V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
Mistral AI včera představil nový vylepšený Le Chat. Nově také jako aplikace pro iOS a Android.
„Omluvte mě prosím, volají mě z Prahy“Možná jsme německou montovnou, možná nezvládáme dobře tu pandemii a asi nedokážeme dosadit do vedoucích společenských funkcí nikoho jiného než debila, ale v jedné oblasti lidského žití nám zbytek zeměkoule, galaxie ci vesmiru dosahuje tak akorát po kotníky ... v humoru. Važme si toho, že jsme v něčem jedineční. P.S. Ten komentář pana Grundla mě opět nonovo překvapil. Nejen že před nedávnem rozeznal, že OpenSource nefunguje, ale již před 15 lety měl takový humor. A proto se ptám, co ho proboha vedlo k tomu, napsat tu svoji knihovnu v PHP?
Pozoruhodné je, že pro implementaci chvástu do svých slov velmi často používají stejný trik: známost s celebritou je děsně otravuje.Tohle mi připomíná lidi, které děsně "otravují" recruiteři a cítí neskonalou potřebu sdělit světu, jak moc "nemožných" (pod jejich úroveň) nabídek práce dostávají. V IT je to docela móda. Normální člověk je za nabídku práce rád - a když se druhá strana netrefí (předmět činnosti, peníze), tak buď slušně odpoví té druhé straně (nikoli celému světu), nebo když je toho moc, tak to odignoruje, hodí do spamu a dál neřeší.
Tohle mi připomíná lidi, které děsně "otravují" recruiteři a cítí neskonalou potřebu sdělit světu, jak moc "nemožných" (pod jejich úroveň) nabídek práce dostávají. V IT je to docela móda. Normální člověk je za nabídku práce rád - a když se druhá strana netrefí (předmět činnosti, peníze), tak buď slušně odpoví té druhé straně (nikoli celému světu), nebo když je toho moc, tak to odignoruje, hodí do spamu a dál neřeší.Nedávno jsem si založil profil na linkedin a toho spamu se mi tam sype fakt hodně. A tady nejde o to že ti to chodí jen do emailu, to se dá jednoduše odfiltrovat, ale o to že ti to chodí mixovaně s tím co je pro tebe relevantní s tím co není, a taky to pak musíš odklikávat přímo tam na webu jako přečtené. A někteří recruiteři na ignorování nedbají a píšou ti třeba šestkrát za sebou, jestli už jsi četl co ti poprvé poslali. Takže ano, může být otravné vidět, jak někdo tohle popisuje, speciálně když to vidíš z vícero zdrojů. Ale zároveň existuje určitý fenomen spamování a co teda? To se o něm nemá nikdy mluvit? Nevím co je to normální člověk, ale kdyby mu přišly desítky (irelevantních) nabídek týdně, speciálně když o ně vůbec nežádal, tak je z toho asi taky otrávený, ne? Ať už je to práce, nebo třeba jehovisti. Já úplně nechápu kde je ta hranice. Op třeba v blogu podle mého názoru prostě přidal kontext, kde pavouka vyfotil (při lyžování). Proč je u tohohle blogu špatné uvést kontext, a u jiných není? Nebo je to špatně vždycky? Když jsem tu napsal blogpost o exkurzi na Mikrotron, tak to bylo taky špatně, protože se chlubím tím že jsem byl na exkurzi? Nebo to bylo dobře, protože ten blogpost je delší? Nebo jaká je na to teda sociální heuristika?
Nevím co je to normální člověk, ale kdyby mu přišly desítky (irelevantních) nabídek týdně, speciálně když o ně vůbec nežádal, tak je z toho asi taky otrávený, ne?Heh, mně chodí desítky nabídek možná ročně.
Nedávno jsem si založil profil na linkedin a toho spamu se mi tam sype fakt hodně. A tady nejde o to že ti to chodí jen do emailu, to se dá jednoduše odfiltrovat, ale o to že ti to chodí mixovaně s tím co je pro tebe relevantní s tím co není, a taky to pak musíš odklikávat přímo tam na webu jako přečtené. A někteří recruiteři na ignorování nedbají a píšou ti třeba šestkrát za sebou, jestli už jsi četl co ti poprvé poslali.Z toho vyplývá, že LinkedIn je špatně fungující neužitečná platforma, která neplní svůj účel... Máš pravdu, že pokud bych kvůli těm irelevantním nabídkám měl přehlídnout nějakou zajímavou, tak by to byla škoda. Pak má asi smysl na ten problém upozornit a buď varovat ostatní* nebo se snažit "převychovat" ty recruitery, aby posílali jen relevantní nabídky. Nicméně co tak slýchám mezi lidmi z oboru, tak tam často nejde o kontext, nejde o konstruktivní upozornění na problém ani převychovávání recruiterů - a cítím v tom prostě jen tu snahu pochlubit se ve smyslu "hele, měsíčně vydělám šestimístnou částku - a ty nemožné socky mě otravují s nějakými podřadnými nabídkami za osmdesát". Dneska v IT není problém vydělat velké peníze (aspoň tedy v Praze nebo na západ od nás), ale je mi nějak proti srsti se tímhle chlubit a snažit se na ostatní dělat dojem - navíc stylem, že si mimoděk stěžuji, jaký jsem vlastně chudák zavalený spamem, kterého ty nabídky děsně otravují. Asi jako ta Halina z článku výše. Kdo si chce udělat obrázek o tom, na jaké peníze si může sáhnout a jakou práci může dělat, tak ať si projde statistiky. A hlavně ať sám chodí na pohovory** - protože jedna věc jsou průměry a mediány, maxima a minima... a druhá věc je, kolik dá někdo přímo mně. To může být vysoko nad průměrem, ale taky pod (ambiciózní zelenáči bez zkušeností, venkov, některé obory, řada menších firem, některé velké firmy postavené na exploataci studentů atd.). Takže: nebýt uzavřený ve své bublině (současná práce, spolužáci, známí...) vystrčit hlavu ven, obvolat pár firem, zkusit si cvičně nějaké pohovory, nabídnout svoje služby... To dá daleko reálnější představu a užitečnější informaci než vytahování se u piva nebo poměřování falů na internetu. *) Otázka je, jak: Nepoužívat LinkedIn? Nastavit si nějaké filtry? Pozorně číst, abych nepřehlídnul zajímavou nabídku? Správně si vyplnit profil, aby z něj bylo jasné, o jaké nabídky mám zájem? **) v podstatě jediný relevantní partner, se kterým má smysl tohle řešit, je potenciální zaměstnavatel nebo zákazník - nikoli kolega, spolužák nebo dokonce náhodný člověk mimo obor
Já úplně nechápu kde je ta hranice. Op třeba v blogu podle mého názoru prostě přidal kontext, kde pavouka vyfotil (při lyžování). Proč je u tohohle blogu špatné uvést kontext, a u jiných není? Nebo je to špatně vždycky? Když jsem tu napsal blogpost o exkurzi na Mikrotron, tak to bylo taky špatně, protože se chlubím tím že jsem byl na exkurzi? Nebo to bylo dobře, protože ten blogpost je delší? Nebo jaká je na to teda sociální heuristika?To s tým lyžovaním je kravina, podľa mňa si sekacka robil srandu. Ale potvrdzujem, že takí ľudia existujú, aj keď o mimodekoch som nepočul - ja ich interne volám chválenkári alebo rovno vidláci. Heuristiku to ale nemá - treba na to cit a silne to závisí na okolnostiach - kto sa chváli, čím, aký je to človek, aký máte vzťah a podobne. Poznám jedného, ktorého nepovažujem ani len za známeho, ktorí vlastní autorizovanú predajňu áut a servis. Dobre mu to sype, zamestnáva celú rodinu, niekoľkokrát za rok chodia na dovolenky do zahraničia, zakaždým ho vidno v inom aute (strieda služobné autá, ktoré požičiavajú klientom počas servisu), kupuje si drahé veci. Odkiaľ toho o ňom toľko viem? Nuž, povedal mi to... Aj keď mi je ten človek úplne ukradnutý, vždy viem, kde bol na dovolenke, koľko tam minul, čo si nové kúpil a koľko ho to stálo. Podľa mňa sú to poväčšinou malomeštiaci, ktorý sami sebe musia dokazovať, že im netrčí slama z topánok.
Prosím hoď fotky sem do příloh. Na externích serverech často zmizí a ze sněžného pavouka pak nic nezbude – až to bude někdo číst po letech.
hele :O :O
neni to ten samej?? :O :O
Tiskni
Sdílej: