abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (13%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (13%)
     (0%)
     (25%)
     (25%)
     (25%)
    Celkem 8 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 12:54
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.8.2020 21:39 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Takže v podstatě používáš nějaký hybrid mezi Sidem (4 574 balíků) a testing (4 253 balíků). A jako bonus tam máš přimixované starší balíky ze stable (745) a ještě starší z oldstable (229). To mi přijde jako strašný paskvil. Proč nepřejdeš rovnou na Sid, nebo testing? Dalo by se pochopit např. používání stablu a natažení pár novějších balíků z unstable/testing, ale pak se to řeší přes pinning, aby se neupgradovaly jiné balíky (kromě závislostí, tam se tomu samozřejmě nevyhneš). Nejsem nějaký Debian guru a detailně těmhle věcem nerozumím, tak mě možná někdo opraví, ale mně to co popisuješ mi přijde v podstatě jako rozbitý systém.
    Max avatar 2.8.2020 00:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Do stable jedině backports a pak možná koncová repa jako ty pro nodejs, docker, mariadb apod. Ale mixovat s testingem a unstable, to je magořina.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.8.2020 01:43 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Jo, máš pravdu, backports jsou určitě lepší. Používal jsem dlouho testing, takže jsem to ani neznal.
    Heron avatar 1.8.2020 22:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Cca 10tis. nainstalovaných balíčků? Co to je za instalaci? Na pracovním desktopu (deb testing) mám 1847 (z toho 1005 libs) a chtělo by to velmi důkladný jarní úklid. Na serveru FreeBSD mám nainstalováno 255 portů z čehož cca polovina je jen pro kompilaci.
    2.8.2020 01:43 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    chtělo by to velmi důkladný jarní úklid
    Máš nějaký tip, jak na to? Používáš nějakou utilitu na vyhledávání nepoužívaných balíků, nebo tak?
    Jendа avatar 2.8.2020 02:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Já jsem na to šel tak, že jsem si nechal vypsat balíčky, na kterých už nic nezávisí (tj. měly by to být programy, které chci jako uživatel opravdu používat), ručně je prošel, a ty, co nechci, odstranil. To jsem pak ještě 2x opakoval (protože odstraněním listů závislostního stromu se z nějakých dalších balíčků stanou listy) a až na jeden omylem odstraněný font to dopadlo dobře.

    Jak na to technicky? Blbě. V poznámkách mám:
    apt-cache rdepends --installed, ale to moc nefungovalo
    
    "aptitude why abiword" bylo lepší ale pomalé
    
    "apt-rdepends -r balíček" je taky divné
    
    this:
    for p in `dpkg -l | grep ^ii | cut -d " " -f 3 | grep -E "^lib"`; do echo "if [ \`apt-get -s purge $p | grep -E \"^(Purg|Inst|Conf)\" | wc -l\` -eq 1 ]; then echo $p; fi"; done | parallel
    
    2.8.2020 04:15 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Dík, to zní jako dobrá strategie.
    2.8.2020 08:53 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Hele, a co prostě apt-mark showmanual? Sice tam můžeš mít balíky na kterých něco závisí, ale to je jednak asi relativně vzácné (napřed nainstaluješ A, až potom B, které shodou okolností vyžaduje A), jednak už není problém to zkontrolovat před případným odinstalováním (třeba tím aptitude why)…
    Heron avatar 2.8.2020 10:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    apt-mark showmanual | wc -l
    456
    
    Neřekl bych. Evidentně tam jsou i balíčky na kterých závisejí manuálně nainstalované balíčky. Tj jasně, šlo by to manuálně projít, označit balíčky, které opravdu uživatelsky chci, potom by to spočítalo závislosti a vše ostatní odstranilo (s filtrací na essential).

    Ale to už by skoro byla jednodušší nová instalace :-D
    Heron avatar 2.8.2020 09:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Dřív na tohle fungoval deborphan, který ve výchozím stavu vypsal knihovny, na kterých nic nezávisí a měl přepínač, který umožňoval vypsat i všechny nezávisející balíčky (k manuálnímu posouzení). Nějakou dobu už ale (alespoň na mojí instalaci) nefunguje. A jasně, musel se i na knihovnách spouštět opakovaně.

    Dneska občas něco najde aptitude, něco apt autoremove, ale je to bída.
    2.8.2020 16:58 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Balíkov bolo 4669. Aj pri tom počte si myslíš, že je to veľa?
    debian.plus@protonmail.com
    Heron avatar 2.8.2020 18:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Ano. Ale tak to záleží na tom, k čemu to používáš. Pokud např instaluješ perl nebo python moduly z distra, tak těch jsou tisíce. Apropos, v nejnovějším Ubuntu jsem si všiml, že to má v distu i golang moduly (1138). Podle jakého klíče to vybírali nevím, ale je to zcela zbytečné. Golang appky to nepotřebují (statická kompilace) a při buildování si to stáhne závislosti samo.
    k3dAR avatar 3.8.2020 00:03 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Ne. ;-) pokud nejde o distro kde si instalujes baliky rucne bez zavislosti ktere si prebiras rucne, resp. ano. *buntu instaluje i doporucene zavislosti, ktere kdyz by clovek vypnul s tim ze si doporucene bude sam prebirat ktere z nich nainstaluje rucne... mam v primarnim NB s Xubuntu nainstalovanejch aktualne 4033 balicku, system + nejake programy/nastroje, ruzne baliky a/nebo sady pro kompilace, nejake -dev balicky historicky potrebne pro zkompilovani neceho co sem testoval atd...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 3.8.2020 12:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Install-Recommends a Install-Suggests je snad první věc, která se vypíná.
    nainstalovanejch aktualne 4033 balicku
    Asi něco dělám špatně, protože pracovní desktop používám pro vývoj v pythonu a nově i v golangu, tedy "věci pro kompilaci" jsou automatickou součástí těch 1847 (z toho 1005 libs) + další věci jako Blender, Audacity, LibreOffice ani nepočítám apod., rozhodně se neomezuju. Ale co rozhodně neinstaluju jsou věci, které si s sebou berou "půlku" KDE nebo GNOME, protože mi nepřijde normální, kdy obyč appka typu krusader potřebuje 200 knihoven z KDE. (Používám double commander, kde krom závislostí na xkách to potřebuje JEDNU GTK knihovnu.)
    k3dAR avatar 3.8.2020 21:46 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Install-Suggests je by default vypnute, ja mluvil o Recommends (ty zapnute by default jsou) ktere nechavam protoze se nechci probirat tim co z nich pak budu nebo nebudu potrebovat, z toho uz sem vyrostl(az na vyjimky kdy vidim ze nejaka blbost taha obravdu neceho hromadu a docasne to vypnu), na disku mu neprekazej a neujizdim na nizkem poctu balicku za "kazdou" cenu :) ano mam naintalovane nejake Qt programy, takze i kus KDE mezi tema 4033 je... jako doublepanel manager pouzivam mc, pokud neco v grafice obcas tak take DoubleCommander, nicmene i Krusader mam nainstalovanej presto ze ho nepouzivam, neprekazi a nicemu (ani me) to nevadi...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 4.8.2020 11:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    se nechci probirat tim co z nich pak budu nebo nebudu potrebovat
    Jak probírat? Proč? Přece instaluju to, co potřebuju ke své činnosti, vůbec nevidím důvod se probírat dalšími "doporučenými" balíčky.
    neujizdim na nizkem poctu balicku za "kazdou" cenu

    Já taky ne.
    doublepanel manager pouzivam mc
    Na terminálu jo, ale má některé vlastnosti, které nemůžu vystát. Například při přejmenování na místě se fokus nehodí na přejmenovaný soubor, tak jak to mají všechny dvoupaneláky co znám (Salamander, TC, DC, asi i ten Krusader), ale focus zůstane na svém místě dle pořadí. Nedovedu si to vysvětlit, buď lidi málo přejmenovávají a nebo potom už nepracují s tím co přejmenovali (což je ještě divnější). No nic.
    🇹🇬 avatar 3.8.2020 19:19 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu

    jako chápu že třeba natom serveru každej nástroj/balíček navíc muže bejt nějaká díra/slabina navíc nebo se muže hodit útočníkoj. nóó ale na vosobním počítadle zas třeba tak moc nějaký balíčky navíc nevaděj ne???????? :O :O :O :O

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    Max avatar 2.8.2020 00:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu
    Hmm, pěkná ukázka toho, jak se to dělat nemá. Udržovat takový mix musí být peklo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dolik.rce avatar 3.8.2020 07:46 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Ten PHP skript mě dost vyděsil, ale asi to odpovídá tomu, v jakém stavu ten systém je :-) Kdyby to někdo chtěl zkusit bez instalace PHP, tak ekvivalentní oneliner přímo v shellu je

    LC_ALL=C apt list --installed | grep -v 'Listing...' | cut -d/ -f2 | cut -d" " -f 1 | sort | uniq -c | sort -hr
    3.8.2020 09:30 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    V mojom skripte nahram, ze ak su dve verzie, tak ich da do 1. A to uz tak jednoducho nedas v BASH. Tiez by si musel nieco skriptovat a to by si skocil v podobnom algoritme ako ja.
    3 stable,stable,unstable,unstable,now
    debian.plus@protonmail.com
    dolik.rce avatar 3.8.2020 13:47 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    To jako dvě verze jednoho balíčku? To AFAIK přece ani nejde.
    3.8.2020 15:25 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    A o multiarchitekture si nepocul?
    debian.plus@protonmail.com
    dolik.rce avatar 3.8.2020 19:40 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Multiarch znám, ale zatím jsem neobjevil jediný rozumný důvod ho používat. Ale i kdybych ho objevil, tak si pořád myslím, že jedna aplikace zabalená pro dvě architektury jsou dva balíčky.
    3.8.2020 19:51 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Napr. co si pamatam, tak isteho casu bol Skype iba pre 32-bitovu verziu.
    debian.plus@protonmail.com
    k3dAR avatar 3.8.2020 21:48 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    napr. 64bit OS a 32bit Wine pro 32bit Windows aplikace...
    s tim ze bych balicekX pro 2 arch pocital jako 2 balicky ale souhlasim :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    3.8.2020 16:40 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Ja jich mam 495 a staci to. Znas apt autoremove?
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    3.8.2020 17:54 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Znas apt autoremove?
    Ano, znam.
    debian.plus@protonmail.com
    3.8.2020 18:44 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Hele debiane udelej statistiku toho jak cesky a slovensky internety spehujou uzivatele. Koukam i abicko spehuje a to je ve svete linuxu nepredstavitelne. Internety jako idnes, mobilmania, diit, root a podobny spehujou snad dvaceti zmrdskyma reklamkama, je to pribizne 4x tolik co spehujou vyhlaseny zahranicni internety.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    🇹🇬 avatar 3.8.2020 18:59 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)

    dušane taky bys moch udělat statistiku podobnejch zahraničních NEanglickejch linuxovejch portálů jako sou root nebo abclinuxu jestli tenhleten propad se děje jenom u nás nebo seto děje jakoby tak nějak všude :O :O

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    3.8.2020 21:02 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    kamile co ty o tom vis simte.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    🇹🇬 avatar 4.8.2020 11:49 🇹🇬 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)

    to bylo jakoby na debiana :D ;D

    stasi se probouzí 🕵️🇩🇪 indové říděj🚚🇮🇳 plavba🍉🛶
    14.8.2020 14:50 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Balíky z akých verzií Debianu (aktualizované)
    Uz ma debian i3-gaps nebo furt ne, kdyz jsem to nedavno zkousel tak balicek nebyl :(
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.