Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
Dále. Gaim možná bude vypadat lépe, když zkusíte ikonky Tango či jiné z GNOME Look.
Co se týče importu / exportu historií konverzací: sice nevím, v jakém formátu ukládá Kopete, nicméně Gaim ukládá buď prostý text, nebo HTML (lze si vybrat). Historie jsou uložené v ~/.gaim/logs/protokol/účet/protějšek. Jedná se opravdu o prostý text (popř. HTML), ve kterém je uloženo PŘESNĚ to, co uživatel vidí v Gaimu při konverzaci. Např.:
Konverzace s Bill Gates 28. srpen 2006, 15:04:14 CEST
(15:04:20) freshmouse: Hola, jak je?
Domnívám se, že Kopete to ukládá podobně, a tak by import / export mohl proběhnout překopírováním historií a následným přejmenováním souborů do správného tvaru...
Ale prostě ta ikona žlutýho panďuláka mi navozuje dojem, jako by Gaim byla hračka pro malé děti, ne něco, s čím budu denně komunikovat. Vzhled Kopete v tomhle ohledu mi připadá skoro až profesionální. Sice "ikonky, ikonky, taková blbost", ale já si myslím, že je dobře, když aplikace vypadá dobře (neříkám, že má zářit, ale vypadat slušně a na úrovni, to ano) - hned se pak pracuje příjemněji.
Mno tak co se týče adresářové struktury, tak Kopete a Gaim jsou na tom v podstatě velmi podobně - skoro bych se vsadil, že když historii implementoval jeden projekt, tak se nechal silně inspirovat tím, co udělal ten druhý (proč vymýšlet takovou nepodstatnou blbost odznova
.
Co se týče formátu, tak Kopete je (v čem jiném) v XML - pro XML je dost knihoven, takže sesmolit něco v Pythonu by nemusel být problém
ale kdo by to napsal a testoval zvláště na svých ostrých datech - na první pohled určitě jednoduché, ale když začne jako vždy člověk pak řešit ty detaily - tak nevím, jestli bych se svých logů v Gaimu do měsíce dočkal.
Na Gaim mě táhne silně to, že je prostě defaultním řešením jak v Gnome obecně, tak i v Ubuntu, takže bude líp bugreport-podporovaný a líp integrovaný do zbytku Gnome světa; a opět taky, že tam cítím sice nepřímou, ale přesto komerční podporu (Google Summer of Code, opět Gnome trojlístek Novell/RedHat/Ubuntu) - u Kopete si nejsem vědom ničeho. A i přesto je Kopete zatím pro mě lepší.
To vypadá, jako bych měl pomalu chystat další blogpost
vim ~/.emacsKaždopádně Gentoo obdivuju pro jeho nápad (spíš přebranou vizi dotáhnutou do konce) a a snahu dotáhnout vše do konce a někdy ještě dál. Vždyť která jiná distribuce nabízí USE flagy, který člověku příjdou naprosto přirozený. (Co mě proto překvapilo je, že nejdou per-package CFLAGS a LINGUAS atd. - myslím oficiálně) Ale na desktop, čistě pracovní, to fakt ne - jsem rád, že jsem si tu Qt 4.2.0 nainstaloval během 5 minut i s dokumentací, že si můžu libovolně přiinstalovat a odinstalovat debug info, což u Gentoo by znamenalo další rekompilaci, a u Qt 4.2 by to bylo na 1-2 hodiny, pokud si dobře vzpomínám - čekejte tak dlouho, pokud to chcete teď začít používat. Gentoo zase může být zajímavé díky USE flagům a vůbec přizpůsobitelnosti - prostě každé je pro jiný účel.Souhlasím.
Ikonky - myslím, že Ubuntu nepoužívá default Gnome ikony, ale právě něco jako Tango, nebo přinejmenším lepšího než Gnome defaultUbuntu používá ikonky Human, což jsou podle mě dooranžova upravené ikonky Tango. Gaim ale používá ikonky vlastní (resp. některé): jsou vAle prostě ta ikona žlutýho panďuláka mi navozuje dojem, jako by Gaim byla hračka pro malé děti, ne něco, s čím budu denně komunikovat. Vzhled Kopete v tomhle ohledu mi připadá skoro až profesionální. Sice "ikonky, ikonky, taková blbost", ale já si myslím, že je dobře, když aplikace vypadá dobře (neříkám, že má zářit, ale vypadat slušně a na úrovni, to ano) - hned se pak pracuje příjemněji.
/usr/share/pixmaps/gaim/.
A dále opět souhlasím. Spousty lidí tvrdí, že vzhled systému je nepodstatný a že se zabývám hloupostmi, ale já tvrdím, že pěkné prostředí (což u někoho znamená černou pracovní plochu a u jiného rozjásané ikonky) zvyšuje produktivitu práce...
Co se týče formátu, tak Kopete je (v čem jiném) v XML - pro XML je dost knihoven, takže sesmolit něco v Pythonu by nemusel být problémPokud je to v XML, tak to pro programátora musí být přímo lahůdka.ale kdo by to napsal a testoval zvláště na svých ostrých datech - na první pohled určitě jednoduché, ale když začne jako vždy člověk pak řešit ty detaily - tak nevím, jestli bych se svých logů v Gaimu do měsíce dočkal.
A pokud to nechceš testovat na ostrých datech, stačí si je zazálohovat.
Na Gaim mě táhne silně to, že je prostě defaultním řešením jak v Gnome obecně, tak i v Ubuntu, takže bude líp bugreport-podporovaný a líp integrovaný do zbytku Gnome světa; a opět taky, že tam cítím sice nepřímou, ale přesto komerční podporu (Google Summer of Code, opět Gnome trojlístek Novell/RedHat/Ubuntu) - u Kopete si nejsem vědom ničeho. A i přesto je Kopete zatím pro mě lepší.Podle mě jsou na tom Gaim i Kopete s funkcemi podobně. A dále, Gaim není moc do GNOME integrovaný (on to ani není GNOME projekt), jediné, o čem vím, je jakási integrace kontaktů s Evolution...
To vypadá, jako bych měl pomalu chystat další blogpostTak do toho.
))
Tiskni
Sdílej: