abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 315 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Max avatar 19.2.2006 16:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    A já myslel, že singel je také pod heslem :-/ , debian to tak měl, mandrake kdysi ne. No, je to hnus :-/. Tohle mi přijde potom zbytečný, to si každý může během chvilky opatřit roota a potřebuje k tomu 2 nebo 3 příkazy.
    Na druhou stranu se není čemu divit u takovýchto typů distribucí :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.2.2006 16:23 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Od toho je heslo do zavaděče. Ale možná ho tam většina lidí nemá. :-)
    19.2.2006 16:24 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    aj Ubuntu pyta rootovo heslo, mam to odskusane. avsak, ako napisal Eregon, hesla sa zrusili cize root nemal ziadne (a tak nebolo ake pytat).
    .. avatar 19.2.2006 17:03 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    No ja nevim, kdyby se zrusila (anulovala) tak by nemusel bootovat do singlu ne ?
    Mikos avatar 19.2.2006 17:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Říká ti něco heslo do zavaděče? Já bych tedy svuj Grub bez hesla nikdy neneachal :-) A btw. stejně si může každý nabootovat LiveCD a odtamtud si dělat s tvým systémem co se mu zamane ;-)

    Jidině bys musel mít šifrovanou root partition...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Max avatar 19.2.2006 17:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Ano, vím o heslu do zavaděče, ale nevím, jak tady někdo píše, o heslu, které by chránilo jen nastavení grubu a nechtělo to nic při výběru z nabídky(aspoň tak jsem to pochopil). S live CD to chce ale krapet více zkušeností ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.2.2006 18:11 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Heslo v GRUBu znemožní požití klávesy e sloužící k úpravě prováděných příkazů.
    Mikos avatar 19.2.2006 20:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Na heslo se grub ptá jen tehdy, když chcete nějakou z nabídek ve výběru editovat. Při výběru z nabídky se na heslo neptá.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    19.2.2006 20:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    A btw. stejně si může každý nabootovat LiveCD
    Muze-li nabootovat. Od toho to je zakazane v BIOSu a tam je to taky pod heslem. Samozrejme, kdyz bude nekdo hooodne moc chtit, tak si vytahne harddisk, ale proti beznemu vniknuti bez nutnosti zasahu do HW do jinak "hlidaneho" computeru (na pracovisti, doma atd.) se da zabranenim bootovani. Blby ovsem je, kdyz pak clovek to heslo zapomene... to bych rek, ze je u vetsiny lidi vetsi riziko nez to, ze se mu tam nekdo pohrabe s LiveCD ;)
    .. avatar 19.2.2006 17:13 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Stejne je dobre i tak mit zmenu nastaveni zavadece pod heslem. Overeni hesla v singlu tak jak je v treba v Debianu je totiz bez toho nanic. Staci totiz misto ... single napsat ... init=/bin/sh. A je to, neni to pravda nijak privetivy shell, treba bez donastaveni nelze uspat bezici program, nelze pouzit C-C atd. apod. Ale jede to.
    19.2.2006 18:32 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Dá se použít i init=/bin/bash. Naštěstí jsem to ještě nemusel použít, ale je dobré to umět ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    .. avatar 19.2.2006 19:14 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    No ja uz sem to pouzil a ne jednou. Osobne taky pouzivam variantu s bash ale tady sem dal variantu sh at si nikdo nestezuje ze zase jenom bash. A ono to ani tak nepomohlo :-)
    wake avatar 19.2.2006 23:37 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    whee@penuse:~$ ls -la /bin/sh
    lrwxrwxrwx 1 root root 4 2006-01-14 10:01 /bin/sh -> bash
    
    ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    20.2.2006 18:03 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Jojo :-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Ondrej avatar 19.2.2006 17:47 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    AFAIK je na boot do singlu potreba fyzickej pristup k masince takze to jisti heslo v BIOSu nebo v zavadeci (nebo v obojim).
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    19.2.2006 20:40 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla

    Je známá věc, že základem zabezpečení počítače je jeho fyzická bezpečnost.

    Ano, běžný počítač rebootnu do singlemodu bez hesla a jsem jeho pánem. Méně běžný počítač po mě bude chtít heslo zavaděče, tak z něj vyndám disk a připojím si jej do jiného počítače jako sekundár a opět vidím všechno. Pokud je někdo hodně paranoidní, má filesystem šifrovaný a při bootování bude chtít passphrasi, bez níž nelze filesystem dešifrovat - to je jediná situace, kdy bych byl v hajzlu. Ale na druhé straně, takový systém není schopen nabootovat bez lidského zásahu.

    Bezpečnost je jenom kompromis. Pokud je počítač schopen nabootovat sám, tak je nezabezpečený, získám-li k němu fyzický přístup. Heslo zavaděče či heslo BIOSu nepomůže, problém se vyřeší šroubovákem...

    Takže si můžete vybrat - já u všech svých počítačů potřebuju, abych je byl schopen vzdáleně rebootnout. Tím pádem, pokud mi někdo ten počítač ukradne, může z něj přečíst všechna data. Můžete si to zařídit tak, že ani ukradený počítač zloději žádná data neposkytne, ale v tom případě jej nemůžete vzdáleně rebootovat.

    To je celé. Existují různé názory, jak co a jak silně zabezpečit, jak se chránit před tím nebo oním - ale to jsou vesměs obezličky. Základní mantinely jsou dány. Můžete mít bezpečí, anebo můžete mít pohodlí. Obojí současně nelze dosáhnout.

    19.2.2006 18:04 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Heslo do zavadece a spravne serizeny BIOS je potreba, tak to mam treba na koleji.

    Ale tohle je stary vetchy domaci terminal slouzici pro surfovani na webu a tu a tam nejake softwarove experimenty. Nikdo z lidi, kteri maji k pocitaci fyzicky pristup (= mama, tata, segra, ja), nema zajem a krome me ani znalosti na poskozeni systemu, takze zabezpeceni proti utokum pri fyzickem pristupu ke stanici jsem moc neresil (ostatne jsem nemel ani naladu - viz moje starsi blogposty o disku a BIOSu).

    Dokazu si predstavit leda situaci, ze moje pritelkyne me podezriva z nevery, proto chce ziskat pristup k mym emailum a historii ICQ :-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Josef Kufner avatar 19.2.2006 22:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Dokazu si predstavit leda situaci, ze moje pritelkyne me podezriva z nevery, proto chce ziskat pristup k mym emailum a historii ICQ :-)
    Je potřeba odstraňovat příčiny, ne jen eliminovat důsledky :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.2.2006 23:50 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušená hesla
    Je potřeba odstraňovat příčiny
    pritelkyni? 8-|

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.