abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 15.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Zajímavý projekt

    Vývojáři Ubuntu představili projekt Myna, tj. iniciativu zaměřenou na přidání funkce převodu řeči na text do prostředí desktopu Ubuntu. Dle plánu již v Ubuntu 26.10.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Zajímavý software

    Společnost Epic Games představila nový open source systém pro správu verzí Lore navržený pro "bezprecedentní škálovatelnost dat i týmů a optimalizovaný pro projekty, včetně her a zábavy, které kombinují kód s velkými binárními soubory, aby uspokojil potřeby vývojářů i umělců". Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) provedl v říjnu 2024 místní šetření u společnosti Seznam.cz. Úřad prověřoval důvodné podezření na možné protisoutěžní jednání, konkrétně zneužití dominantního postavení. Krajský soud v Brně v květnu 2025 konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné. Nejvyšší správní soud (NSS) včera rozhodl, že šetření bylo provedeno v souladu se zákonem. Krajský soud bude muset případ posoudit znovu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Byl představen skládací telefon Commodore Callback 8020. Ani hloupý, ani chytrý. Pro fanoušky Commodore a digitálního minimalismu. Bez webového prohlížeče a sociálních sítí. S předinstalovaným WhatsAppem. S operačním systémem Sailfish OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 08:22 | Bezpečnostní upozornění

    V OpenBSD byla objevena 27 let stará chyba v ppp pomocí níž lze vzdáleně obejít autentifikaci. Chyba byla nahlášena 12.6. a 14.6. byla opravena. Bližší info v článku A 27-Year-Old Authentication Bypass in OpenBSD's PPP Stack.

    Max | Komentářů: 6
    včera 05:22 | Zajímavý článek

    Odpověď Evropské komise (pdf) k evropské občanské iniciativě Stop Destroying Videogames, jež je součástí hnutí Stop Killing Games: "Komise se domnívá, že v této fázi nemůže navrhnout právní povinnost zachovat hratelnost videoher poté, co přestaly být poskytovány komerčně. Důvodem jsou i stávající práva duševního vlastnictví. Podle autorského práva EU mají nositelé práv výlučná práva ke svým výtvorům. Kromě autorských práv mohou být

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.6. 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 152.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 152 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.6. 14:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.7 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    16.6. 11:44 | Komunita

    Hříčka xsnow, která na ploše spustí sněžení, je protestware. Pokud jste v Rusku (LANG=ru), zobrazuje ukrajinské vlajky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1929 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    KOMIX - Naše data

    31.5. 12:37 | Přečteno: 1008× | KOMIX

    Z obchodu Alza.cz prý unikla data, nicméně Alza tvrdí, že jí žádná data neutekla :-).

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.5. 14:59 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Ten avatar zeleného ufónca sa nepodobá.
    31.5. 18:23 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    2 dily v jeden den?

    Jinak samozrejme pobavilo, obvzlast obrazek "Mona Lisa" se moc povedl :)

    Ale k otazce. Unikly jim teda ty data, nebo ne?
    31.5. 19:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Mě to připomnělo tohle

    31.5. 19:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Teda, minule byl sobotní komix už v sobotu, dneska dva v jeden den a oba velmi výživné, to se Hororka dobře rozjel! :-)
    1.6. 13:12 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Data soukromnikum, do kterych radim samozrejme i velke korporace, sverujeme dobrovolne. Stat vsak nase data spravuje nasilim a nikoho se nepta, zda je chce poskytnout! Pri tom stat ma monopol na legislativu, zakony a zejmena nasilne donuceni !!! A zpravidla je to prave stat, ktery nasilne sebrana data pouzije proti lidem!
    Max avatar 1.6. 16:18 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Stát se ptá, zda je chceme poskytnout. Portál občana -> schválení pro přístup konkrétním agendám + audit log.
    Nejen, že tedy máš možnost do nějaké míry udělovat souhlas, ale vidíš i audit, kdo kdy na tvá data kouknul.
    Jinak pojem "násilí" má úplně jiný výklad, než ve kterém ho používáš ty. Jinými slovy, lžeš (nevím, zda záměrně, nebo kvůli nevědomosti), aby jsi dodal nějaké vážnosti svému názoru, což o tom celém něco vypovídá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.6. 13:53 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Stát se ptá, zda je chceme poskytnout.
    Nikdo se mne neptal, zda chci byt veden v evidenci obyvatel a matrikach od narozeni po smrt a btw i po smrti. Nikdo se mne neptal, zda chci mit pojisteni a byt veden ve zdravotni pojistovne. To same socialni pojisteni. To same obchodni a zivnostensky rejstrik. To same kadaster nemovitosti.
    Nejen, že tedy máš možnost do nějaké míry udělovat souhlas, ale vidíš i audit, kdo kdy na tvá data kouknul.
    Ta mira je jen velmi mala, spise kosmeticka... Audit je jiste fajn. Otazkou je, do jake miry je presny a pravdivy... Ukaze to zajem policie a treba tajnych sluzeb? Nevim... Pochybuji...
    Jinak pojem "násilí" má úplně jiný výklad, než ve kterém ho používáš ty. Jinými slovy, lžeš (nevím, zda záměrně, nebo kvůli nevědomosti), aby jsi dodal nějaké vážnosti svému názoru, což o tom celém něco vypovídá.
    Pokud ti nekdo pod hrozbou vezeni ci zabaveni majetku bere tve penize, neni to nasili? Pokud te nekdo pod hrozbou vezeni ci pokuty nuti pouzivat pravidla, se kterymi nesouhlasis, neni to nasili?

    Ja nelzu Maxi... To jen ty jsi konformni s timto statem a neuznavas mou definici nasili a fakt, ze to, s cim ty jsi v pohode, muze byt pro druheho brutalni poruseni jeho svobod.
    Max avatar 2.6. 23:32 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Není, najdi si definici. Demokraticky zvolené zákony do této sekce nepatří. Právní systém představuje společenskou legitimní moc a donucení k zajištění chodu společnosti a tím pádem se za násilí nedá považovat.
    Tak to prostě je. Aby jsi to mohl považovat za násilí, musel by jsi nesouhlasit s demokracií a jakýmikoli zákony. Což ale ty, jako anarchista, tak nejspíše vnímáš a tím pádem ti to tak připadá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    |🇵🇸 avatar 3.6. 22:54 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: étatismus

    Valžgrynd není anarchista. Najdi si definici. Wikipedia je adekvátní výchozí bod.

    Prakticky každá společnost vymáhá pravidla pohrůžkou nějaké formy násilí. Moderní státy to mají i explicitně kodifikováno.

    Opět, najdi si definici násilí. Opět je adekvátním výchozím bodem Wikipedia mj. s odkazem na WHO. Zvláštní pozornost doporučuji věnovat kolektivnímu násilí, se kterým je Valžgrynd zcela OK.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Max avatar 4.6. 08:27 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: étatismus
    No, právě jsi tím odkazem na definici Anarchismu popsal Valgrinda naprosto dokonale ;-). Vždyť tu už asi 100x jasně psal, že neuznává stát ani nic dalšího, že je pro 100% svobodu bez policie a žádného dalšího státního aparátu atd.
    U druhého linku se opět pleteš. Zřejmě si to ani nečetl, jinak by jsi to nelinkoval, protože to tvé kolektivní násilí ohledně státu, nebo politiky, se vztahuje pro autoritarismus nebo totalitarismus. Pokud tedy něco linkuješ, tak si to nejdříve přečti :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    |🇵🇸 avatar 4.6. 11:09 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: étatismus

    Vysvětli, jak je Valžgrynd antikapitalista.

    Soustavně ho vídám posedlého „volným trhem“… a ne, není to z mutualistické ani podobné pozice, jaké prezentuje např. C4SS.

    Ti Valžgryndovi „soukromníci“ (mimochodem Proudhon: La propriété, c'est le vol!) (1) jsou organizace přinejmenším autoritářsky organizované, (2) nerovnými podmínkami při vyjednávání – relevantní také v této diskuzi – vytvářejí prostor strukturální násilí.

    WHO: the intentional use of physical force or power, threatened or actual, against oneself, another person, or against a group or community, which either results in or has a high likelihood of resulting in injury, death, psychological harm, maldevelopment, or deprivation

    Např. Galtung lists poverty (i.e., the "deprival of basic human needs") as the second category of violence and "structurally conditioned poverty" as the first category of structural violence. Neviditelné ekonomické násilí: economic violence may be sanitized by reinterpreting the idea of "the economy" as an impartial force of nature, rather than a series of institutions making conscious policy decisions nebo Brown claims such attitudes mask invisible, structural barriers against equality by appealing to technicalities which are decoupled from their contextual realities; i.e., there are no laws preventing women from becoming engineers, but the social and economic barriers faced by women may render the pursuit of an engineering degree socially or financially impossible.

    Konkrétně, US-A jsou nominálně demokratické, že? Redlining zůstává patrný dodnes, když např. finanční instituce používají proxy atributy, které nakonec diskriminují etnické komunity. To máme nakonec i u nás („demokracie“), a to i bezprostředněji, jak se hledá (nejen) bydlení Romům nebo jen lidem s romským jménem?

    Nebo environmentální rasismus: Minority communities often do not have the financial means, resources, and political representation to oppose hazardous waste sites. To platí obecně – třídně. Holota má menší prostředky se něčemu takovému bránit. A samozřejmě zvláště „demokratické“ země se rády tváří jako čisté, zatímco tamní (zdejší) „soukromníci“ přesouvají činnost s „externalitami“ jinam.

    Není např. právě to, co prováděl Chevron v Lago Agrio v Ekvádoru případ kolektivního násilí? Pro byznys spotřebu na globálním Severu, samozřejmě.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Max avatar 4.6. 19:58 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: étatismus
    Je, sorry, já si nevšiml, na koho reaguji. S tebou nehci vést žádné diskuse, je to ztráta času.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.6. 16:42 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Stát se ptá, zda je chceme poskytnout.
    Toto ma zaujíma. Kto sa ma pýtal pri zápise do matriky, a ako sa odtiaľ môžem nechať vymazať?

    Pýtam sa pre kamaráta, darmového awengera.
    4.6. 16:54 ty si ale drevet kokony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    "... ako sa odtiaľ môžem nechať vymazať?" Na to stačí jeden 9mm token...
    4.6. 17:43 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Vyskúšaj to a uvidíš že to ťa nevymaže, len označí tvoj záznam ako ukončený. A to je nie isté.
    Max avatar 4.6. 19:59 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Point je, že pak ti to bude jedno :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.6. 05:18 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Pointa je že sa ma pri zápise hmotného majetku do matriky nikto nepýtal na moje dovolenie, a nemôžem využiť právo na zabudnutie.

    A nejedná sa len o matriku, tých registrov odkiaľ sa nedá vymazať je oveľa viacej.
    Max avatar 5.6. 10:07 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    To nejde, to by jsi zabil genealogii. Buď taky trochu soudný.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.6. 11:39 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Správne pravidlo nemá výnimky, špeciálne výnimky pre monopolnú sféru.
    5.6. 12:12 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    zabil genealogii.
    Narodil se, napsal, umrel ma smysl evidovat u panovnika a vybranych osobnosti sve doby (pripadne u tech, co si to zaplati), nikoli u beznych Frantu Vonasku. Do matricnich zaznamu nikomu nic neni, drz si kroniku doma v knihovne.
    Max avatar 5.6. 13:19 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Pomocí genealogie lze dopátrat kromě původu i např. nějaké dědičné choroby a další věci, takže to není jen o tom, že: "Jů, můj děd přišel z Norska".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.6. 13:25 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Jedná sa o evidenciu majetku štátu.
    JiK avatar 6.6. 04:20 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    jiste. nevolnici jsou majetkem vrchnosti, obcane jsou majetkem statu.
    6.6. 08:52 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    A presne kvôli tomu je samovražda trestným činom.
    6.6. 17:48 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Aha, takze ty bys rad aby v matrice byly evidovane a po letech i zverejnene navic lekarske zpravy. No, zacni u sebe, vsichni se tesime.
    6.6. 18:24 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Asi všetky SPI, nielen tie HIPAA. On je už raz taký.
    Max avatar 8.6. 08:13 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Ty si myslíš, že genealogie je jen o matrice? Přijde ti, že v matrice jsou vedeny zdravotní záznamy? Připadá mi, že vůbec netušíš, o čem je řeč.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.6. 14:36 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Nikdo jiny nez matrika systematicky genealogii neeviduje - tripismenkove agentury nepocitam, protoze ti to stejne nedaji.

    V idealnim svete by zbytne udaje neevidoval nikdo a statni i soukromi stouralove by meli utrum. Veskere zakonem povinne evidovane osobni udaje patri skartovat/smazat okamzikem ukonceni dedickeho rizeni.
    Max avatar 8.6. 14:46 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Zapomínáš, že největším přispěvatelem jsou, nebo byli kronikáři. A podle kronik jsi se dozvěděl, jak zemřel, kde bydlel, že něco prohrál atd.
    Měl by jsi v zájmu ochrany osobních údajů lobovat za spálení všech kronik ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.6. 15:11 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Historicky ano, ale jak rika klasik, "vsetci pametnici chcipli". A pokud to dneska jeste nekdo nahodou pro svuj spolek vede, tak ten word umre spolu s diskem.
    9.6. 18:58 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Dejiny píšu víťazi. Tých sfalšovaných rodokmeňov v kronikách, ...
    1.6. 16:48 karkar | skóre: 14 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Naše data
    Tak ten se taky poved'... :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.