abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (22%)
     (19%)
     (4%)
     (7%)
     (4%)
     (7%)
     (4%)
     (33%)
    Celkem 27 hlasů
     Komentářů: 4, poslední dnes 16:33
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    otula avatar 6.2.2009 07:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Nevím, proč mám ten pocit, že ten test nevypovídá vůbec o ničem - porovnávat počet kliknutí a dobu instalace systému mi připadne spíš jak z blogu nějakého puberťáka.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    belisarivs avatar 6.2.2009 08:27 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Vypovida to o tom, o cem to vypovidat ma. Pokud nekdo hulaka, ze Windows se instaluje snadno a Linux tezko, tady je argument, ze je to blabol.

    Kazdy ma jine pozadavky a ty tvoje proste lezi jinde.

    IRC is just multiplayer notepad.
    otula avatar 6.2.2009 08:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Pokud nekdo hulaka, ze Windows se instaluje snadno a Linux tezko, tady je argument, ze je to blabol.
    Tak v tomto máš pravdu :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.2.2009 12:09 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Zvláštní, kdykoli jsme někde zadali poptávku na instalaci Linuxu, tak všichni geekové se vyjadřovali, že za den to prostě pořádně nenainstalují, ani když si připlatíme. Že než to celé pořádně nastaví, tak to chvíli trvá.

    U Windows to šlo podstatně rychleji, a nastavit Windows do stejného požadovaného stavu do půl dne nebyl problém (nehledě na to, že to zvládnu i sám).

    Připomínám, že nešlo o holý systém – že na těch strojích muselo běžet podstatně víc. Tyto požadavky jsme zadávali opakovaně (z důvodu potřeby) a různým firmám, lidem i studentům.

    To je pro mě ten nejlepší test ohledně rychlosti instalace.

    Navíc zastávám názor, že rychlost instalace opravdu o ničem nevypovídá.

    belisarivs avatar 6.2.2009 12:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Zalezi na tom, co se instaluje a nastavuje. Takhle nemam dostatek informaci abych mohl posoudit pravdivost takoveho tvrzeni. Pro domaci pouzitit to vypovida o tom, ze nainstalovat Linux neni nic tezkeho.

    Taky bych mohl poznamenat, ze shaneni, instalace a hlavne aktualizace programu a ovladacu je v Linuxu radove jednodussi nez ve Windows.

    Treba automatizovana instalace takoveho openSUSE ci SLESu pomoci autoyastu je ucinena nuda. Spustim instalaci, predhodim ji autoyasti konfigurak a vratim se az je vse hotovo.

    Navic neni problem nastavit jeden stroj a konfiguraky zkopirovat i na ostatni. Coz je vec, ktera u Windows pujde asi tezko.

    IRC is just multiplayer notepad.
    6.2.2009 13:16 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    nj, ale když se ten Linux 3 dny pořádně nastavuje, tak se pak na něj 10 let nemusí sáhnout. Ještě jsem neviděl Windows, o kterých by se dalo říct to samé.

    7.2.2009 08:57 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    To sú kecy!!! Mal som v práci PC s Win98 a presne ako som ho dostal, za 4 roky som ho vratil, ked som dostal novy comp. Nic nebolo treba opravovat. A nebol som sam. O XP ani nehovorim, ked ho na zaciaku nainstalujes a len pouzivas (napr. ked spravca nastavi politiky ze ani nic nemozes menit), tak ti vydrzi ovela viac ako je bezna zivotnost PC. Len nesmies do toho neustale cosi instalovat a skumat vsetky mozne programy. Doma to zial tak robim a preinstalovavam Win tak cca raz za 1/2 - 3/4 roka lebo sa nieco poserie tak, ze si s tym neviem poradit, ale to iste plati aj na moj Linux Ubuntu, co mam na druhom PC, dokonca Ubuntu musim preinstalovat skor, lebo moje vedomosti na jeho "umravnenie" su mensie. Preco vy Linuxaci sa furt musite navazat do Windows a MS a pouzivat nezmyselne argumenty? Linux sa mi paci, ale som schopny priznat, ze je v niecom horsi. Ked citam taketo zvasty, prechadza ma chut.

    Drom avatar 7.2.2009 22:27 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Mal som v práci PC s Win98 a presne ako som ho dostal, za 4 roky som ho vratil, ked som dostal novy comp.

    A ten pocitac byl pripojenej k internetu?
    8.2.2009 10:39 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Ano, samozrejme s obmedzeniami. Aj doma mam este jeden taky NB znacky DEC s P1 200 Mz, ktory ma Win98 uz X rokov a je to v pohode a je na nete, nie je tam ani antivir. Ide len o to, ze nan nic neinstalujem, od prvej instalacie je bez zmeny sw. A na sieti mam HW firewall.

    mirec avatar 8.2.2009 09:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Linux mi beží 6 rokov. Bez problémov (až na občasnú výmenu nefunkčného hardware ako napr. zdroj, grafika ...). Aktualizujem denne (na pozadí), podľa štatistík denne nainštaluje zhruba 20 balíkov (ak sa to tak dá nazvať). Skúste vo windowse každý deň aktualizovať 20 programov / knižníc a potom porovnávajte ktorý systém vydrží dlhšie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    stativ avatar 6.2.2009 14:55 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Řekl bych, že je to dáno tím, že geekové jsou většinou ti nejlínější tvorové na světě. Mimochodem, nemůže to být tak docela pravda, protože třeba Red Hat má certifikaci, kterou dostaneš jen když zvládneš od nuly kompletně nainstalovat, nastavit a zabezpečit nějaký server během pár hodin (kolik to je si nepamatuji).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2009 14:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Aha, kompletně nainstalovat, nastavit a zabezpečit, hmm... a není tahle informace naprosto k ničemu pokud neuvedeš jaké konkrétní služby se mají nainstalovat, nastavit a zabezpečit? ;-)
    stativ avatar 6.2.2009 16:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Nemám ponětí, nemám totiž pár desítek tisíc jen na to, abych si dělal nějakou certifikaci. Ale určitě se to dá dohledat. Ale na druhou stranu v původním příspěvku, na který jsem reagoval, se taky o ničem konkrétním nemluví.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.2.2009 15:56 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    +1 lenost vládne světu
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Heron avatar 6.2.2009 15:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Zvláštní, kdykoli jsme někde zadali poptávku na instalaci Linuxu, tak všichni geekové se vyjadřovali, že za den to prostě pořádně nenainstalují, ani když si připlatíme.

    Mno, bez bližších podrobností je tohle jen plácnutí do vody. Jak správně píšeš, tak doba instalace obecně nevypovídá o ničem. Znám systémy na linuxu i na windows, co se nastavují týden. A stejně tak systémy, kde stačí instal OS, LAMP z balíčků (na windech IIS) a za hodinu není co dělat a systém je připravený a updatovaný.

    Ze zkušeností vím, že požadavek na instalaci Windows vypadá tak, že dostaneš seznam programů, které tam mají být. Instalací těchto konkrétních programů to obvykle končí. Naopak požadavky na linux často nehovoří vůbec o konkrétních programech, ale o službách, které má daný server poskytovat. Takže se pak dokompilovávají různé věci (které samozřejmně nejsou v balíčku, a ani je nikdo nepotřebuje), aby se požadavek splnil. Což je samozřejmně časově náročnější.

    6.2.2009 16:21 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Je divné, že jste hovořili přímo s geeky a ne obchodníkem nebo managerem. Pochybuji, že by vám firma, která se těmto věcem věnuje profesionálně sdělovala, kolik času to či ono zabere. Rozhodující je cena a termín realizace a tyto veličiny se objevují na nabídce. Ale aby bylo jasné, pokud přijdete s poptávku, že za půl dne chcete nainstalovat poctivě server, tak vás odmítnu, protože to nebudeme schopni garantovat. Většinou totiž na stole leží i jiné věci,  je nutné držet pohotovost pro jiné zákazníky a také mít rezervu pro případ, že by instalace systému nešla dle předpokladů. Budeme-li hovořit o 2 dnech, pak je to jiná.

    Prostě, to kolik zabere instalace čistého času se z termínu realizace zakázky odvozovat nedá.

     

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.2.2009 19:20 Julin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Pokud by to ovsem byla lukrativni statni zakazka o objemu 150 PC tak vsechno smetete se stolu a po tomhle hrabnete jak kure po soplu. Pokud ale rytirsky drzite pohotovost pro jine zakazniky... Pak jiste reknete, sorry mame pohotovost "Ale jestli potrebujete dolovat svinstvo z automatu na kureci polevku, jsme vasi hosi"!   XD

    11.2.2009 14:03 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Odhlédnu-li od toho, že váš příspěvek nedává smysl, pak asi nejsme v té správné branži, protože poslední dobou se lukrativní a státní zakázka vylučují, pokud to není zakázka, kterou získáte stylem já na bráchu. Nicméně, velikost potencinální zakázky nemá vliv na to, zda jsme či nejsme schopni dodržet SLA s ostatními klienty.

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.2.2009 23:32 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Poprosím pridať do toho zoznamu, verím že isté skúsenosti mám :)

    Dokážem si predstaviť desiatky konfigurácií, ktoré sa za deň spraviť nedajú. Na komoditnom HW, pre ne-globálnu firmu (tj. žiaden SAP, ...) ich je o riadny kus menej. Základný problém nie je ani tak v tom, že takýto ľudia nie sú. Problém je ten, že ich takéto veci prestali baviť. A paradoxne baviť ich prestali práve, preto že takéto výzvy nie sú príliš časté. Je jednoduchšie, lacnejšie, imho výrazne nudnejšie inštalovať dokola ten istý typ mašiny - jasné, z niečoho človek žiť musí. Ja osobne by som sa pozrel koľko bug reportov, patchov, howto takýto človek poslal/pretlačil. Pri netradičných inštaláciach sa takéto veci musia sypať jedna radosť. 

    Jardík avatar 6.2.2009 19:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Zajímavé, já Linux párkrát musel kromě klikáním instalovat i psaním, protože nenajel xserver. Každopádně při instalaci Ubuntu musím kliknout vícekrát než u Windows - poklikat na ikonu instalace (2x), poklikat na jazyk (2x, nebo 1x a 1x na další), vybrat stát (2x), kliknout na checkbox vlastního rozdělení disku a dát další (2x), vytvořím/smažu či naformátuji oddíly (tak 10x klik), pak potvrdit, že nechci swap oddíl (1x), klikat do textových polí a vypsat info (cca 6x), potvrdit, že to nevzalo uživatelské jméno s velkým písmenem (1x), zase kliknout do políčka (1x) a přepsat znak (alespoň to SUSE a Fedora jsou normální, když mi to dovolí), pak potvrdit instalaci (1x) po instalaci odmítnout restart (1x), spustit terminál (2x klik), připojit instalační oddíl, sedovat soubory /etc/passwd, /etc/group, /etc/shadow, /etc/gshadow (a jejich varianty s pomlčkou na konci) ke změně "jarda" na "Jarda", změnit home adresář z /home/jarda na /home/Jarda, přesunout /home/jarda do /home/Jarda, odpojit oddíl, restartovat (3x klik) a spustit.
    Věřím v jednoho Boha.
    xxxs avatar 6.2.2009 08:19 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    prislo mi to tendencne. sedmicku by som nepodcenoval, ak to v ms nepokazia, tak budu mat dobry desktop.
    MaFy avatar 6.2.2009 08:53 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Souhlasím, ty sedmyčky už jsem měl nainstalované a pokud se bude Microsoft držet, tak to nebude za až tak špatný OS. Každopádně i kdyby to přejmenovaly na Lindous, tak si to stejně nekoupím :-) Budu věrný systému, o kterém vím co dělá. -> třeba tako windows na mém pracovním NB co provádí? ...byl jsem na služební cestě kde jsem neměl celý týden internet. Během toho jsem ho minimálné 5X vypnul a zapnul. Ke konci té cesty mi naskočila bublinka že jsou k dispozici nové aktualizace a zda je chci nainstalovat. Nechápu???

    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    6.2.2009 10:29 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Tak s tímhle mám také jeden pěkný příběh- Zrovna včera tu byl jeden kamarád co doma nemá internet s notebookem. Předinstalovaná Vista, potřeboval stáhnout nějaké kodeky a podobné věci. Tak po nastartování na nás hned vykoukla bublinka s aktualizací. Stahování jsem přerušil a co myslíte že se stalo? Za minutu koukám, že si to vesele stahuje dál. A brzdí nám to stahovací rychlost cca o 25%. Opravdu nemám rád, když se systím snaží být chytřejší než uživatel.
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    6.2.2009 11:54 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Co je mozna horsi ze ve Viste chybi ovladace na vetsinu HW a pokud ten HW neni novej tak nejsou ani ovladace od vyrobce... Nebo treba Broadcom ma ovladac na wifi ale v notebooku certifikovanym pro Vistu proste wifi nefungovala, ackoliv se system tvaril ze je vse v poradku...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Heron avatar 6.2.2009 15:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Instaloval jsem Visty na pár různých PC "skládaček" a vždy to našlo všechen HW samo (případně dotahalo z Windows Update) a všechno fungovalo. A naopak, vůbec jsem se nesetkal s HW, který bych pod Vistama nerozjel - vše bylo stylem instalace ovladače -> jede to. Takže s tou většinou HW nemohu souhlasit. Podle mých zkušeností je to bezproblémové.
    Jardík avatar 6.2.2009 20:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Ovladač pro broadcom wifi je již ve Windows 7 zahrnutý, proč nebyl u Visty? Pravděpodobně kvůli výrobci HW. Proč např. OpenSUSE nemá broadcom ovladač při instalaci? Vždyť ho pak ani nemůžete normálním způsobem nainstalovat, ani nemůžete přidat repozitář, když není internet, a pak nezbývá nic jiného, než procházet repozitář přes FTP a ručně si typovat, jaký balíček ho obsahuje (pak zjistíte, že žádný a že musíte jít do packman repozitáře).Pak zjistíte, že k jeho instalaci potřebujete novější kernel, novější támhleto a támhleto (a jak bez netu nainstalovat aktualizace, že). Ve Windows stáhnete jeden instalační program a problém vyřešen (taky si ho tedy musíte najít, ale pravděpodobně bude na stránkách výrobce).

    Proč mi v žádné distribuci po instalaci nejede správně moje tiskárna Canon? 600x600dpi nepovažiji za správnou funkčnost, když umí nějakých 2500xněco.
    Věřím v jednoho Boha.
    7.2.2009 03:17 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    No tak tohle je zas jen vyvolávání flamu, to ani nemá cenu psát :-(

    Normálnímu uživatele nezajímá moc že nějaký výrobce tohle tamto, chce aby mu fungovala wifi, když jsem ovšem narazil jakožto normální uživatel na nefunkční ovladač od Broadcomu a navíc k tomu nepodporu 3 nezávislých wifi karet (PCMCIA, USB) prostě nejsou ovladače, tak z uživatelskýho hlediska je na tom hůř než předchozí verze kde tyhle věci šly všechny...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    7.2.2009 04:46 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Amen.

    tmr avatar 6.2.2009 09:06 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Spise by meli testovat rychlost prace v systemu, napr. cas spusteni pruzkumnika nebo firefoxu. Prave u ff mam pocit, ze je ve windows znatelne rychlejsi.
    6.2.2009 09:19 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    a pruzkumnik?
    6.2.2009 09:46 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Pruzkumnik bohuzel taky (v porovnani s nautilem)
    Jan Drábek avatar 6.2.2009 10:54 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    Mě poměrně zarazila ta práce se soubory, jsem očekával lepší výsledky u Windows.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    6.2.2009 12:18 2009
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    to me zas prekvapilo ze pri praci se soubory nejsou Wokna zas az tak daleko vzadu ...

    Ale jestli chcete komplexni benchamrk, zahrajte si neco narocnejsiho pod wine.

    belisarivs avatar 6.2.2009 12:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    To neni komplexni benchmark, protoze to o Linuxu nevypovida zhola nic.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Jardík avatar 6.2.2009 21:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Nesouhlasím s vámi. Mám např. 5x10GB mkv, chci ho smazat.

    Windows: označím, zmáčku delete, potvrdím a soubory jsou okamžitě pryč (ntfs).

    Linux: označím, zmáčku shift+delete (proč nejde v nautilovi a dolphinovi vypnout koš?), potvrdím a čekám snad celou věčnost, než je to smaže, minimálně 5s to maže jeden soubor (ext3 a neříkajte, že na jiném fs je to rychlejší, v obouch systémech jsem použil ten výchozí).
    Věřím v jednoho Boha.
    emorjino avatar 7.2.2009 12:45 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7

    V jiných FS je to rychlejší...

    Ale Ext3 má zase oproti NTFS jiné výhody.

    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Jardík avatar 7.2.2009 14:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Vážně? Povídejte ..
    Věřím v jednoho Boha.
    7.2.2009 14:50 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Treba se pri dostatku volnyho mista nefragmentuje v velky takovy mire jako NTFS. Je opensource a tak jeho podpora muze byt prakticky kdekoli. A podle mych pocitu se na ext3 lip pracuje s velkyma souborama nez na NTFS, mam 20-50GB soubory na obou FS... ale to je zas jen takovej ten subjektivni pocit... Jinak se v tom tolik nevyznam a pripada mi to stejny..., mozna prava sou lip reseny na ext3, ale to nevim jiste jestli je vlastnost primo filesystemu...

    Nejlepsi zkusenost mam s ReiserFS fakt parádní FS.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Heron avatar 7.2.2009 15:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Fragmentace: je to velmi podobné. Každý FS se snaží o minimální fragmentaci a každému se to daří různě. Můžu dát příklady ext3 zaplněné z jedné třetiny a soubor se statisíci fragmenty. V tomto bodě je spíše smutné, že linux nemá žádný defrag.

    Velké soubory: FS ext3 není pro velké soubory moc připraven. Neumí rozsahy, všechno je v linkovaných seznamech s linkama na další seznamy. V tomto by měl být ext4 lepší. Nejlepší na velké soubory je XFS.

    Práva jsou mnohem lépe řešena na NTFS. Hovořím o ACL, jehož implementace je v NTFS nativní a je tam od začátku. Do ext3 se to přidávalo později.

    Ext3 ve srovnání s NTFS prostě nemůže vyhrát (přesto, že ext3 je mladší) a je rozhodně škoda, že linux nemá systém souborů s vlastnosti, které má NTFS už léta :-(.
    7.2.2009 15:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Je mladší.. Hmm a o kterém NTFS se bavíme? O tom z NTček 3.1, nebo o tom z NT 3.5, nebo snad o tom z NT 4.0, nebo o tom z Windows 2000, nebo snad o tom z XP, Server 2003, Vista, Server 2008? Ve všech těchto verzích, možná i v nějakých dalších (vývoj NTFS mě nikterak nezajímá) došlo u NTFS ke změnám.
    Heron avatar 7.2.2009 15:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Bavíme se o NTFS od Windows NT 4.0.
    8.2.2009 10:56 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Aha, to jsem nevěděl, že NTFS umí ACL, tak to je pak fajn... Ale to s tou fragmentací je pravda, na NTFS musím čas od času defragmentovat, protože už to bývá v tom microsoftim programu celý červený, když intenzivnějc pracuješ se souborama velký/malý. Na ext3 jsem nikdy nedefragmentoval a když něco potřebuju tak se to načte hned a nechroupá to a neseká se to.... (treba videa bez komprese)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    gtz avatar 9.2.2009 18:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Windowsy umí ACL již celkem hodně dávno. Pokud jsou XP instalována na jako-XP-HOME celá ACL apod. autentifikace jde do kytek , ale změnou v registru a ve službách se aspoň chovají v ACL jako XP-Professional. NTFS se nasazoval na serverech a co by to byl za Sítový OS , kdyby neuměl ACL ?

    NTFS by se mělo pravidelně defragmentovat , u disků na NTB raději jednou týdně někdy v noci ( stačí se podívat jak si to on ukládá a na NTFS mám půlku image tu a půlku zase tam ... )
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.2.2009 15:57 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    To je fajn, vzpominam si ze na starym pocitaci byl Windows XP Home a mel sem problem nastavit sambu na heslo nebo neco takovyho a s pravama sem mel prave ze hodne problemu... nakonec sem se na to vykaslal a casem sem koupil novej pocitac za 2000 a do nej Ubuntu a ted to uz je pohodicka. Jo na tech Home woknech nejde pripojit NFS, to byl asi dalsi problem co sem mel...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    gtz avatar 9.2.2009 18:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    XFS je rychlý a velice na raidech a taky na velkých souborech.Zase ,ale XFS má veliký problém s obnovou dat , resp. když zákazníkovi klekl raid-5 s 12 disky , pak byly velké problémy se k datům nějak dostat. XFS repair nějak nemohl přestát i když běžel raid v degrade modu... No nakonec se to nějak vyřešilo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pavlix avatar 8.2.2009 22:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    čekám snad celou věčnost, než je to smaže, minimálně 5s to maže jeden soubor
    Netuším jak jsi toho docílil, tenhle problém jsem ještě nepotkal, a že mažu soubory docela často, ext3, reiserfs i další.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.2.2009 22:39 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    tjn ja taky.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    6.2.2009 14:09 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Mňa by najviac zaujímalo, čo vo Viste a W7 je, keď to hneď po inštalácii zaberá 8 až 12 GB?
    otula avatar 6.2.2009 14:18 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Pravděpodobně cca 6 až 10 GB různých easter eggs, aby se měli uživatelé na co těšit ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    unknown_ avatar 6.2.2009 14:42 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnání výkonu Ubuntu, Windows Vista a Windows 7
    Tak to ty windowsy musi byt fakt spatny, pokud i Ubuntu je rychlejsi. Chtel sem si nainstalovat Windows 7, ale dokud to nepujde na externi hard disk, tak je to OS pro me naprosto nepouzitelnej.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.