Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
(to jsou pro změnu Pelíšky)
Na "1 a 1 je kolik" se má zřejmě odpovídat "jak kdy".Tak to ne. Tady argumentujete otázkou, která nemá nejasnou interpretaci. To ale pro tu hvězdu neplatí, tam je zcela očekávatelné, že otázka na nejbližší hvězdu bude interpretována jako "od naší sluneční soustavy". Tj. souhlas s #11, Proxima Centauri není špatně - pokud to jako odpověď neuznáte, chytračíte s otázkou (a učíte děti dělat to samé.)
Na "1 a 1 je kolik" se má zřejmě odpovídat "jak kdy".Ano, protože zatímco v decimální soustavě je výsledek roven 2, v binární je to 10.
Ano, protože zatímco v decimální soustavě je výsledek roven 2, v binární je to 10.V binární to taky může být 1, v závislosti na tom jak definuješ ‚a‘.
To síce áno, ale ak sa myslí aritmetický súčet, tak je to v každej sústave "dva" (slovom v češtine/slovenčine), líši sa len zápis.Myslel jsem že celá tahle diskuze je tak nějak ve znamení „záleží na kotextu“. Že by se mělo jednat o aritmetický součet není nikde specifikováno, to sis tam domyslel sám.
Na "1 a 1 je kolik" se má zřejmě odpovídat "jak kdy".Giboni, kteří cpou dětem do hlaviček, že existuje jediná správná odpověď ("Ta moje") by neměli mít přístup k dětem. Vykastrovat, děti odebrat.
Navíc je rozdíl ptát se na "nejbližší planeta" a "nejbližší oběžná dráha".
Určitě je to rozdíl? Pokud na otázku na nejbližší hvězdu očekáváte odpověď "Slunce", nebylo by u otázky na nejbližší planetu logické očekávat odpověď "Země"?
Výše je uvedeno na videu, že občas může být Zemi blíže Mars než Venuše. I když podle oběžné dráhy je pořád bližší oběžná dráha Země okolo Slunce k oběžné dráze Venuše než Marsu.Tak bud se ptam na nejaky konkretni okamzik a bude to zalezet na pozici planet v tom okamziku, nebo mluvim obecne o obeznych drahach... Lidsky jazyk je nejednoznacny a abychom spolu mohli rozumne komunikovat tak mozek vzdy vybere nejvice pravdepodobny vyklad a malo pravdepodobne moznosti odfiltruje. A i kdyz to tak treba na prvni pohled nevypada, tak tohle je naprosto esencialni soucast lidske inteligence. Kdyz se nekoho zeptam ktera planeta je nam nejblizsi, a nedodam tam "prave ted" nebo "v utery 18:00:53.41", tak jeho mozek zcela spravne tyhle moznosti odfiltruje. Zrovna tak odfiltruje odpoved "Zeme" protoze informace "nejblizsi planeta k zemi je zeme" je sice asi technicky spravna ale krome slovickareni neni uzitecna
Zkuste si představit, že se někde bavíte a občas na něco odpovíte, to taky nehledáte nějaký bejkárny, nebo jo?No zkuste si představit, že někdo nad otázkou i přemýšlí, než na ni odpoví. Já nehledám nějaké díry v otázkách, ale ambivalentní otázky mě otravují, hlavně když má tazatel mentalitu jE To PřEcE tAk JAk jSEM mYsLEl. Mně třeba Proxima Centauri naskočí jako první, složitější odpověď nehledám, jak píšete.
), občas hraje hloupého, aby z dotazovaného vytáhl víc. A objevil jsem tím Martina Mojžiša.
Tiskni
Sdílej: