abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 15:11 | Komunita

    Bratislava OpenCamp pokračuje vo svojej tradícii a fanúšikovia otvorených technológií sa môžu tešiť na 4. ročník, ktorý sa uskutoční 25. 4. 2026 na FIIT STU v Bratislave. V súčasnosti prebieha prihlasovanie prednášok a workshopov – ak máte nápad, projekt, myšlienku, o ktoré sa chcete podeliť s komunitou, OpenCamp je správne miesto pre vás.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 645 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.6.2005 07:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše ehm
    jistou možností by také bylo založit vlastní repozitář modulů pro Slax, ale k tomu bohužel nemám prostředky ve formě prostoru na serveru a konektivity. Navíc se mi prostě už z principu nelíbí onen Tomášův přístup.

    to je to. co ma byt ten princip? nelibi se ti, ze se jeden clovek nestrha ku prospechu jinych?

    pokud si dobre vzpominam, na webu slaxu byly (aspon kdysi) i nastroje pro to, aby si kazdy po libosti udelal svoje liveCD - a skutecne tezko nekdo zabrani tomu, aby si "komunita" zalozila vlastni, tentokrat KOMUNITNI web Slaxu (podobne jako to existuje u Knoppixu) a tam se vyradila po libosti

    aneb to co nazyvas "komunitou" jsou zatim spis pouze jednotlivi uzivatele - az zacnou delat neco spolecne, stanou se komunitou (spolecenstvim). pak je mozna strachovat se o jeji ztratu...
    Mikos avatar 11.6.2005 14:25 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    "nelibi se ti, ze se jeden clovek nestrha ku prospechu jinych?"

    Ne, nelíbí se mi když zruší něco, co až do teď dobře fungovalo... a mohlo by fungovat ještě lépe, pokud by bylo přidáno QA ve formě kterou jsem popisoval (podobné jako u Arch User Repository). To je prostě můj názor, preferuji co největší otevřenost developerů vůči komunitě (vždyť tady jde o to, aby uživatelé sami mohli Slaxu pomáhat svými příspěvky ve formě modulů, které udělají... tzn. je to pro Slax prospěšné). Můžeš mít na to jiný názor, to ti samozřejmě neberu, nicméně nedělá to tvůj názor lepším (ani horším).

    "aneb to co nazyvas "komunitou" jsou zatim spis pouze jednotlivi uzivatele"

    A? V tom je problém? Já ho tam tedy nevidím... a komunita není nic jiného než jednotliví uživatelé se společným zájmem na nějaké věci (v tomto případě Slaxu).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.6.2005 19:09 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    Ne, nelíbí se mi když zruší něco, co až do teď dobře fungovalo...
    Pro tebe. Uz te evidentne nezajima, co to obnaselo pro toho, kdo ti tuhle sluzbu navic nabizel.
    Dlouho jsem čekal, kdy se konečně objeví repozitář pro nové moduly, ale jediného čeho jsem se zatím dočkal jsou oficiální moduly od Tomáše. ... Já osobně to beru jako Tomášovo částečné otočení se zády ke komunitě.
    Ja byt vyvojarem Slaxu, tak tenhle zapis v celem kontextu povazuju za sireni pomluv.
    a komunita není nic jiného než jednotliví uživatelé se společným zájmem na nějaké věci (v tomto případě Slaxu).
    Kteryzto zajem se omezuje jak vidno na direktivy (navrhy, co by T.M. delat mel) pripadne na pomluvy (proc je spatne, kdyz to nedela). Az nekde uvidim nejakou AKTIVITU komunity uzivatelu Slaxu, tak uverim v jeji existenci.
    Mikos avatar 12.6.2005 00:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    "Az nekde uvidim nejakou AKTIVITU komunity uzivatelu Slaxu, tak uverim v jeji existenci."

    Komunita vytvorila obrovskou radu rozsirujicich modulu pro Slax. To podle tebe neni zadan aktivita?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 12.6.2005 00:31 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ehm
    "Ja byt vyvojarem Slaxu, tak tenhle zapis v celem kontextu povazuju za sireni pomluv."

    Jasne jsem uvedl, ze to tak proste vypada (ale ze je to mozna uplne jinak a v tom pripade bych se take Tomasovi omluvil), ne ze to je jista dana pravda. Pouze zde prezentuji svuj nazor na to, jaky komunitni model povazuji za nejlepsi a vyhovuje mi nejvic, zadne pomluvy zde nevidim...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    11.6.2005 17:52 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše proč...

    Hmm, tak mě napadá, proč já tu vlastně teoretizuji a prostě jsem se Tomáše nezeptal?

    Přesně tak, proč kritizuješ práci někoho aniž by ses ho napřed zeptal? Možná kdybys dělal pro komunitu tolik co Tomáš nezbylo by dost času psát hloupé úvahy do blogu.

    Mikos avatar 12.6.2005 02:52 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proč...
    Nekritizuju Tomášovu práci, Tomáš toho dokázal opravdu strašně moc a velmi si ho vážím! Jediné co říkám je, že se mi nelíbí, když se chce takto uzavírat komunitě (pokud tomu tedy tak opravdu je). Je to jen vyjádření mých osobních preferencí, prostě preferuji více otevřený komunitní model... nikomu neberu že on může preferovat něco jiného, to je každého výsostné právo.

    A btw. Tomášovi jsem už napsal, tak snad brzy uvidíme jak to je doopravdy... o výsledky se podělím ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Jiří Svoboda avatar 13.6.2005 10:29 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm
    Ja byt Tomasem Matejickem, tak na to odpovim asi takto:

    Tak já jsem to tady celé pozorně přečetl a udělal jsem z toho ten závěr, že bude-li ještě někdy příležitost a já budu požádán o nějaký další Slax, že se vám na to vyseru.
    13.6.2005 19:00 Tomas Matejicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Hehehe :-D To ne, to ja se na to vysirat nebudu :))

    SLAX prosel velkou radou zmen, a jedna z nich byla nekompatibilita modulu. Mohl jsem kompatibilitu zachovat, ale rozhodl jsem se to neudelat, hlavne pro to abych si zjednodusil zivot. Navic bylo stare skladiste modulu uplne zabordelene, takze bylo jeho zruseni dle meho nazoru spravnym krokem.

    Samozrejme se skladiste s modulama znovu vrati, ale chce to svuj cas. Predevsim proto, ze nepujde jen o skladiste... Nechte se prekvapit a dejte mi cas :)
    SLAX rocks'. Po skusenostiach z inymi distribuciami, som nadseny. Ako linux-lama som mal pred slackwarom respekt. Musim vsak povedat, ze vdaka SLAXu ho mam i nadalej, ale uz pozitivnom smere.

    Vdaka otvorenej architekture SLAXu je aj pre mna jednoduche pridavat nove moduly (e.g. python.mo, abiword.mo). Mrzi ma len, ze sa mi doteraz nepodarilo vytvorit modul z balicka OpenOfficu - ktory patri medzi najlepsie kancelarske baliky nielen z oblasti open source.

    Preto suhlasim s autorom clanku, ze SLAX by potreboval vytvorit aj priestor pre prispevky z komunity, aby vyvoj a smerovanie SLAXu neboli viac menej one man show (aj ked je to paradna show Tomasi!).

    Bolo by fajn, aby dalsi vyvoj, dokumentacia, podpora mohli byt supportovane samotnou komunitou uzivatelov. Nemam vsak ziaden navod ako takuto komunitu vytvorit. Bdw. Na zvysenie financnych prispevkov z Ciech a Slovenska by som odporucal zriadit bezny ucet v oboch krajinach. Nie kazdy ma doveru (hlavne po probleme v USA) k platbam kartou cez internet.

    Pozn: Ak mate niekto hotovy modul OpenOffice pre SLAX 5+, pls. poslite mi linku.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.