abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (26%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 136 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    29.3.2007 17:21 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    a co rychlost? je to lepsi?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    David Watzke avatar 29.3.2007 19:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Viz http://development.openoffice.org/releases/2.2.0.html:
    2) Starting soffice, loading the spreadsheet "numbers_large.ods"
    (which is kinda pathologic in its loading behavior), closing
    the office. Times are in seconds user time.
    
    Platform: Processor: hr39: m182:
    Linux x86 1.8 Ghz Pentium IV 29.643 31.097
     29.903 31.641
     29.125 31.090
     29.759 31.769
     29.722 31.521
     ---------------
     mean 29.603 31.424
     std. dev. 0.266 0.280
    
     Improvement: 5.8% !
    
    Linux x86 2x3.06 Ghz Xeon 19.410 19.250
     19.340 19.130
     19.400 19.600
     19.550 19.380
     19.470 19.500
     ---------------
     mean 19.434 19.372
     std. dev. 0.071 0.168
    
     Degration : 0.3%
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    29.3.2007 20:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Co furt maj lidi s tím spouštěním a zavíráním? Já myslel, že Ooo je kancelářský balík, se kterým se pracuje... A ono to vypadá, že spousta lidí ho jen spouští a zase ukončuje, spouští a ukončuje... zvláštní druh zábavy.

    Asi jsem nějaký netypický uživatel, protože doba spouštění Ooo je minizlomkem doby, který strávím prací v tomto programu (nehledě na to, že pokud tuším, že budu otvírat ještě více dokumentů, Ooo neukončuji, asi zcela "netypicky" jsem se naučil zavírat pouze aktuální dokument).

    Rád bych věděl, kolik sekund, minut, hodin a dnů profláká a pročučí i tak doblba typický stěžovatel na rychlost otvírání aplikace anebo bootování systému. Mělo by se to v zájmu objektivity taky měřit a přidávat k tak oblíbeným měřením toho, kolik života člověk "ztratí" čekáním na otevření dokumentu :-D
    29.3.2007 21:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Na starším počítači se mi OOo spouštěly 40 s - to je prostě moc dlouho za jakýchkoliv okolností. Teď na "novém" vezme start okolo 7 s a nemám si nač stěžovat...
    29.3.2007 21:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Co furt maj lidi s tím spouštěním a zavíráním? Já myslel, že Ooo je kancelářský balík, se kterým se pracuje... A ono to vypadá, že spousta lidí ho jen spouští a zase ukončuje, spouští a ukončuje... zvláštní druh zábavy.
    Nesouhlas. Ve firemním nasazení vypadá hrozně blbě, když klikneš na dokument a ono se půl minuty nic neděje a pak teprve vyskočí nějaká obrazovka. Obzvlášť, když někoho chceš přesvědčit, že OOo je rovnocenná náhrada jeho zkopírovaných Office 97. Už tenhle první dojem vyvolá v člověku pocit, že mu chceš vnutit něco hrozně pomalého.
    29.3.2007 21:52 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Ve firemním nasazení vypadá hrozně blbě, když klikneš na dokument a ono se půl minuty nic neděje a pak teprve vyskočí nějaká obrazovka. Obzvlášť, když někoho chceš přesvědčit, že OOo je rovnocenná náhrada jeho zkopírovaných Office 97. Už tenhle první dojem vyvolá v člověku pocit, že mu chceš vnutit něco hrozně pomalého.
    Vždyť říkám, lidi reagují, jako by jejich hlavní náplní práce s kancelářským balíkem bylo jeho spouštění a zavírání. Což asi ve většině případů je - takže těm bych OOo jako "rovnocennou náhradu" necpal - beztak na to, co tihle frikulíni dělají, se lépe hodí notepad.exe ;-)

    Jo a k tomu přesvědčování: každý váš dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Myslete na to, až to bude tak daleko. Výměnu software někomu bych osobně pořádal pouze na požádání dotyčného anebo na příkaz z vyšších míst. Když má někdo zkopírovaný Office 97 a vyhovuje mu to, tak je to přece jeho věc (práskněte ho BSA :-D), proč byste ho měl přesvědčovat?

    To říkám také kvůli tomu, že bych jako uživatel uvítal spíše kvalitnější vlastní funkce textového procesoru než jakékoliv zrychlení startu - přesto lidi tohle jakoby zajímá nejvíc a vypadá to, že když bude nějaká sračka startovat okamžitě, bude to rázem super věc - bez ohledu na to, co se s tím dá dělat. Hehe, to jako když se hodnotí kvalita či obchodní úspěch nějaké distribuce podle žebříčků přístupů na distrowatch: vypadá to efektně, ale je to naprosto nahouby.

    Asi napíšu do bugzilly, ať se při startu OOo načte rychle screenshot jakoby otevřeného programu (pokud možno ještě s animovanou sponkou s proslovem "Vítáme vás ve vašem oblíbeném textovém procesoru, který nebudete chtít už nikdy opustit!"). Než se 99% lidí odhodlá k nějaké práci či akci, bude zbytek dávno načten. O to totiž jde, aby měli lidi iluzi, že už něco běží, i když to reálně nepotřebují.
    30.3.2007 13:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Vždyť říkám, lidi reagují, jako by jejich hlavní náplní práce s kancelářským balíkem bylo jeho spouštění a zavírání. Což asi ve většině případů je - takže těm bych OOo jako "rovnocennou náhradu" necpal - beztak na to, co tihle frikulíni dělají, se lépe hodí notepad.exe ;-)
    Když bude notepad umět pracovat se soubory z wordu, excelu a powerpointu alespoň na té úrovni co OOo, tak jim ho tam rád dám.
    Jo a k tomu přesvědčování: každý váš dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Myslete na to, až to bude tak daleko.
    Na dobré skutky kašlu, já jsem za to placený. Úplně nejradši jsem, když tam mají legálně koupená XP a MS office, pak je to snadný. Bohužel často přijdu do firmy, kde mají nějaké rozjebané w98, v lepším případě XP, s office 97, které jsou zralé na přeinstalaci, instalačky jsou kdoví kde a warez jim tam dávat nebudu. 10-20 tisíc za windows a office samozřejmě dát nechtějí, tudíž nezbývá než improvizovat.
    Výměnu software někomu bych osobně pořádal pouze na požádání dotyčného anebo na příkaz z vyšších míst. Když má někdo zkopírovaný Office 97 a vyhovuje mu to, tak je to přece jeho věc (práskněte ho BSA :-D), proč byste ho měl přesvědčovat?
    Protože jako správce jsem zodpovědný já a v případě průseru budou popotahovat mě a ne toho vola, který tam v minulosti ten warez nainstaloval.

    Rozhodně nebudu k přechodu na OOo přesvědčovat někoho, kdo má poctivě koupené MS office, to bych musel být blázen. Ne proto, že bych podceňoval OOo, ale proto, že když bude mít uživatel jakýkoliv problém s MS Office, tak bude akorát standardně nadávat na MS, kdežto když bude mít obdobné problémy s OOo, tak bude všechno svádět na ten novej divnej program a potažmo na mě.
    Asi napíšu do bugzilly, ať se při startu OOo načte rychle screenshot jakoby otevřeného programu (pokud možno ještě s animovanou sponkou s proslovem "Vítáme vás ve vašem oblíbeném textovém procesoru, který nebudete chtít už nikdy opustit!"). Než se 99% lidí odhodlá k nějaké práci či akci, bude zbytek dávno načten. O to totiž jde, aby měli lidi iluzi, že už něco běží, i když to reálně nepotřebují.
    Ty si děláš srandu, ale ono by asi fakt něco takovýho pomohlo. Ten psychgologickej efekt tam je. Já jsem si to uvědomil zrovna včera, když jsem spouštěl u zákazníka Spybot S&D a ten taky nabíhá dost dlouho, ale vykresluje nějakej splash a teploměr, takže to člověku ani nepřijde. A to nemluvím o tom, že mnoho lidí má tendenci na dokument klikat ještě několikrát, když se po prvním kliknutí zdánlivě nic neděje a pak se nestačí divit.
    30.3.2007 07:19 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    > Co furt maj lidi s tím spouštěním a zavíráním?

    To čo vidím ja vo svojom okolí, je to, že užívateľ má niečo pozrieť v nejakom dokumente, ale nevie presne v ktorom. Otvorí adresár, kde ich má 5. Doubleclick-ne prvý, 20s sa naťahuje OOo. Užívateľ prebehne prvé tri strany a zistí, že to nie je ten správny dokument. Zavrie OOo. A ide pozrieť ďalší súbor v poradí.

    Ak tie dokumenty píšeš, tak máš pravdu a doba nabiehania nie je taká podstatná. Ale sú scenáre, kde podstatná je. Alternatívne musí užívateľ rozumieť tomu, že má len zavrieť otvorený dokument (a nie OOo) a otvoriť druhý. Naučiť užívateľa takému chovaniu je rovnako pravdepodobnéako to, že dokument bude písať s použitím štýlov, odsadzovať nebude tabulátorom a medzeru medzi odstavcami či prechod na novú stranu nebude robiť od-entrovaním.
    30.3.2007 11:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Naučiť užívateľa takému chovaniu je rovnako pravdepodobnéako to, že dokument bude písať s použitím štýlov, odsadzovať nebude tabulátorom a medzeru medzi odstavcami či prechod na novú stranu nebude robiť od-entrovaním.
    Ano, proto píšu, že by obvykle stačil funkcemi notepad.exe s několika ikonkami a mluvící sponkou na ozdobu, aby to vypadlo free-cool-in. Textový procesor je pro běžné kancelářské pracovníky zpravidla těžký overkill ;-)
    30.3.2007 13:08 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    Protože tu mrchu třeba používám jenom k tomu, abych ten dokument otevřel, zjistil, že mi zase nějaký blbec poslal úplně obyčejný text, poznamenal si (jinde), že ho mám seřvat a zkopíruju si to do vimu. Alles.
    30.3.2007 08:55 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Upgrade z 2.1
    neni vyresenej zrovna moc dobre - 2.2 nabizi instalaci do jineho adresare...
    30.3.2007 09:14 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade z 2.1
    Tak se chovaly už starší verze, což mě taky točí. Při instalaci už to číslo verze z názvu složky odmazávám.
    30.3.2007 09:24 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.2
    česká verze je ke stažení na ftp.openoffice.cz/2.2

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.