abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 176 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Max avatar 25.8. 09:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    :DD
    Ale maj pravdu, děcka...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.8. 12:00 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    By mě zajímalo, kdy na základce začnou místo čtení, psaní počítání a různejch faktů učit dotazování AI hlasem.
    Max avatar 26.8. 13:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    https://aidetem.cz
    https://www.ucimsai.cz

    Každopádně možná už na nějakých školách mají výuku AI, jak jí používat, jak zadávat dotazy apod.
    Pravdou je, že se používá čím dál více a zkušených lidí zas tolik nebude. Už teď AI začíná nahrazovat nějaké obory a bude to čím dál ve větším rozsahu. Aktuálně se používá na generování obrázků ke článkům, asi i časopisům a dalším věcem. Používá se přepis hlasu na text, na výcucy z jednání, na online překlady atd. AI postupně začne nahrazovat část lidí, co se zabývá grafikou, překladatele, pak přijde i samořízení, takže profi řidiči (taxikářemi to asi začne tak, jako už to začalo v USA).
    Ten boom a nápady kolem AI je obrovský. Na X sleduji vlákna, která se zabývají malýma kvízama, početníma úlohama atd. A Grokovi je jedno, zda je to obrázek, nebo co, prostě napíše správně postup i řešení. A to jsme vesměs na začátku.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.8. 13:22 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Přesně tak, takže při mém velmi střídmém odhadu bude té méně nadané, podprůměrně inteligentní části národa stačit aby uměli mluvit a veškerý všechno co budou potřebovat vědět jim naservíruje AI v nějakym komunikátoru. Otázkou je, kdy přesně se ta chytřejší polovina národa začne ptát, jestli vůbec tu podprůměrně inteligentní část k něčemu potřebuje(me) :-)...
    26.8. 13:52 volume
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    ta chytresi zblbne behem dalsich dvou generaci a pak se AI zamysli, zda ji lide neujidaji zdroje energie...konec je jasny, automatizovana planeta bez prirody, zivocichu, pouze tezba zdroju,stavba stroju a expanze do vesmiru, uz bez cloveka
    26.8. 14:03 Akolyt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Jo a Buh se na to bude jen tak koukat? Smete ji, bic Bozi je vyzene!
    26.8. 14:07 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    A červi se rozlezou!!!!
    26.8. 14:26 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Už zblbla :-D

    https://www.dotyk.cz/magazin/matematicka-hadanka-priklad/
    Matematická hádanka: Jen génius zvládne spočítat příklad 12 – 3 + 2 × 4 – 4 × 2 + 3= ? Zvládnete to?
    30.8. 10:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    to je tezke?
    30.8. 11:30 kdosi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Já to zkusil počítat, ale asi v jedné třetině jsem si všimnul, že se tam dá kdeco vyrušit, tak jsem to upravil a nepočítal. Takže asi nejsem "génius", když jsem to nespočítal :)
    31.8. 10:39 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Max avatar 26.8. 16:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Co je špatného na tom mít možnost plynule komunikovat s kýmkoli na světě? To, že neumím 150 jazyků ze mně dělá nějakýho nýmanda?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.8. 21:07 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    ehm, nepochopeno, když neumíš číst, psát ani počítat tak je ti komunikace s kymkoliv na světě k ničemu, protože stejně nebudeš mít pindat o čem, protože tvůj intelekt se omezí akorát na to sjíždět videa a generovat nablblý komenty, což ostatně dělá ta méně inteligentní polovina národa už teď.
    26.8. 22:29 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Homér číst ani psát neuměl. Ale používal mozek...
    Max avatar 27.8. 00:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Takže pro tebe je AI sprosté slovo, protože si myslíš, že lidi zpitomí? To je dost zpátečnická téze.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.8. 02:35 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    ? nevidím souvislost mezi tím že by pro mě měla být ai sprosté slovo a tím že kvuli tomu lidé zpitomí.lidi pitomí už jenom ze sociálních sítí, ai tomu dodá jenom rychlejší spád. většina lidí dělá jenom to co musí, a ai spoustu triviálních věcí dokáže udělat za člověka. Lidi prostš místo řešení problémů budou věnovat čas zábavě. intelekt roste s náročností úloh které člověk musí řešit, tím že se ta náročnost sníží, respektive žádná nebude většina lidí nedosáhne intelektu který by mohla dosáhnot. uvědomuješ si, že s ai v telefonu prostě nebude potřeba umět číst, psát ani počítat? A kam mayslíš že to povede?
    Max avatar 27.8. 08:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Já to vidím jinak. AI tě zbavý rutinních věcí a věcí, co tě nebaví, aby jsi se mohl věnovat něčemu důležitějšímu.
    Je to jako s výukou písma. Psací písmo také postupně zaniká. Stejně tak postupně zanikne psaní všemi deseti, jelikož to nebude potřeba.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.8. 09:39 karkar | skóre: 9 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    ale musíš si uvědomit, že pro nemalou část obyvatelstva jsou sex, chlast, sociální sítě a netflix top toho co v životě dělají? Nic víc, odkroutí si dvanáctku v lídlu dojdou domu pustěj netflix otevřou pivo nebo nějakej jinej perlivej lacinej šit a čuměj do půlnoci. v tejdnu po vejplatě rajzovat po klubech... Jinak NIC NIC NIC..... tohle mým odhadem tak asi dělá pětina národa mezi 18 - 35 po těch 35 jsou pak kluby vystřídaný nějakym pajzlem. Druhá pětina národa jsou ti co nemaj moc peněz ale snažej se mít i nějaký koníčky ale ty zase dělaj za pár šupů, samoživitelky, apod, a nemaj moc času na nějaký velký zájmy. No a pak je tu cca 20% důchodců co moc peněz nemaj, ale AI jim je stejně téměř k ničemu, spíš kámoš k pokecu, ale po sedmdesátce už se každej den ptaj na to samý, páč si to mnoho z nich nepamatuje. Pětina studentů, co se teda snažej něčeho dosáhnout ale moc peněz nemaj, takže jima AI akorát dá prostor víc pařit a užívat si (ale na úkor absorbovaných znalostí). No a tak zbejvá mým odhadem asi 20% těch šťastlivců co maj dost práce a spoustu zájmů a k tomu odpovídající příjem a těm bude AI ku prospěchu protože za ně udělá spustu rutinní práce, a jim zbyde čas na zvyšování kvalifikace, zájmy, cestování a tak... No a podle mě ty patříš do týhle skupiny, a lidi okolo tebe samozřejmě taky...
    🇵🇸 avatar 27.8. 19:41 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    odkroutí si dvanáctku v lídlu dojdou domu pustěj netflix otevřou pivo nebo nějakej jinej perlivej lacinej šit a čuměj do půlnoci. v tejdnu po vejplatě rajzovat po klubech
    Lidi bývají ubití dvanáctkama v lidlu. Šokující!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    AsciiWolf avatar 30.8. 11:40 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    rajzovat po klubech
    Takhle si osobně nepředstavuji někoho, kdo je "ubitý dvanáctkama v lidlu" (či někde jinde, kde otročí podobným způsobem).
    🇵🇸 avatar 30.8. 13:24 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok

    Jak se „rajzování po klubech“ liší od toho, když se jdou havíři po šichtě zbořit?

    Ach ano, hospoda dobrá, klub špatný.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.8. 22:50 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Kam ty na ty havíře chodíš? Poslední důl to balí koncem tohoto roku. Po hospodách se boří jiná netáhla
    31.8. 15:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    ze zrovna ty se bijes za klubovou scenu nepochopim
    Gréta avatar 1.9. 11:45 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok

    v tom že maj haviři víc rychlejší metabolizmuz páč skutečně fyzicky pracujou a tudiž jim to chlastani škodi miň :O ;D

    27.8. 14:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Psací písmo zaniká u lemplů, kteří nedělají nic rukama. Já mám díky němu (a to jsem psaní nenáviděl) vytrénovanou jemnou motoriku, takže dělám věci, které mladí vůbec nezvládnou. Ti mají vytrénovaný jenom palec že šmatlafounu.
    Max avatar 28.8. 09:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Ne, mladí, i někteří starší, píšou nevázané písmo / tiskací. Pravdou je, že psát propiskou na papír je čím dál více méně potřebné. Svět se postupně přesouvá do mobilní sféry, tam se postupně přesouvá i AI, vše směřuje k velkým změnám.
    Učit se psací písmo kvůli jemné motorice, to nedává smysl. Určitě existuje celá řada jiných technik, které naučí jemnou motoriku, aniž by se člověk musel učil něco absolutně nepotřebného.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    🇵🇸 avatar 28.8. 09:44 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok

    Klidně se tomu může říkat kaligrafie.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Max avatar 28.8. 10:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Jemnou motoriku procvičuje spoustu věcí, malování, vybarvování, origami, hrátky se šperky, skládání mozaik, vyřezávání a milion dalších věcí. Existuje na to spousta hraček pro nejmenší a lze si procvičovat jemnou motoriku různými obory podle toho, co koho baví / na jaké škole je atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.8. 22:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Jo, vzpomínám si jak jsme ve škole na výtvarce vyráběli větrník, žebřík ze špejlí vázali drátkem a dokonce vyšívali. O pár let později jsme měli dílny, kde jsme řezali, brousili, natírali, a nakonec v osmičce zapojovali jističe, zásuvky a vypínače. Takové osvětlení schodiště v sedmipatrovém paneláku je moc prima úloha :)

    A dneska?
    29.8. 07:43 hmmmw | skóre: 3 | blog: hmmmw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Dneska není na škole výtvarka a dílny a na elektroškolách se neprocvičuje zapojování drátů?
    29.8. 07:52 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Někde jo. Jako volitelný předmět. Takže pokud chce někdo aby jeho děcko absolvovalo obojí, má nejspíš smůlu.
    30.8. 08:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Na základních elektroškolách? Já to umím od třinácti let.
    28.8. 10:59 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Ony jsou taky ty propisky i papiry cim dal vetsi sunty. Zatimco popsane papiry z devadesatek jsou porat dobre citelne, tak moderni barvy vybledavaji a papir zloutne. Je naprosto nepredstavitelne, ze by dnesni kombinace inkoustu+papiru vydrzela stovky let jako knizky predchozich staleti.
    Max avatar 28.8. 11:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Toto u nás nepozoruji.
    Pravdou ale je, že pokud takový papír bude neustále exponován slunečnímu záření, tak UV zapracuje. Podobně jako na fotografiích na hřbitovech, kde dnešní tisk mizí během několika let a fotky z osmdesátek stále drží. Jiná technika, jiná cena atd.
    Otázkou je, co z toho jde na vrub šizení a co na vrub ekologie (olovnaté barvy, fenol v inkoustu apod.)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    🇵🇸 avatar 28.8. 12:12 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok

    Jedním z významných faktorů je kyselost papíru, potýkají se s tím zvláště knihovny a archivy. Je to jeden z důvodů, proč degradují levné paperbacky.

    Něco podobného pozoruji i u sešitů starých tak 20 let.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.8. 19:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok

    Jsi vedle jak ta jedle.

    Grafologie není astrologie. Psaní je odrazem ducha. Psací písmo nezaniká, jen krní. A víš proč? jednoduše proto, že psaní na papír znamená jen to, že to pak stejně bude muset někdo přepsat do kompu. Takže čím větší kvanta textu potřebuješ zpracovat za jednotku času, tím méně píšeš rukou kamsi na papír. Toť vše.

    31.8. 21:13 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Tohle je dokonalost boomer kapitalismu, kterou nezvladl ani MS. Donutit deti ucit se programy par firem, aby mohli delat "dobre" svou praci. Chapu ze to u generace antikomunistu tak dobre rezonuje. Prece to je lepsi nez zit za komousu :-)
    26.8. 22:31 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    O tom byla kdysi v Ikarii povídka.

    Znáš generace uživatelů podle používaného rozhraní?
    Počítačová myš - klikoň.

    Dotykový displej - šmatloň.

    Hlasový asistent - kdákoň.
    31.8. 22:08 ne ai
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok
    Aby to pak dopadlo takhle?
    Učitel vymyslí s chatbotem zadání referátu pro osmou třídu. Žák doma zadání zkopíruje do chatbota. Ten bleskurychle nabídne výsledek, za který by se nemusela stydět ani premiantka třídy. Žák text zkopíruje, vytiskne a odevzdá referát. Učitel si povzdechne – nemá přece čas tak dlouhé elaboráty číst – a vyfotí, aby to ChatGPT zkontroloval
    Gréta avatar 1.9. 11:55 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Tlumok

    ttssss se budou znamkovat ty prompty aje to :D ;D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.