abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 502 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    19.2.2010 13:36 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Hm tak já s tímhle přestal. Viděl jsem jednou pořad kde ukázali jaký je to kšeft a to co já zdarma odevzdám tak za těžké prachy jde na zpracování a prodej. Od té doby jsem ochoten krev bezplatně dát jen v případě že ji někdo okamžitě potřebuje. Možná je to špatně ale když já platím u doktora za každou blbost tak ať si tu krev na kšeft ode mne taky koupí za tržní cenu. V případě nouze samozřejmě klidně dám zdarma konkrétnímu člověku co budu moci ale ne na prodej.
    poky74 avatar 19.2.2010 13:43 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    To mě zajímá, nějaké bližší info?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vencour avatar 19.2.2010 13:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Neměl jsem v úmyslu zmiňovat se o penězích. Obvoďák tvrdí, že nejhorší zdravotnictví je v Anglii, akutní péče má 14 dní čas na zásah, aby splnila svou zákonnou povinnost. Čeští doktoři chodí pryč, pojišťovny chtějí jen vydělat, nic víc. Nevim, jak je to v té Anglii s dárcovstvím. Tuzemští zubaři mají prý pořád altruistické sklony, že jsou tak laciní. Jak se s tim sveze dárcovství a všechno ostatní ... lepší nemyslet.

    Každej věří něčemu jinému a přesto nebo proto se chová podle svého. Mrzí mne, že nemam čas vše řešit do puntíku. A krev můžete dávat i jako placený dárce, to asi víte.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    belisarivs avatar 19.2.2010 14:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Rekl bych, ze pointa je v tom, ze by rad daroval zadarmo, ale zase nechce, aby na tom nekdo smelil.

    Alespon tak jsem to pochopil a tak se na dany problem i divam.
    IRC is just multiplayer notepad.
    19.2.2010 15:38 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Chodil jsem davat na Vltavskou. Byla to pobocka nejake soukrome hematologicke kliniky z Tabora a jsem evidovany jako bezprispevkovy darce. Nicmene klinika sama plati za odber. Takze stat vas vede jako bezprispevkovy (narok na plakety atd.) a klinika vam sama plati ze sve privatni kasy. Doporucuji se spis poohlednout po privatnich zarizenich. Byvalo to neco nad stovku (mozna je to ted vic) kafe, tatranka a panak becherovky :-) oni to pak streli po zpracovani za 10x vetsi cenu.
    vencour avatar 19.2.2010 20:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Zřejmě tvrdíte, že dostanu k té slevě na dani ještě něco navíc. Mně UHKT vyhovuje. Považuju ho za špičkové zařízení, mám ho docela po ruce. Čili nemám důvod měnit.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.2.2010 16:41 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Tak tak, rád dám zdarma ale jsem proti aby se to co já odevzdám jinému draze naúčtovalo a prachy shrábnul nějaký Šťáva.

    Jaká licence by byla nejblíž tomu aby moje krev zdarma odevzdaná musela být zdarma dána potřebnému. Je mi jasné že vzhledem k možnosti skladování a trvanlivosti by to nebyla opravdu ta samá ale ekvivalentní množství. :-)
    Isah avatar 19.2.2010 22:18 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Víš, ono zpracovat tu krev, odseparovat desky, erytrocyty a plazmu v určitém čase, stojí hodně velký peníze. Krom toho se musí dodržet bezpečnost dárce - to je ten výslech a vyšetření nového dárce a vyhovět ultrapřísným hygienickým limitům na dobu zpracování krve. 1 pytlík plné krve, tuším 250ml, stojí kolem 2500,-. Jenže z té plné krve se separují různé složky. Sáček destiček 250ml stojí 14 000,-. a vaky na separátor, je to trojvak, ten je za 6000,-.

    Taková plazma se skladuje až 3 roky v mrazáku, kde musí být stabilní klimatické prostředí.

    S krví se u nás neobchoduje aby na tom někdo trhnul peníze. Ve státním. Krev si vyměňují transfůzky po celé republice. V noci třeba zavolají z Olomouce, že potřebují 5 pytlíků desek, jestli je máme. Pokus máme přijedou a my si zase od nich vezmeme třeba ery masu skupiny,kterou potřebujeme.

    Je za tím obrovská práce lidí, vše se neustále kontroluje, vše musí být OK. Teplota v boxech, vaky s krví na třepačkách při určité teplotě...

    Jinak ti moc přeju, abys nikdy neonemocněl leukémií nebo neměl manželku, která třeba při porodu bude potřebovat 15l krve. Možná se nad svým vyjádřením aspoň zamyslíš. Vůbec nevíš kolik stojí vážná nemoc.

    Mě tyhle výroky o tom, jak se ve zdravotnictví stát pakuje na bezpříspěvkových dárcích rozčilují do běla. S krví a jejími deriváty obchodují soukromé firmy, které lidem za odběr zaplatí, ale o kvalitě té krve bych celkem pochybovala. Šťáva kdysi vydělal na tom, že se tady neuměla a nezvládala zpracovat plazma. Ony ty přístroje jsou taky dost drahé.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    Isah avatar 19.2.2010 22:30 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Oprava : Sáček plné krve je 450ml.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    20.2.2010 12:15 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Zřejmě sis nedala práci přečíst to co jsem napsal. Nikde jsem netvrdil že se zrovna stát pakuje na dobrovolných dárcích a to že zpracování něco stojí (jako ostatně všechno) vím také. Také jsem se zmínil že krev opět rád dám a to bezplatně v případě že bude potřeba. Je mě proti srsti ovšem způsob obchodu s krví a vším co se z ní vyrábí. Obchod je v pořádku ale ty ceny jsou mimo realitu což zřejmě podle tvého příspěvku víš. Je to napůl legální zlodějna a lichva. Šťáva je je případ na jinou diskuzi. Až nebudeš rozžhavená doběla tak si to přečti znovu, nebo si to nečti a vyprdni se na to, přílišná teplota škodí organismu :-).
    Isah avatar 20.2.2010 18:42 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Tvůj příspěvěk jsem četla pozorně. Já ti právě říkám, že pokud chceš a můžeš darovat krev, dávej ji v certifikovaných, státních transfůzkách. Pak budeš mít jistotu, že se tvá krev dostane potřebným a nikdo s ní nebude kšeftovat.

    V tom byznysu kolem krve s tebou souhlasím a rozumím ti. Mně se také nelíbí, ale týká se soukromých firem.

    Nemít závažnou nemoc, dávala bych krev moc ráda. Ale bohužel nemohu. Jsi-li zdravý dárce máš obrovský dar a můžeš hodně lidem pomoci, aniž by tě to nějak extra zatížilo. Volum odebrané krve nahradíš pitným režimem do 24 hodin.

    To, že jsi pomohl svou krví třeba panu Vopičkovi se nedozvíš, páč tyhle informace se u nás sdělovat nesmí.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    20.2.2010 18:51 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Takže 24 hodin po odběru mám „svou“ krev zase zpátky? Vždycky jsem si říkal, jak dlouho to asi trvá ;-)
    Isah avatar 20.2.2010 18:52 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Také se dá zařídit exkurze třeba v tom UHKT a uvidíš přesně co se s krví děje. Navíc ti to tam výborně vysvětlí.

    Ty tvrdíš, že u Dr. platíš všechno a já ti říkám, že platíš minimum a za drobnosti. Kdybys měl platit vážnou chorobu, třeba Roztroušenou sklerozu, chemoterapii, operaci srdce, leukémii..., tak se nedoplatíš, nebýt spoluúčasti.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    20.2.2010 20:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Ty tvrdíš, že u Dr. platíš všechno a já ti říkám, že platíš minimum a za drobnosti. Kdybys měl platit vážnou chorobu, třeba Roztroušenou sklerozu, chemoterapii, operaci srdce, leukémii..., tak se nedoplatíš, nebýt spoluúčasti.
    COž je přesně ten důvod proč by mi nemocnice/lékař měl po každém úkonu/hospilatizaci dát fakturu, co, kdy a jak fakturuje mé zdravotní pojišťovně.
    Isah avatar 20.2.2010 20:30 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Marku, to si můžeš vyžádat 1x za rok výpis od ZP. Tam uvidíš, kolik a za kolik jsi čerpal zdrav. péče. Třeba ZPMV má teď ten účet elektronický. Karta života či jak se to jmenuje. Dr. by s tím měl hodně práce a o to méně času by měl na pacienty, ale jsem pro, aby každý viděl, kolik co stojí. Také je to kontrola, aby nějaký Dr. neúčtoval úkony, které neprovedl.Asi by lidi dost koukali.

    Třeba jen základní biochemie, CRP, kreatinin, urea, jaterní testy a ještě pár drobností stojí 1200,-. Znám lidi, kteří se nechají nabírat pořád. Jen tak.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    20.2.2010 20:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Marku, to si můžeš vyžádat 1x za rok výpis od ZP.
    Já ho mám online :) Já ten svůj samozřejmě kontroluju (a BTW jednou jsem tam našel platbu za úkon, který mi nebyl proveden, nahlásil jsem to pojišťovně a oni už se neozvali :-( ) Nicméně problém je ten, že tohle by se těm lidem mělo strkat pod zobák a ne jen dát k dispozici těm co mají zájem vědět... :-/
    21.2.2010 13:48 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    V tom byznysu kolem krve s tebou souhlasím a rozumím ti. Mně se také nelíbí, ale týká se soukromých firem.

    Takže se vlastně shodneme, rozdíl v našich názorech je jen tam že já nevěřím že se krev odebraná kdekoli nedostane do rukou šmelinářům. Matka celý život pracovala ve zdravotnictví až do nedávné doby tak věř že o tom něco málo vím. Finanční náročnost ve zdravotnictví je dělaná hodně uměle, uváděné ceny jsou mnohdy tzv.tržní a to může znamenat i zisk se třemi nulami. V některých oblastech naopak jde cena hrazení pod reálnou cenu, prostě je v tom bordel.

    To, že jsi pomohl svou krví třeba panu Vopičkovi se nedozvíš, páč tyhle informace se u nás sdělovat nesmí.

    Já nechci abych se dozvěděl přímo komu moje krev byla poskytnuta, asi by mě to dokonce nebylo příjemné kdybych toho člověka znal osobně když tak o tom přemýšlím ale podle mě chybí systém kde by to bylo aspoň trochu transparentní. Jinak v registru jsem, vědí co mám za skupinu a pokud bude nouze a ozvou se, rád krev dám a zdarma.
    vencour avatar 21.2.2010 20:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Jako by tu bylo mnoho povyku pro nic?

    Vy nechcete, aby se někdo mohl na Váš účet obohatit. A spoléháte na ostatní, kteří zajistí běžný provoz celého krevního režimu, hospodaření? Vám se spí dobře, mně se spí taky dobře, aspoň ohledně této otázky.

    Ohledně informovanosti taky nemusim mít vše. Z druhé strany, asi bych chtěl aspoň vědět, jak silnej kuřák, sportovec i charakter onen dotyčnej byl. A protože slyšim, že se dává spíš na litry než na drobnější míry, tak se to tam pomíchá. Jestli vás nějak ovlivní získaná krev nebo ne.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    22.2.2010 18:01 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Vy nechcete, aby se někdo mohl na Váš účet obohatit. A spoléháte na ostatní, kteří zajistí běžný provoz celého krevního režimu, hospodaření? Vám se spí dobře, mně se spí taky dobře, aspoň ohledně této otázky.

    To není zrovna přesné. Na mě se totiž nikdo neobohatí, ta trocha krve co jsem schopen dát aniž bych došel újmy nestojí za to abych ji prodával a jsem přesvědčen že dobrovolné dárcovství je správná cesta. Nepoléhám na ostatní že zajistí "provoz krevního režimu" a jsem v systému jako připravený a prověřený dobrovolník na bezplatné dárcovství AB Rh negativní. To neoprávněné obohacení vidím právě na pacientech kteří platí ať už přímo nebo nepřímo ze zdravotního pojištění nepřiměřené částky za to co mnoho dobrovolníků ochotně a obětavě bez nároků dává. Opravdu to není o egu nebo o penězích pro mě :-).
    vencour avatar 22.2.2010 18:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Kdybych napsal, že s tim nechcete nic mít, protože víte dost, už bychom se shodli?

    Jak tomu rozumim, Vy máte krev, kterou může přijmout málo lidí, proto nemusíte chodit pravidelně na darování?

    Sám mám A1+.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 19.2.2010 20:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    Taky jsem tam onen názor zaslech.

    Předpokládam, že jiný zdroj krve, než od dárců není, jak sleduju, dobrovolných je víc. Dneska, jako každý pátek, bylo dost narváno, obvykle mívam čas se vykecávat, dneska jsem nechtěl zdržovat.

    Někdo nechce podporovat něčí šmejdství, "prachsprostej byznys". Někdo je tak pitomej, že věří, že to má smysl, i když se nedostane všechno k těm ideálním příjemcům v nouzi.

    Předpokládam, že podstatné u krve je její spotřebování (nevyhození), stejně jako pomoc potřebným. Jestli se něco prodá, jelikož rezervy jsou, tak proč ne. Co vim, u dřeni je větší sháňka. Pokusim se sehnat info.

    K tomu drbu o prodávání krve ... nečekam, že je to aktuální a globální záležitost v hanlivém smyslu, tak jak je zde podáváno. Dřív mne o tom něco uklidnilo a to mi stačilo, abych to nebral vážně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.2.2010 15:33 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Taky by mě zajímalo, o co jde…
    19.2.2010 19:42 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Proč? Jako linuchář přece musíš souhlasit s tím, že to, co předáš zadarmo, má někdo jiný právo upravit a dál šířit, ne?
    19.2.2010 21:58 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok
    Obchoduje sa iba s tym co nemocnice nespotrebuju. Krvne dosticky sa vzdy spotrebuju, ako "odpad" (nemocnice to nevedia spracovat na dalsie produkty) potom ostane krvna plazma, ktora sa predava dalej. U nas na Slovensku to vsetko odkupuje z nemocnic jedna sukromna firma za dumpingove ceny a dalej to predava do zahranicia za x-nasobok. To je ten biznis. Tato firma to ma zabetovane politicky, uz niekolkokrat odolala aby sa urobila normalna verejna sutaz na odberatela, ktora by vykupoval plazmu za trzne ceny. Tato firma je iba skladisko krvnej plazmy, ktore zaraba na provizii. Vsetku pracu (odbery, testy) robia odberne stanice/nemocnice a keby zisk ostal u nich (v zdravornictve) tak je to OK ale takto sa na tom iba nabaluje sukromna firma...

    Na zapad sa preda iba "certifikovana" plazma z overenych odberni (napriklad po odobrati sa pol roka uskladni a sleduje sa ci darca neochorie na nejaku infekcnu chorobu, ak ano tak plazmu zlikviduju). Ostatna ide na Ukrajinu kde je velmi rozsireny AIDS takze tu slovensku povazuju za dostatocne kvalitnu.

    Asi je to celkovo dobry biznis ked sa otvaraju aj samotne odberne pre plazmu. Jednu urobili Rakusania priamo pri hraniciach aby tam mohli ist Slovaci darovat plazmu a davaju im za to nejake Eura. Plazmafereza (odber krvnej plazmy) je setrnejsie ako odber celej krvy, mozes chodit na odbery castejsie. U nas sa da myslim ze iba bezplatne darovat krv.

    Neviem ako je tu u vas v CR...
    Isah avatar 19.2.2010 22:27 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už skoro rok

    U nás za plazmu peníze dostaneš, pokud chceš. Tuším, že 900,- za odběr. Ano, plazma se dá dávat častěji.

    Byznys to je a také pěkné svinstvo. Třeba soukromé banky pupečníkové krve, u kterých nikdo nemá jistotu jak a za jakých podmínek krev skladují :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.