Evropská komise obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti v reklamě. Komise, která v EU plní i funkci antimonopolního úřadu, to dnes uvedla v tiskové zprávě. TikTok, který patří čínské firmě ByteDance, se může k předběžnému nálezu vyjádřit. Pokud ale podezření komise nevyvrátí, hrozí mu pokuta až do šesti procent z ročního globálního obratu.
Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.
Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.
V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.
Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).
Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.
V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.
Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.
Nějak to nechápu , nejdřív sem se nemohl přihlásit , tak sem ve windows zakázal zabezpečení steamu a potom sem se nakonec v linuxu přihlásil na stránky steamu . Vyplnil dotazník o mém PC a kde nic tu nic nikde steam pro linux nenašel. Jen MS hnus .msi a přes wine to nechci.
Co teda je na tom steamu Beta pro linux ?
Q: What architecture is the client currently being developed for i686 or x86_64? A: It’s currently targeting 32-bit Ubuntu 12.04 LTS. (blogs.valvesoftware.com/…)┌∩┐(◕_◕)┌∩┐ Valve!
duvodem bude chaba podpora x86_64 ze strany windows ekosystemuCož o to, ono spíš jde o sračkoidně napsanou aplikaci, která chybně předpokládá pevné velikosti některých datových typů a pak se kompletně zesere a padá při kompilaci na jiné platformě. Kdyby neprogramovali jak prasata a použili správné datové typy, bylo by portování otázkou obyčejné rekompilace a vše by správně fungovalo a nebylo by třeba ani testování. Pochopení bych měl jedině u aplikací obsahujících nějaký JIT compiler, který by musel překládat do strojáku. Dalším problémem může být výběr knihovny, která je napsaná sračkoidně. Vemte si třeba glib, je to plný bordelu typu "tady je velikost jako int", "v týhle fci zase jako gsize", "v týhle gssize" a "do týhle strčíme třeba glong", ať má uživatel knihovny radost a musí přetypovávat a kontrolovat rozsahy jak debil, popř. chybně předpokládat. A jako bonus mu uděláme nový typ "gint", aby nemohl pracovat s typem int, protože v budoucnu se náš typedef gintu může změnit třeba na int128_t a pak by se jeho program zbláznil. Takových knihoven je bohužel v dnešní době spousta, prostě vývojáři si z nějakého důvodu musí "typedefovat" vlastní typy, ty pak používají a uživatele knihovny nutí k tomu samému, nemůže použít původní typ, protože ten se může změnit. Přitom i tak starý standard jako C99 vám ty dává dostatečný výběr datových typu, co se hodí pro danou situaci. Né, mě ale nestačí int32_t, proto si musíme typedefovat gint32, i32, __i32, Int32 a podobné vylomeniny. A jestli vývojáři nedokáží po třinácti letech použít standardní typy, je to smutné.
A není ten rozdíl počtu balíčků, pro zpětnou kompatibilitu?
Já to vidím tak, že 64b počítače jsou nevržené k možnosti k serverového výkonu. Ne primárně pro desktopové využití.
Jsou dva názory lidí, co používají desktop
1. Jedni co používají 64b, kvůli tomu, že rozdíl výkonu není tak velký od 32b (nároční a nespokojení).
2. Ti co používají 32b, právě proto, co si myslí první skupina lidí (normální).
Meli byste byt radi, ze se vubec Valve rozhodlo vrazit nemale prachy a tak skvele hry do opensource sveta prorazit a jeste mu opravit spoustu vad.Další společnost u které bych měl být vůbec rád že si všimla po několika (i více jak deseti a zrovna když se jim to začalo hodit) letech, že existuje něco otevřený svobodný software? No jestli to s tou vděčností tak půjde dál…
BTW: Oni mají v plánu něco otvírat nebo jen portovat?
A: It’s currently targeting 32-bit Ubuntu 12.04 LTS.To už fakt vyjde nastejno jako ‚targeting real-mode MS-DOS‘...
Tiskni
Sdílej: