abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:33 | Zajímavý software

    Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Nová verze

    Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Komunita

    Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    1.7. 18:22 | IT novinky

    V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    1.7. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (28%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 346 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    16.2.2019 14:01 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Chlape, ja ťa obdivujem, chcel by som mať toľko času a motivácie venovať sa niečomu tak málo použiteľnému v praxi len z čistej filozofickej (v pôvodnom zmysle slova: "milovať múdrosť") vášne... A to nemyslím nijako ironicky.
    16.2.2019 14:11 poky74
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    nadhera. malokdy se vidi v krystalicky cisty podobe tak neskutecne vyplytvany cas.
    16.2.2019 16:01 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Osobně mi jako neskonale větší plýtvání časem připadá reagovat na tento komentář, ale neodpustím si to. Ti, co co nejsou zatkoví zabedněnci jako vy, a přes články, jako je ten Bystroushaakův, budiž mu neskonalý dík za to, že je píše, se neváhají seznámit s kulturním a technologickým dědictvím, do nějž se Self může právem řadit, třeba nebudou odsouzeni k tomu, aby plýtvali nekutečným množstvím času na věcech, které za to skutečně nestojí.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Bedňa avatar 16.2.2019 17:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Ako obyčajne, proste píšeš dobre a rád čítam tvoje blogy.

    Zaujal si ma teóriami o štrukturovanom OS, Selfe atď. viac menej som sa s podobnými myšlienkami pohrával. Teda fakt zobrať objekt ako fyzickú vec ktorú si môžem ošahať a preskúmať mi prišiel ako super nápad.

    Ako som tento projekt myšlienkovo posúval ďalej a ďalej, narazil som na úskalia, kde zrejme skončili aj predchodcovia.

    Za:
    Môžem si naozaj siahnuť priamo na dáta a mám tam nejaké nástroje, ktoré mi napríklad zobrazia obraz z kamery ... Prakticky nemusím formát dát skúmať, proste si kliknem a rozbalí sa mi zoznam metód ktoré mi tie dáta nejak sprístupnia.

    Proti:
    Asi na tomto všetky podobné pokusy stroskotali a to je bezpečnosť. Dnešné systémy stavajú na tom, že napríklad spomínaná kamerá má nejaké API ktoré si musím naštudovať, aby som odtiaľ vytiahol nejaký RAW snímok, alebo video prúd. StructuredOS by mi poslal celý objekt aj z metódami. Napr. camera.getPNG() hoci pošle PNG obrázok, ale popri tom spustí nejaký hack.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 16.2.2019 18:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Asi na tomto všetky podobné pokusy stroskotali a to je bezpečnosť. Dnešné systémy stavajú na tom, že napríklad spomínaná kamerá má nejaké API ktoré si musím naštudovať, aby som odtiaľ vytiahol nejaký RAW snímok, alebo video prúd. StructuredOS by mi poslal celý objekt aj z metódami. Napr. camera.getPNG() hoci pošle PNG obrázok, ale popri tom spustí nejaký hack.
    Tohle je imho řešitelné v Selfu například tak, že sice umožníš posílání přímo objektů, ale neumožníš, aby měly sloty s metodami. Veškerou funkcionalitu pak musí odkazovat přes parent sloty. Zajímavě by to řešil třeba Korz, který by tenhle objekt prostě otevřel v dimenzi, kde nejsou žádné prostředky, jak se z ní dostat ven, tzn chybí tam mirrory, funkce pro práci se socketem, diskem a C API.
    Bedňa avatar 16.2.2019 19:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Ja tam ale cítim ten problém, že mám nápad vymyslieť Lamborghini a potom odšróbujem kolesá, pretože je s nimi problém.

    Proste mi z objektu ostane viacrozmerné pole. Čo tiež nie je zlé, keď si ho tiež vlastne môžem rozklikať a pozerať. Je to popisnejšie ako plaintext. Možno to čo hladaš je vlastne len to viacromerné pole a nejaké GUI nad tým. Metody aj tak budú musieť byť lokálne, pokiaľ tam chceš nejakú bezpečnosť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 16.2.2019 19:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Nemusí, viz to co jsem psal o tom Korzu. Příští díl bude obsahovat pár odkazů. V podstatě jde o to, že objekt spustíš v takovém jakémsi sandboxu, ze kterého nemá cestu ven. A ten sandbox je přímo podporovaný VM.
    Bedňa avatar 16.2.2019 21:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Příští díl bude obsahovat pár odkazů. V podstatě jde o to, že objekt spustíš v takovém jakémsi sandboxu, ze kterého nemá cestu ven.
    To je teraz dosť hype. Tak som zvedavý na použiteľnosť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 16.2.2019 21:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Mno, trochu problém je, že autor o tom skoro nemluví a implementace není k dostání. Naposledy jsem se ptal minulý týden a bylo to bez odpovědi: https://groups.yahoo.com/neo/groups/self-interest/conversations/topics/3631
    Bedňa avatar 16.2.2019 22:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
    Heh, tak si pokecáme v ďalšom diele, či z neho niečo vysekáč.

    Mám nejaké pripomienky, čo by som ti rád napísal, ale počkám si na ďalší diel.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xkucf03 avatar 25.2.2019 14:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Anonymní třídy a objekty
    Stojí za zamyšlení si to srovnat s na třídách založenými jazyky, které zpravidla trpí přesně opačným problémem, kde se snaží pojmenovat úplně všechno.

    I v těchto jazycích (např. v Javě) lze vytvářet anonymní třídy (pak mají nějaký automaticky generovaný název) a dokonce je i generovat dynamicky za běhu programu.

    instance má jméno proměnné kde existuje.

    Skutečně mají jméno? Objekt přece většinou existuje na haldě a neví, jak se jmenuje, ani komu patří.

    Jestli na ten objekt ukazuje nějaká reference, to je věc jiná. A těch referencí může být více a nebo taky žádná. A třeba v C++ ti je ani v dlouhodobém horizontu nepožere GC, takže si můžeš vyrobit na haldě spoustu anonymních objeků, a pak se trefovat pomocí ukazatelů na různá místa v paměti a nacházet tam ty objekty (třeba v poli).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.