abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Databáze DuckDB (Wikipedie) byla vydána ve verzi 1.5.0. S kódovým názvem Variegata (husice rajská). Přináší řadu vylepšení, včetně nového ergonomičtějšího CLI klienta nebo podporu pro typ VARIANT a vestavěný typ GEOMETRY.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý software

    V pátek 6. a sobotu 7. března proběhl v pražském sídle Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) Hackathon veřejné správy 7.1. Publikovány byly vytvořené aplikace. V kategorii projektů rozvíjených z krajského kola zvítězil tým „Mackokládi“. Čtyři středoškoláci ze Dvora Králové uspěli s aplikací KompaZ. Jde o digitálního průvodce, který pomůže s rychlou a srozumitelnou orientací v životních i krizových situacích „krok za krokem“. Aplikace

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:33 | Nová verze

    QGIS, svobodný desktopový GIS, byl vydán v nové hlavní verzi 4.0. Změny zahrnují několik nových analytických a editačních funkcí, rozšíření podpory 3D, více možností úprav uživatelského rozhraní či mnoho dalších zlepšení použitelnosti. Řada 3.44 má aktualizace plánovány do září.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 05:11 | Komunita

    Dan Blanchard vydal knihovnu pro Python chardet v nové verzi 7.0.0. S novou verzí byla knihovna přelicencována z LGPL na MIT. Souhlasili s tím všichni přispěvatelé? Dan Blanchard souhlasy vůbec neřešil. Zaúkoloval umělou inteligenci (Claude), aby knihovnu zcela přepsala a výslovně jí nařídil, aby nepoužila žádný LGPL kód. Dan Blanchard tvrdí, že se jedná o clean room design. Protistrana argumentuje, že umělá inteligence byla trénována

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    8.3. 18:44 | Komunita

    Andy Nguyen si na svou herní konzoli PlayStation 5 (PS5) pomocí exploitu Byepervisor nainstaloval Linux (Ubuntu). V Linuxu si spustil Steam a PS5 tak proměnil v Steam Machine. Na PS5 může hrát hry, které jsou vydané pouze pro PC a jsou na Steamu [Tom's Hardware].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.3. 12:22 | Nová verze

    Správce sbírky fotografií digiKam byl vydán ve verzi 9.0.0. Jedná se o větší vydání provázené aktualizacemi knihoven. Mnoho dílčích změn se vedle oprav chyb týká uživatelského rozhraní, mj. editace metadat.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    7.3. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 2026 distribuce programu pro počítačovou sazbu TeX s názvem TeX Live (Wikipedie). Přehled novinek v oficiální dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    6.3. 23:22 | Humor

    Jihokorejská Národní daňová služba (NTS) zabavila kryptoměnu Pre-retogeum (PRTG) v hodnotě 5,6 milionu dolarů. Pochlubila se v tiskové zprávě, do které vložila fotografii zabavených USB flash disků s kryptoměnovými peněženkami spolu se souvisejícími ručně napsanými mnemotechnickými obnovovacími frázemi. Krátce na to byla kryptoměna v hodnotě 4,8 milionu dolarů odcizena. O několik hodin ale vrácena, jelikož PRTG je extrémně nelikvidní, s denním objemem obchodování kolem 332 dolarů a zalistováním na jediné burze, MEXC [Bitcoin.com].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    6.3. 16:33 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů Linux From Scratch 13.0 a Beyond Linux From Scratch 13.0. Pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.3. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní major verze 25.12 linuxové distribuce primárně určené pro routery a vestavěné systémy OpenWrt (Wikipedie). Jedná se o nástupce předchozí major verze 24.10. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Podporováno je více než 2200 zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (28%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1038 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.12.2014 10:44 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Tenhle Petr Vanek http://www.abclinuxu.cz/autori/petr-vanek ?
    12.12.2014 10:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    To bude asi von. :-) Jsem netušil že má nick S0, tu si totiž pamatuju z abíčka...
    12.12.2014 11:42 Barbora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Zavolej jeho starý
    12.12.2014 11:53 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Díky.
    12.12.2014 12:21 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    nikam nevolej, dostal bych po tlamě ;)

    Jsem ted poletoval mezi dublinem, milanem a vidni. Bez site/dat. Takze snad se ted nejak uklidnim, protoze jsem zpatky doma.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    12.12.2014 12:22 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    kua už jsem napsal mail... Každopádně super že žiješ! :-)
    12.12.2014 14:26 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Díky, jdu jí zavolat, že jsem s tebou těhotná a že mám v plánu si dítko nechat jako památku na příjemné chvíle v Itálii :-). Tvoje Miriam <3 :-D :-D
    12.12.2014 14:51 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Prosím adminy o smazání blogu. Aby se nenašel ještě další pošuk, který bude chtít otravovat slušné lidi. Děkuji a Petrovi se omlouvám.
    Max avatar 13.12.2014 11:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Sám dobře víš, že takové věci neděláme ;-). Navíc, když se nad tím zamyslíš, tak proč? Všechno je stejně dohledatelné, tedy až na to, že pro tebe dělá "melouchy", ale to jsi provalil, takže oč vlastně jde? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.12.2014 15:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    No jo no. :-) Prostě jsem měl o něho starost...
    Konqui avatar 14.12.2014 15:07 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    A proč jste teda nedávno smazali blog od Literáka?
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    14.12.2014 18:32 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Protože Leoše tady má většina zbývající komunity v oblibě a zášť je pádný důvod, viď Maxi?
    Max avatar 14.12.2014 21:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Maže se v těchto případech (na to má právo asi jen šéfredaktor, já třeba blogy mazat nemohu) :

    Abc mělo vždy tyto pravidla :

    • offtopic thread se lockne (popř. se vyhvězdičkují inzertní údaje apod.), nechá se nějakou dobu locknutý a pak se smaže
    • thread / komentář odporuje zákonům ČR, nebo se jedná o reklamu - v obou případech je smazán
    • útoky a vulgarity se řeší cenzurou, což je skrytí komentáře s udáním důvodu (komentář není smazán, jen je skrytý a lze kdykoli rozbalit)
    • blogům se vždy nechávala 100% volnost a komentáře se nemoderovaly, což se před nějakou dobou změnilo, jelikož to už začal být opravdu velký hnůj, takže pod blogy taktéž dochází k cenzuře (skrytí vulgárního komentáře, který lze kdykoli rozbalit), do obsahu blogů zasahováno není.
    • Jedinou výjimkou pro blogy je opět případ, kdy odporuje zákonům ČR, nebo pokud se jedná o reklamu
    • V případě blogu, který není ani blog, ale třeba jen odkaz někam (apod. zhovadilosti), se provede jeho stažení z hlavní strany, nic víc (tuto fci lze nastavit v profilu uživatele, já mám nastaveno, že i když je blog stažen z HP, tak se mi i tak zobrazí)
    • Žádostem o smazání komentáře, třeba i autorem komentáře, nevyhovujeme a komentáře ponecháváme. Samozřejmě existují výjimky (většinou, když by měl komentář někoho poškozovat - obsahuje nějaké citlivé údaje apod.,ale nepamatuji se na případ, že by kvůli tomu byl odstraněn celý komentář, spíše pak dojde k vyhvězdičkování citlivých údajů)

    Osobně jsem nebyl pro striktní mazání blogu s reklamou, ale třeba jen pro vyhvězdičkování části obsahu + upozornění autorovi. Luboš měl v tomto striktní názor a vše hned mazal, jak thread ve foru, tak blog.
    Pokud jde o konkrétní případ Leoše Literáka, byl to inzerát, který se hodně blížil reklamě. Stejně jako v předešlých případech došlo k jeho odstranění (Lubošem Doleželem).
    V tomto se musím Doležela zastat, držel se striktně pravidel, nebylo v tom nic osobního. Kdo sleduje abc častěji ví, že k podobným případům došlo letos víckrát a u různých uživatelů a vše byl stejný případ, v ničem se nelišily.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 16.12.2014 11:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Takže v podstatě jen stačilo přidat reklamu a bylo by to, nemusel by se doprošovat smazání v diskuzi? :)
    17.12.2014 06:45 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Díky. :-)
    12.12.2014 21:23 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Myslim, ze jste onomu cloveku prilis nepomohl. Zverejnit jeho jmeno spolecne s popisem toho, jaky ma pristup k praci pro sveho zakaznika (zadna komunikace, atd.), je docela tvrde. Ne, ze bych byl tohoto odpurce, ale myslim, ze je dostatecne, s dotycnym ukoncit spolupraci a neni treba to zverejnovat. Jste tvrdak ;-)
    13.12.2014 11:22 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Zákazníka? Ale co, já tomu vlastně nerozumím.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    13.12.2014 17:41 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Ano, zakaznika. Vy nabizite sluzbu, vyvoj nejakeho software, kterou vyuziva a poptava pan Zima. Tedy pan Zima je vas zakaznik. Pokud to pro nej delate z dobroty srdce zdarma, tak se vam omlouvam. ;-)
    13.12.2014 12:59 Tom Provalil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    ja vim, ze autor blogpostu by rad diskuzi uzavrel, ale ja bych rad vyuzil toho, ze pan Vanek je pritomen. Zaujala me ta jeho soucasna prace pro tu firmu Qore a ten framework.

    Tedy, ja jsem si precetl ty informace na dostupnych strankach a musim rict , ze presto nechapu , k cemu je to dobre. Nahledl jsem i tu prezentaci na LinuxAlt, ale tak nejak se neorientuji.

    Na domovske strance je u otazky : 'co je Qore'

    Qore was designed to provide a flexible vertical platform for the rapid development and prototyping of business solutions and for interface development. "Vertical platform" in this case means that it should be equally suitable for quick scripting as well as for complex application development. Qore was particularly designed to facilitate agile software development. Additionally, Qore was designed to be fun and efficient to program in.

    Ja se priznam, ze mam problemy, kdyz se nekdo pta: 'co je TO?', tak ze se odpovi 'TO bylo vyvinuto kvuli...'. Ale chapu, ze je se jedna o komplexni problematiku a ze se neda asi odpovedet jednou vetou. Ten uvedeny odstavec je ale takova business mluva, to je take obvykle, takze bych se rad pana Vanka zeptal, k cemu to mohu pouzit.

    V referencich jsem videl prevazne telekomunikaci a velke korporace. Da se s Qore udelat ucetnictvi? Ma to smysl?

    Take jsem si nakoukl ten jazyk(Qore). V tom prikladu se sockety nevidim nejake kardinalni rozdily proti jinym skriptovacim jazykum? V cem byla nutnost sahnout k vlastnimu vyvoji.
    13.12.2014 14:05 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    jasně.

    Jsou to dvě oblasti: - Qore, programovací jazyk www.qore.org, opensource - Qorus, integrační platforma qoretechnologies.com, zatím closed source

    Jazyk Qore vzniknul před mnoha lety (na sf.net registrován 2005, ale prvotní vývoj začal mnohem dřív). Jeho hlavní přednosti jsou: nativní paralelismus, integrace SQL a možnost embedded (jak tohle přeložit?) použití v C/C++. Tyhle vlastnosti možná v roce 2014 nezní jako pecka, ale tehdy byly dost unikátní. A v porovnání s jinými jazyky jsou někdy unikátní i teď. Má to i nové vlastnosti jako volitelná typovost, nastavení vzhledu syntaxe atd.

    Platforma Qorus vznikla jako workaround jednoho integračního řešení, které moc nefungovalo. Postupem času se evolucí změnilo v plnohodnotnou platformu, která nahrazuje "velké hráče" (Tibco BW, JBoss, BEA, ...)

    Takže odpověďi na otázky.

    Co je Qore? Univerzální programovací jazyk, který může být blízký lidem od C/C++/Javy ale i od PERLu. Já sám jsem na něj kompletně přešel z Pythonu. Ůčetnictví by v něm napsat šlo. Ponecháme-li stranou smysluplnost a časovou náročnost. Výhody: viz výše. Nevýhody: limitovaná nabídka externích knihoven a modulů ve srovnání s konkurenty.

    Co je Qorus? Integrační platforma, nejspíše člen podmnožiny EAI, kde se spojuje cokoli s čímkoli. Ůčetnictví by se v tom napsat nedalo (resp. dalo ale bylo by to drbání levou rukou za pravým uchem). Ale typické nasazení je např. synchornizace dat z třeba CRM, ERP do účetnictví a z účetnictví do HR aplikací a cojávím ještě. Při zaručení konzistence dat a automatickém zotavení se z chyb. Výhody oproti konkurenčním platformám: minimální HW náročnost, neobvyklá stabilita, administrace a deployment. Nevýhody: není za tím mamutí firma, takže se to hůř prodává.

    Doufám, že je to jasnější a bez buzzwordů ;)

    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.12.2014 11:44 Tom Provalil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    diky moc za odpoved. Ano, takhle je to jasnejsi. Hlavne ten odkaz na ty "velke hrace" mi pomohlo se orientovat, kam zaradit ten framework.

    U Qore jsem si take vsimnul, ze tech modulu neni moc a priznam se, ze u meho "obycejneho programovani" :-), kdy je obcas potreba nacist nejaky excel dokument, vytvorit pdf dokument apod. by takove moduly chybely. Ale je mi jasne, ze takove ulohy vyridi ty jednotlive aplikace, ktere ten framework vzajemne integruje, takze v takove situaci ty moduly nejsou potreba.

    Jinak kdyz si predstavim, ze konkurujete TIBCO, tak si rikam, ze si nedavate zadne male cile :-) Preji hodne uspechu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.