abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | Komunita

    Vývojáři open source operačního systému ReactOS (Wikipedie), jehož cílem je kompletní binární kompatibilita s aplikacemi a ovladači pro Windows, se na síti 𝕏 pochlubili, že ReactOS zvládne počítačovou hru Half-Life.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Apple container dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o open source nástroj pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS postavený nad containerization. Napsaný je v programovacím jazyce Swift a optimalizovaný pro Apple silicon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 03:33 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-06 aneb Eclipse 4.40. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1877 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    Škoda, že není podsvícená na PS/2.
    4.8.2005 19:03 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    To už bychom chtěli asi moc :( Jinak mam pocit, a možná se i pletu, že podsvícení nejde napájet přez ps2.?
    Přesně tak protože nemají jak odebírat proud z PS/2 já to vím.
    4.8.2005 19:35 Kodein | skóre: 4 | blog: kodblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    leda by byla na baterky.
    4.8.2005 19:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Nebo by měla dva kabely, jeden PS/2 pro komunikaci s počítačem a USB jako napájení :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.8.2005 20:13 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    No, to by bylo idealni. Jinak USB klavesnice mi nesmi do baraku, viz nize...
    4.8.2005 21:15 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Optická myš odebírá proud také, to by na podsvícení klávesnice nestačilo? Mně to tedy připadá, že svítí dost, když vypnu počítač, zhasnu, a ta myš svítí dál...
    29.8.2005 09:18 Vilda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Tak si kup tu PS/2 klávesnici a sviť si na ní myší ;)
    4.8.2005 19:43 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    IMHO USB klávesnica je lepšia. Je nejaký rozumný dôvod, prečo ostávať pri PS/2 klávesnici. Bolo by fajn, keby sme sa už zbavili starých dinosaurov (PS/2, FDD...).

    BTW, aj tak je najlepšia USB klávesnica so zabudovaným USB hubom (len škoda, že ich je tak málo).
    4.8.2005 20:12 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Jo, USB klavesnice je fakt vyborna, zejmena kdyz se rozhodne, ze se odpoji a do rebootu pocitace uz nenabehne. Do haje s USB klavesnicema. :-(
    4.8.2005 20:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    USB klávesnice? K čemu je to dobré? Moje PS/2 klávesnice funguje všude kam ji připojím a bez nejmenších problémů. Má USB nějakou, jedinou, výhodu?
    Copak toho není dost?
    cezz avatar 4.8.2005 20:51 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Nedavno som mal kable od mysky, klavesnice, reproduktorov a ktovie coho este tak priserne zamotane, ze sa s tym nedalo robit. Clovek to vsetko za behu vytiahne, rozmota a zapoji.. proste parada :) Jo.. a USB mys sa da pripojit bez problemov k notebooku, ked si na nu prilis zvyknem :D
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    4.8.2005 21:02 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Dá se bez obav připojit za běhu počítače, aniž by člověk riskoval, že něco odpálí. To mi připadá jako celkem podstatná výhoda, aspoň pro počítače, které jsou většinu času bez klávesnice.

    Navíc už existují i desky, které nemají PS/2 porty.

    4.8.2005 21:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Dá se bez obav připojit za běhu počítače, aniž by člověk riskoval, že něco odpálí. To mi připadá jako celkem podstatná výhoda, aspoň pro počítače, které jsou většinu času bez klávesnice.
    O jakém riziku se tady, ehm, mluví? :-) Já tedy bez obav připojuju i PS/2 klávesnice, no, je tu něco co bych měl vědět?
    Navíc už existují i desky, které nemají PS/2 porty.
    V různých minipikslách ano, ale normální desktop? No, přinejmenším bych si to nekoupil, dokud si můžu vybrat.
    Copak toho není dost?
    4.8.2005 21:21 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    O jakém riziku se tady, ehm, mluví? :-) Já tedy bez obav připojuju i PS/2 klávesnice, no, je tu něco co bych měl vědět?

    Nic důležitého, jen že čas od času (ne často, ale někdy se to stane) při tom odejde řadič klávesnice (na základní desce). Ten interface prostě není navržen na hotplug.

    V různých minipikslách ano, ale normální desktop?

    První, kterou jsem viděl, byla už před pár lety Abit Max-2 nebo tak nějak, (na svou dobu) celkem nadupaná deska, standardní ATX. Od té doby se objevilo pár dalších.

    5.8.2005 01:22 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    První, kterou jsem viděl, byla už před pár lety Abit Max-2 nebo tak nějak, (na svou dobu) celkem nadupaná deska, standardní ATX. Od té doby se objevilo pár dalších.
    Jo, ta byla vyborna. Zhruba kazda ctvrta USB klavesnice s ni byla kompatibilni natolik, aby se dalo dostat do BIOSu. :-D
    5.8.2005 16:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    No, pokud bych měl vycházet z praktických zkušeností, tak můžu říct, že odpálený řadič klávesnice jsem ještě neviděl. Narozdíl od odpáleného připojovaného USB zařízení ;-)
    Copak toho není dost?
    DjAARA avatar 5.8.2005 00:01 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    A vsechny dnesni notebooky uz toto archaicke rozhrani postradaji... Stejne jako seriove porty a uz zacinaji mizet i paralelni porty z notebooku. Takze tam jste bez USB v ... (kazdy necht doplne sve oblibene sproste slovo).
    Věroš avatar 5.8.2005 08:39 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Ne, všechny. Myslím, že jen ty levnější či přenosnější.
    • Můj služební notebook Fujitsu Siemens E8010 má všechno na co si vzpomenu (PS/2, LPT, COM).
    • Ale zase je pravda, že pro připojení vlastního notebooku (UMAX WXC=995c) k LPT tiskárně jsem musel použít CUPS po síti, neb ten nemá kromě USB, RJ45 už jen díru pro napájení
    Školím Ansible
    5.8.2005 08:58 ND
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    USB klávesnice a myš má tu podstatnou výhodu, že jdou vypojit a zapojit za běhu bez riskování zničení portu (jak už bylo napsáno výše).

    Nedávno se mi urval konektor na PS/2 myš a když se rozhodl, že nebude zrovna plnit svou funkci, tak nezbylo než zakývat kablíkem a restart, protože bez restartu se to nezmátoří. Když to nefungovalo, tak znova a znova do zblbnutí.

    Od té doby mám USB klávesnici zapíchnutou v USB na monitoru a myš zapíchnutou v USB na té klávesnici :-).
    4.8.2005 21:00 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    A je to opravdu chyba té klávesnice nebo spíš software?
    MaT avatar 4.8.2005 23:26 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PS/2
    Ano, já mám radši PS/2 klávesnici. K čemu by mi ten port jinak byl? Za to USB konektorů není v dnešní době nikdy dost...
    Open source software for open minded people. :-)
    4.8.2005 22:29 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše skoda
    Tata odebira Computer a tam se o tech klavesnicich nedavno psalo, takze jsem byl na tom webu uz asi pred dvema tydny. Skoda ze ale nikde nevidim tu klavesnici v cernem provedeni, ktera by podle Computeru mela byt taky. To uz bych asi nevahal a jednu zkusil objednat.
    Je tam černá, ale ta má rozložení jako notebooková klávesnice.
    4.8.2005 23:20 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: skoda
    Asi jsem slepy, ale nevidim ji tam. :-( A chtel bych ji hlavne k notebooku, takze by mi to rozlozeni mozna ani nevadilo. Prvni bych si ji chtel ale prohlednout.
    MaT avatar 4.8.2005 23:27 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Nic nového pod sluncem
    Tak prý výhradní dovozci? Já něco podobného koupil v Praze už před pár měsíci. Necvaká to tolik při psaní, ale zase se na tom nepíše tak pohodlně... A bylo to myslím normálně z Alzasoftu... Jmenovalo se to QCP Roll nebo tak nějak. Ale bez podsvícení, jinak mi to přijde jako to samé.

    Poprvé jsem to viděl u někoho, kdo to měl přivezené ze států, kde je to prý levnější než normální klávesnice. A i s podsvícením...
    Open source software for open minded people. :-)
    5.8.2005 10:46 Ruda M.
    Rozbalit Rozbalit vše Toto asi není moc novinka
    Hmm, mám ten pocit, že jsem tuhle klávesnici viděl už před delší dobou u alzasoftu...
    jose17 avatar 23.10.2005 21:16 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ticho
    neni zivotnost 10 milionov stisknuti trosku malo??!!
    Ja vim, on vi, ty nano!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.