abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Page Shot se stane součástí Firefoxu

    Mozilla.cz informuje, že dosud experimentální funkce Page Shot z programu Firefox Test Pilot (zprávička) se stane součástí Firefoxu. Page Shot je nástroj pro vytváření snímků webových stránek. Umí výběr oblasti, prvku stránky (např. odstavce), nebo uložení snímku celé stránky. Snímky lze ukládat na disk nebo nahrávat na server Mozilly. Nedávno bylo oznámeno, že se součástí Firefoxu stane Activity Stream.

    20.2.2017 12:50 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.2.2017 16:45 marmax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    A komu tím prospějou?
    20.2.2017 16:57 huehuehue
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Tahle featura není až tak zbytečná, já např. občas bych makroscreenshot potřeboval. Ale máte pravdu, v holé instalaci by takovéto věci neměly co dělat, protože je to víceméně okrajové použití. Dneska už se holt moc nehraje na „pište takové programy, které dělají jen jednu věc a dělají ji dobře.“
    20.2.2017 20:09 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Jenze o uzitecnost nebo neuzitecnost vubec nejde. Jednak si kazdej umi naisntalovat addon (teda, nez je stihnou vsechny zrusit) druhak sou tu daleko podstatenjsi veci, ktery FF neumi a nevypada to, ze by v dohledny dobe umet mel, a ty vubec neresej.

    Si pust nejakej check html5 compatibility ... trebas. O DANE ani nemluve.

    Proste kupredu leva k 1%- podilu na trhu, zpatky ni krok ...
    21.2.2017 09:21 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    No neviem, co FF "neumi" ale ostatne prehliadace toho vedia este menej.

    A HTML5 compatibility? Aj to HTML5 nejake stranky vyuzivaju na 100% ked to ziadny prehliadac na 100% nevie? Aj tak na tom FF je v porovnani s ostatnymi dobre a ked uz nieco podporuje tak aspon decentne a nie s prefixami a inymi fintami deformujucimi trh.
    20.2.2017 22:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Užitečná funkce to je, ale právě proto na to existuje hned několik rozšíření, např. tohle.
    21.2.2017 09:07 Joelp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    to ale, zdá se, neumí automaticky uložit nějak na web ;)
    21.2.2017 09:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    A to je dobře. :-)
    k3dAR avatar 20.2.2017 22:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    tem stovkam tisic uzivatelu co v ramci projektu Test Pilot, slouzici o zjisteni zajmu o dane doplnky, si to nainstalovali a pouzivali... dale tim prospejou uzivatelum co si chteji udelat screenshot cele stranky a nechteji se prebirat rozsirenima...
    fnukari si to muzou zakazat/odinstalovat jiste na to technicke dovednosti maji, pripadne jim nekdo znalej poradi ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    20.2.2017 23:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    A ty mozes nadalej onanovat spolocne s Mozillou, ako dobre sa ten Firefox vyvija. Len ho stale pouziva menej a menej ludi...
    k3dAR avatar 21.2.2017 00:29 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Firefox nepouzivam a ani (az na vyjimky) nikdy nepouzival ;) odpovidal sem na otazku "A komu tím prospějou?"... ty mas vlastne co za problem? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    21.2.2017 08:49 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    "Len ho stale pouziva menej a menej ludi..."

    A čím to je? Nemá na tom náhodou lví podíl to, že konkurenční prohlížeče člověk dostane bez potřeby hnout prstem hned s instalací systému (počítač, tablet, mobil), kdežto Firefox si musí aktivně najít a nainstalovat? Při takovém nerovném výchozím postavení by Firefox musel mezi veřejností mít pověst superúžasného prohlížeče, kvůli kterému stojí za to pachtit se po náhradě za to, co už mají nainstalováno jako výchozí. Většina normálních, tedy netechnických a o detaily se nezajímajících uživatelů internetu se spokojí s tím prohlížečem, který najde v systému, a nemá potřebu pídit se po alternativě.
    21.2.2017 08:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    I s tímto handicapem se Firefox před časem stal nejpoužívanějším prohlížečem. Pokud si toto postavení nedokázal udržet, nebude vaše vysvětlení asi tím jediným důvodem.
    21.2.2017 09:13 little-drunk-jesus | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Myslim, ze to nebude tak jednoduche. Kdyz porovnas dobu, kdy firefox nastoupil oproti staremu IE s desivou povesti a dnes, kdy spousta lidi jede na androidu, kde proste chrome a firefox neni skoro rozdil. Dalsi veci jsou chromebooky, ktere zacinaji byt dost oblibene (s crouton i docela pouzitelne reseni pro bezne pouziti i pro programovani atp) a lidi pak nechteji resit synchronizaci chrome zalozek hesel a firefoxu. V tehle pozici to ma firefox proste tezsi a i kdyz sam jsme ho nedavno opustil kvuli tomu, ze mi neustale zral cpu, tak ho mam stale docela rad a obcas si s nim zkousim hrat.
    21.2.2017 09:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Kdyz porovnas dobu, kdy firefox nastoupil oproti staremu IE s desivou povesti

    A to je jaká doba, mohu-li se zeptat? Když Firefox nastoupil, bylo to v době přechodu z MSIE5 na MSIE6, se kterými tou dobou panovala vesměs spokojenost (snad až na ty, kdo si přečetli specifikace HTML4, XHTML1 nebo CSS2, tj. mizivou menšinu). Tehdejší hegemonie MSIE byla daleko silnější než dnešní hegemonie Chrome.

    Jenže tvůrci MSIE usnuli na vavřínech a Firefox toho dokázal pomalu ale jistě využít a MSIE překonat. Pak ovšem usnuli na vavřínech tvůrci Firefoxu a dokázal toho využít Google s Chrome. C'est la vie…

    Jen pro pořádek: Firefox stále ještě používám jako svůj téměř výhradní prohlížeč, mám ho celkem rád (i když z některých rozhodnutí autorů dostávám vyrážku) a hodlám ho používat dál - přinejmenším do chvíle, než vejde v platnost sebevražedné rozhodnutí zlikvidovat většinu rozšíření. Ale to neznamená, že budu ústup Firefoxu ze slávy svalovat na nespravedlivý svět, když vidím, že primární problém je úplně jinde.

    Podle mne je důvod úplně jinde: v době, kdy se Firefox dokázal prosadit proti MSIE, bylo to proto, že se jeho autoři nesnažili jen slepě a tupě kopírovat MSIE a nebáli se ledacos dělat jinak. Řadu těch věcí později MSIE neochotně převzal, přestože se MS dlouho tvářil, že jsou k ničemu a nikdo o ně vlastně nestojí (např. taby). Dnes je to naopak, Firefox tupě kopíruje každý nesmysl, se kterým přijde Chrome, a dokonce se ve jménu toho kopírování dobrovolně zbavuje svých konkurenčních výhod. To je sebevražda, protože když někdo chce prohlížeč, který vypadá a chová se přesně stejně jako Chrome, tak si prostě pořídí Chrome (nebo aspoň Chromium, bude-li trvat na open source).

    k3dAR avatar 21.2.2017 12:17 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Řadu těch věcí později MSIE neochotně převzal, přestože se MS dlouho tvářil, že jsou k ničemu a nikdo o ně vlastně nestojí (např. taby)
    taby neprevzal MSIE po Firefoxu, z WWW prohlizecu je mela drive Opera a jeste rok pred tim IBrowse (na Amize), obecne Opera byla ten prohlizec co se nebal delat veci jinak a pozdeji po nem ostatni prohlizece to prebirali ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 03:17 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Opera neměla taby, Opera měla poněkud zvláštní MDI, rozhraní s tlačítky pro přepínání mezi jednotlivými podokny. Taby, tedy TDI (což není totéž co MDI) mezi prohlížeči nejvíc rozšířila původní Mozilla, ze které to převzal Firefox, a během let pak i ta Opera postupně to svoje MDI poupravila (a nakonec úplně nahradila těmi taby), aby se podobalo tabům, známým z Mozilly/Firefoxu.
    Josef Kufner avatar 22.2.2017 10:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Rozhranní Opery bylo úplně klasické MDI, stejné jako ve všech ostatních Windows aplikacích. Jen tam byl navíc ten přepínač na liště, který bývá jinak dostupný jen v menu. Postupem času lidi zjistili, že MDI je pěkná blbost a přešlo se na taby, které jen emulují neschopnost desktopu taby používat mezi všemi aplikacemi.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    k3dAR avatar 22.2.2017 17:45 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    z pohledu uzivatele je jedno jak to bylo resene, dulezite je to ze slo o zobrazeni vice stranek v jednom okne s prepinanim pres ouska na liste ;) a ze uzivatele FF po tom u uzivatelu Opery pokukovali ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.2.2017 02:19 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Ano, špatně jsem se vyjádřil, nemyslel jsem tím, že to MDI bylo zvláštní v rámci toho, jak se MDI dělalo, ale tím, že prostě u webového prohlížeče MDI bylo a je zvláštní.

    Nesouhlasím s kolegou k3dARem nade mnou, že pro uživatele je to jedno. Kdyby bylo, setrvala by Opera u MDI dodnes. Ale taby se jednoznačně ukázaly jako uživatelsky přátelštější rozhraní pro tyto účely, proto je nakonec i Opera, jako prakticky všichni ostatní, okopírovala. U MDI v Opeře to byla skutečná samostatná podokna, s možností jejich přesouvání, změny velikosti, minimalizace, maximalizace, kaskádování, dlaždicování nebo čeho všeho… V podstatě měla s tím pruhem tlačítek něco jako vlastní taskbar uvnitř svého okna. Což je sice na napíře lepší funkcinalita než primitivní taby, ale někdy tyhle vymoženosti, jak říkala jedna paní, každého jenom otravují. Jednodušší rozhraní se prostě většině lidí ovládá lépe, mnoho zbytečných možností je na obtíž (plete se pod ruky, člověk nechtěně kaskáduje, minimalizuje a tak).

    A ještě druhá, podstatná věc. Už je to hodně dávno a možná mi paměť tak neslouží, ale mám dojem, že Opera prostě nabízela jenom jedno okno, v jehož rámci mohla být podokna. Prohlížeče, které mají taby, umožňují taby kombinovat s okny, mít více otevřených hlavních oken (a v nich více tabů). To je naprosto zásadní vlastnost, která teprve umožňuje nějaký pořádek.

    Jinak samozřejmě je jasné, že ten samotný nápad mít v jednom okně více otevřených dokumentů je něco, co i Mozilla odkoukala jinde, dost pravděpodobně tam byla i inspirace tou Operou, každopádně Opera taby neměla, nezavedla – pokud taby měly inspiraci v MDI, tak byly jejich zásadním evolučním vylepšením.
    23.2.2017 02:34 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    (Ještě k poslední větě, aby nebylo nedorozumění – taby ve webových prohlížečích, ne taby obecně.)
    k3dAR avatar 23.2.2017 22:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    [...] Nesouhlasím s kolegou k3dARem nade mnou, že pro uživatele je to jedno. [...] U MDI v Opeře to byla skutečná samostatná podokna, s možností jejich přesouvání, změny velikosti, minimalizace, maximalizace, kaskádování, dlaždicování nebo čeho všeho… [...]Jednodušší rozhraní se prostě většině lidí ovládá lépe, mnoho zbytečných možností je na obtíž (plete se pod ruky, člověk nechtěně kaskáduje, minimalizuje a tak [...[
    prechod Opery z MDI na Taby jiste nebyl kvuli tomu aby se to lidem nepletlo :-D i Opera 12.16 v ktere ted pisu ma u kazdeho tabu v kontextovem menu moznosti "Maximalizovat/Obnovit/Minimalizovat, Kaskada, Dlazdicovat Vertikalne/Horizontalne", kdyz neni tab maximalizovanej tak lze jeho tab/subokno posovouat i menit mu velikost... ;)

    to ze mela jen jedno okno je pravda...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.2.2017 03:43 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Už se možná vykecávám příliš, ale ještě mi to nedá, abych se nevyjádřil k tomuto:
    přešlo se na taby, které jen emulují neschopnost desktopu taby používat mezi všemi aplikacemi.
    Ono se nakonec zpravidla ukáže, že věci, které si aplikace či jiné vyšší vrstvy softwaru řeší samy, a obcházejí tak „neschopnosti desktopu“ či jiných vrstev systému pod nimi, jsou životaschopnější, použitelnější a praktičtější než nějaká obecná systémová řešení, nad jejichž elegancí možná jásá pár vývojářů a softwarových architektů (nemohu nezmínit KDE a Plasmu, kde absurdní obsese jeho autorů superintegrací a recyklací všeho dělá řadu KDE programů naprosto nepoužitelnými, nepraktickými a navíc superzabugovanými), ale pro normálního uživatele je jednodušší se podrbat pravou nohou za levým uchem. Stejně jako taby vyhrály nad papírově „lepším“ MDI.

    To, že má prohlížeč taby ve své režii, mu umožňuje s nimi zacházet při plném využití toho, co o nich ví a co s nimi může dělat. Zobrazit a spravovat je přesně tak, jak to nejlíp autoři daného prohlížeče uznají za vhodné, ale i dál s nimi pracovat. Třeba i takový správce sezení je něco, bez čeho už asi tak 15 let nemůžu prohlížeč používat (paradoxně nejdřív to byl ten z Opery, ale pak ho doplňky pro Firefox a Chrome funkčně výrazně překonaly), včetně zpětné historie stránek, pozice na každé stránce atd. Nějaká obecná řešení na úrovni desktopu by podle mě ustrnula někde na něčem obecném a neohrabaném.

    Kdybych to měl uzavřit nějakou odvážnou poznámkou, možná i proto se vývoj od X11 odklonil k Waylandu, proto se dnes obecně ujímají primitivnější, ale praktičtější systémy, orientované místo sebe samých na aplikace (včetně těch mobilních a webových), zatímco nějaká integrace s desktopem už není tak žhavé téma jako kdysi (viz např. využití client-side decorations v moderních aplikacích pro GNOME – samozřejmě v KDE se to nelíbí a navrhují nějaký server-side hybrid, který sice je hezky systémový, ale v praxi… Nepraktický).
    23.2.2017 06:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    možná i proto se vývoj od X11 odklonil k Waylandu, proto se dnes obecně ujímají primitivnější, ale praktičtější systémy, orientované místo sebe samých na aplikace

    X bych určitě neoznačil za příklad systému orientovaného na sebe sama. Je potřeba si uvědomit, kdy ten systém vznikal, tehdy se grafické prostředí a aplikace v něm používaly výrazně jiným způsobem. Dnes už je samozřejmě situace jiná, takže je namístě otázka, zda ještě stojí za to přiohýbat ten starý model na dnešní potřeby, nebo jestli už je čas nahradit ho novým.

    Josef Kufner avatar 23.2.2017 15:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Nahrazovat obecná řešení jednoduššími a praktičtějšími je dobrá cesta. Over-engineering je docela častý jev. Ale zrovna u těch tabů by bylo docela fajn, kdyby prohlížeč uměl předat jejich řízení window manageru a fungovalo to napříč aplikacema. Některé window managery taby umí, tak by stačilo nějaké rozumné API.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.2.2017 09:24 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    No ale dnesne nechutne bundlovanie Chromu s kazdou hlupou aplikaciou tiez nie je velmi zdrave. Som zvedavy kolko instalacii je len omylom.
    21.2.2017 09:29 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Zeby to bylo tim, ze FF je browser, kterej si musi uzivatel, nebo admin nainstalovat ... narozdil od IE a chromajzla, kterej se mu vnuti, a admin nebo uzivatel si rozhodne nebude instalova neco, co funguje cim dal hur a integruje cim dal vic ptakovin a v tomhle pripade dokonce bezpecnostnich der.

    FF uspel (kdysi) prave a vyhradne diky tem adminum, kteri ho vsude instalovali. A prave ti admini ho ted pohrbi, protoze ho vsude likvidujou. FF uspel proto, ze se vyvoj sousetredil na to html ... a veskery dalsi "free khull a in" kravovinky nechaval na vyvojarich addonu. Pricemz ti uz FF hodili (a zcela opravnene) pres palubu taky, protoze je nebavi s kazdou dalsi verzi vse prepisovat, a nemluve o tom, ze ff addony stejne zrusi vsechny.

    A k tem netechnickym detailu, se bez podivat, jak vypada podpora date. To uzivatele zajima celkem dost, jestli se mu zobrazi kaledar nebo musi do pole vepisovat datum ve kdovijakym formatu. http://caniuse.com/input-datetime Nj, nemaj na to cas chudinky ...
    21.2.2017 16:25 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Nema. Lvi podil na tom ma fakt, ze se Mozilla cim dal tim vice snazi vyrabet klon Chrome pro lidi, kteri uz Chrome maji, a lidem, kteri Chrome nechteji, tudiz zadnou alternativu nenabizi, nebo jen za cenu, ktera rapidne roste s kazdou dalsi verzi.
    21.2.2017 08:17 MarMax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Moje úvaha (nezveřejněná) byla v tom smyslu, že tuto funkcionalitu (screenshots) bych absolutně nečekal od prohlížeče - od toho jsou aplikace na úrovni os/xorg/desktop (kde bohužel, stav je také mizerný, ve srovnání s jinými platformami).

    Jinak odinstalovat to asi nepůjde, když je uvedeno, že "se stane součástí Firefoxu.", ty einsteine.

    & last, but not least, jistě by se pro browser daly najít podstatnější funkce, než je získání obrázků (a další sledovatelné metriky).
    21.2.2017 08:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Screenshot na úrovni desktopového prostředí udělá pouze screenshot zobrazeného okna, a tedy té části stránky, která je v daném okamžiku vidět. Page saver rozšíření prohlížeče umějí udělat snímek celé vyrenderované stránky (včetně toho, co není viditelné), předpokládám, že tohle to bude umět taky.
    21.2.2017 08:29 MarMax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    "vo tom žádná"... ale jak už bylo zmíněno - proč to nenechat na rozšíření a drátovat to do základu?
    21.2.2017 09:09 Joelp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Ono to ale je rozšíření ;) Jen bude v základu nainstalované.
    21.2.2017 09:31 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Mno rek bych ze daleko efektivnejsi a efektnejsi nez delat obrazek je tu stranku vytisknout do pdf, coz je jednak taky vec na kterou browser netreba, druhak je to format, do kteryho se narozdil od toho obrazku da vlozit i text a tudiz se da prohledat.
    Conscript89 avatar 21.2.2017 13:22 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Takovy pdf se pak ale vklada spatne do HTML (tzn. i emailu).
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    21.2.2017 19:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Screenshot z HTML v HTML? Nechcel by si to este vlozit do wordu, odfotit mobilom, vytlacit a naskenovat?

    Do emailu sa PDF vklada rovnako ako kazdy iny subor.
    21.2.2017 20:15 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Ne, v obrázku. Protože je jaksi v e-mailu hned vidět a když k tomu screenshotu chceš něco napsat, jde to napsat opravdu k němu.

    Ne nutně kvůli e-mailům, ale osobně se tedy s potřebou dělat screenshot do obrázku setkám podstatně častěji než s potřebou dělat screenshot do PDF. A pak bych to musela z toho PDF vytahovat třeba imagemagickem. Úžasné pohodlí :)
    k3dAR avatar 21.2.2017 20:58 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    tak schvalne jestli poznas jestli je rozdil mezi:
    "vlozit do wordu, odfotit mobilom, vytlacit a naskenovat?"
    a
    "vytisknout do pdf, extrahovat z pdf obrazek, otavrit obrazek v gimpu"

    v pripade ze clovek potrebuje: "vzit obrazek a otevrit v GIMPu"? ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 21.2.2017 21:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    jeste aby se predeslo reakcim stylu "jenze v pdf je upravitelnej text", tak co treba se zamyslet nad tim ze vyhoda obrazku je prave to ze jde o obrazek, ten se nezmeni podle prohlizece pdf a/nebo dostupneho pisma, ale jde presne 1:1 o to co bylo zobrazeno/vyrendrovano prohlizecem ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    21.2.2017 22:11 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    No, pokud se PDF v prohlížečích liší, tak jsou to k ničemu prohlížeče. Jedna z podstat PDF je právě to že se všude renderuje stejně.
    Josef Kufner avatar 21.2.2017 22:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Hlavně při pořizování screenshotu se neaplikují tiskové styly. Tedy PDF pořízené tradičním tiskem do souboru obvykle vypadá naprosto jinak než to, co je na obrazovce. Na druhou stranu je to obvykle žádoucí chování.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Heron avatar 22.2.2017 14:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    PDF má formát PDF-A, který by měl zaručovat vystup, ale taky to pdf lze podepsat, že. Takže se případné změny obsahu netřeba bát.
    k3dAR avatar 22.2.2017 17:42 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    tenhle "by mel" je casto ale pekna svine, kdyz by uz vsude zobrazoval to same tak v nem stejne neni presne 1:1 to co zobrazuje stranka ;) obrazek je obrazek, ten je vzdy 1:1 totozny jako stranka i vsude kde se otevre (neresme samozrejme barvy podle (ne)kalibrace LCD) :)
    btw: to co sem psal s upravitelnym textem nebylo ze je to nevyhoda, ale ze to nekdo to muze povazovat za vyhodu ;) ja tim ale myslel ze tato vyhoda je irelevantni kdyz pozadavkem je proste 1:1 "z webu kamkoliv"
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 18:38 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Takže PDF se používá jako tiskový formát kvůli tomu že vypadá pokaždé jinak? No nevím :)
    k3dAR avatar 22.2.2017 18:54 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    muze v nekterem PDF prohlizeci vypadat jinak, napr. kdyz nejsou dostupne pisma v systemu a v PDF nejsou vlozene, nebo pri pouziti ctecky v mobilu, tabletu, nebo nebo...
    kazdopadne to hlavni je, ze Stranka2PDF a Stranka2PNG bude jinej vystup, v PNG bylo 1:1 to co vyrendroval WWW prohlizec na obrazovku, v PDF bude to co se prevyrendrovalo pro tisk :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 22.2.2017 19:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    napr. kdyz nejsou dostupne pisma v systemu a v PDF nejsou vlozene
    Proto jsem explicitně uvedl PDF-A.
    k3dAR avatar 22.2.2017 19:05 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    ani v PDF-A neni 1:1 to co zobrazil prohlizec...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 22.2.2017 19:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    To ne, to se liší tiskovým stylem, ale o tom se tady nikdo nehádá (tedy, alespoň já ne).
    k3dAR avatar 22.2.2017 20:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 22.2.2017 18:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Jenže obrázek je z rastrový. PDF typicky obsahuje vektorové fonty a může obsahovat i vektorovou grafiku, takže si daný dokument můžu vytisknout klidně i na A3 nebo na A6 a pořád to bude vypadat dobře. S rastrem se jen těžko něco udělá.
    k3dAR avatar 22.2.2017 19:01 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    to je porad dokola :) nikdo nezpochybnuje PDF pokud pozadujes PDF a vyhodu vektorove formatu, nebo textovych objektu...
    ale v kontextu o kterem je rec, PDF neni nahrada PNG (jak tvrdil J v pocatku tohoto vlakna) protoze do PDF nedorazi 1:1 to co zobrazi WWW prohlizec, do PNG ano, pokud tedy nekdo vyzaduje prave toto, tak je pro nej veskera vyhoda PDF naprosto irelevantni... :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 19:17 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Nedorazí. Ale ne proto že PDF zkresluje, ale kvůli tiskovým stylům. Sorry, ale když navrhnu ve scribusu booklet na tisk, opravdu mi tiskárna netiskne něco jiného než donesu. Pokud ti prohlížeč PDF zkresluje, asi by bylo fajn vyměnit ho.
    k3dAR avatar 22.2.2017 20:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 23:13 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    To že je blbost tvrzení na začátku větve znamená že to co píšeš blbost není? A teď mi pište o ženské logice...
    k3dAR avatar 22.2.2017 23:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    az ted nevim co teda myslis :) ale ja od te pocatecni blbosti celou dobu tu blbost rozporuju ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 23:50 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Ano, ale naprosto zcestně. Screenshot do PDF je blbost z úplně jiných důvodů.
    k3dAR avatar 22.2.2017 23:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    pro zajimavost, jake blbe duvody mas na mysli ty?
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.2.2017 06:34 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Už zmíněné tiskové styly a to že se to hodí v podstatě jen na archivaci stránky a v tu chvíli je lepší prostě ji uložit.
    k3dAR avatar 23.2.2017 22:58 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    jaky je u nevhodnosti PDF pouziti pro ulozeni WWW stranky rozdil :
    "protoze do PDF nedorazi 1:1 to co zobrazi WWW prohlizec"
    a
    "kvůli tiskovým stylům"
    ja vidim ze prvni popisuje co a druhe proc, oboje je ale o jednom a tom samem ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 22.2.2017 14:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Jenže tisk na některých webech nefunguje. Tedy ne, že by nefungoval vůbec, ale tiskový styl je asi rozbitý, takže výsledek je nečitelný (grafické objekty překrývající text apod.). Třeba takový a2larm.cz

    Takže zatímco u normálních webů dělám print to pdf, tak tady to nejde jinak než přes page shot (v Chrome mám FireShot).
    k3dAR avatar 22.2.2017 17:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    btw: a ve Vivaldi je podpora screenshotu nativni: https://help.vivaldi.com/article/capture-a-screenshot/
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 22.2.2017 18:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Byl jsem dlouholetým uživatelem Opery až do verze 12. Potom jí nějak ujel vlak a dneska je nějaká chromá.
    k3dAR avatar 22.2.2017 18:35 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    ja Opera 12 stale jako primarni pouzivam (od verze 3? 4?) ale Vivaldi mam pustene vedle pro stranky co Opera12 neda... a uz se opakuju, ale Vivaldi je proste mnohem vice Operou(<=12) nez je Opera>=15... je znat ze za tim stoji zakladatel i cast vyvojaru puvodni Opery... co navic z Opera ASA odesel prave pro neschody s "vedenim" pri "vynalezu" Opere15...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.2.2017 20:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Opera 12 a jádro presto, jako primární browser. Věc na které se bez debaty shodneme.
    k3dAR avatar 22.2.2017 23:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    a pod tim nejake distro co pouziva apt ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.2.2017 08:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Jo. Mimochodem, v "poradně" se zase objevil "dotaz", podobný jako byl ten, pod kterým se tak vyhrotila naše vzájemná výměna názorů. Tentokrát se diskuze točí primárně kolem gentoo a archu. Nicméně potvrzuje to co jsem napsal u té minulé diskuze, a co vyvolalo tolik vášní - a to, že stejně nakonec všichni skončí u Debianu.

    Je to dané modelem té distribuce. Distribuce orientovaná primárně na BFU nemá z dlouhodobého hlediska šanci, protože jí pak začnou chybět vývojáři. A podobně to dopadá i naopak - když je distribuce pro laika příliš náročná.
    k3dAR avatar 21.2.2017 12:26 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Page Shot se stane součástí Firefoxu
    Moje úvaha (nezveřejněná) byla v tom smyslu, že tuto funkcionalitu (screenshots) bych absolutně nečekal od prohlížeče
    ja "vyrostl" na Opere <=12 takze me prijde naopak logicke aby nektere veci prinasel prohlizec rovnou, Vivaldi Browser (ktery je duchovni nastupnce Opera <=12) ma screenshot nativne a je to ok ;)

    Jinak odinstalovat to asi nepůjde, když je uvedeno, že "se stane součástí Firefoxu.", ty einsteine.
    predinstalovanym rozsirenim soucasti instalace, ty einsteine ;)
    jistě by se pro browser daly najít podstatnější funkce, než je získání obrázků (a další sledovatelné metriky).
    tak muzes prijit s rozsirenim co dostanes do testpilot a uzivatele si reknou co je pro ne podstatnejsi ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.