abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (13%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
     (6%)
     (19%)
     (31%)
     (25%)
    Celkem 16 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 07:16
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.11. 06:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    C'est ça la France
    Max avatar 10.11. 10:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Best practice je velké, malé, číslo a speciální znak. Takže správně by mělo být Louvre*1234 :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.11. 11:24 korektny_kon_bateriovej_sponky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Bolo by slavnejsie nez "NBUSR123"?
    Max avatar 10.11. 11:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Tak Slováky asi nic nepřekoná. Jen co vím, tak:
    • 2x si nechali lohnout národní doménu až do třetice všeho dobrého skončila u marketingové zahraniční firmy
    • Smáznutý celý registr nemovitostí a absence záloh + veřejné lhaní, že zálohy jsou a obnova není problém
    • Leaknutí databáze všech obyvatel včetne privátních informací
    • "NBUSR123" a propojený kabel ve sněmovně, kterou vyřadil asi na týden, jsou jen další třešničky :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.11. 13:28 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    2x si nechali lohnout národní doménu až do třetice všeho dobrého skončila u marketingové zahraniční firmy
    Co prosim?

    Zbytek je pravda dokazujici, jak stat neni schopen nic efektivne a dobre delat.
    Max avatar 10.11. 16:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Koukám, že máš mezery ve vzdělání :D. Tak tady máš dozvdělávací materiál: Příběh domény .SK, aneb krádež za bílého dne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 10.11. 16:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Jinak na té slovenské národní doméně je vidět, že když není konkurence, tak ani soukromníka nic netlačí k inovacím a celé to jde do kopru.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11. 10:32 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    To, ze registrator netlaci nasilne dnssec tak, jako se to deje jinde, znamena, ze to jde do kopru? Za mne opravdu ne...
    Max avatar 11.11. 11:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Psal jsem o SK-NIC, aby nedošlo k mejlce. Ti jeli papíry, neměli podporu dnssec vůbec nikde, nešlo se registrovat napřímo z ciziny atd. Až když zaklekl tvůj nenáviděný stát, tak to prodali, aby na to nemuseli sahat a vyvíjet. Do té doby bylo SK ohledně domény v pravěku.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11. 11:58 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Bylo to opravdu tak spatne? Domeny pres proxy rega slo registrovat bez problemu... Dnssec sam o sobe zadnou bezpecnost neznamenal v te dobe, takze pro koncoveho uzivatele se nejednalo o vyhodu. Ze meli stary web? To mi bylo jedno. Ze byl dostupny csv seznam se vsemi domenami? To bylo jen dobre. ;-)
    Max avatar 11.11. 14:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    To tvý nesmyslný obhajování odpadu, jen aby ti tvá ideologie seděla do karet, to je hodně lol.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11. 14:48 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Ale to neni nejake nasilne obhajoba, aby to sedelo do karet. Klicove pro mne bylo, ze SK domeny mi proste fungovaly. A ano, radsi tak, jak to bylo tam, nez to, co je tady...
    Max avatar 11.11. 16:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Já dávám přednost kvalitě před fanatickou ideologií. Ale chápu, že ty to máš jinak. To je samozřejmě tvá věc.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.11. 10:06 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Respektuji... Ale mas opravdu pocit, ze ceska neziskovka nepodleha ideologii? Opravdu? Co treba ruseni webu na zaklade prosby od statu tim zpusobem, ze znasilnili sva vlastni pravidla? Coz bezuzdne tlaceni dnssecu? Co ten jejich routeroproject? :-D
    12.11. 17:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Máš pocit, že na Slovensku se nic takového stát nemůže? ;-)
    13.11. 11:02 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Obavam se, ze samozrejme muze :-D
    Max avatar 12.11. 18:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Já vím, že tobě je to prostě putna. Že by jsi byl děsně happy, jako to udělali na Slovensku, kde ze 4miliard EUR obratu měli 3 miliardy EUR zisk, nikde nic nedělali, nikde nic nevyvíjeli a všechno jim šlo do kapsy.
    Já jsem za CZ.NIC rád, mají hafec super projektů, které používá celý svět. Kromě super služeb, co dodávají, tak ČR i dobře reprezentují.
    Smát se tomu můžou jen hlupáci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.11. 11:09 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    4miliard EUR obratu měli 3 miliardy EUR zisk
    ??? Ta cisla jsou odkud ???

    A jinak opravdu radeji dam svobodne penize komercnimu subjektu, ktery si s nimi nejak nalozi, nez jakemusi slepenci pravnickych osob, ktery je poveren statem ke sprave narodni domeny.
    mají hafec super projektů
    Tobe prijde ucelne a efektivni, ze si za penize zakazniku vymysleji neustale nove a nove kolo? Registracni system? Routovaci daemon? DNS server? DNS resolver? Aplikace pro postizene? Router? Bezpecnostni sondy? :-D Tyto veci jsou v opensource jiz nekolikrat implementovany!!!
    tak ČR i dobře reprezentují
    Slepenec pravnickych osob povereny statem ke sprave narodni domeny, ktery vyradi ze zony domeny na zaklade prosby od statu? To je podle tebe dobra reprezentace? jak by vypadala ta spatna?
    Max avatar 13.11. 11:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Milionu, ne miliardy, to by bylo opravdu hodně :D.

    Na jedné straně se ti líbí, když si firma stopí prachy pro sebe a do ničeho neinvestuje a na druhé straně ti vadí, že někdo si nedává malou domu a investuje je. Tobě fakt normálně jebe :D

    Dobrá reprezentace je, že jejich DNS server používá nejen nějvětší CDN síť na světě. Jejich registrační systém FRED je využíván nemálo státy. To, že byl Ondřej Filip jmenován do čela představenstva RIPE NCC je taktéž obrovská repre.
    To, že zachránili běžné smrtelníky a nakodili datovku a dělají tomu support, komunikují atd., to je také dost super.
    To, že si dělají vlastní globální analýzu provozu, útoků apod. a používají k tomu vlastní router, který tím pádem funguje jako sonda, to mi nepřijde jako špatný nápad, spíše naopak.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.11. 12:51 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Milionu, ne miliardy, to by bylo opravdu hodně :D.
    Ano, miliony jsou realne.. ;-)
    že někdo si nedává malou domu a investuje je
    Nelibi se mi zamestnavani zbytecnych lidi na vyvoj a veci okolo zbytecnych projektu.
    Tobě fakt normálně jebe
    Ne. Jen nemam rad slepenec pravnickych osob, ktery byl poveren statem... Nelze mluvit o trznim subjektu.
    Dobrá reprezentace je, že jejich DNS server používá nejen nějvětší CDN síť na světě. Jejich registrační systém FRED je využíván nemálo státy. To, že byl Ondřej Filip jmenován do čela představenstva RIPE NCC je taktéž obrovská repre.
    Jsem ochoten uznat, ze knot a fred jsou kvalitni produkty. To vsak neznamena, ze nejsou zbytecne. Jine a kvalitnejsi implementace existuji a jsou dokonce open source. A pan Filip, ze byl nekam jmenovan? Inu, dalsi funkce. Reprezentuje to jeho... Na tom, odkud prisel, opravdu nezalezi. To by Cesi, kteri se radi honosi vynalezy, bohatstvim, prumyslem a podnikanim obyvatelu Sudet, meli pochopit ;-)
    To, že si dělají vlastní globální analýzu provozu, útoků apod. a používají k tomu vlastní router, který tím pádem funguje jako sonda, to mi nepřijde jako špatný nápad, spíše naopak.
    Vazne? Mne to prijde ukazkovy priklad vyse zmineneho mrhani zdroji. Proc by proboha spravce domeny, ktery by se mel starat dejme tomu o par serveru a registracni system, mel vymyslet vlastni router, bezpecnostni software, analyzovat provoz, atd.? :-D
    Max avatar 13.11. 14:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Jaký dns server je prosím že výkonnější, než knot? A proč by provozovatel dns serverů a služeb nemohl vyvíjet dns server? To by měla dělat pekárna na rohlíky, nebo kdo?

    Proč má poskytovatel kritické infrastruktury státu sondy na detekci a trasování útoků? No, tak sorry, ale tuhle hru už dál hrát nebudu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.11. 14:30 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Nebavime se preci jen o vykonu, kde bind btw neni vubec spatny. Jde hlavne o robustnost, spolehlivost a bezpecnost... A zde je bind neotresitelnym hracem. ;-)
    A proč by provozovatel dns serverů a služeb nemohl vyvíjet dns server? To by měla dělat pekárna na rohlíky, nebo kdo?
    Proc? Protoze ten server byl jiz davno vyvinut a vyvijet dalsi je zbytecne paleni financi na lidske zdroje?
    Proč má poskytovatel kritické infrastruktury státu
    Ceho? Statu? Kdyz odhlednu od toho, ze stat je nelegitimni sam o sobe, a tedy nema mit nejakou kritickou infrastrukturu, pak predpokladam, ze klicove prvky opravdu nejsou zavisle na tom, zda funguje slepenec pravnickych osob. A to, ze se par debilu mozna nedostane na novinky v pripade nejakeho vypadku, je jejich chyba - pokud je to pro ne tak kriticke, maji si dat zaznam do hosts.. Ostatne jako ti, kteri chteli cist obsah webu, jejichz domeny byly vyrazeny ze zony na zaklade prosby, ze...
    No, tak sorry, ale tuhle hru už dál hrát nebudu.
    Asi to nema smysl. Pri vsim respektu k tve osobe musim konstatovat, ze zde neni sance se shodnout.
    Max avatar 13.11. 14:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Loool, tak to jo :DDD. Tady ví někdo o dns službách naprostou tušku a pojem "kritická infrastruktura státu" je mu naprosto cizí a i přes to má potřebu se k tomu vyjadřovat. No nic, díky za komedii, opět jsi pobavil :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.11. 14:56 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Uff. Ty mas pocit, ze ja rikam, ze cznic dela resolver? Ne, opravdu vim, ze oni se staraji prakticky jen o NS zaznamy. A ano, v pripade novinek by musel byt vypadek delsi diky cache resolveru po ceste, to uznavam.
    "kritická infrastruktura státu"
    Bohuzel tuseni mam. To, ze si to stat definuje ve sve legislative, aby tim legitimizoval buzeraci a dalsi zakazy, ja neuznavam. To, co si stat definuje jako kriticke, opravdu kriticke neni!
    14.11. 09:25 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    NIC resolver provozuje.
    14.11. 09:26 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Ano, dalsi jejich zbytecny projekt.
    Max avatar 14.11. 09:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    "...Ne, opravdu vim...", "...tuseni mam..."

    Tebe je pro abc škoda, zkus to v "Na stojáka"
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11. 11:44 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Odmysleme si ten tvuj zakon o kyberneticke bezpecnosti, ci podle ceho vy etatiste definujete tu svou kritickou infrastrukturu "statu". :-D Mas pocit, ze provoz nejakeho resolveru, kterych je vsude 12 do tuctu, ma nejaky velky vyznam? A jinak prosim prestan urazet, dekuji ;-)
    Max avatar 14.11. 13:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Promiň, ale pokud tvrdíš, že když zkolabují ns první úrovně, tak se nic neděje, protože si doplníš záznam do hosts, tak sorry, ale na to už nic jiného říct nejde a je naprostá ztráta času na takový zhovadilosti cokoli psát.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11. 13:49 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Uznavam, ze kdyby to cele lehlo na delsi dobu, tak to bude komplikace - vytikane cache resolveru, NS zaznamy nefunkcni... OK, muze to byt komplikace... Ale rec byla o "kriticke infrastrukture" statu... Pokud se bavime o tom, co je opravdu kriticke (ne podle zakona, ale podle faktickych dopadu vypadku), to prece rozhodne nespoleha a nesmi spolehat na servery slepence pravnickych osob...
    Max avatar 14.11. 13:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Když ti vypadnou NS první úrovně, začnou ti problémy do hodiny jako nic. Skončí emailová komunikace, komunikace s bankama, platby, renew certifikátů, jejich vystavování a milion dalších věcí. Nejdříve to začne jako náhodné výpadky a postupně to bude narůstat, až všechno přestane jít. Tvá úvaha s hosts je naprosto mimo, úplně scestná.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.11. 13:58 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Opakuji. Tohoto jsem si vedom. Uvaha s hosts byla jen vtipkem na novinky a cznic.. Asi se rozchazi tva a ma definice toho, co povazujeme za kriticke :-D
    Max avatar 14.11. 14:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    To, že se zastaví veškerý obchod, logistika, banky a další věci, to mi přijde dost kritické. Ani se nejspíše nikam nedovoláš.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.11. 14:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Jen dodám, že se tomu snaží předcházet, mají infrastrukturu po celém světě, asi ve 14 státech a v ještě větším počtu lokalit. Používají různé druhy OS (Linux, BSD apod.) i různé druhy DNS serverů (knot, bind a další).
    Musí tedy řešit DDoS, zřejmě musí komunikovat i s různými ISP kvůli případným odklonům útoků. K tomu se hodí mít sondy po celém světě na identifikaci kudy co útočí a teče. Vlastní router s takovou fcí je geniální řešení. Instalaci mají zadarmo, cena za koupi jim platí část nákladů, ne-li všechny.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.11. 21:28 RealJ | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    tak pred 100 lety jsem mel par sk domen a ten voser co s tim byl za to nikdy nestal... toho idiota ktery ty domeny chtel jsem s tim poslal do hajzlu a vzhledem k hovnu co z toho mel se na to vysral a domeny neprodlouzil...
    12.11. 10:07 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Jiste, tva volba. Ja to tedy resil pres komercniho prostrednika a fungovalo to v pohode.
    Max avatar 13.11. 11:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Jeden je málo, chce to aspoň tři prostředníky a trojnásobnou cenu. To by tě uspokojilo ještě více. Zkus si koupit třeba cn, tu budeš mít rád. Zaplatíš si svýho prostředníka, doména nikdy nebude tvoje a nebudeš moci používat dnssec. Pro tebe samé výhody :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.11. 18:32 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Zabudol si na databázu pasov, obháňala to aj EÚ.
    Max avatar 10.11. 19:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Louvre
    Tak ona je to kontinuální snaha Slovenska mít otevřená data, i ta osobní. Jejich snaha neustávala ani za dob covidu (Coronavirus app reveals personal data, IT security firm found).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.