abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 311 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pools avatar 2.3.2011 11:04 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Neobjevují se spíše spekulace?
    Vivre libre ou mourir!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.3.2011 11:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Pardon. Zrovna jsem při psaní zprávičky nadával, že ani IE8 nesplňuje ani základní specifikace CSS a takhle to dopadlo :-(
    2.3.2011 11:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Specifikace? Spíš spekulace, ne? Hrozí rizoto fiakru.
    Bedňa avatar 2.3.2011 11:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Preložte mi tú správičku do češtiny prosím.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 2.3.2011 11:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Asi takto. Člověk, který chce provozovat oracle, tak má několik možností :
    1) Koupit WinSRV s chabou podporou ze strany oracle (patche pro win verze oracledb jsou dosti opožděné, většinou člověk nachází řešení a návody pro linux atd.)
    2) Koupit RHEL, nebo SLES, kde je zapotřebí si koupit nějakou tu podporu (minimálně přístup k aktualizacím)
    3) Sáhnout po OEL (Oracle Enterprise Linux), což je vlastně RHEL/CentOS, který si vaří oracle + k němu dodává svoje vlastní jádro upravené pro lepší výkonnost oracle db apod. (práce s diskem atd.). Cena je 2500,-Kč / rok (čistě jen aktualizace) + máte zaručeno, že se budete moci obrátit na podporu ohledně db, jelikož běží na podporovaným systému
    4) Sáhnout po CentOS, který je, dalo by se říci, binárně kompatibilní s RHEL a OEL, ale je to oficiálně nepodporovaný systém, takže i když máte koupenou podporu k OracleDB, tak vás oracle vyfuckuje.

    MS platforma je zabitá a oracle leje vše do Solarisu a Linuxu. Z toho důvodu bylo třeba u nás rozhodnuto (MS only človíčkem, který se stará o oracle), že se přejde z win na linux a já dám všem školení co kde a jak co.

    Každopádně, cenově nejlépe ze všeho vychází právě OEL, který tímto k sobě přetahuje enterprise zákazníky, kteří by centos nikdy nepoužili (kvůli absenci podpory). Chápu postoj RedHatu k CentOS. Prostě systém pro jakoby fandy, kteří podporu moc nehrotí a celá komunita přispívá vývoji RHELu (jelikož buckreporty, návody kompatibilní s RHEL atd., CentOS je dobrá platforma pro naučení se RHEL a k vychování potenciálních zákazníků atd.).
    Ovšem to, co dělá Oracle, je sice legální, ale morálně už trochu na pochybách. OEL tu je od toho, aby si ukrojil mj. podíl RHELu. Je tu od toho, aby komerčně vydělával na práci RedHatu.

    Mně osobně se to také moc nelíbí a RedHat nemá asi moc možností, aby s tím něco dělal. Mno, uvidíme, jak to dopadne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Shadow avatar 2.3.2011 12:09 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Ovšem to, co dělá Oracle, je sice legální, ale morálně už trochu na pochybách.
    Naprosto souhlasím, dokonce bych šel dál a označil to jako vyloženě hnusné.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    2.3.2011 12:24 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    buckreporty

    hehe, jakože uživatelé CentOS reportujou kde má brát RH platící zákazníky?
    Max avatar 2.3.2011 15:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Nj, upsal jsem se, no :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.3.2011 12:41 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Člověk, který chce provozovat oracle, tak má několik možností :
    nejak ti vypadol HPUX, AIX a i ten hlavny solaris si skoro vynechal.
    Max avatar 2.3.2011 15:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Vím, že jsou podporovaný ještě tyhle unixy, ale to není věc pro normálního smrtelníka.
    Ale zmínit jsem se mohl, to je pravda.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.3.2011 22:29 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    "ale to není věc pro normálního smrtelníka" No jiste. Oracle si totiz instaluji lide domu na htpc :D Asi jsem zazil jenom konzervativni firmy, ale produkcni oracle jsem videl vzdy na hp-uxu. I kdyz nejaka realna statistika by me zajimala.
    3.3.2011 07:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    nejsem si jist, jestli "konzervativní" je to správné slovo ...

    jinak já s tím měl tu čest na SunOS (Solarisu)
    Marián Kyral avatar 3.3.2011 08:22 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    "ale to není věc pro normálního smrtelníka" No jiste. Oracle si totiz instaluji lide domu na htpc :D Asi jsem zazil jenom konzervativni firmy, ale produkcni oracle jsem videl vzdy na hp-uxu. I kdyz nejaka realna statistika by me zajimala.
    Já zase viděl jen AIX (a sem tam nějaký linux, většinou SLES).
    Max avatar 3.3.2011 09:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Já se strašně těšil na AIX, když k nám šel SAP. Nakonec to dopadlo Win2k8 + SAP + data v Oracle :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 3.3.2011 09:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    To mně taky. Zkusil jsem hledat. Narazil jsem na toto : Oracle use with Solaris, Linux, AIX, HP/UX and Windows, kde jsou hodnoty z roku 2006 :-/. Nehledě na ten počet respondentů :-/.
    Touto statistikou se ohánějí i na více místech. Nenašel někdo něco aktuálnějšího?
    Tady to vypadá, že by se člověk dočkal nějakých statistik, ale je to myslím placená registrace ResearchWireSurveyData
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.3.2011 15:12 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    dodavaji vlastni reseni all in one. podpora+hw+os+db. pokud chce sef nekde usetrit, tak sice muze koupit jen db licenci, ale potom at se nedivi, ze obcas neco nebude fungovat jak ma a ze to budes resit ty a v oraclu nehnou ani brvou.
    2.3.2011 21:58 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Fantastická "analýza", ale chtělo by to číst víc business článků, méně těch technických a nejlépe zcela vypustit dedukce, že jediné na co zákaznící hledí je cena.
    Max avatar 3.3.2011 07:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Asi jsem měl dodat, že mluvím o malých a středních firmách, kde to tak ve většině případů podle mně je. Ale ano, jsou to jen dohady a odhady, nemám v ruce žádný statistický data.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 2.3.2011 11:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Jinak ta zprávička nedává smysl. Nečetl jsem ten článek, ale podle šaškárny s patchema se nebude jednat o "Unbreakable Linux", tj. předplatné pro RHEL, který poskytuje Oracle, ale o OES (Oracle Enterprise Linux).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ruža Becelin avatar 2.3.2011 12:25 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    but sources with an intimate knowledge of Red Hat's operations

    Alternativni nazev pro agenturu JPP? :-)

    Copak, Oracle prestava dodavat pro nezajem ten svuj kockopes a vraci se k RHEL jadru? :-D

    Jinak ta poznamka s tim CentOS je uplne mimo, CentOS preklada RHEL src.rpm v vybrakovanymi copyrightovanymi materialy, uz vidim to nadseni lidi, co pouzivaji RHEL, ze si CentOS placa vlastni jadro :-/
    2.3.2011 14:46 social | skóre: 20 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    CentOS si preklada vlastni jadro a dalsi balicky, ma je pak jako alternativni repository. http://wiki.centos.org/AdditionalResources/Repositories/CentOSPlus
    Ruža Becelin avatar 2.3.2011 16:52 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    ...to jo, ale neni to jejich primarni jadro.
    2.3.2011 13:52 skupko | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Nevidim na tom nic zle. Debian robi to iste s tym, ze ponuka samostatne baliky s patchmi a moznostou ich roll-back.

    Mne to pride ako zbytocny humbuk. Oracle ma na to, aby si kernel robili sami.
    2.3.2011 15:17 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    kdyz na to prijde, tak zrovna kernel na tom zelezu co vetsinou pobezi si nejen, ze muzou, ale dost casto i budou muset spravovat sami. to neni zrovna mainstream s masovou podporou.
    2.3.2011 17:36 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Timhle nekomplikuji zivot jen Oracle ale i dalsim lidem. Uz tedka neni poradne mozny vyznat se v cislovani Lin. kernelu. RHEL bezi na 2.6.18 + cca 200-300 backportovanych patchu. Doted se alespon dalo dohledat co a proc bylo fixovany.

    Ted kdyz dodavaji uz opatchovany kernel, tak je tezke porovnat jejich bugzillu s git-em a mainstreamem.
    Conscript89 avatar 2.3.2011 18:34 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Nenese tuto informaci, co bylo opraveno, samotny RPM balicek? :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    2.3.2011 22:42 ma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Dost pochybuju, ten changelog je hodne obecny a nejsou tam detaily. Krome toho backporty jednotlivych patchu mohou byt ruzne, takze nevite ktera cast kodu patri ktere oprave. Nicmene osobne s timto souhlasim, ac to komplikuje zivot lidem okolo.
    3.3.2011 07:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Dost pochybuju, ten changelog je hodne obecny ...
    nevím, jaká jsou pravidla pro jádro, ale balíčky, co jdou přes nás, musí mít v Changelogu změny popsané, tzn. buď čísla bugů nebo stručný ale přesný slovní popis, anebo aspoň odkaz na relevantní upstream changelog v případě rebase

    jo, detaily typu "změněno 20 řádek v souboru A a přidána funkce F do souboru B, která se volá v souboru C a D na řádkách M a N" tam samozřejmě nejsou
    3.3.2011 09:56 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Že Red Hat? Hmmm. Je to ten samý Red Hat, co je jasně největším přispěvovatelem do toho samého projektu, tedy linuxového jádra? Ten Red Hat, co tuto (první) pozici s přehledem obhajuje rok co rok? Stejná firma která nemalou měrou podporuje stovky dalších projektů? Včetně Gnome, Kde a Fedory. Tu si většina lidí může na server taky nainstalovat, bezpečnostní aktualizace na ni také vycházejí. Pokud někdo není za RHEL ochotný platit, zřejmě jej ani nepotřebuje. Jen to neví.

    Komentátoři na linkovaných serverech a v naštvaní člené komunity v rozhovorech by si to měli více uvědomovat. Mělo by se zdůraznit, že jde pouze o jejich momentální pocity. Red Hat nic neporušuje, nejedná se ani o žádné brutální "zakrývání" faktů ve smyslu zatajování informací nebo snad úmyslného znepřehledňování kódů ("obfuskace" v pravém slova smyslu).
    pavlix avatar 4.3.2011 19:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Taky mi to tak přijde.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.3.2011 20:59 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Snaží se Red Hat komplikovat práci Oraclu?
    Společnost Red Hat se před chvílí oficiálně vyjádřila.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.