abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (9%)
     (16%)
     (12%)
    Celkem 105 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Wireshark přechází na Qt

    Na oficiálním blogu projektu Wireshark vyšla zpráva o přechodu na Qt. Tento program vždy tradičně používal GTK+, ale potýká se s nedostatky GTK+. Už teď je možné si Qt GUI nainstalovat, ale teprve se na něm pracuje.

    17.10.2013 18:47 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Sešívaný avatar 17.10.2013 20:17 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    "...potýká se s nedostatky GTK+" Vývojáři Wiresharku zmiňují přesně jeden nedostatek: špatný stav portu GTK+ na OS X, pro který chtějí kvůli poptávce Wireshark dělat. To je celé.

    17.10.2013 20:19 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Záleží na úhlu pohledu. U QT je to zase killer feature.
    Sešívaný avatar 17.10.2013 20:39 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Šak já neříkám, že ne. Jen mi přišlo, že zprávička vyznívá, jakoby vývojáři zápasili s nedostatky v GTK+ a proto se na něj vykašlali a šli ke Qt. Přitom jen prostě chtějí udělat port pro OS X a zjistili, že na OS X je na tom Qt mnohem líp.
    17.10.2013 20:47 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Nemusime se bat. Urcite se nekdo odstepi a bude dal vyvyjet pro gtk :))
    pavlix avatar 18.10.2013 09:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To mi přijde zbytečné. Je to specializovaný tool, jehož uživatelé snad nějakou tu závislost navíc překousnou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.10.2013 01:07 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Jenže nejde jen o port na MacosX. Obecně je Qt mnohem více multiplatformní než Gtk.

    Na tabletu/mobilu Gtk nikdo nepoužívá. A je trend nepsat aplikaci znovu pro každou platformu. Viz třeba MeeGo, kde jednou napsaná aplikace vypadá různě podle QML knihoven pro mobil/tablet/tv/auto ..

    Ano, nadstavby typu QML, Qt Quick a podobně jsou pro vývojáře ten správný směr a Gtk jako desktop-only fosilie zajde samo .. bude čím dál méně lidí, kteří to budou používat a vyvíjet. Poslední dobou se dotáhly různé java/python/ruby bind s QML/Qt .. tam směřují vývojáři.

    Ubuntu phone je na QML/Qt, Unity se mění na Unity Next také s QML/Qt ..

    Dále se maká na Qt5 (+QML) a jeho funkčnost nad Wayland - to jsem zvědav, protože to budu mít na mobilu. :) A možná vznikne i Wireshark pro mobil. To by se mi taky hodilo. :)

    Nebude trvat dlouho a na Gtk zůstanou jen základní Gnome aplikace .. a tiše spolu zmizí v propadlišti dějin ..

    Prostě - aplikace která zůstane na Gtk je odsouzena živořit jako desktop-only trilobit..

    PS:

    Kdysi dávno (před začátkem vývoje Gtk3) v Canonicalu uvažovali postavit nový Gnome desktop nad QT. Není to problém, Qt se dá "skinovat" do úplně jiného vzhledu. Byla by to paráda, ubyla by půlka knihoven.. Jenže pak se rozhodli pro vývoj Gtk3 .. :(
    18.10.2013 01:20 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Zapomněl jsem zmínit QML/Qt na BB10 a SailfishOS.. prostě se to šíří jak virus .. :)
    vain avatar 18.10.2013 06:59 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Třeba jako Windows?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    David Šmíd avatar 18.10.2013 07:59 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Qt taky už podporuje Android, iOS a existuje komunitní port pro Tizen.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    progdan avatar 18.10.2013 19:12 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    Na iOS zatim bohuzel pokud vim, chybi podpora pro QML.

    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    little.owl avatar 18.10.2013 20:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    existuje komunitní port pro Tizen.
    To je pomerne nedavna vec, tlaci se to tam navzdory Intelu a Samsungu par lidi a dokud to bude mit v rade veci treba polovicni framerate oproti EFL, ruzove to nevidim.
    A former Red Hat freeloader.
    18.10.2013 01:28 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Pre GTK+ aplikácie sa dajú robiť oveľa komplikovanejšie skiny, takže zrovna táto oblasť nie je doménou Qt.
    18.10.2013 06:54 xin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Jo, ale o skiny tady nejde.
    18.10.2013 08:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    A kolko ich existuje a ktore z nich funguju vo viacerych verziach GTK?
    21.10.2013 15:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Skiny pro aplikaci bych viděl jako nevýhodu - aplikace má zapadata do prostředí.
    21.10.2013 19:35 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Skiny pro aplikaci bych viděl jako nevýhodu - aplikace má zapadata do prostředí.
    To znie ako keby takú základnú vec skiny pre Gtk+ nevedeli. Každopádne mne vyhovuje, keď môže nastaviť to, čo potrebujem (v mojom prípade napr. farbu XFce panelu a tlačidiel na ňom na tmavší odtieň, ako majú ostatné okná).
    Conscript89 avatar 21.10.2013 21:39 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To je trosku problem kdyz by potom napr. virt-manager vypadal jako mimozemstan v KDE (jen protoze pouziva GTK3) nebo naopak.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    18.10.2013 04:21 n900kar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    na nokii n900 mam wireshark :)
    18.10.2013 08:00 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To mi tehdá přišlo jako krok špatným směrem, keď zakopali počínající Unity na QT... krásně to jelo na starých herkách se soft vykreslováním. Za to GTK s Compizem bylo děsně pomalé.
    Sešívaný avatar 18.10.2013 09:19 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Kdysi dávno (před začátkem vývoje Gtk3) v Canonicalu uvažovali postavit nový Gnome desktop nad QT. Není to problém, Qt se dá "skinovat" do úplně jiného vzhledu. Byla by to paráda, ubyla by půlka knihoven.. Jenže pak se rozhodli pro vývoj Gtk3 .. :(
    Toto zní jakoby měl Canonical nějaký vliv na vývoj GTK+. Jenže vzhledem k tomu, že nemá v upstreamu GNOME a GTK+ žádné vývojáře, je jeho vliv prakticky nulový. A samozřejně, že se Canonical rozhodl postavit svoje prostředí na Qt/QML. Ubuntu je jako primárně GTK+ distro už jen dočasně.
    18.10.2013 16:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Gnome je ovládáno Red Hatem, psali to přece na LWN.
    Bedňa avatar 18.10.2013 18:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    A Sešívaný tiež, tak mu to nemusíš písať :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Sešívaný avatar 19.10.2013 23:29 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    petr_p taky :) Je to jedna velká konspirace.
    Bedňa avatar 24.10.2013 22:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Do prdele, som sa nechal nachytať :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.10.2013 16:58 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Pravda, já si to po těch letech moc nepamatuju. Jestli to byl šéfík z Canonicalu nebo Gnome. Já ty jejich věci nepoužívám.
    little.owl avatar 18.10.2013 19:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Na tabletu/mobilu Gtk nikdo nepoužívá.
    To je pravda. A Qt na tom neni o nic lepe. Blackberry jde do haje, a Sailfish a Ubuntu Phone se jeste nedostaly do pozice, kdy by vubec mohli rici, ze z toho haje vylezly. O zbytku, kde QML/Qt hraje treti ligu vedle nativniho toolkitu, nema smyslu vubec mluvit.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 18.10.2013 10:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Jak to nakonec vypada s podporou Gtk na ne-linuxovych platformach? Jak Matthias mluvil o omezeni/vyhozeni podpory Windows na Desktop Summitu atd. Maji tam jeste nejake vyvojare?
    Sešívaný avatar 18.10.2013 15:19 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Podle mně se tomu nikdo příliš nevěnuje. Port na Widle asi bude v lepším stavu, ale taky žádný zázrak.
    Tomáš Bžatek avatar 20.10.2013 20:50 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    A copak se za par cyklu asi stane s GDK X backendem, az bude Wayland default...?

    Koupim litajiciho tucnaka
    little.owl avatar 18.10.2013 20:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Muj dojem je, ze GTK jako multiplatformni toolkit konci.
    A former Red Hat freeloader.
    David Heidelberg avatar 17.10.2013 21:29 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    ...konečně. Osobně mě to potěšilo.
    Limoto avatar 17.10.2013 21:49 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    Taky tak. Vždycky když to používám tak z toho mám takovej divnej pocit. Když nad tím přemýšlím, tak celkově v poslední době těch Qt aplikací používám víc a víc :-) Vůbec su poslední dobou s Linuxovým desktopem s KDE spokojenej. Momentálně mám uptime 29 dní, bez restartu KDE, padání nějaké aplikace, podivnejch grafickejch artefaktů a podobnej věcí. Prostě všechno krásně funguje :-)

    pepe_ avatar 17.10.2013 22:43 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    Tak tak , éra GTK zkončila u gtk2  a s nástupem gtk3 už všichni stejně přecházejí na QT.  Nejde ani tak o KDE4 , když QT bude modulární tak stačí pár knihovniček a například na LXDE pojede hezkej shark a zabere to jen pár mega bez bordelu.   http://www.youtube.com/watch?v=FIs5YqzS4Bc

    pepe_ avatar 17.10.2013 22:44 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    skončila

    18.10.2013 13:17 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Alebo si rovno nainstalovat LXDE-qt (spojenie LXDE a Razor-qt desktopu) a to uz nebude treba ani knihovna navyse :)
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    Bedňa avatar 18.10.2013 14:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    Momentálně mám uptime 29 dní, bez restartu KDE, padání nějaké aplikace, podivnejch grafickejch artefaktů a podobnej věcí. Prostě všechno krásně funguje :-)

    Klamať je hriech :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.10.2013 16:45 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    "Momentálně mám uptime 29 dní, bez restartu KDE, padání nějaké aplikace, podivnejch grafickejch artefaktů a podobnej věcí."

    A o kolik procent za tu dobu vzrostlo využití paměti? Z 500 MB na 4GB? :-D
    krab1k avatar 17.10.2013 22:19 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Tak ještě Inkscape a GIMP (:-)) a bude to všechno. ;-)
    xkucf03 avatar 17.10.2013 22:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    GTK+ znamená GIMP Toolkit ;-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Limoto avatar 17.10.2013 22:40 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    Tak se to přejmenuje na GNOME toolkit ;-)

    17.10.2013 23:30 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Stačí si prečítať na ich mailingliste Stock Items Deprecation a hneď bude jasné, že už dlho to je Gnome Tool Kit.
    krab1k avatar 18.10.2013 08:22 krab1k | skóre: 11 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Vím. Proto tam byl u GIMPu ten smajlík. ;-)
    17.10.2013 23:40 Anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Qt verze GIMPu, Inkscape a Darktable a jsem v sedmim nebi...
    17.10.2013 23:43 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Zkus jim to navrhnout, tebe s tímto nápadem třeba nepoženou jak jiné ;-)
    18.10.2013 01:18 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    A ten link vede na jiný zajímavý link o G a Q :)
    20.10.2013 12:09 Anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Apropo, Inkscape už má v podstatě hotovej GTK3 port...
    Josef Kufner avatar 21.10.2013 01:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Nejvyšší čas začít s Qt portem.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jardík avatar 18.10.2013 00:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    C++ je naho*no, přidáte podělanou virtuální metodu a rozbijete abi.
    Věřím v jednoho Boha.
    little.owl avatar 18.10.2013 01:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 18.10.2013 08:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    A přesně na to má Qt přísná pravidla, přejatá z KDE a metodu, jak ABI řešit. A bez pravidel jako u kupu projektů je pak jedno, v jakém jazyce to je, když jsou vývojáři prasátka.
    18.10.2013 10:56 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Bohuzel to ani samo Qt moc neresi. Jasne, ze na to maji pravidla, ale je velice tezke je dodrzet. Na Linuxu to moc nepoznate, protoze se vsechno kompiluje se stejnou verzi QT. Ale na Woknach? To je nekdy peklo, kdyz mate nainstalovany dve Qt aplikace a kazda si sebou pribali svoji verzi QT knihoven.

    Nektery fixy ABI zmenit musi. Navic taky zavisi s jakyma volbama, a hlavne jakym kompilatorem je QT zkompilovany.

    PS: ja na QT az tak moc nevadavam. GTK jsem opustil ve verzi 1.2.3(kvuli nedostatku dokumentace) a vracet se k nemu nechci. Delat GUI v Ccku je nesmysl. Nedavno jsem koukal v cem je napsany "MySQL workbench" a to taky nevypada spatne. Ma to vlastni minimalisticky GUI "framework", ktery na Windows pouziva .NET GUI komponenty na Linuxu GTK a na OSX Cocoa. Na kazdy platforme to vypada nativne. Nema to zadny divoky zavislosti a pritom je to v C++.
    Rezza avatar 18.10.2013 13:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Prave na Linuxu je to vic poznat, kde je jedna verze Qt a nad ni prelozenych kopa aplikaci a pokud se nemeni ABI, tak se nerebuildi (aspon teda ne ve Fedore). U Qt si tusim pamatuji jednou bug, ktery ABI rozbil (stane se a to se stane i v cecku obcas, kdyz nekdo nepremysli;-).
    21.10.2013 15:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Qt ta pravidla v rámci major verze dodržuje velmi striktně - nestává se, že by rozbili kompatibilitu ABI, a pokud by se to stalo, byl by to bug s vysokou prioritou, který by byl následně opraven. A na Linuxu se rozhodně nekompiluje všechno se stejnou verzí Qt.

    To, že na Windows si aplikace přibalí každá svou verzi Qt není problém Qt, ale problém Windows, resp. absence správy balíčků.
    little.owl avatar 21.10.2013 16:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To, že na Windows si aplikace přibalí každá svou verzi Qt není problém Qt, ale problém Windows, resp. absence správy balíčků.
    Ne, to je problem vyvojaru SW, kteri nepouzivaji nativni toolkity.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 21.10.2013 17:21 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    No kdyz vidim ty vsechny bundlovane MS -redist veci, dot nety, tak asi jediny skutecne nativni toolkit na Windows je Win 32 API :).
    little.owl avatar 21.10.2013 23:37 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    jediny skutecne nativni toolkit na Windows je Win 32 API
    Presne tak, a chodi i to na Linuxu ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    22.10.2013 09:55 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To prave neni pravda. Windows maji spravu baliku (aka manifest sxs hell). Problem je, ze to vsichni - vcetne QT - ignoruji. Stacilo by, kdyby Digia vydala pro QT runtime knihovny redist package vcetne merge(.msm) modulu a bylo by to vyreseny.

    Misto toho vsichni resi jaka verze Mingw je lepsi a jak zkompilovat program pro Windows bez toho aby vubec museli ty wokna nabootovat. Pritom by uplne v pohode stacilo nechc*t proti vetru a pouzivat to co funguje a to co doporucuje vendor OS. Na Linuxu se to dela taky tak.

    pavlix avatar 22.10.2013 10:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Na Linuxu se to dela taky tak.
    Svatá pravda. Na Linuxu se taky „cizí živly“ snaží prasit, jak se dá, a používat postupy mimojiné naučené z Windows.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.10.2013 12:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Já se nedivím, že oni to SXS nepoužívají, ono by to v zásadě nic neřešilo. Jestliže by vycházely redist verze Qt, tak by tyto verze Qt akorát končily ve winsxs, odkud už by je nikdo nikdy nedostal, protože SXS řeší upgrady tím stylem, že starou verzi tam nechá a novou prostě nainstaluje vedle té staré. Takže v zásadě je imho skoro spíš lepší, když si ta aplikace svoji verzi Qt přitáhne s sebou, protože při odinstalaci ji zase smaže.

    Imho nejlepší možnost je aktuálně statické linkování, pokud se to v konkrétním případě dá použít.
    little.owl avatar 18.10.2013 12:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    C je na tom zde lepe a kupa pravidel u C++ to nezchrani, zejmena pokud pouzivate na ruznych platformach ruzne kompilatory.
    A former Red Hat freeloader.
    18.10.2013 09:19 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Měli raději přejít na Motif, ať není za chvíli všechno jen Qt (mimo GIMP-u).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    18.10.2013 15:50 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Nebo rovnou na Athenu, minimalistický design je teď v módě.
    18.10.2013 13:46 pc0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Qt ~ Digia <- Microsoft <- Nokia <- Trolltech :-(

    Moc bych nad vyuzivanim Qt nejasal. Uz jednou kousnul odprodej Nokii, kterou nasledne zariznul MS. Ted ji drzi a vyviji ciste komercni Digia, porad se prodava komercni licence a je otazka jak moc dobre, protoze to muze mit vliv na odstaveni prostredku pro dalsi vyvoj.

    Imho na forknuti a vylepsovani tady neni potencial. Qt3 a KDE3 budiz prikladem.

    Btw. souhlas s kritikou C++ a to jak ho v tom frameworku ohli jako zatazeni mechanismu signalu a slotu.

    Rezza avatar 18.10.2013 13:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Jako ohnuti C++ je mega velke :). Diky tomu se to da pouzivat, ale s novym C++ uz to trosku zase davaji dohromady. Duvod byl - kdysi davno byly prekladace bud spatne, nekompatibilni atd., ze tam radsi hodili moc.

    Qt je ted pod open governance, ale proste placene developery potrebuje. Takze ano, pokud to pusti Digia, bude to horsi. Pokud umre BlackBerry, bude to horsi. Komunita asi neco tak velkeho jako Qt na tolika platformach nezvladne, duvod proc prave kluci z Gtk uvazovali o umrtveni Gtk na jinych platformach nez Linuxu. I kdyz ted v 5.2 bude mega moc kodu portovaneho z KDE, co tak sleduji. Cilem je zabit potrebu velke casti custom veci v KDE, ktere existovaly kvuli nedokonalosti Qt pod tim a nemeznosti ten kod zaclenit.
    little.owl avatar 18.10.2013 14:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Qt je ted pod open governance,
    Komicke je jak Digia tohle interpretuje podle toho s kym mluvi.
    Takze ano, pokud to pusti Digia, bude to horsi.
    Nemyslim, ze to pusti.
    Pokud umre BlackBerry, bude to horsi.
    Umre, s temihle prodeji neudrzi platformu, a nebo dopadne jako vyrobce marginalnich reseni.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 18.10.2013 14:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Komicke je jak Digia tohle interpretuje podle toho s kym mluvi.

    Tak to znam, to funguje uplne stejne i v Red Hatu ;-). Proste cisla commitu, rikaji ano, ale o budoucnosti se rozhoduje interne.

    BB10 by byla skoda, v soucasne dobe nema konkurenci, ale firma to moc nechce prodavat.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.10.2013 14:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Ted ji drzi a vyviji ciste komercni Digia, porad se prodava komercni licence a je otazka jak moc dobre, protoze to muze mit vliv na odstaveni prostredku pro dalsi vyvoj.
    Kam lidi chodí na názor, že se Qt neprodává. Viděli jste vůbec někdy finanční výsledky býv. Trolltechu?
    little.owl avatar 18.10.2013 14:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Podle Q2 Interim Report Digie, prodeje Qt cini cca 7e6 eur z cca 50e6 eur a Qt jiz davno neni jejich klicovy business.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 18.10.2013 15:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Tak ono hlavne Qt je hodne drahe :(.
    little.owl avatar 18.10.2013 16:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To jednak a hlavne pro C++ multiplatformni toolkit neni zadny velky trh.

    Na mobilnich systemech se to neprosadilo, u jednoucelovych masove vyrabenych zarizeni to zabiji licencni poplatky a dostupne free alternativy, a zbytek, nejake maloseriove multiplatformni aplikace a OSS tomu velky rozvoj neumozni.

    Znam nekolik produktu vyrabenych ve statisicovych seriich, ktere budou vyrazeny od cca 2015, ktere byly postavene na MeeGo IVI a nove budou postavene na Tizen IVI bez Qt, nejspise na EFL.
    A former Red Hat freeloader.
    18.10.2013 14:13 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    mam v Qt vastni tridy, napr. myLabel, myButton .. atd a u kazde z nich je metoda nastav_pos_X(..). Kdyz mam v programu pointry na tyto objekty, jak vyvolam tu metodu? Jeste porad se v Qt musi uhadnout o jaky objekt se jedna a pak si pomoct s dynamic_cast ?
    18.10.2013 14:38 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Jeste existuje "qobject_cast", ktery by mel byt rychlejsi. Popr. muzes pouzit QMetaObject::className anebo QMetaObject::enumerator. QT se snazi pridat do C++ reflexi, coz muze byt velice pohodlne na pouzivani, jen se to nesmi prehanet.
    19.10.2013 14:58 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    no ja nevim, nakolik jsem se dobre vyjadril. Ta metoda QMetaObject:className vraci jmeno te tridy, ktera se za tim konkretnim objektem skryva a pak je mozno v nejakem switch konstruktu (nebo else if) vyvolat za pomoci 'nejakeho_cast' tu konkretni metodu nastav_pos_X(). Ale zjistit to jmeno te tridy lze i normalnich objektu v Qt, k tomu bych to QMeta asi nepotreboval?

    Me jde o to, zde je mozno se vyhnout tomu rozhodovani v tom switchi nebo else-if. V jinych toolkitech to jde, tam zavolam metodu, ktera je implementovana uz v tom QObjektu ( a proto ji znaji vsechny odvozene widgety) ta metoda (nejak, hash, binarni vyhledavani nebo buh vi co) najde tu spravnou konkretni metodu.

    20.10.2013 23:18 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Takhle obecne se to neda zodpovedet. Musis uvest konkretni pripad. Pokud jsou obe instance widgety, tak urcite maji spolecneho predka QWidget (nejen QObject).

    Je mozne ze v QT existuji dva ruzne widgety, ktere implementuji metodu stejneho jmena, ktera neni zdedena od spolecneho predka. To nemuzu vyloucit. Pak opravdu musis pouzit nejaky typ cast-u. (dynamic_cast, anebo qobject_cast). Zrovna tohle je obrovska vyhoda QT, ma dokumentaci, a v te se da najit i to od ktereho predka byla, ktera metoda zdedena.

    Myslim ale, ze mas spis problemy s C++ jako takovym nez s QT.
    little.owl avatar 20.10.2013 23:57 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Postupem casu dochazim k zaveru, ze vytvaret masivni dedicne objektove hierarchie v projektech je cesta do (_!_).
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 22.10.2013 00:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Tak tak, lepší je vytvářet užitečné dědičné objektové hierarchie, které umožní se v naprosté většině případů vyhnout introspekci dle jména.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.10.2013 10:07 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Pokud tu hierarchii vytvori jeden clovek (jeden tym) a zdokumnetuje to, tak je to jeste v pohode. Kdyz se to ale dostane do situace kde "pouzivam knihovnu" == "vytverim potomky" tak to nemuze fungovat. Navrhnout API tak aby se dalo snadno dedit je prakticky nemozny. Kazdou chvilu natrazite, na to ze potrebujete pristup k privatnim metodam, anebo ze nevite v jakem poradi se budou vase virtualni metody volat.

    Na tomhle byl(je) postaven C++ XPCOM v Mozille, tam vam max. rekli ktere metody musite implementovat ale uz se nedalo dohledat jestli dana trida musi byt thread-safe a ve kterem vlakne se bude vykonavat ktera metoda. Takze to skoncilo tim, ze abych mohl implemntovat jedno rozhrani, tak jsem musel vsechny precist zdrojaky vsech dostupnych implementaci.
    22.10.2013 12:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Je mozne ze v QT existuji dva ruzne widgety, ktere implementuji metodu stejneho jmena, ktera neni zdedena od spolecneho predka.
    Pokud vím, tak tohle by se s QWidgety většinou stávat nemělo, od toho tam jsou takové ty různé QAbstract... věci.
    22.10.2013 16:30 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Myslim ale, ze mas spis problemy s C++ jako takovym nez s QT.
    to je vic nez pravdepodobne, c++ me nijak nevoni, svet je ale zly a musim s tim pracovat. rad se ale dovim vice.

    Jestli jsem ty navrhy ohledne dedicnosti a toho ucebnicoveho pristupu spravne pochopil, tak udelam nasledujici.

    Nejdrve odvodim myWidget z QWidgetu. V tom napisu ty me virtualni metody. Pote odvodim z myWidgetu ty ostatni widgety, napr scrollarea->frame->label. Zopakuji vicemene to same, co udelali vyvojari Qt s temi vlastnimi widgety. A v tech konkretnich odvozenych widgetech pak implementuji ty konkretni metody.

    Je to takhle mysleno?

    Jen pro upresneni. Jsou jine toolkity, kde odvodim myWidget z nejakeho konkretniho , ktery je jiz soucasti toolkitu a v nem realizuji me metody. Tyto metody pak mohu pouzit v jakekoliv casti programu, aniz bych musel delat _cast_. Ten toolkit mi dava nejakou obecnou metodu k dispozici, pomoci ktere jine metody vyvolam. To je podle me inzenyrsky pristup.
    22.10.2013 18:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    V zásadě ano, ale možná by bylo dobré, kdybys napsal o co konkrétně ti jde, může existovat lepší / méně pracné řešení...
    20.10.2013 22:22 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Říká se, že spousta lidí se snaží naprogramovat rychlejší obdobu virtuálních funkcí, ale nikomu se to nepovede (mám s tím zkušenost, prostě ty, kdo píšou kompilátory, zrovna tohle umějí udělat ďábelsky rychlé - je to často jen čtení jednoho či dvou pointerů navíc). className bude určitě pomalejší řádově, to se musí alokovat paměť pro řetězec a pak ho porovnat s jiným.
    pavlix avatar 20.10.2013 23:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Je otázka, jestli se skutečně snaží naprogramovat rychlejší obdobu virtuálních funkcí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 20.10.2013 23:55 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Hlavne mi prijde, ze rychlost virtualnich funkci jiz neni takovy problem, pokud se neudela nejaka prasarna a nevola treba v loopu pro kazdy pixel.
    A former Red Hat freeloader.
    progdan avatar 18.10.2013 19:26 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt

    Typicke reseni z OOP ucebnice je, aby myLabel a myButton meli stejneho predka myWidget, ktery nastav_pos_x() implementuje, tudiz pak neni potreba hadat, jestli je to pointer na jedno nebo na druhe, ale staci udelat dynamic_cast (nebo qobject_cast, jak bylo zmineno, ale ten je o neco pomalejsi nez standardni casty) na myWidget*

    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    21.10.2013 17:16 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    "ale staci udelat dynamic_cast"

    V tvém příkladě by stačil static_cast ne? Tohle může řešit kompilátor už při kompilaci, není potřeba v runtime.
    21.10.2013 19:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Nevím přesně, čeho se tazatel snaží dosáhnout, ale pravděpodobně bude nejlepší těm třídám dát společnýho předka a v něm tu metodu definovat jako virtuální abstraktní. O zbytek se postará vtable.
    19.10.2013 12:09 uhle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    To přece nemá co do činění s Qt, vždyť je to C++ 101...
    19.10.2013 20:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Učebnicový příklad tendenčně napsané zprávy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    msk avatar 21.10.2013 10:32 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Wireshark přechází na Qt
    Mna na QT akurat mrzi, ze odkopli QtJambi. Takze sa s tymto frameworkom bohuzial stretavam len ako uzivatel.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.