abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (69%)
     (7%)
     (12%)
     (13%)
    Celkem 191 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Open-source telefon založený na Arduinu

    Na oficiálním blogu věnovanému open-source hardwaru Arduino byl představen na Arduinu založený open-source mobilní telefon. Hardwarový základ telefonu tvoří Arduino GSM Shield. Software telefonu využívá knihovny Arduino GSM. Podrobné informace s odkazy na GitHub jsou k dispozici na stránce projektu (DIY Cellphone).

    19.8.2013 15:06 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Stanislav Brabec avatar 19.8.2013 15:57 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Dokud nebude mít i GSM modul otevřený firmware, lze jen stěží hovořit o otevřeném hardware. A to nebude, protože si to správci příslušných technologií nepřejí.

    Zařízení s proprietárním firmware, které komunikuje se sítí, ke kterému je připojen mikrofon, a možná má dokonce možnost dálkové změny firmware pomocí provisioningu, má do Open Hardware hodně daleko.
    19.8.2013 16:42 afdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Neboj sa teba nikto nebude stalkovat ...ved koho by zaujimal blbec co ani nevie anglicky "I'm interesting in building of GNU-Linux systemu from its components." ROFL Typicky open source : stranka ako od dementa zo skolky s nefungujucimi outdated odkazmi, arogantny pepik navrchu, prijebana anglictina z translatora.

    Future is open.

    19.8.2013 16:50 aram
    Rozbalit Rozbalit vše Proč se v něm tedy rýpeš ty?
    :D
    19.8.2013 17:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    To vypadá jako nějakej starej zapomenujte kus textu...

    Jinak cos to vyplodil za zdrogovanej komentář, argumentum ad websitum? :-D
    19.8.2013 17:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    s/zapomenujte/zapomenutej/; asi už to chytám taky...
    Marián Kyral avatar 19.8.2013 17:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    ej, ej, ej ;-)
    19.8.2013 22:20 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    argumentum ad websitum
    Díky, pobavilo:-D
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Jardík avatar 19.8.2013 17:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Každý dělá chyby. Alespoň se snaží a něčeho třeba jednou dosáhne, narozdíl ode mě. Já se pořád jen lituju a dělám kulový proto, abych to změnil. Nevím ani proč to měnit, nemohu najít smysl svého bytí.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.8.2013 06:36 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Jsi psychopat a mas poruchu osobnosti ... porucha osobnosti se neda lecit ...
    20.8.2013 07:49 BLEK.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Mám poruchu osobnosti - schizoidní. Diagnostikovala mně ji psycholožka.
    Můžeme být kamarádi?
    20.8.2013 09:42 prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Nemuzete, mate poruchu osobnosti.
    20.8.2013 15:12 Winston Smith
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Porucha osobnosti sa chce priatelit s poruchou osobnosti - kam len to ten svet speje?!!
    20.8.2013 09:32 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Potřebuješ pořádnou 64bitovou šmejďárnu...
    Stanislav Brabec avatar 19.8.2013 19:04 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ten text tam visí ještě od doby, kdy Google byl malá firmička, která si o Translate mohla nechat jen zdát. A můj sedový skript na strojový překlad z češtiny do angličtiny přece jen nebyl tak vymakaný, a to i ve srovnání se sedovým skriptem na překlad ze slovenštiny do češtiny. A nikdo mne za celých 14 let na chybu neupozornil.
    20.8.2013 07:43 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Teda, ty musíš mít mindrák jako hrom. To není asi jednoduché s tím žít....
    19.8.2013 20:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Dokud nebude mít i GSM modul otevřený firmware, lze jen stěží hovořit o otevřeném hardware.
    Nebylo by více info k tomu? Nemůžu to tam vůbec najít... Díky.
    Stanislav Brabec avatar 19.8.2013 21:53 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Je tam odkaz na použitý modul. K tomu je datasheet (pravda, s přetiskem Confidential, ale ani to není zdaleka samozřejmé), ale tím to končí.

    Obyčejnému uživateli sice AT příkazy na připojení k síti, hovoru a SMS stačí, ale na náročnější věci (například využití speciálních funkcí nebo procesoru v modulu pro vlastní kód) už to není.

    U bezdrátových technologií (WiFi, Bluetooth, GSM) většinou bývá tvrdě omezeno, co kdo smí:
    • Obyčejný uživatel dostane základní specifikaci, ve které chybí nějaké důležité základní věci, takže podle ní nelze nic postavit.
    • S NDA (které je někdy dokonce zadarmo) dostane uživatel datasheet. Ten občas uteče na net. To většinou stačí na základní použití čipu se sadou standardních příkazů.
    • S NDA a licencí na jejich software dostane člověk SDK. Možná v něm bude kompletní seznam AT příkazů, možná jen popis API nad jejich knihovnami. S tím už lze realizovat i vlastní aplikace využívající speciální funkce čipu.
    • Se speciální drahou NDA dostane člověk Firmware SDK, který umožňuje do čipu nahrát vlastní aplikační firmware (pokud to daný modul umožňuje). Ale i s ní dostane člověk firmware výrobce jako blob, do kterého nemůže zasahovat.
    Svého času jsem se pokoušel dostat ke specifikaci BCCMD interface Bluetooth čipů od CSR, že bych doplnil chybějící věci do bccmd z Bluez. No, nepochodil jsem.
    19.8.2013 22:06 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ono to ma jeste dalsi rovinu. Uvedom si, ze telefon je defakto vysilacka v licencovanym pasmu. Takovy zarizeni nemuzes vubec provozovat pokud na to nemas tu licenci. Mno a aby se telefon dal prodavat jako zarizeni pro lidi bez licence, tak musi prodejce zajistit, ze to jinak nez v souladu s licenci provozovat nepujde. Soucasti ty licence pak sou samo vsemozny telco standardy kolem GSM.

    Pokud mas plnej pristup k GSM modulu (u nekterych telefonu to lze), tak (mimo jine) muzes trebas zaridit, ze dve takovy zarizeni muzou komunikovat naprimo (a to klidne i na desitky km). Zcela bez nutnosti se pripojovat do operatorsky site. Samo, muzes pak delat i jiny brikule - trebas se prihlasit do site jako telefon nekoho jinyho ... a volat na jeho ucet.
    19.8.2013 22:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    HackRF?
    Samo, muzes pak delat i jiny brikule - trebas se prihlasit do site jako telefon nekoho jinyho ... a volat na jeho ucet.
    Citation needed.
    Jendа avatar 20.8.2013 00:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Jendа avatar 20.8.2013 00:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Abych to osvětlil - pro login do sítě potřebujeě IMSI, IMEI a Ki, přičemž Ki pasivním sniffem nedostaneš, i když už to taky někde jde (Karsten: Attacking SIM cards). Nicméně pro dočasnou impersonaci ti stačí Kc, které už ze sniffnutých dat cracknout dokážeš.
    20.8.2013 04:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Na pasivní sniffování dat pro Kc ale nepotřebuješ GSM vysílač (a tedy ani licenci).
    20.8.2013 08:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ale upravou firmwaru muzes delat i dalsi veci ... trebas odstrelit sit v dosahu toho telefonu ... at uz tim, ze vyuzijes nejaky bug BTSek nebo proste tim, ze zarusis pasmo.
    Jendа avatar 20.8.2013 08:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ano, ale jak už bylo napsáno, totéž lze udělat s libovolným softwarově definovaným rádiem (a že jsou už dost levná, zrovna dneska mi FedEx přinese BladeRF :).

    Btw. hacknutý Calypso čipset, se kterým jsem měl tu čest, rozhodně nemá dost výkonu na zarušení pásma tak, aby si toho všiml kdokoli dál než pět metrů :). Navíc jammer se dá postavit ze šuplíkovek mnohem jednodušeji.
    Heron avatar 20.8.2013 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ano, ale jak už bylo napsáno, totéž lze udělat s libovolným softwarově definovaným rádiem (a že jsou už dost levná, zrovna dneska mi FedEx přinese BladeRF :).

    To vypadá zajímavě, co s tím chceš dělat?

    Jendа avatar 20.8.2013 12:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Chtěl bych s tím dělat spoustu věcí, bohužel na něco mi schází teoretické/matematické pozadí, které jen pomalu dostudovávám. Jinak namátkou (ne všechno umím, ne na všechno budu mít čas, ale je to koupené do brmlabu a bude si s tím hrát víc lidí).
     Radiolab s rtl-sdr a Baofengem zatím umí například:
    
        poslouchat rádio :-D
        hlasový provoz hasičů, CBS, vodáren, taxi…
        přijímat paging záchanek
        přijímat a v terénu dohledat spadlé meteorologické sondy
        přijímat a zobrazovat obrázky z meteorologických družic
        aktivní radarové odpovídače letadel, kreslení letadel do mapy
    
    Hardware BladeRF by brmlabu umožnil například:
    
        vysokorychlostní radio skener (vytěžování zajímavých dat, která často létají ve vzduchu nešifrovaně)
        bezpečnostní výzkum wifi a bluetooth
        učení se DSP na FPGA
        provoz vlastní GSM sítě
        přijem GPS, GLONASS a GALILEO
        provoz vlastní sítě GPS, GLONASS a GALILEO (!)
        komunikace s některými RFID čipy
        analýza systémů KEELOQ (dálkové odemykání)
        měření a ladění rádiových filtrů, oscilátorů, směšovačů a antén - v podstatě nahradí VNA
    
    S transvertorem (+150USD) pro krátké a velmi krátké vlny by též bylo možno
    
        komunikace s dalšími RFID čipy
        aktivní provoz digimodů na radioamaterských pásmech
     - zkoumání šíření rádiových vln v různých pásmech
     (lze v omezené míře i bez transvertoru, nicméně těžiště těchto typů provozů je na KV)
        Provoz klienta/nodu sítě APRS
    Jendа avatar 20.8.2013 12:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    ale je to koupené do brmlabu
    A finančně na to přispěl blahoslavený brmlab, hodilo by se dodat ;-)
    Heron avatar 20.8.2013 14:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Aha, tak ty máš i hračku na nižší frekvence. Jsem si právě říkal, že kdybych s něčím takovým začínal, tak bych to chtěl od VKV (možná i KV) do UHF (třeba právě na poslouchání a demodulaci FM). Ten BladeRF začíná na 300MHz, to mi přijde pro začátek moc vysoko.
    20.8.2013 21:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ty meteorologický družice (ie. NOAA a Meteosat) jsme přijímali kdysi na HAM kempu. Co si vzpomínám, tak to nebylo to nějak vyloženě složitý...
    Jendа avatar 21.8.2013 05:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Je to docela jednoduchý (proto to taky už umíme :), potřebuješ dobrou anténu a selektivní (resp. nesmí ti tam lézt třeba FM broadcast) přijímač.
    21.8.2013 14:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    selektivní (resp. nesmí ti tam lézt třeba FM broadcast) přijímač
    IIRC to pásmo je někde kousek pod 2m HAM bandem, ie něco jako 140MHz nebo kousek níž. Jestli FM broadcastem myslíš komerční stanice v pásmu 98~108 MHz, tak to by bylo dost špatný, kdyby ti do toho lezly :-D

    Pokud je řeč o tom vyšším pásmu meteo družic (někde na 1,6 nebo 1,7 GHz, už nevim přesně), tak s tím nemám zkušenosti...
    Jendа avatar 21.8.2013 16:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Jestli FM broadcastem myslíš komerční stanice v pásmu 98~108 MHz, tak to by bylo dost špatný, kdyby ti do toho lezly :-D
    Ano, to je dost špatný (situace možná souvisí s tím, že bydlím 800 metrů od 5kW vysílače Rádia Bonton). Bohužel na rádio za dvě stovky a na vysílačku za litr jaksi zapomněli nainstalovat správný filtr. Po jeho instalaci se odstranil Bonton a nahradilo periodické ho rušení POCSAGem :-(.
    21.8.2013 21:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    No jo, tak ve městě... To budeš mít lepší z toho JO70FB vyjet někam na kopec ;-)
    Jendа avatar 21.8.2013 22:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Jsem na nejvyšším kopci v JO70FB :). Nemám vhodný kopec s výhledem na Prahu [kvůli skenování provozu v Praze] a slušnou konektivitou, kam bych si mohl dát zařízení.
    Jendа avatar 21.8.2013 11:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Příloha:
    20.8.2013 12:19 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Tak to vypada hodne zajimave!
    Jendа avatar 20.8.2013 08:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Mluvil jsem o tom útoku, kdy sniffneš a crackneš Kc a pak se přihlásíš do sítě - na tu druhou část potřebuješ vysílač, který ti umožní ručně nastavit parametry přenosu jako TMSI a Kc.
    21.8.2013 03:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    který ti umožní ručně nastavit parametry přenosu jako TMSI a Kc.
    Aha proprietární firmware si tohle šéfuje sám? Tak to pak jo.

    P.S. Mírný offtopic: u módu p2p (bez vysílače operátora) je potřeba stejně hw zasáhnout do rf části ne?
    Jendа avatar 21.8.2013 05:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Aha proprietární firmware si tohle šéfuje sám?
    Do proprietárního firmware typicky můžeš tak maximálně posílat AT příkazy. A AT příkaz "nastav si tohle Kc a tohle TMSI" jaksi neexistuje.
    P.S. Mírný offtopic: u módu p2p (bez vysílače operátora) je potřeba stejně hw zasáhnout do rf části ne?
    U těch Motorol co na nich běhá OsmocomBB to má bez modifikace špatnou citlivost, ale jako funguje to (nezkoušeli jsme, jaký dosah to má bez a s; v rámci paneláku to funguje out-of-the-box).
    23.8.2013 20:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Do proprietárního firmware typicky můžeš tak maximálně posílat AT příkazy. A AT příkaz "nastav si tohle Kc a tohle TMSI" jaksi neexistuje.
    Aha já předpokládal, že to bude třeba DSP, který bude od OS přijímat pakety, ale RF část: časování (timeslot) a frekvenci si bude hlídat sám.
    Jendа avatar 23.8.2013 21:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ne ne, DSP bývá ještě o level dál.
    xkucf03 avatar 19.8.2013 23:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Samo, muzes pak delat i jiny brikule - trebas se prihlasit do site jako telefon nekoho jinyho ... a volat na jeho ucet.

    To se dělalo už dávno, ale k tomu nepotřebuješ až tak přístup do GSM modulu, jako spíš informace ze SIMky – viz klonování.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 20.8.2013 00:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ale GSM modul lze použít jako levné a jednoduché softwarově definované rádio.
    Stanislav Brabec avatar 20.8.2013 16:46 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    To by ovšem neměla řešit security through obscurity, ale rozumný právní pohled na zodpovědnost výrobců:

    Výrobek je definovaný jako hardware+firmware. Výrobce ručí za to, že správně použitý výrobek jako celek odpovídá standardům. Pokud si někdo svévolně výrobek modifikuje, ať už hardware nebo firmware, nebo jej použije v rozporu s doporučením, výrobce již není za výsledek zodpovědný.

    Bohužel, dnes soudy často sklouzávají k odsouzení výrobců nástroje namísto odsouzení toho, kdo jej nesprávné použil.

    Pokud budu chtít zarušit pásmo, mohu to udělat i mnohem jednodušeji.

    Přihlásit se jako někdo jiný pouhou modifikací GSM firmwaru nemohu. Ti, kteří protokol vymysleli, byli naštěstí natolik rozumní, že nezvolili security through obscurity jako jediný způsob zabezpečení. Hovor je chráněn šifrou, přihlášení do sítě pak klíči, které nikdy neopouštějí SIM.
    the.max avatar 19.8.2013 17:29 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    hmm, to vypada jak telefopn pro flinsotouny
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    19.8.2013 20:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    To vyfrézovaný dřevo :-D.
    Dreit avatar 19.8.2013 20:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu

    Ale vypadá to dobře ;-) Zajímalo by mě, co použil za CAD :-D

    Nope
    19.8.2013 20:21 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Může to být příjemné do ruky a neutopíš to.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.8.2013 14:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    ...a neutopíš to.

    ROFL! :-D

    xkucf03 avatar 20.8.2013 14:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Warning: file_get_contents(var/www/.chat/2013_08_08): failed to open stream: Permission denied in /data/www/www.kernelultras.org/bin/inc/function.php on line 505 Error, contact root.
    TEMPLATE-99
    root email: kdesi…kdesi.sk
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.8.2013 07:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    vim vo tom, už sem to psal bedňovi
    19.8.2013 20:34 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Tohle beru jako celotřídní projekt na střední elektrotechnický průmyslovce, aby se studenti naučili udělat celej jednoduchej výrobek na blbuvzdorným hardware od návrhu, přes plošňák, až po krabičku a jednoduchý programování. U studenta PhD. na MIT je tohle fakt maximální ostuda...
    the.max avatar 19.8.2013 21:02 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Vis jak, cim vic titulu, tim vic ma obe ruce levy, podle toho to vypada.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Agent avatar 19.8.2013 22:28 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Třeba to neni jedinej projekt na kterým dělal.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    19.8.2013 23:27 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Maximální ostuda seš ty. Víš kolik člověkohodin na tom strávil? Jestli PhD na MIT vypadá podobně jako jinde, tak dělá dvacet věcí současně...
    20.8.2013 14:47 LKG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Ty sis neotevřel jeho stránky, co ? Jestli je účelem PhD udělat dřevěný FM rádio, dřevěný repráky, dřevěnou myš a dřevěnej telefon, a ještě o tom všem napsat 10 publikací (!!!), tak fajn.

    Designově to vypadá hezky. Ale nikam to nic neposouvá, výzkum je tam naprosto nulovej. Elektronika je ve všech čtyřech případech primitivní. Kolik na tom strávil člověkohodin je irelevantní. Podstatné je, kolik člověkohodin strávíš na věci, která je k něčemu. To všechno co udělal není k ničemu. Je to jen opakování již udělaného, v primitivní verzi.

    Seznam publikací je k popukání:

    Arduino: An open electronics prototyping platform. Empowering programmability for tangibles. Living wall: programmable wallpaper for interactive spaces Fab FM: the design, making, and modification of an open-source electronic product. Scaffolding Creativity with Open-Source Hardware. Collaboration in open-source hardware: third-party variations on the arduino duemilanove. Case studies in the personal fabrication of electronic products. Microcontrollers as material: crafting circuits with paper, conductive ink, electronic components, and an "untoolkit" Do-it-yourself electronic products and the people who make them. FAB at CHI: digital fabrication tools, design, and community.

    V podstatě to jsou naprosto zbytečný samohany na jedno téma, s nulovou přidanou hodnotou, využívající dobastly typu Arduina. Dvě práce má napsaný čistě na Blbuino, to je vůbec k popukání, pět prací má krystalickou samohanu o obecnějch slintech jak se to vyrábí, a ty zbylý tři jsou plus mínus něco jako nic moc ročníková práce.

    PhD ? Ptám se za co ?
    Gilhad avatar 20.8.2013 16:03 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Zbezne jsem to prolitnul, prijde mi, ze je tam popis, jak udelat ten telefon s Arduinem a pridavnym shieldem, kde to vse ridi Arduino. Samo o sobe je to slozeni stavajicich komponent a modulu, plus program na zakladni funkce jako volani, telefonni seznam, snad i SMS. Celkem nic svetaborneho, ale pokud bych si chtel udelat neco pokrocilejsiho okolo mobilu, tak tohle asi je material, od ktereho bych se odpichnul, pridal si tam treba sifrovani a automatiku na hlidani auta/chaty/cehokoliv, pricemz to, ze nekdo udelal ty "trapne zaklady" by mi usetrilo dost casu na mem vyzkumu a mohl bych se venovat vic vlastni nadstavbe. Takze jako rozsireni "zakladnich knihoven a schemat" okolo Arduina fajn vec. Stejne jako komunikace po seriove lince, USB, I2C a mraky dalsich zakladnich veci s prikladama pouziti, co vlastne "nic moc nedelaji", ale kdyz si chci uplacat vlastni projekt, tak je muzu vzit jako zaklad, zkombinovat a rozvinout smerem, ktery potrebuju prave ja (a mozna jen a jen ja).

    Jestli za to dostal PhD je jina vec, co me az tak nezajima, titul dostavaji lidi i za opsani gender studies, coz je kravina, kterou tezko pouzije kdokoli jiny k cemukoli rozmnejsimu nez k opsani a dostani titulu za gender studies.
    20.8.2013 15:13 Winston Smith
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Open-source telefon založený na Arduinu
    Vitaj rok 1997!!! Chybels nam tu, kluku zvedava...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.