Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:55

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Michal Fecko avatar 28.2.2009 15:52 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
AMD + ATI + Linux = katastrofa (hlavne grafika, CPU jakz-takz). Isiel by som do Intel (CPU lepsie 2 jadro (7/8/9xxx) + Chipset) na doske Gigabyte (P43/P45), Corsair (RAM)...
28.2.2009 20:14 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
AMD + ATI + Linux = katastrofa (hlavne grafika, CPU jakz-takz)
Co to je za nesmysl? Copak mají procesory AMD (nebo vlastně kterékoliv jiné) potíže s během pod Linuxem? Zajímalo by mě, jak bys něco takového chtěl udělat
Quando omni flunkus moritati
Salamek avatar 1.3.2009 15:28 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Ne on nemyslel procesor on myslel Grafiku ATI(AMD) na hry nepoužitelné v linuxu ... když linux a GK tal nvidi nebo intel
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
David Ježek avatar 28.2.2009 16:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pokud phenom, tak silně doporučuji phenom II (akorát je za 5k5). jinak grafika je jasná tu rozhodne cenový strop. deska máš celkem fuk, já mám 790X a jsem spokojenej. pokud neplánuješ CF nebo příliš taktovat, postačí i základní 770, případně můžeš zvolit 780G/790GX (tu kvůli SB750) ... tak do 2k. to jsme na 7k5, za zbývajících 1500 koupíš paměti (s 2x2GB DDR2-800 to v součtu půjde na cca 9k5). ale v tom není grafika, takže doporučuju alternativní plán, bo asi budeš hlavně hrát ... kašli na X4, kup X2 6000+ a 4830/4850. nadále ale platí, že pod linux není ati fakt moc dobrej nápad (prostě to ne vždy plně funguje, ostatně pochybuju, že bioshock pod linuxem běží nějak přijatelně).
28.2.2009 18:42 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Podle různých zdrojů by mělo jít koupit za 3000 phenom II x3 a odemknout čtvrté jádro. Tomu se říká výkon za rozumnou cenu. :)
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
Limoto avatar 28.2.2009 19:17 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

A to, že to čtvrtý jádro bývají chybující zmetky, to už tě asi nezajímá...

Nicky726 avatar 28.2.2009 20:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
To bude záležet spíš na aktuální poptávce. Pokud bude poptávka velká, tak bude AMD muset uzamykat i funkční 4. jádra, aby ji uspokojilo, stejně jako se to dělá s frekvencí.

Jinak X3 není špatná volba. Je to nová architektura, to jedno jádro navíc oproti X2 tam bude určitě, možná dostane i 4. Vzhledem k ceně to není vůbec špatné.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
1.3.2009 16:12 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Zajímá a nebývají. Přečtěte si sem tam nějaký článek o HW.
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
Limoto avatar 1.3.2009 16:39 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Právě, že jsem o tom četl...

28.2.2009 17:04 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Dám ti dobrou radu, podloženou aktuálními zkušenostmi. Chceš mít super podporu Linuxu? Kup si Intel + Intel + nVidia. Beze srandy.

Michal Fecko avatar 28.2.2009 17:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
no presne +1
Limoto avatar 28.2.2009 17:16 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

A co tím v podpoře linuxu získá oproti AMD + AMD + nVidia?

Michal Fecko avatar 28.2.2009 17:19 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
O mnoho percent väčší výkon a lepšia stabilita/kompatibilita...
Limoto avatar 28.2.2009 17:24 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Výkon je na konkrétních komponentách. A ta stabilita a kompatibilita by šla nějak dokázat?

David Ježek avatar 28.2.2009 17:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
amd čipset = stabilní. amd phenom II = neméně dobrý jako c2q. souhlasím pouze s tou grafikou.
28.2.2009 20:45 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Získá tím jistotu. 99.9% intelovského HW prostě behá out-of-the-box. U AMD je to třeba 90% HW. Neříkám, že za to může AMD, ale naříklad u základních desek je občas nutno přihodit nějaký parametr při bootu, jinak něco nefunguje, nebo de nebootuje vůbec. Po HW stránce jsou pak SB700 vadné (mají blbý generátor taktu) SB750 pak předražené a SB600 zastaralé. Prostě co do linux support je podpora Intelu a AMD asi tak 100 : 90 ve prospěch intelu.

1.3.2009 00:19 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Ale huš už s těma povídačkama.

1.3.2009 08:20 rx88 | skóre: 2 | blog: dotaz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Hele. Toto jsou mé zkušenosti. Napiš si svoje. Za poslední 3 roky jsem stavěl 5 sestav s AMD pro Linux, problémy měly 2. Z 6 sestav Intel žádná. Přeber si to jak chceš.

David Ježek avatar 1.3.2009 12:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
na jakých čipsetech, na deskách kterých výrobců, s jakými grafikami, jak byly dimenzované zdroje, jaké si použil paměti?
1.3.2009 13:42 RX88
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Chipsety: nForce 550, AMD 690G, AMD 780G

Výrobci MSI a Gigabyte

Zbytek je irelevantní, neboť se jednalo o přesně lokalizované problémy s MB.

menphis avatar 28.2.2009 22:00 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
-1
Jan Drábek avatar 28.2.2009 17:26 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já mám AMD + nvidia + nvidia (integrovaná) a nemůžu si stěžovat.

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
Salamek avatar 1.3.2009 15:32 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
tak tak :-)... jako CPU i MB je celkem šumák ale grafiku na linux jedině nvidi při nejhoršim intel ...
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
28.2.2009 18:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neví někdo o firmě, kde jsou ochotní sestavit (nebo upravit už nějakou hotovou) celou sestavu? Něco málo jsem našel (převážně "velká jména"), ale možnost upravitelnosti nebyla moc velká. Chci si pořídit nový počítač, ale v hardwaru se nevyznám a ani mě moc nezajímá, skládat si ho nechci... Jediné, co požaduju, je nějaký slušný procesor na výpočty (pracuju s neuronovými sítěmi a chci si trochu pohrát s jejich paralelizací), aspoň 500GB disk, dostatek operační paměti (minimálně 2GB, to už je ale snad naprostý standard) a nějaký pořádný větrák a odhlučný case (plánuju ten comp nechávat počítat přes noc a kdyby to dělalo kravál, tak by mě spolubydla zabil). Na grafice ani na ničem jiném mi v podstatě nesejde. To, co by někdo vrazil do super grafiky nebo X-kanálové zvukovky já klidně investuju do procesoru a do tichého case.
Fuky avatar 28.2.2009 19:19 Fuky | skóre: 52 | blog: 4u
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

No řekl bych, že co se týče paralelních výpočtů a obzvláště neuronových sítí, tak není dvakrát rozumné tvrdit, že tě grafická karta vůbec nezajímá. Už jsi zkoušel počítat na GPU, třeba na kartách NVidia za použítí CUDA?

Neuronová síť na grafickém procesoru, ale tam neřeší použití CUDA.

Michal Fecko avatar 28.2.2009 19:33 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
GPU je fajn na luskanie orieskov typu WPA/WPA2 (odskusane (pod wine som zatial neskusal :-/) na ATI 4870x2 aj nVidia 9800GT(nezabudnut zapnut podporu pre GPU!!! + mat korektne WPA handshakes chytene (s fake trafficom!!!!) z CommView for Wifi ci ineho TPC dumpera :-D)) :-D Lepsia uz je len nVidia Tesla :-D -> pozor funguje to realne rychlo VYHRADNE na kratke hesla 5 - 7 znakov (+ samozrejme zalezi na pouzitych znakoch ^%#@$(3 :-D)...
28.2.2009 19:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Mě ale opravdu momentálně nezajímá. :-) Bakalářku mám zaměřenou i docela teoreticky, žádné velké hokus pokusy jako počítání na GPU neplánuju. Tak daleko ještě nejsem (a v dohledné době to ani moc nevidím). Chtěl jsem si prostě pohrát s paralelismem obecně, hlavně v Haskellu + mám nápad na jednu evolučně-umělo-inteligenční simulaci a tak podobně. Prostě hračička. :-)

Ale každopádně mockrát děkuju za linky, už jsem si je hodil do bookmarků a někdy si je pročtu. Je mi samozřejmě jasné, že výpočet na GPU může věci sakramentsky urychlit, ale o rychlost mi teď až tak nejde (hraju si ve své práci s rozpoznáváním rukopisu, takže to zatím není nějak kritické).
xxxs avatar 28.2.2009 19:31 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
ved napis co do toho chces vrazit, popros a niekto ti tu napise zostavu. za drobny poplatok ti to zlozi firma, kde si kupis komponenty.
Michal Fecko avatar 28.2.2009 19:34 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
niektore firmy to maju dokonca v cene!!!
28.2.2009 18:59 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky vybírám novou sestavu. Procesor bude Intel Core i7 920, deska nejspíš nějaký Gigabyte EX58 a grafika nějaká levnější mrcha od nVidie. Jenom mne štve, že nejsou 4gigové paměti, ale 3x2 GB bude pro začátek stačit :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Michal Fecko avatar 28.2.2009 19:54 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Mal som moznost za i7 920kou sediet - a vykon ma nejako extra neohromil - taky priemerny XEON sa jej vyrovna - ale mozno este Linux na i7 nedorastol (???) a chyba mu nejaka podpora pre instrukcie (????)...
1.3.2009 00:21 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Spíš chybí software, který by nějak zvlášť potřeboval čtyři jádra s HT. Jediné, co mě napadá je x264.

28.2.2009 20:15 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vy se s tim serete. Ja uz bych si asi klasickou sestavu nekoupil. Misto a ticho je nadevse, tak bych uvazoval o - Asus EEE box - Mac Mini - Dell studio Hybrid - nejaky notebook a k nemu pripojeny externi monitor

Samozrejme vse SSD diskem, aby ani to chroupani nebylo slyset.
28.2.2009 20:58 9002
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

pri SSD v NB neide o "chroupani" :-D Ide oto ze s nim mozes slobodne "narabat" a pohoadzovat ho bez strachu o data a pohyb hlavickiek :-D

28.2.2009 21:02 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Aby si s tým SSD nedopadol ako ja

http://www.abclinuxu.cz/poradna/hardware/show/255455

A ani toto ma dvakrát nepotešilo

http://www.dsl.sk/article.php?article=7080
28.2.2009 21:28 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Pokud vim tak SSD intel se bezne pouziva v serverech, v jadre by snad normalne nemel byt problem. Zkusil bych ubuntu 8.10 nebo 9.04 alpha 5, jestli to taky zlobi.
Limoto avatar 1.3.2009 12:48 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy

Je to snad jištěný ;-)

Salamek avatar 1.3.2009 15:38 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
SSD disk na data ? kdybych potřeboval uložit důležitá data měl bych na výběr 5 let používaný a funkční SSD a 5 let používaný normální HDD vyberu si to HDD
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
1.3.2009 01:37 dizz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

CPU: jedno jestli Intel nebo amd  --nemam zadny problem se stabilitou AMD (v mem okoli 2x K8 s.754 via chipset, 1x K7 s.A nVIDIA cipset,  2x K8 s. AM2 chipset nVIDIA, 1x K8 s.AM2  cipset ATI)

GPU : jednoznacne nVIDIA ! 1) vykon ATI ovladacu pod linuxem oproti windows nic moc 2) hrmomada her pod wine + ati nefunguje 3) s officialnimi ovladaci od ati nefunguji nektere programy pro sledovani televiye pomoci tuneru (xawtv atd)

 

1.3.2009 10:20 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Dobrá! Koupím tedy Phenom II X3 a k tomu sáhnu po nVidii 9600GT..
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
Salamek avatar 1.3.2009 15:40 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
s tím už souhlasím :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
1.3.2009 16:30 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Na mě výkonu až, až.... ;-) K tomu mám zdroj Seasonic 400W a deska je v podstatě jedno. to se rozhodnu asi podle barvy :-D
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
Salamek avatar 1.3.2009 17:27 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
deska není fuk , fungovat to bude skoro s každou ale jsou desky shittky a desky good , kde ty shittky brzdí výkoné CPU a RAM protože je neschopná takže bych se držel střední ceny ,chipsetu nvidia a dostatek pro mě potřebných portů ;-)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Nicky726 avatar 1.3.2009 18:06 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Tak nějak. Určitě se lepší deska projeví na stabilitě, přetaktování a životnosti. A co se chipsetu týče, volil bych spíš AMD než NVidia.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Salamek avatar 1.3.2009 19:11 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
No já nemám s AMD chipsetem skušenosti mám desku A8N-SLI Premium s Nvidia chipsetem a nestěžuju si ... ;-)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
1.3.2009 19:40 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
nVidia grafika, nVidia chipset, to už můžu rovnou koupit Intel CPU :-) A to jsem původně chtěl AMD a ATi komplet :-( Tak trochu bych si myslel, že AMD CPU poběží lépe s AMD CPU. Nebo ne?

Já si prostě myslím, že když kupovat AMD, tak s ATi a Intel zase s nVidií.. Prostě mi to tak nějak pasuje k sobě..

Zase mi teď ale říkal kamarád co má AMD X2 s nějakou ATi (2400?), že mu občas nenaběhne obraz, nebo má problém s ovladačí.. Tak asi vážně vsadím zase na Intel+nVidia.
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
1.3.2009 19:43 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Chtěl jsem napsat AMD chipset s AMD CPU ;-)
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
Nicky726 avatar 1.3.2009 19:56 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Můžeš mít AMD CPU a chipset a NVidia grafiku k tomu, abys neměl potíže na Linuxu. Projdi si pár rencenzí na HW serverech, AMD chipsety se považují za dost dobré.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Salamek avatar 2.3.2009 14:02 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
tak jestli chcete AMD procesor není problém hlavní je grafika od nvidie
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
msk avatar 2.3.2009 16:15 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Dobrá! Koupím tedy Phenom II X3 a k tomu sáhnu po nVidii 9600GT..
Presne o tejto kombinacii uvazujem aj ja. Este zvazujem, ci PIIX3, alebo C2D 7xxx za podobne prachy a overclock. Este som nevidel vysledky overclocku pre PIIX3, ale C2D za 3kkc sa da popohnat z 2.8 na 3.5+, sialenci to roztocia na 4+.
1.3.2009 21:44 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám otázku: nemolo by mať vplyv na výber motherboardu aj to, či na ňom zafunguje Linux-ová hibernácia/suspend? Alebo som úplne mimo?
2.3.2009 09:19 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jo, to jsou ti hráči... :-)

Mám AMD CPU (Athlon X2 BE-2300) a integrovanej AMD/ATI chipset (AMD 690G/SB600, ATI Radeon X1250, od Asusu) a všechno co potřebuju šlape jako hodinky out-of-the-box (nic z HW nemusím nastavovat ručně). Ovladač grafiky používám xf86-video-ati prostě proto, že ho systém považuje z výchozí (nemám /etc/X11/xorg.conf).
Nicky726 avatar 2.3.2009 10:59 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Funguje ti STD a STR? Jak to je s 3D akcerací Compiz/KDE4?
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
2.3.2009 12:37 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Compiz ani KDE4 nepoužívám. IMHO nemají nic užitečného navíc proti Xfce nebo Openboxu.

Suspend jsem nezkoušel - u desktopu mi nějak uniká jeho smysl. Až budu mít chvilku, tak to můžu prubnout.
2.3.2009 20:11 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr nové sestavy
Tak STR funguje dle předpokladu "samo od sebe" - jen jsem v dialogu Xfce zvolil Režim spánku.

Zprovoznění STD znamenalo pro instalaci 1 balíčku (pacman -S uswsusp), editaci 2 konfiguračních souborů (/etc/suspend.conf a /etc/mkinitcpio.conf) a vytvoření třetího (echo "SLEEP_MODULE=uswsusp">>/etc/pm/config.d/module), následně přegenerování initramfs (mkinitcpio -p kernel26) a nakonec jeden reboot. Pak už mi stačí volba Hibernate v odhlašovacím dialogu Xfce. Hotovo jsem měl asi tak během 10 minut - zprovozňoval jsem to poprvé.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.