abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (20%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 313 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.5.2008 15:33 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Přeložte mi to někdo do neprogramátorské češtiny. Co z toho plyne?
    hmm
    14.5.2008 15:41 SBE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Aplikace, které používají WinForms (něco jako GTK, Qt, Tk, SWING, AWT, ... ) mohou běžet i na Linuxu, pokud je nainstalováno MONO.
    14.5.2008 15:51 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Děkuji a kolik jich je a jaký to jsou? Aby to nebyly aplikace, který v linuxu už dávno jsou. (podobný/lepší)
    hmm
    14.5.2008 17:24 Marex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Muzes si tim zkompilovat treba Office ... pokud budes mit zdrojaky :-D
    14.5.2008 19:14 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    No, office teda v .NETu psany podle me nejsou. Druha vec je ta, ze prec reflector by sis ty zdrojaky mohl zrekonstruovat, pokud by nebyly dobre obfluscovany
    14.5.2008 17:29 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    http://www.mono-project.com/Software
    Ilfirin avatar 15.5.2008 05:44 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Děkuji a kolik jich je a jaký to jsou?
    Všechny Windowsí ;-)
    15.5.2008 06:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    To teda rozhodně ne. On ten .Net není až tak populární mezi obyčejnými aplikacemi :-)

    Největší (nejdůležitější) využití Mona bych odhadoval spíš pro různé účetní a jiné podobné business aplikace naklikané ve Visual Studiu. Co jiného taky - ostatní programy už na linux (posix) platformě svého zástupce mají a killer aplikace (Photoshop apod.) a hry stejně neběží nad .NETem.
    Ilfirin avatar 15.5.2008 06:26 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    a) Myslel jsem všechny Windowsí .Netí
    b) .Net je velice populární a jeho popularita ještě poroste. V kombinaci s Visual Studiem je to hodně výkonné vývojové prostředí (nyní i pro skoromultiplatformní aplikace) nejen pro desktopové aplikace, které vám dá dokonce vybrat, jaký jazyk vám více vyhovuje (C#, VisualBasic, Java, Python).
    15.5.2008 13:00 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    No právě - z hlediska desktopu je důležitější projekt Wine.
    14.5.2008 19:46 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Tak to je pecka. Aby nakonec SharpDevelop nefungoval dříve na Linuxu, než se stačí dostat Monodevelop na podobnou úroveň.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    15.5.2008 00:40 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    je to Mono pouzitelne? Pytam sa hlavne na prakticke skusenosti programatorov. Chcel by som urobit jednu aplikaciu ktora by sa vacsinou spustala vo Windows, ale zo zasady chcem aby mi bezala aj v Linuxe :) Viem ze Java je dobre riesenie, ale C# mam radsej (v skole nas ucili najprv C# :)).
    Ilfirin avatar 15.5.2008 05:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Je to težce použitelné. Jediná nevýhoda je, že Mono k vykreslování používá GTK# (zas tak moc jsem nezkoumal, jestli to jde změnit), zatímco Visual Studio používá ony Windows Forms.
    Takže pokud budete dělat v GTK#, budete je muset do Windows doinstalovat.
    15.5.2008 08:22 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Nesmysl, když píšeš program, který používá jenom Sytem.Windows.Forms, tak nemáš v Monu žádnou závislost na GTK#. GTK# se používalo na vykreslování Windows.Forms na počátku vývoje Mona, ale ukázalo se to být slepou uličkou, tak poroto se nepsala komplet implementace Windows.Forms. O čem si myslíš, že je tato zprávavička?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    15.5.2008 08:24 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Mělo být "napsala", ne "nepsala".
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Ilfirin avatar 15.5.2008 09:04 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    V Monudevelop se primárně vyvýjí pomocí GTK. Windows Forms je tam pro pouštění win aplikací. GTK žádná slepá ulička není a Monodevelop jej používá jako výchozí vesele dál, nebo co si myslíš, že je tohle?:
    // Main.cs created with MonoDevelop
    // User: michals at 09:05 15.5.2008
    //
    // To change standard headers go to Edit->Preferences->Coding->Standard Headers
    //
    using System;
    using Gtk;
    
    namespace test
    {
    	class MainClass
    	{
    		public static void Main (string[] args)
    		{
    			Application.Init ();
    			MainWindow win = new MainWindow ();
    			win.Show ();
    			Application.Run ();
    		}
    	}
    }
    15.5.2008 10:00 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Tys to jaksi celé nepochopil. Nepsal jsem, že GTK je slepá ulička, ale stavět Windows.Forms na GTK# je slepá ulička. Oni to tak totiž před tím dělali. Teď je ve zprávičce, že to konečně implementovali nativně. Chápeš? To že sis naklikal projekt s GTK# ještě nic neznamená. Pokud chceš vyvíjet tak, aby to bez problémů běhalo na Windows, tak je lepší Windows.Forms. Windows forms není nic na pouštění windows aplikací. V .Netu je to standardní součást jmenného prostoru System. Kdybys někdy neco v .Netu programoval, tak bys to věděl.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Ilfirin avatar 15.5.2008 10:58 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Takže v Monodevelop je grafický návrhář Windows Forms?
    15.5.2008 10:23 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Jo, doinstalovat pro VYVOJ, jinak samozrejme staci distribouvat aplikaci s potrebnou dll....
    Jardík avatar 15.5.2008 13:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Jenže pánové zapomněly, že Windows je i 64bit, že .NET Framework existuje 64bit a že GTK# je pouze 32bit a proto nefunguje s 64bit .NET Frameworkem, narozdíl od Windows.Forms.
    Věřím v jednoho Boha.
    hwsoft avatar 15.5.2008 10:22 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    No zalezi jak na co, maly graficky udelatka ano, velky system ne. (ani na win32, jak se presvedcil i jeden nejmenovany M$ nadopovany managor). Ma totiz velky overhead, tedy je to pomale a zere zbytecne moc prostredku. Pouziti asi jako Java, ale pokud bych si mel vybrat, necham si podnikovou aplikaci udelat spis v Jave, nez v monu, tedy myslim formulare, a dalsi vizualni casti, jadro bych rad na necem, co je silne optimalizovane na vykon a zaroven robustni => v C knihovny a aplikace v C++.
    15.5.2008 13:16 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    no ja sa nechystam vyvijat podnikovu aplikaciu a na zamyslane pouzitie vyhovuje aj Java a spol., len osobne preferujem C# tak sa s nadejou pytam ci sa vyhnem Jave :) a C++ sa mi nechce ucit, po nauceni C som skocil hned na C#.
    Grunt avatar 15.5.2008 10:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Stejně mi není jasné jak budou moci nativně Windowsí aplikace běžet na POSIXových systémech. Vždyť jsou to EXáčE, ne? A pokud vím, tak na POSIXových systémech trpaslíkují ELFové, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.5.2008 10:43 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Jsou to exáče, které ale nezpracovává procesor, ale teprve se kompiluje při spuštění, podobně jako u Javy. Samozřejmě, že když ten program potom využívá registrů Windows a podobné věci, tak to na POSIXových systémech moc fungovat nebude.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Grunt avatar 15.5.2008 11:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Jsou to exáče
    No fakt, že jo:
    $ xxd /usr/lib/f-spot/f-spot.exe | head
    0000000: 4d5a 9000 0300 0000 0400 0000 ffff 0000  MZ..............
    0000010: b800 0000 0000 0000 4000 0000 0000 0000  ........@.......
    0000020: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000  ................
    0000030: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 8000 0000  ................
    0000040: 0e1f ba0e 00b4 09cd 21b8 014c cd21 5468  ........!..L.!Th
    0000050: 6973 2070 726f 6772 616d 2063 616e 6e6f  is program canno
    0000060: 7420 6265 2072 756e 2069 6e20 444f 5320  t be run in DOS
    0000070: 6d6f 6465 2e0d 0d0a 2400 0000 0000 0000  mode....$.......
    0000080: 5045 0000 4c01 0300 849c 0348 0000 0000  PE..L......H....
    0000090: 0000 0000 e000 0e01 0b01 0600 0050 1200  .............P..
    
    Sakra, ten DOS mě bude snad pronásledovat až do hrobu.
    , které ale nezpracovává procesor, ale teprve se kompiluje při spuštění, podobně jako u Javy.
    Aha, takže potom logická otázka: Proč .NET(resp. Mono) jo a Javu ne?
    Samozřejmě, že když ten program potom využívá registrů Windows a podobné věci, tak to na POSIXových systémech moc fungovat nebude
    Tak potom mi úplně uniká význam. A nebo má mít snad další vydání Windowsů jako defaultní desktopové prostředí GNOME?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.5.2008 12:57 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    defaultní desktopové prostředí GNOME?
    Tím by to dodrbali úplně :-)

    I když...teď si vzpomínám, jak Miguel prohlašoval, že chce, aby Gnome běželo na Monu :-D
    Grunt avatar 15.5.2008 13:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Tím by to dodrbali úplně :-)
    Hele, v klidu, joo…
    I když...teď si vzpomínám, jak Miguel prohlašoval, že chce, aby Gnome běželo na Monu :-D
    Doufám, že si dělal srandu a byl to další z jeho vtipů:
    The following are programs that use the Mono API and C#.
    
        * Banshee music management and playback software for GNOME
        * Beagle is a desktop search tool.
        * Blam! is an RSS-news aggregator especially good for reading Planet-feeds like Planet Gnome.
        * Diva video editing application for GNOME.
        * GNOME Do desktop application launching software (similar to Quicksilver).
        * F-Spot is a photo management program.
        * Muine is a music player with a user interface designed to be intuitive, developed by Jorn Baayen who also worked on Rhythmbox.
        * Tomboy is a desktop note-taking application which uses a wiki-like linking system.
    
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.5.2008 17:10 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Samozřejmě, že když ten program potom využívá registrů Windows a podobné věci, tak to na POSIXových systémech moc fungovat nebude
    Tak potom mi úplně uniká význam. A nebo má mít snad další vydání Windowsů jako defaultní desktopové prostředí GNOME?
    Není povinnost používat registry Windows. Vždy je třeba trochu snahy, aby byl program přenositelný.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Grunt avatar 15.5.2008 17:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Není povinnost používat registry Windows. Vždy je třeba trochu snahy, aby byl program přenositelný.
    Aha, ale když autor programu nechce, tak nemusí být přenosný vůbec a o to jde myslím především.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.5.2008 17:15 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Aha, takže potom logická otázka: Proč .NET(resp. Mono) jo a Javu ne?
    A kde jsi vzal, že Javu ne? Řekl bych, že .Net jo a Javu taky jo. Je dobré že vedle sebe existují dva podobné systémy. Konkurence je zdravá.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Jardík avatar 16.5.2008 17:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    To je sice hezké, ale pak to odsere uživatel - pro jeden program potřebuje javu, pro druhý mono.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.5.2008 19:58 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    A pro třetí KDE a pro čtvrtý GNOME, co.
    Grunt avatar 16.5.2008 20:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    To si žádá nějaké grafické API.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.5.2008 16:04 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    Samozřejmě, že když ten program potom využívá registrů Windows a podobné věci, tak to na POSIXových systémech moc fungovat nebude.
    Fungovať to môže, podobne ako funguje napríkald Wine, že proste často používane kľúče v registroch sú v tých "Wine registroch" s nejakými rozumnými hodnotami nastavené. Takých programov čo to potrebujú ale aj tak moc asi nebude...
    15.5.2008 10:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mono Windows.Forms 2.0 je hotové
    No tak to má příponu EXE, v tom je nějaký problém? :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.