Byla vydána nová verze 1.54.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Jan Václav.
Knižní edice správce české národní domény přináší novou knihu zkušeného programátora Pavla Tišnovského s názvem Programovací jazyk Go. Publikace nabízí srozumitelný a prakticky zaměřený pohled na programování v tomto moderním jazyce. Nejedná se však o klasickou učebnici, ale spíše o průvodce pro vývojáře, kteří s Go začínají, nebo pro ty, kdo hledají odpovědi na konkrétní otázky či inspiraci k dalšímu objevování. Tištěná i digitální verze knihy je již nyní k dispozici u většiny knihkupců.
OpenAI zpřístupnila (en) nové nenáročné otevřené jazykové modely gpt-oss (gpt-oss-120b a gpt-oss-20b). Přístupné jsou pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána RC verze openSUSE Leap 16. S novým instalátorem Agama, Xfce nad Waylandem a SELinuxem.
Google Chrome 139 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 139.0.7258.66 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. S verzí 139 přestal být podporován Android 8.0 (Oreo) a Android 9.0 (Pie).
Společnost JetBrains se stala platinovým sponzorem multiplatformního open source herního enginu Godot. K vývoji her lze používat Rider for Godot. Zdarma pro nekomerční účely.
Byla vydána verze 9.0 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Verze 9.0 je založena na Debianu 13 Trixie. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Operátor O2 dává všem svým zákazníkům s mobilními službami poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb.
Společnost NVIDIA vydala verzi 13.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 28. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.
$ hcitool scan Scanning ... 00:02:76:FD:AD:6B Nokia LD-3WOk.Máme MAC , budeme ju potrebovať.Ideme editovať /etc/bluetooth/rfcomm.conf. Mal by vyzerať asi takto:
# RFCOMM configuration file. # rfcomm0 { # Automatically bind the device at startup bind yes; # Bluetooth address of the device device 00:02:76:FD:AD:6B; # RFCOMM channel for the connection channel 1; # Description of the connection comment "gpsko"; }Nasleduje nabindovanie:
$ rfcomm bind 0Ak máme GPS zapnute môžeme vyskúšať.Ak si GPS vypýta PIN ja som vždy daval klasicke hackerské štyry nuly
$ cat /dev/rfcomm0Ak vidíme niečo taketo , je to OK , ak nie ,niečo je blbo:
$ cat /dev/rfcomm0 $GPGGA,201904.849,,,,,0,00,,,M,0.0,M,,0000*5D $GPGSA,A,1,,,,,,,,,,,,,,,*1E $GPGSV,3,1,12,10,59,262,,25,31,064,,13,19,106,,15,14,293,*70 $GPGSV,3,2,12,08,85,038,,27,54,060,,28,37,164,,26,23,294,*70 $GPGSV,3,3,12,24,15,299,,19,07,062,,03,06,034,,21,04,336,*72GPS máme pripojené, poďme ďaľej. 2., Software: Kismet,Gpsd,Gpsdrive a mysql-server, mysql-client a libmysqlclient pre gpsdrive. Najprv musíme naštartovad demona gspd:
$ gpsd -p /dev/rfcomm0Nastavíme Kismet v etc/kismet/ksimet.conf.Dôležite veci:
source=bcm43xx,eth1,eth1 /nastavenie pre hnusné karty BCM ktore mame v našich lacnych NB/. gps=true /ano mame GPS/ logtemplate= /var/log/kismet/%n-%d-%i.%l /miesto pre logy ktoré budeme potrebovať/ waypoints=true waypointdata=%h/.gpsdrive/way_kismet.txt /data pre gpsdrive/ waypoint_essid=trueNachystáme si aj gpsdrive z mysql ktoré potrebuje pre spoluprácu z Kismetom.
# /etc/init.d/mysql start # mysql -u root < /usr/share/gpsdrive/create.sqlToto nám založí db ktorá je potrebná na priamy prenos waypointov z Kismetu do Gpsdrive. Všetko mame nachystané poďme na to. 3., Zber dát: GPS máme zapnute, gpsd bezi.Spustime kismet. Ak sme prisli kvoli datam z toho ICQ budeme mať všetko v logu, priamy prenos všetkych dát na obrazovke nie je problém.Stlačíme 2 x S , potom X a potom D.Kismet určite bude Váš dobrý kamarat.A este man kismet vela napovie. Obrazok Kismet My ale chceme mapu.Spustime gpsdrive z druheho shellu /na prvom nám stale beží Kismet a zbiera data/ a je to. Mali by sme sme realne vidiet ako nám naskakuju informacie podla toho čo kismet odchytí. Poprechádzame /pojazdíme/ sa po meste a vratime sa domov a skusime spraviť tie slubovane mapy. Pokračovanie...mapy
Tiskni
Sdílej: