Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Jenom mě tak napadlo, jestli má do budoucna smysl přemýšlet nad podporou DirectX přímo v ovladačích. Je to práce na několik let, ale třeba by to za to stálo. Minimálně by to mohlo zvednout výkon 3d aplikací pod wine, a mít možnost vyvíjet multiplatformní aplikace nejen v OGL, ale i DX by taky nebylo špatné.
podpora directx na ne-ms ? Tezko. Multiplatformita a zavislost na directX? Urcite ne.
Prave proto tu mame opengl, aby bylo nezavisle na platforme. A prave proto tu mame directx, aby ho nemel nikdo krome ms. :-/
Ale to je spíše dogma. Udělat DirectX multiplatformní není nemožné. Ve wine je vrstva DX->OGL, v reactOS je v začátcích otevřené varianty - ReactX. Nevím jak je na tom specifikace DX, ve srovnání s OGL, ale je veřejně dostupná.
Leckdo může tu myšlenku považovat za podobně kacířskou, jako wine, mono, moolight, apod., ale řadě lidí včetně mě by se to hodilo.
Nyní například vyvíjím hru v engine Irrlicht(prozatím pod windows-tuny kousků kódu mají jen VisualStudiové projekty, a mě se nechce je jen kvůli odzkoušení přepisovat). A pod OGL rendererem mám třetinové FPS, než pod DX9. Neříkám, že to není chyba špatné optimalizace, ale svět není ideální, a musím si vystačit s tím, co je.
Nechce se ti ? A někdo jiný by měl? jak typické
Píšu jen, že by mi to přišlo zajímavé. Nic víc, nic mín. Projektů, které mi přijdou zajímavé jsou ale desítky. A na většinu z nich nemám ani čas, ani schopnost napsat něco v přijatelné kvalitě. Smysl by taková věc měla určitě, jak jsem psal minimálně pro urychlení aplikací pouštěných přes wine.
Pokud se to někomu zdá zajímavé a má na to čas, tak se do vývoje pustí, nezávisle na tom, kolik lidí duplikování 3D grafické nadtavby považuje za zbytečné.
Nemyslim, ze DirectX je alternativa k OpenGL. DirectX zahrnuje treba i audio nebo sitovani. A hlavne vnitvrni filosofie OpenGL a DirectX je znacne odlisna. DirectX je mnohem mene univerzalni, ale je zase mnohem blize HW soucasnych graf. karet.
Také mám radči OGL, přecijen jsem se s ním na dva semestry potkal. Je to zavedené standartizované rozhraní, které funguje na spostě platforem.
Kdyby, však ve všech ohledech předčilo DX(respektive jeho grafickou část), nevidím důvod, proč by DX vývojáři her vůbec používali. To že hry od ID softu vypadají pod OGL lépe může být i tím, že OGL měl Carmack implementováno mnohem dříve, než directx. Osobně jsem to nesledoval, ale slyšel jsem, od verze 9 je na tom DX z hlediska programátora mnohem lépe, než předchozí verze.
On myslel "nvidia".
Mne spis sere, jak vyvojari nouveau serou na dumpy.
Podleni update maji z roku 2008 a pritom jsem jim tak pred 14 dny posilal dumpy GF 7600GS. To nemotivuje k dalsimu posilani.
Přesně tak, registry už mají téměř plně zdokumentované. Teď je potřeba pracovat na ovladačích či hlásit bugy.
Aha. To jsem nevedel.
Diky chlapi.
Volitelne?
Jako ze by dodavali jadro s KMS a bez?
Tiskni
Sdílej: