abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 547 hlasů
     Komentářů: 24, poslední dnes 17:10
    Rozcestník

    Recenze Krita 1.6

    Krita je grafický editor z balíku KOffice, což z něj ovšem nedělá druhořadou aplikaci - pozvolna se stává alternativou populárního programu GIMP. Linux.com otestoval Kritu 1.6, za zmínku stojí i článek na AbcLinuxu.

    31.10.2006 17:42 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.10.2006 19:06 juvi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    KRita 1.6 předčila očekávání a od jejího uvedení jsem GIMP nepustil. Rychlá, stabilní a integrovaná do KDE. Jo, a tomu zvládne i CMYK.
    31.10.2006 21:20 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Myslim, ze zvladne viac ako CMYK. Ale rychlost by mohla byt aj vyssia.
    31.10.2006 21:59 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Mhhh a ze mas doma osvitku. Jinak Krita je porad kreslitko pro male deti, ma tak 10% fci gimpu.

    Nejde v nem vubec nic, nema ani ostreni, to cemu rika ostreni je hracka.

    Mam takovi dojem ze je zde nekdo padli na hlavu, jsou zde 2 extremy, jeden co tvrdi ze Photoshop je nejlepsi a Gimp na nej nema .... a pak se ukaze ze dany clovek vubec Gimp nezna a fce ktere postrada tam jsou a jeste na stejnem miste a pak lidi co maji hracky, nevi nic o maskach, krivkach, ostreni pres masku, pokrocile praci s vrstavi, rozklad do kanalu etc. a tvrdi ze jeich kreslitko je super.

    Ne Krita je hezky editor ala Zoner a podobne udelatka pro zacatecniky, Gimpu nebude konkurovat nikdy, pokud si autori mysli ze nyni ano tak jsou tupci a nebudou schopni udelat editor ani za 100 let, protoze ani nevi co lidi potrebuji .... ale hlavne ze maji CMYK ... a maji taky kalibraci barev, ICC profily, umi kalibrovat na barvy Panteon ??? asi ne co .... tak je to uplne na houby.

    Takovi CMYK umi gimp taky, ale nova verze bude mit i CMYK pouzitelny s Cupsem a profi tiskarnami.
    emorjino avatar 31.10.2006 23:03 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Myslím, že nemáš pravdu. To, že Krita v současné době kvalit GIMPu nedosahuje nepopírám, nicméně dělá mílové kroky a nejsem si jistý, že je pozice GIMPu tak neotřesitelná, jak si možná myslíš.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    31.10.2006 23:46 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    CMYK je pro mě o ničem a zcela k ničemu, ale efekty vrstev postrádám.
    1.11.2006 00:19 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše s/Panteon/Pantone/
    1.11.2006 00:27 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    To se mi to kritizuje, ale vytvořit link, kterej by fungoval, to né...
    Panteon
    Pantone

    To je tak, když se někdo (já) rozhodne frajeřit v 00:26 ;-)
    1.11.2006 02:22 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    Nevím co na 00:26 máte, to je podle mě tak doba, kdy se rozumní lidé -- jsou-li pracující -- chystají ke spánku. Pro mě je pozdě tak čtyři ráno. Jako sakra machrovinu bych bral příspěvek v sedm ráno. Kdo v sedm ráno nespí a je u počítače, je u mne magor a machr v jedné osobě.
    David Watzke avatar 1.11.2006 05:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    Kdo v sedm ráno nespí a je u počítače, je u mne magor a machr v jedné osobě.
    Tak to jsem u tebe kompletní hovado :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.11.2006 05:57 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    :)
    1.11.2006 07:06 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    Cháchá. Čtěte pozorně.
    1.11.2006 09:05 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    Watzke ma zaháčkovaný server, jinak to nejni možný :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    1.11.2006 10:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    A nejni to bot? Uz ho nekdo nekdy videl? :-D
    David Watzke avatar 1.11.2006 14:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    LOL!
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.11.2006 13:57 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    Koncim, stroje/boty uz rozumeji i vtipum :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    1.11.2006 07:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    V sedm rano jsem u pocitace taky. Tedy ne jeste, ale uz :-D
    1.11.2006 09:42 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: s/Panteon/Pantone/
    to by ses mel vracet z hospody ne?
    V podstatě nic nevím
    Shadow avatar 1.11.2006 08:43 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Nepřeháníte to? "kreslitko pro male deti", "nejde v nem vubec nic", "Gimpu nebude konkurovat nikdy", "tupci", "je to uplne na houby",... Tak nevím, jsem na Abíčku nebo na Živě?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.11.2006 10:31 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Izák sice od datlování do klávesnice zapomněl česky a slušně :-), ale jinak uvádí argumenty, které sedí. Já taky jako příležitostný grafický freelancer neustále v Gimpu objevuji funkční vlastnosti, které tam podle řady lidí nemají být...
    1.11.2006 11:54 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Vubec ne, za pojmi si stojim, a o Krite slycham porad jak je COOL vyvojari vykrikuji jak jsou super a jeste to ani neumi delat poradne s vrstavi, masky jsou na nic, prechod to dela taky nanic (zrovan prechod pouzivam s maskami).

    Takove lidi povazuji za tupce, protoze vubec ani netusi k cemu je co dobre, krita ma oz 1.6 a s porovnai k gimpu by mela mit 0.0.2alfa ... a takovito lidi skutecne nejsou schopni vytvorit graficky editor, nebot vubec nevi k cemu jsou jednotlive fce, protoze uplne vsechny jsou jen na hrani, je to proste editor pro masy na kterem si upravim domaci fotku, ale dobrou fotku z nej neudelam.

    V Gimpu uz delam nekolik let, tento editor jsem prosel za par minut a umel jsem vsechny fce a vse co potrebuji tam neni, a to nejsem nejaky lumen. A i to co tam je implementovali lidi, kteri o grafice nic nevi, je to hezky program, ktery se da zdrama pridavat k fotakum ala ixus. K zrcadlovce je to k nicemu ....

    A to nehovorim o retusich a skutecnem kresleni .... tam je Krita uz uplne out a jestli umi delat s tabletem uz jsem vubec neskoumal, ani rychlou masku tam nema, tak jak mam vyrezavat ???
    1.11.2006 13:03 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    cypana, pán je zřejmě nějaký robot. Kam mám hlásit chyby ve výstupech? Nebo je to zástupce organizace hebmilo?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    1.11.2006 14:05 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Ja netvrdim, ze krita je nejaka super hyper, ale kolko si tych grafickych editorov naprogramoval ty?
    A vysvetli mi, ako mozes robit v gimpe bez toho, aby si mal dva monitory? Ten interface je fakt prakticky, vacsinu casu stravim hladanim toho spravneho okna.
    Shadow avatar 1.11.2006 14:24 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Také jsem váhal, jestli kolegovi nenabídnout, aby těm "tupcům", co vyvíjejí Kritu, ukázal, jak se to má správně dělat. Krita je FOSS, takže by to neměl být problém, ne?
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    8.11.2006 22:42 Slapo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    No, bez dvoch monitorov sa to da celkom pohodlne, ja to riesim napr. takto http://serv2.imagehigh.com/imgss/4339206_screen_gimp_02.png (menu Image... na pravej strane mavam malokedy, len pre mensie obrazky). Ctrl+b na vyvolanie hlavneho okna Gimpu, alt+tab na prepinanie medzi otvorenymi obrazkami, ak ich je viac. Namiesto hladania v menu na nejakej liste staci vacsinou len kliknut pravym tlacidlom mysi na obrazok a vybrat si, co prave potrebujem. S trochou cviku je to, myslim, slusne rychle aj pohodlne. K verzii Krity 1.6 este nemam pristup, ale verzia 1.5 bola velmi obmedzene pouzitelna a dost nestabilna. Ma ale velmi rychle tempo vyvoja, takze cakat sa da kadeco.
    10.11.2006 15:43 PinoM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Tak to já to řeším takto. http://www.volny.cz/machytka/ruzne/pinom_gimp.jpg

    Nevím, kdo si chvíli hrál s nastavením gimpu, ví, že se dá nastavit něco jako small theme, povypínat kde co a tvarově přizpůsobit jednotlivé řekněmě panely. V KDE jsem nastavil minimální velikost okrajů oken, ale faktem je, že ve windows mám prostě více místa. Omalovánky jsou dobré pro sekretářky.

    Když jsem s Gimpem začínal, to rozhranní mě štvalo, postrádal jse, jedno okno, ve kterém by se vše odehrávalo, ale s postupem času jsem si zvykl a toto nastavení už mi přijde naprosto v pohodě.
    Shadow avatar 1.11.2006 14:19 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Já to samozřejmě beru, jen mi připadlo, že jste reagoval přehnaně. Nevyjadřoval jsem se k tomu, co jste řekl, ale k tomu, jak jste to řekl.

    Jinak nevidím nic špatného na tom, pokud bude Krita editorem pro masy a GIMP editorem pro profíky. Naopak. Myslím, že nám v portfoliu FOSS chybí grafický editor pro masy, a Krita ho může zaplnit. A nejnom to. Může se vyvíjet a vyvinout do podoby, která bude GIMPu konkurovat nejenom v oblasti příležitostných grafiků. Konkurence snad může být pouze ku prospěchu věci, ne? A lidé budou mít alespoň na výběr. Dosud to bylo GIMP nebo nic. Teď je to GIMP nebo Krita.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.11.2006 19:54 JanM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Také jsem rád, že přibyla další konkurence, a doufám, že to vývojáře GIMPu trochu probudí. Ono je paradoxní muset snímky ze zrcadlovky degradovat na 8 bit RGB jen proto, abych mohl v GIMPu doladit barvy, trochu zahýbat křivkami a třeba provést nějakou drobnou retuš. To už možná bude lepší použít kromě CinePaintu třeba tu hračku pro masy Kritu.
    2.11.2006 13:43 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Ano proti tomu vubec nic nemam, ale jsem alergicky na to, kdyz tvurci a uzivatele tvrdi jak maji super vec a porovnavaji dva uplne jine produkty.

    Pokud budou tvrdit ze jim Krita vyhovue, ze je to jednoduchy editor etc. tak nic proti ja jim v tom fandim, ale srovnavat to s gimpem ??? Proc ne treba rovnou s Catia ??? vzdyt je to srovantelne, ten vykres tam zvaldnou taky ... 3D tam v 2D emulovat muzo taky, cary to kresli a koty lze rukou nakreslit taktez .....

    No mi to pripomina jak jedna firma prisla s hyper super zalohovacm softem, jak je lepsi nez legato networker etc, pak jsem mel na skoleni dotazy u kterych jsem hledel proc mi nedokazali odpovedet .... a pak jsem zjistil ze ten soft je hracka, ktera neumi ani paralelizmy, natoz jeste aby mela moznosti spickovich programu ... a ti lidi samozrejme legato ani neznali, ale hlavne ze je lepsi.

    Podle hesla srovnavat lze cokoli, cili je to "srovnatelne" ...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.11.2006 17:00 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    A Pixel jsi zkousel?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.11.2006 13:25 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Ano pixel jsem skousel, to je skutecna konkurence, sice mi nevyhovuje, ale autor evidentne vi co dela.

    V pixelu mi taky hodne veci chybi.
    2.11.2006 17:17 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Ja ked som ho skusal, tak mi vzdy padol tak do 5 minut. Ale inak je to na jedneho cloveka celkom slusny soft.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.11.2006 17:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Taky mi obcas padnul, ale nekdy taky vubec. Kazdopadne ale velice realne premyslim o tom, ze az bude stabilni verze, tak ho koupim, zvlast jestli to bude umet opravdu kvalitne importovat SVG.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.11.2006 10:27 Petr Ježek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Asi máš pravdu, ale není přitom třeba kolem sebe tolik kopat :-)
    1.11.2006 17:46 Brb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze Krita 1.6
    Pixel ma Pantone farby, aj ine ako RAL atd. http://www.kanzelsberger.com

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.