abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 175 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    7.2.2007 15:00 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Jedním ze způsobů jak bojovat proti konkurenci, když ji nemůžete koupit je dělat to, co dělá ona. Čili pokud je ODF standardem ISO, zařídí si svůj OOXML jako standard taky. Pak může s klidem podporovat pouze "svůj" standard, čímž bude dál znemožnovat konkurenci vstup nebo případný rozmach. A že se MS nechce podporovat ODF je vidět hezky na molochu v podobě ODF (OpenOffice) pluginu pro své Office... Vždyť nejde o nic jiného než o pár miliard dolarů,že?
    alblaho avatar 7.2.2007 16:15 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Velmi zajímavý pohled nabídl Miguel de Icaza

    http://tirania.org/blog/archive/2007/Jan-30.html

    Zkráceně: specifikace od Moftu je velká, protože obsahuje vše potřebné, podle specifikace ODF toho obsahuje míň, což může dělat potíže implementátorům. A když se k ODF přidají nějaké referencované, standardy, bude to s rozsahem podobné jako u Moftu.

    Kdyby byly poměry rozsahů naopak, vyčítali bychom moftu, že nechce dát dostatek informací.

    Je to těžké.
    7.2.2007 16:44 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Jezisi, on soudi podle mnozstvi stranek, ani se na jejich obsah podival.
    alblaho avatar 7.2.2007 17:00 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Četls ten jeho článek? On se právě obsahem zabývá. Krom toho je autorem Gnumericu, takže má s moftími formáty bohaté zkušenosti.
    7.2.2007 17:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Ale Moft přeci nechce dát dostatek informací, vždyť se přímo v té specifikaci píše, že je pro úplnou implementaci nepostačující a že máme používat software od Moftu. ;-)
    alblaho avatar 7.2.2007 17:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Ale přesto je _možné_ že ODF specifikace poskytuje ještě míň informací. ODF dost možná neimplementuješ bez toho, aby ses koukl od zdrojáku OOo. Což se ti, pravda, povede jednodušeji, než s MSO.
    7.2.2007 17:13 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Mikos avatar 7.2.2007 17:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    To že ODF používá existující standardy (MathML, SVG, ...) je jen a jen dobře. NIH (Not Invented Here) syndrom kterým trpí MS je přímo úděsný.

    Navíc koukal ste se vubec na tu specifikaci? Je to prolezlé samými microsoftismy. Přímo ve specifikaci jsou věci jako mód kompatibility se starými MS Office, který navíc není nijak pořádně definovaný!

    Krom toho je ta specifikace extrémně komplikovaná (a to i když neberu v potaz to že duplikuje různé existující standardy), dobře to popsali třeba vývojáři KOffice, doporučuji přečíst si blogpost Let's support OpenXML! Podle jejich jednoduchých propočtů by 5 vývojářům pracujícím obvyklým tempem jen a pouze na implementaci OpenXML v KOffice trvalo cca 12 let (!!!) tuto specifikaci obsáhnout. Přitom implementovat OpenDocument jim v mnohem menším počtu vývojářů trvalo nesrovnatelně kratší dobu.

    OpenXML je prostě zlo... je to jen průhledná snaha Microsoftu prosadit svůj velice těžko implementovatelný a s jejich produkty silně provázaný formát na úkor OpenDocument formátu.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    alblaho avatar 7.2.2007 17:58 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Ok, já jsem ani jeden z návrhů nečetl a osobně Moftu žádné extrémně dobré pohnutky nepřisuzuji.

    Jen jsem chtěl poukázat na to, že samotný rozsah OpenXML nemusí být takový problém.
    7.2.2007 21:39 Poborskiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Až na to, že implementace ODF v KOffice je zatím dosti neúplná. Téměř s každým dokumentem vytvořeným v OOo mám nějaký problém při otevření v KOffice (1.6.1) http://koffice.org/filters/1.6/.
    8.2.2007 08:33 vlasta neubauer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    sic! a jak si myslíte, že bude úplná implementace desetkrát rozsáhlejšího standardu MS?
    7.2.2007 22:10 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Jiste, ze jsem to cetl. A jak jste dale v threadu prokazal, vy naopak neznate to, o cem o polemizuje.

    Tak si rikam, zda delat interna v MS nema zasadni dopad na nazory na svet a vubec :-)
    7.2.2007 17:16 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Specifikace ODF je jednodušší proto že používá jiné už schválené standardy (MathML, z části SVG), zatímco MS má všechno po svém, a i v tech 6000 stránkách některé věci chybí (např. specifikace WMF, kterou OpenXML odkazuje). Podrobnosti viz seznam připomínek.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    7.2.2007 17:57 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Miguel de Icaza je těžkej magor, od něho od jisté doby nečtu nic. Speciálně od doby, kdy zkurvil Gnome.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    alblaho avatar 7.2.2007 18:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Přál bych ti aspoň polovinu jeho inteligence :-)
    7.2.2007 18:18 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Děkuji, nechci, to radši zůstanu blbej.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    7.2.2007 21:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    On jde hlavně z extrémů do extrémů. Nejdřív začal dělat grafické prostředí v C (ať žije void* a makra) a najednou propaguje Mono, protože C skutečně není úplně nejvhodnější jazyk pro takovéto aplikace. Na druhou stranu ho trochu chápu, C++ je jako když střelíš třídou do struktur ;-) Ale třeba se prosadí D, nebo někdo předělá STLko do lwc.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.2.2007 22:18 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    To ciste C ma par zasadni vyhod ohledne prenositelnosti ;-)

    Jinak tise doufam, ze MdI se svym Monem zajdou na ubyte, uz takhle Gnome dost zasiraji.
    7.2.2007 23:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Já si nevšiml, že by C++* programy na tom byly, z hlediska přenositelnosti, nějak zásadně hůř. Je možné, že g++ může na nějaké obskurní platformě chybět, ale že by na ní zároveň někdo portoval Gnome si nemyslím ;-)

    * bavím se tu o desktopových programech, ne o řadičích s 10kB paměti
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2007 07:44 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Svet nekonci jen GCC ;-)
    8.2.2007 08:27 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    svet končí na strane 410 knihy "C++ Programming Language, 3rd edition" :-D

    8.2.2007 08:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Radši se neptám, co na té straně začíná. :-D Opustíme-li middangeard, můžeme už jen nahoru nebo dolů. :-D Tipuju, že směrem nahoru bude spíš Lisp. :-D
    8.2.2007 09:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Bavíme se, doufám, stále o tom, že C je pro Gnome nevhodný jazyk? Takže máte pravdu v tom, že je C obecně portabilnější, ale z hlediska požadavků projektu, jako je Gnome, je na tom C a C++ úplně stejně. Teda, nevšiml jsem si, že by takové Qt, nebo KDE mělo, oproti Gnome, s portabilitou nějaké zásadní potíže ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2007 09:55 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Kolik C++ prekladacu zvladne prelozit Qt? Jak je to s ABI v C++?
    8.2.2007 12:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Pořád sklouzáváte k něčemu, co jsem neřekl. Já se nebavím o teoretické portabilitě C vs C++, kde je na tom C z historických důvodů skutečně lépe. Já se ptám pouze a výhradně z pohledu požadavků svobodného desktopu Gnome. Takže moje otázka na vás je, jak přesně omezuje jazyk C++ konkurenční Qt/KDE v portabilitě na ostatní platformy?

    I kdyby bylo Qt přeložitelné jenom g++, tak pro projekt svobodného desktopu to imo nepředstavuje žádné výraznější komplikace (jako že není). Navíc, používání "fíčurek" z C99 znamená, že velká část C překladačů si na tom kódu vyláme zuby rovněž a většinou se to stejně překládá jako C++ (zdravím moftí překladač) ;-)

    Binární kompatibilita C++ knihoven je problematická (hezké, když je v normě kde co, ale že by tam někdo napsal, jak exportovat symboly?), sice se dá nějak zařídit, ale kolik částí Gnome je běžně překládáno odlišnými překladači, aby byla binární kompatibilita svobodného desktopu takový problém?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    8.2.2007 12:46 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Kdyz ctu, co jste tu sepsal, tak jste si sam odpovedel ;-) Nejde o casti Gnome, ale o aplikace, ktere potrebuji skrze Gnome kooperovat.

    P.S.: Uz jsme opravdu daleko od tematu zpravicky :-)
    8.2.2007 17:47 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše OT: Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Ja zase doufam, ze se MONO nebo neco podobnyho rozsiri, a na gui aplikace se Cko prestane pouzivat. Vyvoj v Cecku je mnohem pomalejsi a vyslednej kod neni tak prehlednej. Zvlast kdyz si treba glib gtk pomahaji makry pro preprocesor. Resit refaktoring, dedicnost, virtualni metody, typovou kontrolu pres makra je sileny, vzdyt ten zdrojak pak nema ani Ckovou syntaxi. Hledat v necem takovym chyby je fakt lahudka. To ze kompilator kompiluje uplne jinej zdrojak nez ja vidim na obrazovce vede k tezko resitelnym problemum. Kdo nekdy programoval nejaky XPIcko pro mozillu ten mi musi dat zapravdu.
    Ten agrument s prenositelnosti chapu. C++ je mene prenositelne, treba kvuli tomu, ze g++ meni ABI. Obsas clovek narazi, kdyz chce neco prelozit na solarisu nebo ve visual C++. Na druhou stranu tu jsou i nekompatibility mezi ruznyma verzema g++. Takovyhle problemy se vetsinou daji velice snadno vyresit.
    Mnohem vic me stve, ze si gdb neporadi s programem v C++, ze nedokaze poradne resolvovat symboly nebo volat metody objektu.
    Pavel Čejka avatar 7.2.2007 16:17 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    Ufff... poté, co jsem viděl jaké prasečiny se do specifikace M$ snaží protlačit, tak mne upřímně překvapuje, že těch zemí bylo POUZE 19, očekával bych spíš něco okolo 90%.
    7.2.2007 17:53 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    podle toho článku je 19 víc, než se obvykle obtěžuje protestovat
    7.2.2007 19:55 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    …než se obvykle obtěžuje vůbec hlasovat, to je ještě zajímavější, řekl bych. ;-)
    7.2.2007 20:12 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    máš pravdu, já si asi nějak zidealizoval představy, a měl jsem dojem, že hlasují vždycky všichni. Jaký tragický omyl :-)
    7.2.2007 19:43 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    EU musi killnout M$. Jiny realny konec nevidim.
    8.2.2007 08:30 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Námitky proti rychlému přijetí OOXML
    nemusí, EU stačí začať rozmýšlať. MS má na svedomí aj dobré veci ... snáď

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.