Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
jestli se Vám naše vzkazy líbí, pro dobrou věc použijte:) Po zápisech náš již nějaký rodič prostřednictvím Respektu za tato pravidla napadl.... Tudíž mě těší, že s námi souhlasíte.tak i mohu uvést, co u těch 20 vzkazů bylo uvedeno ... Podle zahraničních pramenů přeložili a upravili Jiří a Jiřina Kovaříkovi a Jiří Tošner.
Když se začne hádatNa hádku musí být lidé dva. Začal bych asi tím, že se k tomu nepřidám a nerozvíjím diskuzi.
V této souvislosti mne napadá, jaký že je vlastně univerzální lidský model chování, je jeden, dva, tři?
Nevím úplně, co tím myslíš, ale což takhle MBTI, potažmo Jung? Ono se třeba v tom výzkumu Daria Nardiho ukazuje, že to nebude daleko od reality.
BTW díky za mikinu, ale nezlobil bych se za odpověď na e-mail (hint: chechtáky).
Nebrat, nevěřit.A co mame brat a cemu verit? Jaka je alternativa? Jinak "americka vychova" v tom spatnem smyslu je o necem jinem. Dnes se napriklad vi, ze vysoke sebevedomi muze byt i ke skode, ze je dobre zduraznovat tvrdou praci ("grit") a ne talent (protoze deti, ktere veri na talent nejsou ochotne tolik prekonavat prekazky), a ze systematicka prace ("deliberate practice") a dril je potreba pro dosazeni vysoke urovne v kazde oblasti (a to je samozrejme pak nuda).
systematicka prace ("deliberate practice") a dril je potreba pro dosazeni vysoke urovnePo tých prieskumoch čitateľskej alebo aj matematickej gramotnosti sa už asi chytia za nos aj všetci tí metodici, ktorí tu spievali o preťažovaní dieťaťa a zakazovali domáce úlohy v stredu:). Aspoň u mojich detí to bolo tak, že ony v stredu nemávali žiadne úlohy a aj v ostatné dni ich mali minimum. Okrem toho v tom zmätku v tých ich učebniciach a prac. zošitoch sa nevyznal ani dospelý.Musel rozmýšľať nad zadaním, co tím chtěl básník říci a neraz na to ani neprišiel:). My sme deti aj napriek ich odporu (lebo pani učteľka povedala, že to musíme robiť takto!) naučili základné matem. úkony, ako to učili nás, a žiadne kalkulačky. Ja som s nimi drilovala gramatiku a pravopis aj nad požiadavky školy a aj keď "nemuseli ", pretože bez precvičovania, drilu (ak dieťa navyše málo alebo vôbec nečíta, čo je dnes bežné) sa to naučiť nedá. Dôležité aj učenie naspamäť - trénovanie mechanickej pamäti. Lenže keď a deti nepreťažujú, tak im nedávajú ani učiť sa spamäti básničky. To čo sa zanedbá na prvom stupni sa už potom ťažko doháňa. Potom decká skončia zákl. školu a nemajú žiadne učebné návyky. A že by boli "samostatnejšie" a "tvorivejšie" to nejako nevidno. Sú iba lenivejšie a málo odolné voči záťaži. Hneď to vzdávajú.
Četl jsem, že děti se mají vychovávat metlou, dospělí dobrým slovem.
Do kolika let ještě považovat člověka za dítě? Hranice trestní odpovědnosti se může změnit, ale to je prostě norma.
A potom jsem četl (z pohledu karmy), že na někoho čeká/čekala rákoska, už když se narodil.
Tak si to rozdělme. Z pohledu dítěte. Tak třeba já si vzpomínám, že jsem v určitém věku byl schopen utíkat docela dlouhou dobu před běžecky zdatným dospělým, ale nakonec mě stejně dostihl. Pelášil jsem jak zajíc, kličkoval, vybíral si intuitivně trasu. A nakonec dostal výprask, abych ten výstup mohl zakončit sólo řevem. S dojetím vzpomínám.
Z pohledu dospělého: Mám radu: Všeho s mírou, a s rozmyslem.
z 8 hodin denně u počítačových her vypatlaný mozek
Jo! Mohlo by se stát, že bych měl nebezpečně vysoký příjem, pozornost žen a nakonec i vzdělání.
Alarmující jsou však výsledky čtenářské gramotnosti, při které se hodnotí schopnost porozumět psanému textu a vysvětlit jeho obsah.Když jsem poprvé narazil na tento typ testů kvůli výuce cizího jazyka, zjistil jsem, že výsledek závisí především na tom, zda už mám s tímto typem testu předchozí zkušenosti a zda už jsem se naučil ho „ochcat“. Jestliže je hlavním nebo dokonce jediným kritériem, pak bych z výsledku vyvodil jen to, že některé školy podobné testy buď nepoužívají, nebo na nich nestavejí hodnocení a tím pádem žáky nemotivují k tomu, aby se ten typ testů naučili řešit.
spíše vyjadřuju pochybnost nad jakoukoli divokou interpretací této statistiky.Já ji interpretuji jednoznačně tak, že povážlivě velké procento mládeže nechápe psaný text a neumí se ani vyjadřovat. A s hrůzou jsem to kvitoval dříve, než se začaly zveřejňovat výsledky těchto testů. Většina Vietnamců a Číňanů, podnikajících v ČR, umí česky lépe, než mnozí 15letí rodilí Čechové.
Většina Vietnamců a Číňanů, podnikajících v ČR, umí česky lépe, než mnozí 15letí rodilí Čechové.Pokud se obchod s potravinami počítá mezi podnikání, tak to moje zkušenost zatím nepotvrzuje. Pokud by se jednalo o nějaké top podnikání, tak můžeš podle mě říct to samé o českých podnikatelích v GB a tamní omladině.
ve světle Darwinistického souboje, tj. musíš umět bojovat, porážet
Co to má společného s Darwinovým O původu druhů?
to je přeci smysl věcí! To je ideál (...) Jdu za krásou, ideálem, spravedlností, nikoli bojujim abych přežil, abych uspěl na trhu práce.
Dovolím si citovat Donalda Crosbyho:
There is no justification for life, but also no reason not to live. Those who claim to find meaning in their lives are either dishonest or deluded. In either case, they fail to face up to the harsh reality of the human situation.
Jo, jsem existencialista/nihilista.
setkání se zlem (smrtí)
Kladení souvislosti mezi smrt a zlo považuji za jedno z největších rozšířených zel (huh) západní kultury.
Darwinismus - tak, jak je dnes běžně interpretován - je souboj o přežití.
Wallacova/Darwinova pointa byla, že přežívá přizpůsobivý, nikoliv silnější.
Já jsem idealista, jak už jste pochopil. Nihilismus však nehaním, pokud je to součást procesu, který vede k ideálu
Lidé mají různé ideály, často protichůdné. Není pak možné, že se někteří buď mýlí, nebo svět je fakt divné místo (alternativní Matrix zde na konci)?
Smrt a zlo bych tu nerad rozebíral - nevím, co považujete za zlo, jak smrt chápete atd. Mě šlo jednoduše o setkání s existenčnímiotázkami, se kterými se obvykle dítě okolo nastíněného věku setkává (rubikon).
Ano. A podle mě je dobře, že se s nimi člověk potká co nejdřív a udělá si v nich jasno. Jsem rád, že jsem v první půlce základky (!) četl Silmarillion a narazil na smrt v Tolkienově mytologii, potažmo v nedávné době HPMOR (ohledně smrti především v 45. kapitole).
Jde o to naladění, že hlavní je přežít, nikoli dělat něco, má smysl a přesah. Navíc nemluvím o zakladateli Darwinovi, ale o tom, co z jeho myšlenek žije dnes běžně ve společnosti (následovatelé jsou často - narozdíl od zakladatelů - omezení).Wallacova/Darwinova pointa byla, že přežívá přizpůsobivý, nikoliv silnější.
Existence ideje neimplikuje její správnost. Různé ideje spolu zápasí a jde o to, která zvítězí a bude působit v našem praktickém životě. Ideje má tvůrči potenciál, rozhoduje o tom, co se stává skutečností.Lidé mají různé ideály, často protichůdné. Není pak možné, že se někteří buď mýlí, nebo svět je fakt divné místo
Tak Silmarillion je samozřejmě excelentní, v tom bychom se shodli. Tolkiena bych doporučil v každém věku.četl Silmarillion a narazil na smrt v Tolkienově mytologii...
Navíc nemluvím o zakladateli Darwinovi, ale o tom, co z jeho myšlenek žije dnes běžně ve společnosti (následovatelé jsou často - narozdíl od zakladatelů - omezení).
wat.
nikoli dělat něco, má smysl a přesah
Jako například?
Svět je dost hnusné místo pro život, zvlášť s lidma... a viz Milgramův experiment.
No to si musí zodpovědět především každý sám za sebe! Důležité je vidět konkrétní příležitosti k smysluplné činnosti ve svém okolí. Sám jsem působil několik let v sociálních službách (v anhroposoficky orientované chráněné dílně) a nyní vidím smysl zejména ve vlastní rodině a dětech.nikoli dělat něco, má smysl a přesah - Jako například?
V těchto věcech uznávám tuto matematiku: Stačí jediný spravedlivý na to, aby svět nebyl ztracen.Svět je dost hnusné místo pro život, zvlášť s lidma... a viz Milgramův experiment.
PS: Ostatně je to tak v bibli i u Tolkiena (Pán prstenů).V těchto věcech uznávám tuto matematiku: Stačí jediný spravedlivý na to, aby svět nebyl ztracen.
bibli
A sakra.
Pán prstenů
Hrdinský epos, který nemá s realitou mnoho společného, viz racionalistická verze.
No to si musí zodpovědět především každý sám za sebe! Důležité je vidět konkrétní příležitosti k smysluplné činnosti ve svém okolí.
Taky není od věci vidět věci v širším kontextu. Jeden příklad za všechny... Toho času jsem shledal umělou inteligenci nebo lingistiku zajímavou a výhledově bych to rád studoval a třeba i kolem toho bádal. Ale ouha, jeden ze stěžejních výzkumných projektů jisté instituce, která připadala v úvahu, bylo využití právě těchto disciplín k prevenci kriminality á la Minority Report.
V těchto věcech uznávám tuto matematiku: Stačí jediný spravedlivý na to, aby svět nebyl ztracen.
To zní podobně jako
i kdyby to zachránilo byť jen jeden jediný život!
To zní podobně jako i kdyby to zachránilo byť jen jeden jediný život!PS: Zní to podobně, ale logika je opačná - jeden spravedlivý zachrání svět, ne že zachráním jednoho spravedlivého!
Nebo jak přistoupit k něčemu tak běžnému, jako je otázka následování autority.Deti nemam, ale myslim, ze ve vysledku budes rad, pokud tvoji autoritu vubec nekdy nasledovat budou, takze si tuhle otazku rozhodne nebudes klast. A smerem k ostatnim lidem budou vicemene kopirovat tebe a maminku, FBOW.
Cinskou kuchyni nevim
Ony se východní národy vyznačují značnou krutostí.
ale na ty ostatni veci se te deti ptat nebudou
Záleží na věku. Druhá půlka základky jsou taky děti a já o těch věcech tehdy určitě přemýšlel a kdybych byl komunikativnější, zeptal bych se.
Deti nemam, ale myslim, ze ve vysledku budes rad, pokud tvoji autoritu vubec nekdy nasledovat budou, takze si tuhle otazku rozhodne nebudes klast. A smerem k ostatnim lidem budou vicemene kopirovat tebe a maminku, FBOW.
Hmmm... Jednak děti lze k následování autority vést (opět konfrontace s východními kulturami) a jednoznačně to má své výhody. A když pominu i to, co třeba vztah k učitelům na základce? Jsem si myslel, že to byli vesměs kokoti (myslím si to stále), dostával jsem se čas od času do konfliktů.
Ony se východní národy vyznačují značnou krutostí.Rekl bych, ze tusim, o cem mluvis. Zazivam to pravidelne po navsteve cinske restaurace..
Druhá půlka základky jsou taky děti a já o těch věcech tehdy určitě přemýšlel a kdybych byl komunikativnější, zeptal bych se.Ale napadli te rodice jako prvni misto, kam bys sel pro informace? Pokud zustane je u teorie, at si deti premysli nad cim chteji (tomu nezabranis). Horsi by bylo, kdyby chtely ziskat nejaka empiricka data.
Jednak děti lze k následování autority véstNevim, jestli to ma jen vyhody. Treba Feynmana jeho otec jednoznacne vedl k odporu vuci autoritam, a co z nej vyrostlo.. "Hackerska" osobnost takhle asi nevznikne.
Zazivam to pravidelne po navsteve cinske restaurace..
Zrovna tak jsem to nemyslel. O_o
Spíš narážím na to, že z některých zvířat zaživa připravují jídlo, kachny chovají ve formách (něco jako korzet), aby měly "správný" tvar atd.
Ale napadli te rodice jako prvni misto, kam bys sel pro informace?
Nejsem reprezentativní vzorek. Ale dneska už máme ty internety, tak je to zase trochu jiná.
Nevim, jestli to ma jen vyhody.
Netvrdím, že jen výhody. Jsou to dvě odlišné cesty.
Dítě potřebuje především pravdivost.Lži-dětem.
Nevím jak je to myšleno s tím následováním autority.Bušidó, rytířství... slovy klasika: romantyka, pyčo. ^w^
Inu, pokud je to myšleno jako vzor, pak s rytířským ideálem souhlasím.
Ono to má svá úskalí, viz Beowulf.
Pokud je ale tím následováním autority myšlena poslušnost (stará cesta žákovství - podřízenost guruovi), pak to může být akorát škodlivé.
Absolutní loajalita k tomu samozřejmě patří.
Taky to má své opodstatnění v kolektivistické společnosti.
a viz Milgramův experimentProc? Vzdyt lidi, kteri chteji aktivne pachat zlo, je podle toho experimentu mensina.. A i tu lze, jak ten experiment ukazuje (kdyz se na to podivas obracene), umravnit tim, jaka se vytvori spolecnost.
Co to má společného s Darwinovým O původu druhů?Musis rozlisovat darwinismus jako biologickou teorii (ktera je ovsem dnes uz trochu prekonana) a jako moralni teorii ve forme socialniho darwinismu, ktera rika, at se ti slabsi ponechaji svemu osudu. To, co navrhuje Loki, je samozrejme silenost. Takova vychova povede na kulturu sebevedomych MBA, kteri nevedi, co delaji, akorat se umi dobre prezentovat, a vedou zemi k postupnemu ekonomickemu zaniku. Dusledky teto destruktivni kultury lze dnes videt na upadku USA a Britanie.
Spoluprace s ostatnimi lidmi muze byt prostredkem k dosazeni osobnich cilu (napr. teamova prace ve skole/skolce a v praci).Deti už v pomerne ranom veku vedia spolupracovať v záujme osobných cieľov. Učia ich to, predpokladám, v rodine, kde je takáto spolupráca zaužívaná: dieťa spolupracuje s jedným alebo s druhým rodičom (súrodencom, babkou z maminej alebo otcovej strany...)podľa toho, "čo mu z toho kvapne". Lebo vidí pozorujúc vzťahy v rodine, že sa to vypláca, a tiež možno počúva doma od dospelých, ku komu sa treba pridať, aby sa to vyplatilo, a nepridať, lebo by sa to nevyplatilo.
Dite ale musi byt vedeno k soutezivosti, chuti porazet ostatni a uvedomovani si vlastnich kvalit - pripravujeme ho tim jak na soukromy zivot, tak i na budouci nasazeni na trhu prace.Ako to tak pozorujem, nejedno dieťa má chuť byť lepšie ako ostatní, snaží sa súťažiť s tými druhými a poraziť ich tým, že čestne a kriticky vyzdvihuje nedostatky iných detí, aby sa stratili tie jeho. A nemá zábrany vytvárať dočasné spolupracujúce skupiny - tímy, aby dosiahlo svoj osobný cieľ. S týmito efektívnymi súťažnými družstvami potom efektívne odstraňuje prekážky z cesty k osobnému víťazstvu. Najlepšie, ak sa dokáže prebojovať na čelo takého tímu. To potom špinavú prácu prenechá radovým členom. Tak ako ho to naučili doma.
Tiskni
Sdílej: