebe, proc si tohle chtel resit verejne. A pokud si odpovis uprimne a pravdive, tak odhalis neco neprijemneho o sobe. A to je tak asi jediny uzitek, co by z teto offtopic debaty mohl prijit.
    11.7.2008 10:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pokud někteří lidé nejsou schopni pochopit, že toto sem nepatří
    V tom to vězí... ty se chytáš každé příležitosti, jak se do Doliho navézt, takže ti přijde vhod i rozebírání meritu jinak normální zprávičky.

    Zprávičky na AbcLinuxu se snaží informovat o dění, které se nějak týká Linuxu, open source atd. Co se týká a netýká, o tom se lidé hádají už od prvních zpráviček, které tu vyšly. Někdo tvrdí, že když MS vydá novou verzi Office, tak se to týká open source, protože je to konkurence pro OOo. Jiný říká, že tu nemá být vůbec nic, co se byť jen okrajově týká MS. Pasmen zase neustále tvrdí, že jsme vůči MS nespravedliví.

    A pak je tu významná linuxová osobnost, vývojář jednoho z nejrozšířenějších linuxových souborových systémů (svého času). Když je tento vývojář jednoho dne zatčen, zdá se celkem pochopitelné to ve zprávičkách zmínit. A když se kauza zamotává, vyvíjí a nakonec dochází k rozuzlení, tak mi připadá správné na to ve zprávičkách upozornit.

    A je celkem fuk, že má pasmen potřebu do autora zprávičky rýt, protože ho asi z nějakého důvodu nemůže vystát. Zprávička totiž nebyla psána kvůli nějakým senzacechtivým pohnutkám. Je to prostě jen další zpráva o vývoji kauzy, která poměrně dost výrazně zasáhla do vývoje a vyhlídek nadějného linuxového projektu. Všichni by asi byli raději, kdyby se nic z toho, o čem jsou tyto zprávičky, nestalo. Ale stalo, a tak tu jsou.
    11.7.2008 10:16 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Pokud si všimneš, nebyl jsem ten první, který začal o tom, že tato zprávička sem nepatří. Mně zase až tak nevadí, že tu je. Do diskuze jsem se navezl až ve chvíli, kdy někdo tvrdil, že toto není bulvární zprávička a že není o soukromém životě H.R. Předložil jsem rozumné argumenty pro svá tvrzení. Do autora jsem se obul za jeho argumenty, které nebyly správné. Nemám potřebu rýt do něj konkrétně. To že ho nemusím je snad zřejmé, ale to sem přeci nepatří. Opřel jsem se o konkrétní věc.
    11.7.2008 10:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Trpíš syndromem P.T. - máš utkvělou představu, že ten tvůj názor je jediný objektivně správný a ostatní se mýlí a nespravedlivě se do tebe naváží ;-)

    Jenže v tom se pleteš - např. dle mého názoru si žádné rozumné argumenty nepřednesl a naopak argumenty tvého oponenta se mi jeví správné.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.7.2008 14:01 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Já netvrdím, že se do mě někdo naváží. Naopak vy ostatní máte dojem, že je urážím, navážím se do nich a cpu jim to co neřekli. Jak už jsem řekl, to že ty si něco myslíš neznamená, že to tak je. Tak mi neříkej, že se pletu.
    11.7.2008 14:32 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    aha, já ti říkat že se pleteš nemůžu, ale ty nám můžeš :-D Tohle už je dobrá komedie ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.7.2008 11:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Do autora jsem se obul za jeho argumenty, které nebyly správné.
    Vážně? Doli napsal: "Souvislost se zaměřením portálu vidím."

    A tvoje reakce: "Souvislost se zaměřením portálu je asi tak veliká, jako co jsem měl dneska k večeři. Neboli pro méně chápavé jako jsi ty, žádná."

    Z toho je jasně vidět, že jsi hned od počátku svědomitě argumentoval, do nikoho ses zbytečně nenavážel a všichni ti křivdí...

    A co se tvé argumentace ohledně bulvárnosti zprávičky týče... každý si to může vykládat jinak, nicméně já jsem přesvědčen, že o tom případu informujeme střízlivě a bez nějaké snahy o bombastické vyznění. Nepovažuji tedy ani tuto zprávu za "senzační, lacinou a pochybnou". Není tak formulována, není zbytečná a není nepodložená. Na rozdíl od tebe považuji citovaný zdroj za dostatečně důvěryhodný na to, aby jej bylo možné jako zdroj použít.
    10.7.2008 21:02 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    To víš, když už se mu nepodařilo udělat z toho bulvární zprávičku, zkouší aspoň, jestli se nedá hnout aspoň s komentářema. ;-)
    11.7.2008 13:01 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Jak jiz nekdo poznamenal, reiserfs NENI pouze hansovym dilem.
    11.7.2008 13:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    No, vždyť to také nikdo neříkal, ne? A i kdyby - rozhodně by se to dalo označit za jeho projekt, jeho iniciativu, jeho nápad a jeho většinu kódu.
    11.7.2008 14:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Asi spíš jde o Reiser4, protože ReiserFS už dávno není předmětem Reiserova zájmu.
    10.7.2008 19:41 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Na to je jednoduché řešení - nečíst je.
    10.7.2008 19:50 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Jsem za tyhle zprávičky rád, člověk je alespoň v obraze. A to je smysl zpráviček, ne snad?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    10.7.2008 21:26 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    nech urobil pre open source komunitu cokolvek, je to svina a zasluzi si dozivotie ..
    10.7.2008 21:29 jakubh | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    ReiserFS bude od ted killer feature..
    Michal Fecko avatar 10.7.2008 21:32 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Uzivaj moj FS lebo ta zabijem! Hans Reiser, 2008
    Milan Vít avatar 11.7.2008 00:09 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    A porovnávání vlastností souborových systémů bude zase o něčem jiném :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Michal Fecko avatar 11.7.2008 07:23 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Najlepší je ten ktorý je komplet zelený, nie? :-D
    11.7.2008 09:16 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    nie (metadata only journaling), ale ten posledni sloupec je fakt dobrej :)
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    11.7.2008 10:00 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Nejlepší je ten, který nejoptimálněji vyhovuje potřebám nasazení. Zelené čtverečky v tom hrají pouze vizuální roli při rozhodování.
    David Ježek avatar 11.7.2008 12:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    nejoptimálněji
    tak který FAVák tě sem jako první přijde profackovat? :-D
    11.7.2008 12:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Jak víš, že asi před hodinou jsem měl na tohle téma rozepsanou šťavnatou větu? Bokra na vás! :-D
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    vencour avatar 11.7.2008 17:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce

    Jooo! Bokr ... nedočet jsem vlákno a koumal, kdo to byl, menší a dobře stavěnej ;-), v první hodině cvíček jsme probírali řeckou abecedu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Michal Fecko avatar 10.7.2008 21:31 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    Niekto tu razi teóriu že "Abclinuxu - bulvár na stříbrném podnose" (?) ;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.7.2008 21:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Ježek avatar 11.7.2008 00:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nina Reiser byla uškrcena při hádce
    pro mě osobně je diskuse pod touto zprávičkou ukázkou toho, proč by bylo lepší hanse reisera přesunout buď do blogu, nebo do distribučních novinek (nebo v jaké sérii jsem info o něm zahlédl). rozdmýchává příliš mnoho nepěkných reakcí a upřímně, ať již je hans obětí justičního omylu, nebo odporný vrahoun, nevidím důvod proč o něm psát jenom proto, že je shodou okolností členem linuxové komunity.

    rád bych něco navrhl: máte na hanse nějaký názor, který potřebujete vyjádřit veřejně a tuto potřebu nedokážete ovládnout? použijte blog. tam se to přežene jako vlna během dvou-tří dnů a pak už snad všichni vystřílíte munici a bude klid (tedy, na chvíli).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.