abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | IT novinky

    Tribunál Soudního dvora Evropské unie dnes zamítl několik žalob, v nichž se americká společnost Apple ohrazovala proti pravidlům fungování velkých technologických společností na unijním trhu. Applu se nelíbilo, že jeho obchod s aplikacemi a operační systém iOS mají podléhat přísnějším povinnostem jen proto, že Brusel firmu považuje za takzvaného gatekeepera, tedy strážce přístupu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | IT novinky

    Na WhatsAppu budou postupně v průběhu následujících měsíců zavedena uživatelská jména. Telefonní čísla tak mohou zůstat soukromá. Aktuálně si lze uživatelské jméno rezervovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 11:11 | IT novinky

    Byl aktualizován TIOBE Index (Wikipedie). Programovací jazyk Rust se poprvé dostal do první desítky tohoto žebříčku popularity programovacích jazyků. Vede Python následovaný C, C++, Java, C#, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:55 | Nová verze

    Proton (Wikipedie), tj. fork Wine integrovaný ve Steamu umožňující na Linuxu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 11.0-1. Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled všech podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Zajímavý software

    Byly publikovány zdrojové kódy počítačové hry Unturned. Pro nekomerční účely. V plánu je přelicencování pod MIT. Hra Unturned je postavena nad multiplatformním herním enginem Unity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | IT novinky

    První česká družice navržená a sestavená výhradně studenty se dostala na oběžnou dráhu Země. Družice KOSTKA, kterou vyvinul studentský tým YSpace z Vysokého učení technického v Brně (VUT), dnes odstartovala na palubě rakety Falcon 9 společnosti SpaceX v rámci mise Transporter-17 z kalifornské základny Vandenberg Space Force Base.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:00 | IT novinky

    Po nákresech ovladače Steam Controller a puku společnost Valve na svém GitLabu publikovala projekt Inkterface, tj. podrobný návod (PDF, video v mp4) na sestavení předního panelu s e-papírovým displejem pro Steam Machine pro zobrazování systémových informací. Použity jsou součástky od společnosti Adafruit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:00 | Bezpečnostní upozornění

    V jádře Linux byla nalezena a v dubnu letošního roku v upstreamu opravena kritická zranitelnost Bad Epoll aneb CVE-2026-46242. Jedná se o zranitelnost typu "race-condition use-after-free", která běžnému uživateli umožňuje získat práva roota. Na distribucích Linuxu i na Androidu. Dokonce i zevnitř sandboxu prohlížeče Chrome. Chyba byla do Linuxu zavedena v dubnu 2023, tj. Linux 6.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.7. 23:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.4 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu důležitých bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb. Vyzkoušet lze experimentální podporu postkvantového algoritmu mldsa44-ed25519.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.7. 16:33 | Zajímavý projekt

    Open Printer je otevřená kompaktní tiskárna od Open Tools. Brzy by měla být spuštěna kampaň na její podporu na Crowd Supply. Současně by měly být uvolněny zdrojové kódy. Postavena je na Raspberry Pi Zero W a STM32. Používá inkoustové kazety HP 302.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (10%)
     (8%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 2078 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    XXX

    12.12.2014 10:23 | CAD | poslední úprava: 6.3.2015 23:42

    XXX        

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.12.2014 10:44 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Tenhle Petr Vanek http://www.abclinuxu.cz/autori/petr-vanek ?
    12.12.2014 10:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    To bude asi von. :-) Jsem netušil že má nick S0, tu si totiž pamatuju z abíčka...
    12.12.2014 11:42 Barbora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Zavolej jeho starý
    12.12.2014 11:53 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Díky.
    12.12.2014 12:21 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    nikam nevolej, dostal bych po tlamě ;)

    Jsem ted poletoval mezi dublinem, milanem a vidni. Bez site/dat. Takze snad se ted nejak uklidnim, protoze jsem zpatky doma.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    12.12.2014 12:22 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    kua už jsem napsal mail... Každopádně super že žiješ! :-)
    12.12.2014 14:26 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor
    Díky, jdu jí zavolat, že jsem s tebou těhotná a že mám v plánu si dítko nechat jako památku na příjemné chvíle v Itálii :-). Tvoje Miriam <3 :-D :-D
    12.12.2014 14:51 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Prosím adminy o smazání blogu. Aby se nenašel ještě další pošuk, který bude chtít otravovat slušné lidi. Děkuji a Petrovi se omlouvám.
    Max avatar 13.12.2014 11:38 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Sám dobře víš, že takové věci neděláme ;-). Navíc, když se nad tím zamyslíš, tak proč? Všechno je stejně dohledatelné, tedy až na to, že pro tebe dělá "melouchy", ale to jsi provalil, takže oč vlastně jde? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.12.2014 15:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    No jo no. :-) Prostě jsem měl o něho starost...
    Konqui avatar 14.12.2014 15:07 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    A proč jste teda nedávno smazali blog od Literáka?
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    14.12.2014 18:32 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Protože Leoše tady má většina zbývající komunity v oblibě a zášť je pádný důvod, viď Maxi?
    Max avatar 14.12.2014 21:24 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Maže se v těchto případech (na to má právo asi jen šéfredaktor, já třeba blogy mazat nemohu) :

    Abc mělo vždy tyto pravidla :

    • offtopic thread se lockne (popř. se vyhvězdičkují inzertní údaje apod.), nechá se nějakou dobu locknutý a pak se smaže
    • thread / komentář odporuje zákonům ČR, nebo se jedná o reklamu - v obou případech je smazán
    • útoky a vulgarity se řeší cenzurou, což je skrytí komentáře s udáním důvodu (komentář není smazán, jen je skrytý a lze kdykoli rozbalit)
    • blogům se vždy nechávala 100% volnost a komentáře se nemoderovaly, což se před nějakou dobou změnilo, jelikož to už začal být opravdu velký hnůj, takže pod blogy taktéž dochází k cenzuře (skrytí vulgárního komentáře, který lze kdykoli rozbalit), do obsahu blogů zasahováno není.
    • Jedinou výjimkou pro blogy je opět případ, kdy odporuje zákonům ČR, nebo pokud se jedná o reklamu
    • V případě blogu, který není ani blog, ale třeba jen odkaz někam (apod. zhovadilosti), se provede jeho stažení z hlavní strany, nic víc (tuto fci lze nastavit v profilu uživatele, já mám nastaveno, že i když je blog stažen z HP, tak se mi i tak zobrazí)
    • Žádostem o smazání komentáře, třeba i autorem komentáře, nevyhovujeme a komentáře ponecháváme. Samozřejmě existují výjimky (většinou, když by měl komentář někoho poškozovat - obsahuje nějaké citlivé údaje apod.,ale nepamatuji se na případ, že by kvůli tomu byl odstraněn celý komentář, spíše pak dojde k vyhvězdičkování citlivých údajů)

    Osobně jsem nebyl pro striktní mazání blogu s reklamou, ale třeba jen pro vyhvězdičkování části obsahu + upozornění autorovi. Luboš měl v tomto striktní názor a vše hned mazal, jak thread ve foru, tak blog.
    Pokud jde o konkrétní případ Leoše Literáka, byl to inzerát, který se hodně blížil reklamě. Stejně jako v předešlých případech došlo k jeho odstranění (Lubošem Doleželem).
    V tomto se musím Doležela zastat, držel se striktně pravidel, nebylo v tom nic osobního. Kdo sleduje abc častěji ví, že k podobným případům došlo letos víckrát a u různých uživatelů a vše byl stejný případ, v ničem se nelišily.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 16.12.2014 11:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Takže v podstatě jen stačilo přidat reklamu a bylo by to, nemusel by se doprošovat smazání v diskuzi? :)
    17.12.2014 06:45 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Díky. :-)
    12.12.2014 21:23 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Myslim, ze jste onomu cloveku prilis nepomohl. Zverejnit jeho jmeno spolecne s popisem toho, jaky ma pristup k praci pro sveho zakaznika (zadna komunikace, atd.), je docela tvrde. Ne, ze bych byl tohoto odpurce, ale myslim, ze je dostatecne, s dotycnym ukoncit spolupraci a neni treba to zverejnovat. Jste tvrdak ;-)
    13.12.2014 11:22 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Zákazníka? Ale co, já tomu vlastně nerozumím.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    13.12.2014 17:41 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    Ano, zakaznika. Vy nabizite sluzbu, vyvoj nejakeho software, kterou vyuziva a poptava pan Zima. Tedy pan Zima je vas zakaznik. Pokud to pro nej delate z dobroty srdce zdarma, tak se vam omlouvam. ;-)
    13.12.2014 12:59 Tom Provalil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    ja vim, ze autor blogpostu by rad diskuzi uzavrel, ale ja bych rad vyuzil toho, ze pan Vanek je pritomen. Zaujala me ta jeho soucasna prace pro tu firmu Qore a ten framework.

    Tedy, ja jsem si precetl ty informace na dostupnych strankach a musim rict , ze presto nechapu , k cemu je to dobre. Nahledl jsem i tu prezentaci na LinuxAlt, ale tak nejak se neorientuji.

    Na domovske strance je u otazky : 'co je Qore'

    Qore was designed to provide a flexible vertical platform for the rapid development and prototyping of business solutions and for interface development. "Vertical platform" in this case means that it should be equally suitable for quick scripting as well as for complex application development. Qore was particularly designed to facilitate agile software development. Additionally, Qore was designed to be fun and efficient to program in.

    Ja se priznam, ze mam problemy, kdyz se nekdo pta: 'co je TO?', tak ze se odpovi 'TO bylo vyvinuto kvuli...'. Ale chapu, ze je se jedna o komplexni problematiku a ze se neda asi odpovedet jednou vetou. Ten uvedeny odstavec je ale takova business mluva, to je take obvykle, takze bych se rad pana Vanka zeptal, k cemu to mohu pouzit.

    V referencich jsem videl prevazne telekomunikaci a velke korporace. Da se s Qore udelat ucetnictvi? Ma to smysl?

    Take jsem si nakoukl ten jazyk(Qore). V tom prikladu se sockety nevidim nejake kardinalni rozdily proti jinym skriptovacim jazykum? V cem byla nutnost sahnout k vlastnimu vyvoji.
    13.12.2014 14:05 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    jasně.

    Jsou to dvě oblasti: - Qore, programovací jazyk www.qore.org, opensource - Qorus, integrační platforma qoretechnologies.com, zatím closed source

    Jazyk Qore vzniknul před mnoha lety (na sf.net registrován 2005, ale prvotní vývoj začal mnohem dřív). Jeho hlavní přednosti jsou: nativní paralelismus, integrace SQL a možnost embedded (jak tohle přeložit?) použití v C/C++. Tyhle vlastnosti možná v roce 2014 nezní jako pecka, ale tehdy byly dost unikátní. A v porovnání s jinými jazyky jsou někdy unikátní i teď. Má to i nové vlastnosti jako volitelná typovost, nastavení vzhledu syntaxe atd.

    Platforma Qorus vznikla jako workaround jednoho integračního řešení, které moc nefungovalo. Postupem času se evolucí změnilo v plnohodnotnou platformu, která nahrazuje "velké hráče" (Tibco BW, JBoss, BEA, ...)

    Takže odpověďi na otázky.

    Co je Qore? Univerzální programovací jazyk, který může být blízký lidem od C/C++/Javy ale i od PERLu. Já sám jsem na něj kompletně přešel z Pythonu. Ůčetnictví by v něm napsat šlo. Ponecháme-li stranou smysluplnost a časovou náročnost. Výhody: viz výše. Nevýhody: limitovaná nabídka externích knihoven a modulů ve srovnání s konkurenty.

    Co je Qorus? Integrační platforma, nejspíše člen podmnožiny EAI, kde se spojuje cokoli s čímkoli. Ůčetnictví by se v tom napsat nedalo (resp. dalo ale bylo by to drbání levou rukou za pravým uchem). Ale typické nasazení je např. synchornizace dat z třeba CRM, ERP do účetnictví a z účetnictví do HR aplikací a cojávím ještě. Při zaručení konzistence dat a automatickém zotavení se z chyb. Výhody oproti konkurenčním platformám: minimální HW náročnost, neobvyklá stabilita, administrace a deployment. Nevýhody: není za tím mamutí firma, takže se to hůř prodává.

    Doufám, že je to jasnější a bez buzzwordů ;)

    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    14.12.2014 11:44 Tom Provalil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se prográmátor-už se našel. :-)
    diky moc za odpoved. Ano, takhle je to jasnejsi. Hlavne ten odkaz na ty "velke hrace" mi pomohlo se orientovat, kam zaradit ten framework.

    U Qore jsem si take vsimnul, ze tech modulu neni moc a priznam se, ze u meho "obycejneho programovani" :-), kdy je obcas potreba nacist nejaky excel dokument, vytvorit pdf dokument apod. by takove moduly chybely. Ale je mi jasne, ze takove ulohy vyridi ty jednotlive aplikace, ktere ten framework vzajemne integruje, takze v takove situaci ty moduly nejsou potreba.

    Jinak kdyz si predstavim, ze konkurujete TIBCO, tak si rikam, ze si nedavate zadne male cile :-) Preji hodne uspechu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.