abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:55 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Vývojáři v přehledu vypíchli vylepšenou instalaci, podporu senzoru okolního světla, úsporu energie, opravy Bluetooth nebo zlepšení audia. Vývoj lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Nová verze

    raylib (Wikipedie), tj. multiplatformní open-source knihovna pro vývoj grafických aplikací a her, byla vydána ve verzi 6.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 18:33 | IT novinky

    Nové verze AI modelů. Společnost OpenAI představila GPT‑5.5. Společnost DeepSeek představila DeepSeek V4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 15:33 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 164 (pdf) a Hello World 29 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.4. 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.4. 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 1
    22.4. 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1423 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.7.2015 07:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"

    Další odkazy k tématu:

    ArsTechnica se sice problém snaží bagatelizovat, ale např. odstavec

    For a start, when a Wi-Fi passkey is shared with your PC via Wi-Fi Sense, you never actually see the password: it comes down from a Microsoft server in encrypted form, and is decrypted behind the scenes. There might be a way to see the decrypted passkeys if you go hunting through the registry, or something along those lines, but it's certainly not something that most people are likely to do.

    ukazuje, jak důvěryhodná jejich ujištění jsou.

    30.7.2015 10:13 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Souhlas. To me opravdu nastve kdyz takoveto velke "IT" servery nenapisou "staci, aby nekdo zverejnil aplikaci, a kdokoliv z tvych fb pratel/kontaktu v outlooku* bude moci zjistit tvoje heslo k wifi" ale problem bagatelizuji.

    * nebo kdo vsechno ma vubec pristup k wifi sense sdilenym heslum
    Jendа avatar 30.7.2015 14:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    staci, aby nekdo zverejnil aplikaci, a kdokoliv z tvych fb pratel/kontaktu v outlooku* bude moci zjistit tvoje heslo k wifi
    Vždyť to není defaultně zapnuté.
    30.7.2015 16:03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgární

    Zobrazit komentář
    30.7.2015 16:50 Jojo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Je něco v těch Windows 10 nového a zajímavého, kromě podobných bezpečnostních děr?
    coder avatar 30.7.2015 17:08 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Plasma 5
    Václav 30.7.2015 21:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Pobavilo, ale je fakt že tam sposta věcí vypadá jak vykradené KDE :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Max avatar 31.7.2015 07:12 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Jsou rychlejší a míň náročnější. Po éře WinXP je to nejméně náročný OS (aspoň v době bety, kdy jsem ho testoval).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.7.2015 09:43 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    To ludia hovorili aj o 7, 8 aj 8.1. Vsetko su to pomale sracky. Instalacia updatov po novej instalacii trva cely pracovny den...
    Max avatar 31.7.2015 11:17 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Vista - líná mrcha
    Win7 - dost vylepšená líná mrcha
    Win8 - už to celkem jde
    win8.1 - není to vůbec špatný
    Win10 - docela svižný, stačí tomu jedno jádro a 1GiB ram a na disk už to moc nehrabe. Po WinXP něco, co vypadá s náročností nejlépe. Poběží to tam, kde Win7 nejedou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    31.7.2015 13:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Na nove PC s Windows 8.1 som minule instaloval tlaciaren. Teda pripojil som a ono to takmer hodinu hrabalo diskom a instalovalo drivery.
    Max avatar 31.7.2015 14:38 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    A co tím chtěl básník říci? Že má pomalý PC, nebo že software od výrobce tiskárny je neskutečný moloch, nebo že neumí s win?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 30.7.2015 13:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Dobrej vtip.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 30.7.2015 14:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    you never actually see the password
    Třeba pro WPA2-PSK opravdu není heslo potřeba, používá se až PBKDF2(heslo+ssid). Ne že by to teda bylo lepší :).
    30.7.2015 13:50 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Tak ja opravdu, ale opravdu nikoho do sve wifi nepoustim. Prave proto mam jak v praci, tak doma vytvorenou wifi pro navstevy, ktera ma nejake trivialni heslo (ktere si zapamatuju) a tento hotspot ma pristup pouze ven. Takze kdyz chce nekdo "na net", proste se pripoji na SSID mojewifi_host a je to. Poustet kohokoliv s WIN do site, to je proste silenost, at ma sedmicky, nebo dvacitky. Nikdy nevite, co ma v systemu za bordel.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 30.7.2015 14:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Tady jsou nějaké další hezké věci o Windows 10.
    Jendа avatar 30.7.2015 15:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    A ještě. Defaultně je to všechno zapnuto. To je prostě úúúúžasné.

    A bojím se, že se postupně podobné vymoženosti začnou dostávat i do Linuxu.
    Václav 30.7.2015 21:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Když to člověk vidí a vzpomene si na jejich anti-google kampaň, musí se smát :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.7.2015 21:37 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Ještěže tu máme FSF (to není myšleno ironicky). Oni a jejich spřízněnci (vývojáři zcela free dister) by alespoň získali další uživatele. A když se podělá něco kolem Linuxu, máme ještě BSD.
    Petr Tomášek avatar 31.7.2015 15:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    A bojím se, že se postupně podobné vymoženosti začnou dostávat i do Linuxu.
    No, tak toto je fakt síla. Zasranej systemd, to je fakt zlo... :-(
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Heron avatar 31.7.2015 15:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Mě spíš překvapuje, že tam nastavují vůbec nějaké externí DNS resolvery a nepoužijí vlastní lokální. Na všech standalone stanicích mám resolv.conf: nameserver 127.0.0.1 a bind jako rekurzívní resolver, jako bonus DNSSEC validaci a je to. Nastavení triviální, funkčnost stejná jako u externích veřejných resolverů (odezva lepší, protože se to lokálně cachuje). Jen pokud to vyloženě potřebuju, tak mám nameservery místní sítě.

    Nikde jsem to (lokální resolver) ještě neviděl ani jako výchozí, ani jako alternativní možnost.
    31.7.2015 16:08 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    odezva lepší, protože se to lokálně cachuje
    Což ale znamená, že daný záznam musí už být v cache. Jakmile se dotážete na jiný záznam, odezva je často naopak podstatně horší, u takových Google (či jiných) serverů je podstatně větší šance, že záznam v cache mají. Nedávno jsem to zkoušel a zejména po instalaci (kdy je cache úplně prázdná) je ten rozdíl velmi patrný. Řeším to momentálně tak, že mám bind, ale Google servery mám nastavené jako forwarders.
    pavlix avatar 31.7.2015 16:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    To bude nejspíš tím, že se mezitím ukázalo, že to zase tak triviální není, a že to dosud nikdo univerzálně nezvládl, tedy pokud se bavíme včetně podpory DNSSEC a včetně fungování na road warrior setupech připojovaných k různým sítím na cestách.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 30.7.2015 16:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    31.7.2015 00:03 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    brutus :-D
    aby jsme zlepsili nase sluzby tak sbirame: browser history a tlacene klavesy pri vyhledavani (nevypinatelne), obsah emaily/textove zpravy/souboru, klic k bitlocker sifrovani, udalosti v kalendari, kontakty, hlasove a rukou psane vzorky, hesla k wifi... neco muzete sice vypnout, ale pak vam to stejne automaticky zas povolime...

    a tohle ? :) "Microsoft nepotrebuje vas souhlas pro pristup k Skype a Outlook kontaktum, protoze obe tyto sluzby jsou vlastnene Microsoftem a jsou svazane s vasim Microsoft uctem..."
    30.7.2015 18:34 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Ja si myslim, ze je kolem toho zbytecna panika. Dnes uz se pulka cinnosti u pocitace odehrava v "cloudu". A co jsem zaslechl, win10 ma byt poslednim krokem na ceste do cloudu, cili krok ke stavu, kdy se z pocitace stane defakto jen tenky klient a uplne, ale uplne vsechno bude ulozene kdesi na serveru. Takze ono uz je podle mne docela jedno, co se kam posila a co vsechno microsoft muze zjistit, protoze salamovou metodou se postupne, v horizontu nekolika malo let presune vetsina lidi se vsim primo na jejich servery, takze si nebudou muset stezovat, ze se nekdo muze hrabat v jejich fotkach a zaznamech, ale uzivatel bude prosit, jestli ho do nich microsoft pusti :-)

    Cele tohle smerovani ma svou logiku a je to proste vyvoj doby, na druhou stranu, pokud si chceme zachovat soukromi, vyviji se to vsechno uplne spatne, uz nejmene 10 let. Ale vzhledem k tomu, co se deje v evrope, v realnem svete, si myslim, ze to jsou problemy, ktere nas brzy prestanou trapit, ze nebude ani cas, u toho pocitace sedet :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.7.2015 18:39 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Nevim proc, ale tahle situace mi napadne pripomina stav, kdy firmy otsourcuji veskere sve cinnosti, vcetne vyvoje, odevzdaji svuj know how v zajmu pohodli a snizovani nakladu, az se jednoho dne probudi a zjisti, ze ten, kdo pro ne pracoval, si je koupil.

    A stejne je to i s tim "outsourcingem" IT a vlastniho soukromi, za trochu pohodli a nizsich nakladu.

    Lidi prestali pouzivat selsky rozum, prilis hltaji brozury, poucky a reklamu a strasne zleniveli. To se cloveku vzdycky vymsti.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.7.2015 23:47 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    to ze smiruje "ve jmenu dobra" se dalo cekat, ale ze karty a miny budou mit reklamni banner a cad od casu se prekrejou fullwindow reklamou to by me nenapadlo ani nahodou :-D
    http://www.pcgamer.com/windows-10-solitaire-requires-a-subscription-to-remove-ads/
    coder avatar 30.7.2015 23:53 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    31.7.2015 02:18 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"

    takhle to dopada, kdyz si nekdo instaluje shareware :-) OS

    31.7.2015 08:21 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows 10 "Wi-fi Sense"
    Příloha:
    Opět kvalitní produkt v nejlepších tradicích Redmondu...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.