abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 53 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    Dent avatar 2.12.2008 14:09 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    Mám naprosto stejnou zkušenost, leč nejsem firemní zákazník. Když je něco očividně špatně, nikdo z O2 ani vzdáleně netuší, čím by to mohlo být. A když už si dáte tu práci a najdete problém i řešení, O2 to vždycky zazdí nějakou perlou typu: „To takhle přeci nejde!“. 

    2.12.2008 14:12 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?
    "Obchodní zástupce vám logicky sdělí, že je obchodní zástupce a že routeru nerozumí. "

    Che, po tehle peripetiich bych se premohl a s ledovym klidem mu odpovedel, ze mi je uplne u prdele, cemu od rozumi nebo ne, at hezky rychle najde lidi, ktery tomu rozumi a zajisti opravu.

    Asi bych si domluvil jednani s nejakym vyssim managerem a pekne od plic to s nim probral. A pokud by nereagovali, tak bych poslal doporucenej dopis s okamzitou vypovedi z duvodu neplneni smlouvy a mozna bych tam prihodil i pozadavek na uhradu nakladu spojenych se zajistenim nahradniho reseni a uslej zisk. Ale zalezi na tom, jaky jsou smlouvy (napr. oprava do tydne je asi na hovno).
    Pravák Bob avatar 2.12.2008 14:33 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?
    A pokud by nereagovali, tak bych poslal doporucenej dopis s okamzitou vypovedi z duvodu neplneni smlouvy
    No, podle klasické outů smlouvy oni za nic neručí, takže to asi nevyjde. ;-)
    knowledge brings fear
    2.12.2008 14:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?
    Kdyby jenom telefonica. Zacaly se nam ve firme trosku hroutit diskovy pole... Rikaji ajtaci... Jako by nebylo dost na tom, ze jsme presli na inovativni reseni od fy. Microsoft... Kazdopadne clovek neco dela, pak zjisti, ze nic nedela, protoze nic nejde a na zaver zjisti, ze nic neudelal, protoze to, co udelal, to zmizelo. Perlicka na zaver: externi firma ma mesic na vyreseni problemu... Divnej svet.
    regine2 avatar 3.12.2008 07:44 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    V naší firmě někdy v letech 1995 až 2000, než se nám podařilo donutit management k vypovězení smlouvy (velmi drahé) s HP, takhle fungoval  servis  do 24 hodin:

    "Áno nahlaste nám závadu (po 20ti minutovém čekání na spojení s Help-deskem)". Následovala přesná specifikace (kterou jsme již samozřejmě zaslali mailem). A to hlavní v čem byl zásah do 24 hodin: ...do 24 hodin se dostavil technik, ověřil si v čem je již náhlášený problém, odmailoval to "naším připojenim na NET" do Ámeriky na centrálu a prý máme čekat, jak rozhodnou prioritně o našem problému, ale určitě do 30ti dnů. Samozřejmě, že naše zemička je pr...l Evropy, tak odpověděli téměř na konci 30ti denní lhůty. Ale to neznamenalo, že to ještě vyřešili.

    Jó, protože tento systém ISO xxxxx (když vidím někde tento ISO certifikační diplom na zdi, tak jsem jak bejk na rudý plátno) řešení problému nechápeme, tak ještě mi v Česku nejsme v Evropě, my východní Tataři.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    2.12.2008 14:54 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    Každej si tímhle u telekomu projde. A nejenom u telekomu. Od tý doby, co reklamuju i tkaničky do bot, se tady už ničemu nedivím.

    vencour avatar 2.12.2008 15:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    Drobet of topic, ale přesto pěkně :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Michal Fecko avatar 2.12.2008 15:26 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?
    hikikomori82 avatar 2.12.2008 15:37 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?
    Ja uz sa par mesiacov snazim presvedcit slovensky telecom ze nefunguje nocny rezim na telefone ktory mi dali
    2.12.2008 16:00 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    1. je jasne, odkial ma slovenske o2 infrastrukturu a navyky chovania k zakaznikom

    2. nastastie mam uplne opacne skusenosti - pravda je ale aj to, ze s uplne inym operatorom :-)

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    2.12.2008 18:06 penguin666 | skóre: 26 | blog: Slacked_Life
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    Jen pro lepší představu čtenářů a potenciálních zákazníků Telefónica O2 doplňuji další zkušenosti ostatních:

    www.abclinuxu.cz/blog/msk/2006/10/update-podvodne-prdy-telefonica-o2

    www.cdr.cz/a/24877

    Nejhorší na tom všem je, že člověk vždycky mluví s někým, kdo "za to nemůže". Pracovnice na infolince pouze "přebírá hlášení o poruše" a "pošle vám tam technika". Obchoďák "jen dodal produkt" (kterému pořádně nerozumí). Technik (navíc z jiné firmy, Com Plus, tuším) "jen přišel zkontrolovat, kde (na jaké lince) vám funguje internet" - to si nevymýšlím. Technik vůbec nevěděl, o jakou poruchu se jedná - jen mu někdo řekl "Franto, dojeď jim to tam zkontrolovat". Paní, která vám volá s nabídkou nového tarifu (trochu drzost :-) nebo kvůli průzkumu spokojenosti (drzost na druhou :-)), je překvapena, že jste rozhořčeni, ale nemůže pro vás nic udělat (to vcelku chápu). Na koho se má člověk tedy obrátit? Nejsem ten, kdo by si neustále na něco stěžoval, ale co je moc, to je moc. Nic jiného než oficiální, doporučeně poslaná stížnost, ve finále nezbyde.

    Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že za celou dobu se nenašel nikdo, kdo by nám sdělil, proč došlo k přečíslování linky, kolik jsme ve skutečnosti přenesli dat a co se bude dít dál. A omluva? Kdo by se měl za co omlouvat?

    3.12.2008 10:07 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?

    Oprava ADSL - k tomu jen tolik, ze u ADSL je nekolikadenni lhuta na opravu (viz smlouva), takze pokud je to pro vas dulezite pripojeni, taxe jeste porozhlednete po zaloze (nejlepe vedene po jinych dratech :-)

    4.12.2008 13:14 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak fungují služby Telefónica O2 pro firemní zákazníky?
    Obchodní zástupce vám logicky sdělí, že je obchodní zástupce a že routeru nerozumí. Váš problém pak chce vyřešit, aniž by věděl, kde je chyba, tím, že vám nabídne jiný tarif, kde limit není.

    Oni za to sice asi opravdu nemůžou, ale stejně to občas pěkně schytají... :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.