abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.1.2009 22:20 kecal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Osobne jsem skepticky k 'neprustrelnosti' podobnych bash skriptu.
    4.1.2009 22:35 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

    Co presne myslis tou "neprustrelnosti"? Me to funguje, jak ma. A jak jsem psal u tech dalsich skriptu, kdyz to zmeni, tak skriptik upravim.

    4.1.2009 22:23 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Tak dlouho jsem řešil podobné věci, až jsem si koupil premium :)
    4.1.2009 23:20 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

    Jo, taky jsem ted premyslel, ze bych si na stahnuti dalsich sezon Big Bang Theory koupil treba jenom 3-denni ucet pres telefon (PayPal nemam, zatim ho na nic nepotrebuju). To by se docela dalo, ale pak jsem si to znovu rozmyslel a opravdu se mi nevyplati to platit, kdyz polovina nalezenych odkazu rapidshare nefunguje a ze vsech stahovanych souboru polovinu stahnu pres jiny sdilece (megauploads, leteckaposta, ulozto). Navic obvykle taham 2-6 souboru tydne (Heroes, HIMYM a IT-Crowd), navic kdyz je pauza ve vysilani, tak ani to. Takze se mi opravdu nevyplati zarizovat premium ani na jeden den. Naposledy jsem tahal Dextra 3.sezonu (asi 12 dilu, z toho asi 3 dily z rapidu po 2 archivech, zbytek megaupload), pouzil jsem celkem asi jenom 5 proxy serveru a tahal jsem z mixu rapidshare a megaupload. A stahnul jsem to asi behem 3 hodin. Pak jsem jeste nasel Transporter 3 (6 archivu z rapidu). No a pak nic pres 3 tydny. Navic me vubec nebavi tahat to pres firefox - kdyz mi FF chcipne (nebo ho musim zabit), abych tahal znovu. Nehlede na vic soucasnych tahani pres ruzny proxy.

    Jinak samozrejme existuje spousta ruznych klientu pro premium ucty, takze muzes pouzit ty. Tohle je skriptik pro anonymni pristup.

    6.1.2009 17:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    +1 ;-)
    Jistota je jistota
    4.1.2009 23:19 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

     Pěkné. Jenom bych poradil, že to funguje i bez user-agent.  A chtěl bych se zeptat, dalo by se to udělat tak, aby se to stahovalo na ty jednotilvé servery, když na jednom je málo volného místa?

    4.1.2009 23:41 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Pěkné.

    Diky

    Jenom bych poradil, že to funguje i bez user-agent.

    Je to mozny. Kdyz jsem to psal, tak mi to nejak nechodilo. Tak jsem experimentoval s ruznyma vecma (referer, user-agent, cookies) no a agent mi tam zustal. Tak jsem ho tam nechal - funkcnosti to neubira a ano to nezvysuje zatez. Sice to asi zrejme rapid nebude nikdy testovat (protoze je jednoduchy to padelat a testovani user-agent by zabralo vetsi namahu, nez pro klienta to padelat), ale i tak to muze zvysi sance na funkcnost. Ale samozrejme si to muzes odmazat.

    A chtěl bych se zeptat, dalo by se to udělat tak, aby se to stahovalo na ty jednotilvé servery, když na jednom je málo volného místa?

    Ja mam takhle k dispozici asi 5 serveru, kam muzu tahat a ukladat to tam, takze ten skript mam na tehle strojich a spoustim ho tam, kde potrebuju. Ty proxy servery jsou opravdu jenom kvuli tomu, aby se pouzila jina IP adresa.

    Kdybys to chtel ukladat na ruzny servery, tak by se dal asi udelat nejakej dalsi skriptik, kterymu bys dal seznam serveru, kam to chces tahat, ten by se pak pres SSH podival, kolik je mista a kdyz by bylo vic nez nejaky minimum, tak by to tam stahnul. Kdyby bylo malo, tak by mrknul na dalsi ssh server. Samozrejme by to vyzadovalo, abys mel login na ty servery pres klice, aby to neoxidovalo s heslem. A taky bys mel nastaveno NONE v ~/.download-proxies, aby to tahalo primo z toho serveru. Videl bych to na neco takovydleho:

    #!/bin/bash
    ## minimum volnyho mista 2GB
    minfree=$(( 2 * 1024 * 1024 * 1024 ))
    ## cilovy adresar, kam se ma stahovat
    downdir=/data/download
    if [ $# -lt 2 ];then
      echo "$0 URL ssh-server ssh-server ..."
    else
      URL="$1"
      shift
      while [ $# -gt 0 ];do
        if [ "$( ssh "$1" df -P -B 1 "$downdir" | tail -n1 )" -ge "$minfree" ];then
          ssh "$1" down-rapid "$URL"
          shift $(( $# - 1 ))
        fi
        shift
      done
    fi
    

    Samozrejme to netestuje, jestli to ten skript na tom serveru stahnul dobre. To se holt musi delat rucne, ale to, rekl bych, je uz drobnost.

    5.1.2009 15:13 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Uz pred vyse rokom som si spravil velmi podobny skript. Pritomnost X-iek som testoval podla premennej DISPLAY. V textovom mode som zobrazoval cez cacaview (Vdaka zoomu a antialiasingu sa dali citat aj tie enhanced obrazky so psami a mackami, aj ked to chvilu trvalo). Tiez od zaciatku pouzivam tunelovanie cez ssh na rozne proxy s rozdielom, ze tunely si otvara skript podla toho ako potrebuje. Navyse si vzdy osaha dostupne proxy a taha cez tu, na ktoru musi najmenej cakat. Do coho sa mi uz par mesiacov nechce je viacvlaknovost - aby jedna instancia skriptu vyuzivala vsetky proxy. Na druhej strane vytvara pomocne suborove zamky, takze nie je problem pustit vo viacerych terminaloch skript viackrat a oni sa uz dohodnu, aby nepouzivali rovnaku proxy v ten isty cas.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.1.2009 16:13 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Uz pred vyse rokom som si spravil velmi podobny skript.

    Urcite nas bude vic:-)

    Pritomnost X-iek som testoval podla premennej DISPLAY.

    Presne tak testuju i ja, ale nechavam moznost neotravovat oknama a umoznuju nacteni captchi z console (ikdyz by to slo taky jednoduse vymazanim DISPLAY)

    V textovom mode som zobrazoval cez cacaview (Vdaka zoomu a antialiasingu sa dali citat aj tie enhanced obrazky so psami a mackami, aj ked to chvilu trvalo).

    Tak takhle drsnej teda opravdu nejsem:-) Ikdyz jsem nad tim premyslel, ze by to slo, opravdu si nejsem jistej, jak moc by to bylo pouzitelny.

    Tiez od zaciatku pouzivam tunelovanie cez ssh na rozne proxy s rozdielom, ze tunely si otvara skript podla toho ako potrebuje. Navyse si vzdy osaha dostupne proxy a taha cez tu, na ktoru musi najmenej cakat. Do coho sa mi uz par mesiacov nechce je viacvlaknovost - aby jedna instancia skriptu vyuzivala vsetky proxy. Na druhej strane vytvara pomocne suborove zamky, takze nie je problem pustit vo viacerych terminaloch skript viackrat a oni sa uz dohodnu, aby nepouzivali rovnaku proxy v ten isty cas.

    Tak klobouk dolu, takhle jsem to uz nedomakal. Taky tam mam kod, ktery zpusobi pouziti dalsi proxy, kdyz by se melo cekat dalsi dobu. Ale aby si to samo nahazovalo ssh tunel na tu proxy, zamky atd, to fakt delat nebudu (hlavne proto, ze tu proxynu vzdycky pred stahovanim rucne nainstaluju a po dokonceni stahovani zase odinstaluju, takze stejne to pripojeni musim rucne nahodit). Samozrejme je mozny spustit ten skript vickrat. Bud jim prepinacema reknes, ze maji pouzivat ruzny proxy, nebo to nechas, pak by se melo stat akorat to, ze pres nejakou proxynu bude stahovat jenom ten, kterej se na ni dostane prvni, ostatni asi budou mit hlasku, ze z ty IP adresy uz se stahuje (vida, tohle jsem nikdy nezkousel, osobne definuju rucne tu proxy, ktera se ma pouzit), nebo ze se musi pockat.

    5.1.2009 17:50 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Uzitocnost osahavania viacerych proxy a vyber tej, na ktoru treba cakat najmenej suvisi s rychlostou linky a dennou dobou. Pocas dna (teda pocas dna cca na vychodnom pobrezi USA) mi to taha okolo 60kB/s, takze 100MB file to stiahne cca za 30 minut. Potom 16 minut caka. Takze cca 65% taha a zvysok sa flaka. V noci to taha okolo 220kB/s, takze 100MB za 8 minut a zase caka 16 minut. Takze je uzitocny uz iba okolo 30% casu. Pri 3 proxy a ich automatickom vyhladavani by tahal teoreticky blizko 100%.

    Otvaranie ssh tunela nie je nic zlozite.
    ssh -L"localhost:`getfreeport`:$host":80 -aNT "$proxyhost" 2>/dev/null &
    Uzitocne je pouzivat prikaz "trap ... EXIT", aby po pade nemusel clovek rucne cistit otvorene spojenia.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.1.2009 21:06 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

    JO, tak ten muj skript proste prochazi postupne vsechny, takze pokud maji vsechny nejaky cekani, tak to skonci bez stazeni. Pak staci spustit znovu, mrknout na nejmensi cas, hodit sleep pred ten prikaz a spustit znovu.

    Driv mi to z rapidu tahalo mezi 300-500kB/s, ted to jede tak 100-200kB/s, kdyz to vybehne na 300kB/s, tak je to opravdu dobry. Takze kdyz jsem driv tahal tech 500kB/s (100MB bylo asi za 3 minuty), tak se mi stavalo, ze na vsech asi 17 proxynach jsem musel cekat, ale pouze jednotky minut, takze jsem to resil tim sleepem.

    To vytvareni tunelu urcite neni slozity, nicmene ja potrebuju interaktivne tinyproxy nainstalovat a pak zase odinstalovat, takze ssh musim spoustet vzdycky, takze tunely mam v ~/.ssh/config a pak uz se jenom loguju ala cluster-ssh (osobne pouzivam vlastni skirptik sshmulti http://www.abclinuxu.cz/blog/RoboShim/2008/6/sshmulti-sshm), takze jednim prikazem pak tinyproxy nainstaluju na vsech proxynach najednou a stejne tak jednim prikazem odinstaluju. A stejne tak nemusim na spojeni pouzivat trap, protoze spojeni spravuju manuale sam.

    Ale mas to fakt hezky vychytany:-)

    6.1.2009 17:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Tenhle skript pro GreaseMonkey taky nevypadá špatně.
    6.1.2009 17:49 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

    Místo tinyproxy je zajímavá možnost tohle:

    www.okisoft.co.jp/esc/python/proxy/

    stačí mít nainstalovyný Python, a spustit. Celé je to v jednom souboru. Implicitně poslouchá na portu 8000, povolené klienty a port jde nastavit jako parametr.

    6.1.2009 18:17 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

    No, zkusil jsem to a vubec to nevypada spatne!! Diky. Je to urcite o hodne lepsi reseni, nez porad instalovat a odinstalovavat tinyproxy

    7.1.2009 03:56 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid
    Zajimavy skript. Ja osobne jsem zkusil program FreeRapid a nemuzu si stezovat. Mam pocit, ze umi i nastaveni tech proxy serveru.
    7.1.2009 10:32 RoboShim | skóre: 13 | blog: RoboShim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: down-rapid

    No, tak to vypada taky dobre:) V Jave napsany, takze bezi na Lin+Win. Ja jsem si napsal ten skriptik i pro ty dalsi stahovace. Vubec by nebylo spatny, kdyz tenhle freerapid umel i dalsi share-weby. Sice je blby, ze se neda spoustet vzdalene pres ssh (sice by to slo pres vnc, ale clovek uz proste potrebuje navic nejaky X prostredi). Ja jsem spis cmdline orientovanej:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.