abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.7. 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (28%)
     (24%)
     (4%)
     (6%)
     (5%)
     (2%)
     (4%)
     (28%)
    Celkem 83 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 20:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    17.3.2009 15:48 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    To by bylo moc dobré.

    d.f.h avatar 17.3.2009 16:30 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Ne. To by byla absolutní bomba a ušetřilo by mi to spoustu času! :-)

    17.3.2009 16:42 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    To bude zas pekna kachnicka. Alespon to desifrovani urcite, tim by cely DRM ztratilo smysl.
    David Watzke avatar 17.3.2009 16:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Jedna věc je tu ochranu cracknout a jiná je dešifrování legálně koupených BD...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.3.2009 17:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    O tom, ale mluvim. Pro desifrovani BD je potreba klic. Pokud by tento klic byl volne k dispozici a je jiz jedno jestli primo jako soubor bytu nebo napriklad v blobu vcetne desifrovacich funkci, tak by to znamenalo moznost v jakemkoliv systemu, kde jde zkompilovat FFmpeg dumpnout dekodovany stream. O to je pochopitelne nezadouci stav pro majitele prav a rusi puvodni smysl DRM.
    17.3.2009 19:03 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Pro majitele prav je hlavne nezadouci jakakoliv moznost prehrati ci shlednuti clovekem, naopak vyraznou spokojenost jim zpusobuje placeni, takze finalni zadany stav je kontinualni placeni a zaroven neposkytovani zadneho obsahu.

     

    Nicky726 avatar 17.3.2009 19:46 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Ano, také mívám někdy takový pocit.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    17.3.2009 16:53 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    DRM žádný smysl nemá. DRM je nesmysl vymyšlený za účelem generování umělé zaměstnanosti.

    17.3.2009 17:33 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Tak to jste mimo. Smysl ma a je jedno, ze v konecnem dusledku je to nesmysl :-)
    17.3.2009 18:03 Tosuja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Přesně tak, DRM je vhodná a rozumná myšlenka, ale ty chabé pokusy o realizaci jsou trapné. Konečně, stejně je ti i s komunismem.

    17.3.2009 18:08 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    No nerekl bych, ze je to vhodna a rozumna myslenka, ale uspesna 100% realizace by velmi napomohla nezavisla tvorbe, jak software tak audiovizualnim dilum. Skoda, ze svet neni dokonaly a ty ochrany lze tak snadno obejit :-)
    18.3.2009 03:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Spíš by nezávislou tvorbu úplně zabila. Jeden z důvodů, proč se k ní dnes lidé obracejí, je právě to, že zpravidla „funguje“, na čem člověk chce, na rozdíl od software/hudby/filmů, které jsou chráněné nějakým DRM, které má jediný efekt – otravuje lidi, kteří si to legálně koupili. Ti, kteří si to cracknou/ripnou se pak jen smějou.

    To je tak. Koupil jsem si audio CD. Nešlo přehrát standardním způsobem v PC mechanice. Jiný způsob přehrávání nepoužívám. Tak jsem CD ripnul pomocí nějakého ExactAudioCopy či co to tenkrát bylo. V té samé PC mechanice, ve které to CD nešlo standardním způsobem přehrát. Blbý vtip.
    18.3.2009 07:31 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Proc by ji DRM melo zabit? Vzdyt pisete i duvod proc by posilila. Diky dokonalemu DRM by to jeste vice "nefungovalo" a lide by vice zadali ne-DRM veci, namisto toho si to dnes stahnou/cracknou/ripnou a tim to neprimo podporuji. S dokonalym DRM by bud museli platit a nebo podporovat alternativy.
    18.3.2009 11:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Ach tak, já to pochopil tak, že by ta nezávislá tvorba měla být chráněná tím vysněným dokonalým DRM.

    Nicméně obrat „platit a nebo podporovat alternativy“ se mi nelíbí…
    18.3.2009 12:21 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Jasne taky by mohli jen platit :-D
    18.3.2009 09:44 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Přesně tak, DRM je vhodná a rozumná myšlenka, ale ty chabé pokusy o realizaci jsou trapné. Konečně, stejně je ti i s komunismem.

    Naopak. Ryzí komunizmus jsou právě představy o tom, že zatočíme s krevelačnými kapitalisty z gramofonových firem, všichni budou moct svobodně kopírovat všechno a tím zachráníme utlačované umělce a všichni budeme společně hrozně happy.
    18.3.2009 11:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    No jo, jsem hrozný komunista, když si chci bez obštrukcí přehrát třeba DVD zakoupené v jiném regionu.
    17.3.2009 19:49 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Ale jak tak koukam, oni chteji implementovat jen desifrovaci algoritmus (coz bude nejspis taky o hubu, protoze patenty) a klice proste nechat na uzivateli at si je sezene kde chce.
    Grunt avatar 17.3.2009 19:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    coz bude nejspis taky o hubu, protoze patenty
      --enable-shared          build shared libraries [no]
      --enable-gpl             allow use of GPL code, the resulting libs
                               and binaries will be under GPL [no]
      --enable-nonfree         allow use of nonfree code, the resulting libs
    and binaries will be unredistributable [no]
    --disable-ffmpeg disable ffmpeg build
    a klice proste nechat na uzivateli at si je sezene kde chce.

    V čem je problém? Mnohem lepší než kdyby do toho implementovali nějaký blob. To by zase bylo křiku.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.3.2009 19:59 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Nevidim to jako problem, alespon ne u nas :-)
    Grunt avatar 17.3.2009 20:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Zatím.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 09:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    coz bude nejspis taky o hubu, protoze patenty
    Softwarové patenty naštěstí ffmpeg odjakživa ignoruje.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 18.3.2009 13:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Škoda, že v podobných stopách nekráčí i více projektů.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 17.3.2009 18:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    No to jsem zvědav jak se to bude dumpovat bez pomoci VDPAU. Kdyby radši konečně dodělali podporu VDPAU. Chyby jsem jim poslal, ale zcela bez jakékoliv reakce.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 06:55 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    VDPAU k čemu? o_O
    Jardík avatar 18.3.2009 11:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    K HW akceleraci videa?
    Věřím v jednoho Boha.
    18.3.2009 11:07 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    No jo, ale k čemu, když Grunt mluví o nějakém dumpování…? :)
    Grunt avatar 18.3.2009 13:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy

    Moje chyba. Oprava: Převedení toho zašuměného(u VDPAU se dokonce zapnout HW akcelerovaný čistící filtr - sice to není nic moc, ale lepší než nic) bazmeku o datovém toku 54Mbps do něčeho rozumnějšího.

    BTW: Nedá se snížit počet bloků a MV bez převádění(převádění by mi nevadilo, spíš jsem myslel bez další kvantizace)?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.3.2009 18:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora Blu-ray ve FFmpeg snad již brzy
    Zašuměného? Copak pánovu oku nelahodí umělecký záměr v podobě filmového zrna? :D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.