Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Skončil sa piaty ročník najväčšej amatérskej programátorskej súťaže pre prenositeľné konzoly GP2X, GP32, PSP a DS. Celkom bolo prijatých 61 projektov, z toho 39 pre GP2X. A pretože práve túto (linux-powered) hračku vlastním, popíšem zopár veci, ktoré boli vytvorené pre ňu.
Kompletný zoznam prijatých projektov nájdete tu. V priebehu súťaže som bol betatesterom Boomshine2x, tak prečo nezačať tu?
Boomshine2x je relaxačná hra na motív flashovej hry Boomshine, v ktorej je vašou úlohou odpáliť nálož a reťazovou reakciou nechať vybuchnúť stanovený určený počet farebných guličiek. Verzia pre GP2X síce nie je tak vyčačkaná ako jej flashový vzor, ale pre mňa je podstatné, že počas hry si môžete vychutnať originálnu sprievodnú hudbu (s dovolením autora). Taktiež si po chvíľke všimnete, že dokončiť konzolovú verziu je neporovnateľne ľahšie než jej vzor.
Toto je fakt pecka. Jedná sa o niečo ako realtime stratégiu, kde pozdĺž predom určenej trasy staviate obranné veže a prekážky, aby ste zabránili prechodu vojsk. Noo.. ono sú to skôr o rôzne animované geometrické útvary, ale to vôbec nevadí. Grafika je skvelá, v homebrew aréne sa takéto niečo len tak nevidí. Táto hra sa okamžite stala mojím favoritom!
Pacman klon s nádhernou grafikou a hudbou. Moc ma tento typ hry neberie, takže nič k tomu nebudem dodávať.
Ďalšie informácie nájdete na spomínanej stránke a na fórach gp32x.
Tiskni Sdílej: