Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
vim ~/.emacsZni to jako kdyby WebKit za KHTML zaostaval a to ho milostive prijalo k sobe a naucilo ho co neumi.Zprávička přeci říká, že budou KHTML a WebKit spojeny do jednoho projektu: WebKit. Z toho mi nevyznívá, že by KHTML někoho milostivě přijímalo, když bude i zachován název WebKit. Takže v novém projektu bude všechno dobré z WebKitu + novinky z KHTML. Btw, jak to vypadá na úrovni kódu, to vůbec nevím, ale srovnám-li (renderovací) schopnosti Safari a Konqueroru, tak mi vychází, že je KHTML mnohem dál. (V čem vlastně spočívá závislost KHTML na KDE?)
Btw, jak to vypadá na úrovni kódu, to vůbec nevím, ale srovnám-li (renderovací) schopnosti Safari a Konqueroru, tak mi vychází, že je KHTML mnohem dál. (V čem vlastně spočívá závislost KHTML na KDE?)Sice nevím, jak Safari šlape na Mackovi, ale pod Windows nestojí za moc. Zato v Linuxu používám téměř výhradně Konqueror. Doufám, že nebudu nucen stěhovat se na Operu
Na druhou stranu je mi jasné, že vývojáři KHTML ho sami využívají a určitě se nepoženou do něčeho horšího.
Co vím, tak Kazehakase už WebKit použít umí...I Epiphany (a to je IMHO velice pouzitelny prohlizec), viz ten clanek na Rootu
No minimalne by to mohlo byt napsano tak, aby bylo jasne, ze prejimat se bude obecne. Ted je zminovano jen prejmuti novinek z KHTMLAle vždyť to tak je. Přejímat bude pouze WebKit, protože výsledným produktem bude WebKit. Věci z WebKitu tedy nikam předávány nebudou - zůstanou "doma" a přejaty budou ty věci z KHTML, které WebKit nemá.
Docela by me zajimalo nejake vizualni srovnani KHTML a WebKitu, abych videl co presne myslis terminem mnohem dal. ACID? CSS?...Srovnám-li úroveň kvality renderování stránek (Mac Safari vs. Konq.), které běžně navštěvuji, tak Konq. z toho vychází lépe.
A k tomu máš bezva češtinu :)
vim ~/.emacs
Tiskni
Sdílej: