Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 9.9.2012 22:09
Sešívaný             | skóre: 23
            
             | Brno
        9.9.2012 22:09
Sešívaný             | skóre: 23
            
             | Brno
        Je fakt, že si stačí přečíst ten článek a jeho komentáře, a má člověk dojem, že mu trochu chybí "social skills".
Horší je ale samotný průzkum. Člověk se z něj dozví, že existují lidi, kteří mají GNOME 3 rádi, a existují lidi, kteří ho rádi nemají. Kdo by to řekl, že ano?  K takovému závěru dojdu i po pročtení pár diskusí tady na Abíčku.
 K takovému závěru dojdu i po pročtení pár diskusí tady na Abíčku.
I kdyby byl ten průzkum sebe líp sestavený, což není, tak nikdy nebude reprezentativní. Na Phoronixu/Abíčku/Rootu/... se nikdy nesejde skupina lidí, která by dala dohromady reprezentativní vzorek všech uživatelů GNOME (nebo jakéhokoliv jiného softwaru).
 9.9.2012 23:08
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        9.9.2012 23:08
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Horší je ale samotný průzkum. Člověk se z něj dozví, že existují lidi, kteří mají GNOME 3 rádi, a existují lidi, kteří ho rádi nemají. Kdo by to řekl, že ano?Pro mě je teda výsledek docela šok. Si připadám jako oficálně pasovaný do role hatera.
 10.9.2012 02:02
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 02:02
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        Je fakt, že si stačí přečíst ten článek a jeho komentáře, a má člověk dojem, že mu trochu chybí "social skills".
Člověk, kterému trochu chybí „social skills“, versus GNOME circlejerk. Jedno lepší než druhé.
I kdyby byl ten průzkum sebe líp sestavený, což není, tak nikdy nebude reprezentativní. Na Phoronixu/Abíčku/Rootu/... se nikdy nesejde skupina lidí, která by dala dohromady reprezentativní vzorek všech uživatelů GNOME (nebo jakéhokoliv jiného softwaru).
Právě naopak — především vzhledem k otázce:
Have you ever contacted the GNOME team?
 9.9.2012 22:17
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        9.9.2012 22:17
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         9.9.2012 22:24
Tomáš Bžatek             | skóre: 29
            
             | Brno
        9.9.2012 22:24
Tomáš Bžatek             | skóre: 29
            
             | Brno
         9.9.2012 23:07
Sešívaný             | skóre: 23
            
             | Brno
        9.9.2012 23:07
Sešívaný             | skóre: 23
            
             | Brno
        To není zaslepení nebo profesionální deformace, to je osobní názor. Například já zrovna Gnome3 moc nemusím a na fluxboxu se cítím jako doma - naproti tvému tvrzení o "nemoci"  .
.
Existuje ale i hodně pro-Gnome3 lidí a já o nich mám také své teorie  .
.
 10.9.2012 02:51
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 02:51
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 09:10
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 09:10
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
        Gnome 3 je OK, nebo Gnome3 je Fail?Pokus o vyvrácení obojího, řekl bych.
 10.9.2012 11:14
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 11:14
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 11:47
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 11:47
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 11:54
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 11:54
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        a) Software development and design is not a democracyShoduje se to s mou zkusenosti, prvotni specifikace od zakaznika je casto sileny rubbish.
b) “Listening to users” is *not* a good idea. They usually do not know what is best for them, but they think they do. If you listen to users you end up with crap. A better approach is to observe their behavior.
 10.9.2012 12:02
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 12:02
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 12:16
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 12:16
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        zatímco uživatelé se poohlédnou jindeCoz je v poradku, kazdy at si uziva co mu vyhovuje.
Ein Volk, Ein Reich, Ein DistroTohle je vase interpretace.
 10.9.2012 12:56
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 12:56
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        Tohle je vase interpretace.
Leda pokud je ten člověk blázen¹ a vypouští z huby něco jiného, než co si myslí, protože:
Is it more effective to have it the way it was or could we join forces and do it better? (…) Or is it better to have third party application authors writing for 20 different distros?
To, co on chce, je, aby distribuce nedělaly nic jiného, než vzaly ten jeho všeobjímající GNOME OS a předhodily ho uživatelům tak, jak leží a běží.
¹ Tomu bych se vůbec nedivil. Viz jeden jeho hezký zápisek. Blábolí tam o kráse a jánevímčem, ale ignoruje zcela elementární chyby v návrhu UI (viz např. tento obrázek).
 10.9.2012 13:27
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 13:27
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 13:37
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 13:37
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 13:40
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 13:40
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Nebudu pasivně přihlížet jeho dílu zkázy.A zacnete kodovat alternativu? To je jedine, co vedle presvedcovani ostatnich o vasi verzi pravdy muzete delat.
 11.9.2012 14:34
Tomáš Bžatek             | skóre: 29
            
             | Brno
        11.9.2012 14:34
Tomáš Bžatek             | skóre: 29
            
             | Brno
         10.9.2012 12:36
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 12:36
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
        Jde debil do lesa, vidí houbu a říká: Jé hele houba, já do ní kopnu. Houba na to: Né né prosím, nekopej do mě a splním Ti tři přání. Tak já si přeju, ať sem chytrý! -CINK- Ty vole já sem chytrý, já se z toho poseru! -CINK- Ty vole já sem se posral, to jsem ale debil! -CINK- Jé hele, houba...Navíc v tomto případě šlo o naslouchání reakcím na software, který už měli uživatelé v ruce, či jejich ignorování.
 10.9.2012 13:38
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 13:38
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 13:43
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 13:43
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 13:49
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 13:49
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 14:02
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 14:02
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 14:05
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 14:05
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        To není o rozšířeních, nýbrž o přístupu vývojářů.Mit jiny nazor na vec je spatny pristup?
 10.9.2012 14:17
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 14:17
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 14:19
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 14:19
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 14:37
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 14:37
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        neadekvatnimi
Subjektivní.
 10.9.2012 14:50
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 14:50
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         10.9.2012 14:55
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 14:55
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 15:29
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 15:29
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         10.9.2012 15:49
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 15:49
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 15:57
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 15:57
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Jedinou správnou cestuTu jedinou spravnou cestu jste mu podstrcil vy. Ukazte mi jedineho designera, ktery nevybere podle sveho nazoru nejlepsi reseni a nestoji si zatim. Plati to o KDE, plati to o Unity, plati to o Gnome 3 a nikdo vam ani jedno nenuti a pokud by byl se svymi nazory osamocen, nic nezmeni.
 10.9.2012 16:11
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 16:11
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        Plati to o KDE
S tím nesouhlasím. Myslím, že to hezky vystihuje článek (a první vlákno diskuse ^_^). (Samozřejmě, najdou se výjimky, ale je jich méně než jinde.)
 10.9.2012 16:21
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 16:21
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 16:29
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 16:29
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        ale to nic nemeni na vyse uvedenem.
Krom toho, že to je přesný opak.
s diktatem to nema nic spolecneho.
Tomu bych možná i věřil, kdyby z GNOME nestříkala snaha diktovat uživateli, jak má vypadat jeho workflow. Minimálně od dob vyřazení Sawfish.
 10.9.2012 16:40
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 16:40
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Krom toho, že to je přesný opak.Muzete to tedy blize vysvetlit?
kdyby z GNOME nestříkala snaha diktovat uživateli, jak má vypadat jeho workflow.Design UI ovlivnuje vase workflow, a jedno jednali se OS ci aplikaci. Znovu, autor SW ma pravo dle sveho uvazeni vybrat nejlepsi cestu a uzivatel se mu na to muze vykaslat, pokud mu to nesedi. Automaticka prevodovka omezuje ridice, ze? Pokud to nekomu vadi, at si ji nekupuje a s desktopem je to totez - mame moznost volby.
 10.9.2012 16:53
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 16:53
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 17:58
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 17:58
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         10.9.2012 19:19
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 19:19
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 23:53
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 23:53
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         10.9.2012 13:50
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 13:50
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 22:28
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 22:28
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        a ja som si vzdycky myslel ze linux je o komunite ktora je vytvorena okolo nejakeho vecsieho projektu a ty ho dotvarajuAno.
ale podla vaseho tvrdenia je to o tom ze ak vyvojari si nieco smysli a im odide 50percent uzivatel inde tak je vsetko okPokud si skutecne mysli, ze kontroverzni zmeny jsou nutne, pak je vse OK. Nepredpokladam, ze uplne netusili, ze cast lidi odejde.
a potom as cudujeme ze ludia vyuziju moznost spravenia forku kedze GPL licencia je forkovacia licencia aOd toho je ale prece GPL, ne?
a jedine co brani dalsim forkom je to ze povodny vyvojari sa snazia robit svoju pracu dobre aby si udrzali uzivatela u jedneho projektuTak s tim souhlasim. Jen ten pojem "dobre" je velmi subjektivni. Ja si myslim, ze Gnome Shell je dobra prace a vy mozna, ze neni.
 10.9.2012 07:15
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
        10.9.2012 07:15
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
            
         
             10.9.2012 09:00
Jakub Lucký             | skóre: 40
            
             | Praha
        10.9.2012 09:00
Jakub Lucký             | skóre: 40
            
             | Praha
         10.9.2012 11:45
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        10.9.2012 11:45
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         10.9.2012 15:40
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 15:40
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
         10.9.2012 16:13
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 16:13
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        A nadava na to rozhodne mene nez na Windows,V cem byl problem? U mych rodicu byl problem spise s externimi drivery a SW, viry a podobne nebyl nikdy problem, nejsou troubove aby na vsechno klikli "Yes", a spustili kdejaky exe z webu. TV tuner chodil lepe, OCR u skeneru take, software na editaci videa dodavany s kamerou strkal do kapsy vetsinu toolu pod Linuxem, Cadsoft Eagle na navrh plosnaku take, Skype take a mama potrebuje ceskou lokalizaci. Linux je fajn, ale pro me rodice neni proste nejlepsi reseni.
 10.9.2012 18:06
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 18:06
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
         10.9.2012 19:12
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        10.9.2012 19:12
little.owl             | skóre: 22
             | blog: Messy_Nest
             | Brighton/Praha
        Windows nechany napospas nekolika pocitacovym laikumAsi zalezi na pokrocilosti. Pro uplne zacatecniky, co jsou radi ze najdou tlacitko na vypnuti pocitace a par ikon na spusteni prohlizece a dalsich zakladnich aplikaci, je Linux reseni nebot OS je pod jejich rozlisovaci schopnosti a vam to muze usetrit praci. Problem jsou trochu pokrocilejsi uzivatele, kteri jsou si jiz schopni ve Windows neco nastavit a nainstalovat nejaky SW. Ty v Linuxu zacnou narazet na sve schopnosti a motivaci, maji tendenci system rozvrtavat, stale jim neco chyby, musite je podporovat a jeste poslouchat reci, ze Windows jim neco chodi a v Linuxu ne. Pro ne jsou nejlepsi reseni Windows a nechat je v tom placat a takovych lidi je v mem okoli vetsina.
 
             10.9.2012 23:50
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        10.9.2012 23:50
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
        A přesně proto mi Gnome 3 a Gnome Shell vyhovuje. Neumí to víc než potřebuju :) a gnomácká konzole mi plně vyhovuje.Moje zkušenost je spíše - neumí tu jednu dvě vlastnosti, co potřebuju (třeba to lidsky pochopitelné přepínání oken). A
libvte terminály se nemají rády s mojí grafickou kartou.
             11.9.2012 18:22
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
        11.9.2012 18:22
pavlix             | skóre: 54
             | blog: pavlix
            
        třeba to lidsky pochopitelné přepínání okenDvě klávesové zkratky a myšoidní alternativu s exposé zvládne i hodně podprůměrný uživatel.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                