Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
$ hcitool scan
Scanning ...
                00:02:76:FD:AD:6B       Nokia LD-3W
Ok.Máme MAC , budeme ju potrebovať.Ideme editovať /etc/bluetooth/rfcomm.conf. Mal by vyzerať asi takto:
# RFCOMM configuration file.
#
rfcomm0 {
    # Automatically bind the device at startup
    bind yes;
    # Bluetooth address of the device
    device 00:02:76:FD:AD:6B;
    # RFCOMM channel for the connection
    channel    1;
    # Description of the connection
    comment "gpsko";
}
Nasleduje nabindovanie:
$ rfcomm bind 0Ak máme GPS zapnute môžeme vyskúšať.Ak si GPS vypýta PIN ja som vždy daval klasicke hackerské štyry nuly
 .
.
$ cat /dev/rfcomm0Ak vidíme niečo taketo , je to OK , ak nie ,niečo je blbo:
$ cat /dev/rfcomm0 $GPGGA,201904.849,,,,,0,00,,,M,0.0,M,,0000*5D $GPGSA,A,1,,,,,,,,,,,,,,,*1E $GPGSV,3,1,12,10,59,262,,25,31,064,,13,19,106,,15,14,293,*70 $GPGSV,3,2,12,08,85,038,,27,54,060,,28,37,164,,26,23,294,*70 $GPGSV,3,3,12,24,15,299,,19,07,062,,03,06,034,,21,04,336,*72GPS máme pripojené, poďme ďaľej. 2., Software: Kismet,Gpsd,Gpsdrive a mysql-server, mysql-client a libmysqlclient pre gpsdrive. Najprv musíme naštartovad demona gspd:
$ gpsd -p /dev/rfcomm0Nastavíme Kismet v etc/kismet/ksimet.conf.Dôležite veci:
source=bcm43xx,eth1,eth1 /nastavenie pre hnusné karty BCM ktore mame v našich lacnych NB/. gps=true /ano mame GPS/ logtemplate= /var/log/kismet/%n-%d-%i.%l /miesto pre logy ktoré budeme potrebovať/ waypoints=true waypointdata=%h/.gpsdrive/way_kismet.txt /data pre gpsdrive/ waypoint_essid=trueNachystáme si aj gpsdrive z mysql ktoré potrebuje pre spoluprácu z Kismetom.
# /etc/init.d/mysql start # mysql -u root < /usr/share/gpsdrive/create.sqlToto nám založí db ktorá je potrebná na priamy prenos waypointov z Kismetu do Gpsdrive. Všetko mame nachystané poďme na to. 3., Zber dát: GPS máme zapnute, gpsd bezi.Spustime kismet. Ak sme prisli kvoli datam z toho ICQ budeme mať všetko v logu, priamy prenos všetkych dát na obrazovke nie je problém.Stlačíme 2 x S , potom X a potom D.Kismet určite bude Váš dobrý kamarat.A este man kismet vela napovie. Obrazok Kismet My ale chceme mapu.Spustime gpsdrive z druheho shellu /na prvom nám stale beží Kismet a zbiera data/ a je to. Mali by sme sme realne vidiet ako nám naskakuju informacie podla toho čo kismet odchytí. Poprechádzame /pojazdíme/ sa po meste a vratime sa domov a skusime spraviť tie slubovane mapy. Pokračovanie...mapy
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                