abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    10.3.2005 14:16 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše SDL
    není jednodušší použít
    -vo sdl
    ? :-)
    hajma avatar 10.3.2005 14:28 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    pro mě třeba ne, protože mi při tom mplayer vytuhne. Jeho chyba, používám xine. Tak základní věc jako jsou titulky a tak debilně ošetřenou, to je prostě ostuda...
    21 promarněných znaků
    10.3.2005 14:30 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Nebo Xine ;) Nechápu, proč takovou základní věc mplayer nemůže dělat defaultně.
    10.3.2005 14:33 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Ja nevim co vsichni s tema titulkama maj. Ja je mam rad ve filmu a ne nekde v cernym pruhu pod nim...
    10.3.2005 15:01 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    No nevim. Mít na obrazovce nudli, kterou navíc ze třetiny přeplácávají titulky mi nepřijde moc koukatelné. Ale proti gustu samozřejmě nic.
    11.3.2005 07:51 Antonín Kolísek | skóre: 33 | blog: PDA | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Osobně se mi zdá, že když jsou titulky ve filmu, můžu lépe sledovat při čtení film. Pokud jsou pod filmem v černém pruhu, tak při čtení dost těžko sleduji obraz. Ale to je asi individuální :)
    11.3.2005 12:01 UMTS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Lepší je umět anglicky
    10.3.2005 14:32 ar-bee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    No, jak se to vezme... me na notebooku -vo sdl moc dobre nechodi, musim pouzivat xv... Podle me SDL neni univerzalni reseni...

    PS: ten skript je muj, za tuhle zpravicku ale nemuzu, ta vznikla z vlastni iniciativy jejiho autora :)
    Toman avatar 10.3.2005 14:40 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Vzdycky vsechno vznika z neci iniciativy a kdyby to sem vlozil sam autor, tak by to byla pekna reklama :-)
    10.3.2005 14:51 ar-bee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Jeste jsem ten skript trochu procistil, kdyz je ted na ocich tolika lidem :-)
    10.3.2005 15:34 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Dost málo. Když tak na to koukám, tak to máme 2x zbytečný cat, 2x sed, 1x grep, 2x expr. Sečteno a podtrženo, 7 zbytečných subprocesů a 3 zbytečné roury. Pak tu máme špatně ošetřené parametry (předával se i první parametr a navíc pokud by obsahovali mezery, tak se jejich ouvozovkování uživatelem vesele stratilo).
    #!/bin/sh
    # playm 0.2
    # script for running mplayer with proper expand parameter
    # Radek Brich, 2005, http://brich.org
    # Optimized by Pichi, 2005
    
    # test if movie file exists
    filename="$1"
    shift
    if [ ! -f "$filename" ]; then
    	echo "File not found: '$filename'"
    	exit 1
    fi
    
    # get movie width and height from mplayer
    sizes=($(mplayer "$filename" -vo xxx 2> /dev/null |
    	sed -n '/VIDEO:/{s/^.* \([0-9]\+\)x\([0-9]\+\).*$/\1 \2/;p}'))
    
    # calculate expand parameters
    exph=$(( ${sizes[0]} * 3 / 4 - ${sizes[1]} ))
    
    # play the movie in mplayer
    echo mplayer "$filename" -vf expand=0:-$exph:0:$(( $exph / 2 )) "$@"
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    10.3.2005 15:51 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    No dobre, priznavam, ze to je vlastne muj prvni shellovy skript a jeste se to tak trochu ucim... Ale napoprve to snad tak spatne neni? :-)
    10.3.2005 16:18 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Ale jo, taky jsem tak kdysi psal.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    10.3.2005 20:19 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Tak dekuju za vsechna vylepseni. Opravil jsem tu chybu s predavanim parametru, ostatni necham tak jak je. Take jsem na tu stranku dal odkaz na tuto diskuzi, kdyz nekdo bude mit zajem optimalizovat :-)

    Ja se tedy spokojim s tim, ze to funguje. Pak bych chtel jeste podotknout, ze muj skript lze spustit i v lite-shellech jako napr. Dash, zatimco ten viz vyse tak jaksi nechodi :-)

    Tech par procesu a rour nakonec asi preziju :-) Teda doufam, ze tam uz neni zadna jina chyba...
    10.3.2005 15:45 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    dovolil jsem si na nej jeste trochu sahnout a vysledek poslat do fora na autorovy stranky.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    10.3.2005 18:58 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    radsi -vo gl2 ....aspon ve fullscreenu se to u 16:9 filmu posune pod obraz , a jsou tam mnohem hezci ttf fonty (nez v -vo xv)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    10.3.2005 20:42 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    trepu blbosti ..ma to byt -vo gl
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    10.3.2005 22:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDL
    Což je pro změnu mě k ničemu, když se mi o GL stará libmesa a procesor už není nejnovější...
    Mikos avatar 10.3.2005 15:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Dobrý skript
    Podobný skript používam už dávno ;-) Je to opravdu dobrá věc, neobešel bych se bez toho...

    Jinak jak tu někdo radí SDL - pokud se nepletu tak SDL nepoužívá veškerou HW akceleraci videa, jaká je dostupná při výstupu XV, nebo se pletu a SDL samo o sobě také XV používá? Jestli ne tak to prostě logicky musí být pomalejší a zatěžovat víc procesor než samotné čisté XV :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.3.2005 16:48 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Nebylo by to lepsi resit systemoveji ?
    Ze jsem tak smely. Proc to resit skriptem kdyz se to da systemoveji.
    A pak jen mplayer -vf expand=0:0:0:0:0:1 film.avi
    --- main/libmpcodecs/vf_expand.c        2004-12-01 10:32:48.000000000 +0100
    +++ main_moje/libmpcodecs/vf_expand.c   2005-03-10 16:39:39.909743089 +0100
    @@ -29,2 +29,3 @@
         int osd;
    +       int exp_f;
         unsigned char* fb_ptr;
    @@ -34,2 +35,3 @@
       0,
    +  0,
       NULL
    @@ -164,2 +166,6 @@
         // calculate the missing parameters:
    +       if(vf->priv->exp_f){
    +               vf->priv->exp_h = -(width * 3 / 4 - height);
    +               vf->priv->exp_y = -(vf->priv->exp_h/2);
    +       }
     #if 0
    @@ -365,2 +371,3 @@
       {"osd", ST_OFF(osd), CONF_TYPE_FLAG, 0 , 0, 1, NULL},
    +  {"f", ST_OFF(exp_f), CONF_TYPE_FLAG, 0 , 0, 1, NULL},
       { NULL, NULL, 0, 0, 0, 0,  NULL }
    
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    10.3.2005 16:49 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nebylo by to lepsi resit systemoveji ?
    A za domaci ukol muze nekdo doplnit aby to akceptovalo pomer stran monitoru jinak, nez natvrdo 4:3 a vyplnovalo i do sirky (ikdyz jsem takovy film jeste nevidel)
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    10.3.2005 18:13 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nebylo by to lepsi resit systemoveji ?
    hm prilis mnoho zmen a parametru skodi :-)
    mplayer -vf expand film.avi je lepsi
    --- main/libmpcodecs/vf_expand.c        2004-12-01 10:32:48.000000000 +0100
    +++ main_moje/libmpcodecs/vf_expand.c   2005-03-10 18:11:20.602977640 +0100
    @@ -164,2 +164,7 @@
         // calculate the missing parameters:
    +       if(vf->priv->exp_h == -1 && vf->priv->exp_w == -1 &&
    +          vf->priv->exp_x == -1 && vf->priv->exp_y == -1){
    +               vf->priv->exp_h = -(width * 3 / 4 - height);
    +               vf->priv->exp_y = -(vf->priv->exp_h/2);
    +       }
     #if 0
    
    
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    10.3.2005 18:01 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše hm
    ja nevim, ale me staci -vop expand=0:-70:0:0
    10.3.2005 19:29 juice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    no neviem presne, co vsetko robi ten script, ale ja to mam uz davno vyriesene takto

    -vop expand=800:600:0:0:1,scale=800:-2

    to zn. ze OBRAZ sa roztiahne na 800x600 ale FILM sa roztiahne po sirke na 800 bodov ale vyska bude vypocitana vzhladom k pomeru stran (parameter -2 v scale, vid manpage), este inymi slovami, dole vznikne cierny pruh kde sa naladuju titulky

    za 800:600 si dosadte lubovolne cisla, myslim ze tam mozu byt aj nuly, ale dalej som sa s tym nehral, toto mi stacilo
    10.3.2005 19:40 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    To je zajimavy reseni, tak dukladne jsem ten manpage neprocital... Ale nezda se mi to dost univerzalni, takhle to prece nebude fungovat v jakemkoliv rozliseni, ne? :-)
    10.3.2005 19:57 juice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    podla mna by to malo fungovat v akomkolvek rozlisenim

    mne toto riesenie aj s natvrdo nastavenym rozlisenim 800x600 funguje aj na vyssom rozliseni, pretoze tu vlastne nejde o rozlisenie ale o pomer stran, toto je pre pomer 4:3 a ked to spustim napr. na 1024x768, tak nasledne jednoducho stlacim klavesu 'f' a obraz sa mi roztiahne spravnym sposobom :-)

    takze si myslim ze otazka nemala zniet ci je to spravne pre vsetky rozlisenia, ale ci to bude fungovat pre akykolvek pomer stran, ale podla mna sa s tym staci trochu pohrat (a poriadne pritom konzultovat manpage)
    10.3.2005 20:13 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Ano, to je fakt...

    Ted jsem to vyzkousel, a je to tak. Je to take mozne reseni.

    Ale zase se mi nelibi, ze mi to meni velikost toho okna, ja jsem zvykly mit v okne video v jeho skutecne velikosti, takze vidim, jake ma rozliseni a kvalitu... Takhle by mi to moc nevyhovovalo :-)
    10.3.2005 20:12 Tom K | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    Reseni zajimave, ale uprimne receno hodne blbe. "-vf scale" totiz pouziva software scale a nemyslim, ze bych byl ochotny obetovat vykon CPU na zbytecnosti, ktere muze delat grafika.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    10.3.2005 20:44 juice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hm
    mate pravdu, to som ale dobry lamer :-), to je vidiet ze som tiez uz davno nestudoval manpage

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.