abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 54
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (69%)
     (7%)
     (11%)
     (13%)
    Celkem 196 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.2.2006 02:02 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Si upad, ne? Kdo to ma cist?
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    vencour avatar 5.2.2006 02:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech

    :-D neděle je dlouhá :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2006 02:15 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Dost vyčerpávající výklad. Troufám si říci že pan Marek Benda je demagogická 3,14ča a jestli ho potkám na ulici tak o dekonfiguraci tělesných statků nebude mít nouzi... Ale ono je to vlastně jedno. Pokud se bude strana ODS chovat takto i nadále, tak je lid nezvolí a hotovo. Ještě znám jednu perlu a to od přirody všestraně nadaného poslance a stínového ministra obrany Vidíma, který še linterpelovat s bodem F jako včela... :-)))
    5.2.2006 02:20 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Pánové a dámy "humanisté" jen plesají. Pokud nemají "nešťastné" utlačované muslimy, mají Rómy. Až dojdou Rómové, najdou něco nového. Třeba "bojovníky za svobodu", co rukojmím uřezávají hlavy. Za obrázky proroka se vypalují se vypalují ambasády, za mrtvými Evropany jejichž popravu ukazují v televizi humanisté ani nevzdechnou. Ach jo. Zvláštní svět.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.2.2006 11:07 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Co by jste proti tomu udělal? Zabít, všechny vyhostit, pokud možno udělat další křižáckou váklu a všechno co s vámi nesouhlasí tak povraždit... :-(
    5.2.2006 12:14 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Jinak musím říci pane Tesaři, že se mi ten příspěvek moc líbí. Prostě je třeba říci lidem, tedy některým lidem: "Už toho bylo dost". Nejsme nevědomé ovce a víme co je dobré a co není.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.2.2006 12:15 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Jinak musím říci pane Tesaři, že se mi ten příspěvek moc líbí. Prostě je třeba říci lidem, tedy některým lidem: "Už toho bylo dost". Nejsme nevědomé ovce a víme co je dobré a co není.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.2.2006 13:02 Milan Jurik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Mate pravdu a zaroven ne. Vy asi nejste nevedoma ovce, vite, co je dobre a co neni. Ale dav ne. Evropa si uz prosla tim davovym silenstvim, kde i vtipy a karikatury mely svuj vliv.

    Svoboda slova je zasadni vec, primo klicova, ale nesmi se zneuzivat. Otazka je, kde je ta mira, za kterou se to zvrhava spatnym smerem.
    5.2.2006 14:59 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Evropa si uz prosla tim davovym silenstvim, kde i vtipy a karikatury mely svuj vliv.
    Mate-li na mysli antizidovske propagandy v prvni polovine 20. stoleti, tak je nevyvolaly ty vtipy ani ty karikatury. Ostatne, vtipy o Zidech se publikuji otevrene dodnes (dokonce existuji extra publikace).

    Dulezity je prave ten kontext, a to unika zrejme i kritikum karikatur proroka Muhammada: je velky rozdil, jestli vtip a karikaturu nekdo POUZIVA k rozsirovani nenavistneho nazoru, ktery se tedy projevuje jeste v dalsim konkretnim jednani, nebo jestli jde POUZE o zabavu, byt reagujici na aktualni tema.

    Jinymi slovy, vtipy o Zidech ci o cikanech (nebo Romech - ani z etnografickeho hlediska nejsou pojmy "Rom" a "cikan" totozne, napr. o "Sinti" se u nas vubec nemluvi) v ramci treba neonacistickeho platku mezi rasistickymi vyzvami a dalsi nenavistnou retorikou jsou z hlediska zdrave svobodne spolecnosti proste nepripustne a plne naplnuji onu podstatu "hanobeni rasy, narodnosti či presvedceni".

    Naopak vtipy o Zidech a cikanech (Skotech, americkem prezidentovi, "Rusacich", Nemcich, Somalcich...) v kontextu dalsich vtipu (napr. v humoristickem platku) jsou JEN VTIPY. Jejich skandalizace nejenze spolecnost neposune smerem ke zdravejsimu vnimani skutecnosti, ale naopak vetsinou posili skutecny latentni rasismus (podle zakona spojitych nadob - kdyz chybi ventil na jednom miste, zacina se hromadit pretlak na druhem).

    Skoro bych se vsadil, ze boure proti karikaturam Muhammada se nesou v tomto duchu: "KRESTANSTI FANATACI ZOSTUZUJI PROROKA! - musim se na to ale blize podivat. Pritom bych dal krk za to, ze aferu odstartovavsi dansky tisk nema s krestanstvim (natoz fanatismem) nic spolecneho.

    A to je prave ten problem na obou stranach: Spory se zamerne ideologizuji v nabozenske rovine (zamerne proto, protoze v nabozenskych otazkach jsou lide snaze manipulovatelni).

    Problem tedy nejsou a nikdy nebyly "vtipy a karikatury", ale to, v jakem spolecenskem ovzdusi se tyto vtipy objevi. Ve zdrave a demokraticke spolecnosti to zustavaji vtipy. V nemocne vedou k perzekuci, at na jedne ci druhe strane.
    5.2.2006 15:31 Milan Jurik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Dve poznamky:

    1) k vtipum o Romech - jste si jisty, ze v tomhle smeru je nase spolecnost dostatecne vyspela a zdrava? Osobne o tom presvedcen nejsem :-(

    2) Ano, antizidovska propaganda na vtipech a karikaturach nestala, jen byly jeji soucasti.

    A trocha textu:

    Problem je, ze v dnesni dobe na strane muslimu jsou dost casto pocity frustrace, ktere pak nekdo dovedny pekne zvlada manipulovat. A na strane Evropanu se nektere kruhy pro zmenu snazi vyvolat podezrivavost vuci vsem muslimum. A ano, mate pravdu, ze zamerne dochazi k ideologizovani stavajicich sporu.

    Osobne samozrejme schvaluji aktivitu danych danskych novin, i naslednou ucast dalsich novin.

    Otazkou uz pak zustava, zda urovni nasi spolecnosti prospiva pouzivani "hospodskych" vtipu v ramci volebni kampane.

    Svou poznamkou jsem chtel jen poukazat na to, ze ten, kdo ma pravo svobodneho projevu, mel by s nim nakladat uvazlive. Mel by ho ctit, branit si ho, ale nezneuzivat.

    P.S.: Nemusite hulakat ;-)
    5.2.2006 16:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    1) k vtipum o Romech - jste si jisty, ze v tomhle smeru je nase spolecnost dostatecne vyspela a zdrava? Osobne o tom presvedcen nejsem :-(
    Bohuzel neni a jsem presvedcen o tom, ze nase spolecnost je "rasisticky" naladena (nejen proti "Romum" jako rase, ono jde o kazdeho, ktery vypada "nejak jinak"). Jenomze podle meho nazoru tohle "zakazovani" vtipu o cikanech jenom zhorsi. Musim rict, ze se mi daleko vic libilo, kdyz novinari provadeli testy prakticke diskriminace zamestnavatelu napr.

    Na druhe strane, navazet se do "vtipu", kterym se proste bude smat KAZDY, a podle me i "cikani" (a ktere navrch tentyz list s gustem publikuje, "samozrejme" jako dokument), je uplne vedle. Zvlast kdyz je to evidentne v souvislosti s predvolebni kampani.

    A to pominme uplne fakt, ze vtip o Romovi, ktery se pta, zda se ma vratit pro hlinikovou znacku, muze byt vtipny jen v tom pripade, kdyz je skutecnost tematizovana timto vtipem nejak aktualni. A ze si hodne Romu "prilepsovalo" kradezemi poklopu kanalu, znacek a kolejnic, to je objektivni fakt. Presne ten si bere tenhle vtip na musku a kdyby tahle objektivni skutecnost - nebo dobra, muze jit o vseobecne rozsireny "predsudek" spolecnosti - vtip nebude vtipny. Jenomze tyhle skutecnosti (nebo predsudky) nevznikaji na zaklade vtipu, naopak vtipy vznikaji (a jsou smesne) na zaklade skutecnosti (nebo predsudku).
    Otazkou uz pak zustava, zda urovni nasi spolecnosti prospiva pouzivani "hospodskych" vtipu v ramci volebni kampane.
    Kdyby byl snad takovy vtip "soucasti volebni kampane" (napr. rozsirovany ve stranickych materialech, na webu, na billboardech, i snad kdyby ho verejne vypraveli politici), tak bych mohl souhlasit.

    Chcete-li zbavit estradu beznych vtipu (nerikejte, ze VY osobne se takovym vtipum nesmejete a ze si zacpavate usi a prchate, kdykoliv se rekne: "Jde takhle cikan... Čech, policajt, Klaus..."), jen proto, ze ta estrada je nikoliv jako primo volebni kampan (tedy se stranickymi hesly a coby akce CSSD), ale pouze jen jako soucast zviditelneni premiera, jejiz ucel neni politicka propagace, ale zabava, tak tady zasadne nesouhlasim. Navrch, kdyz jde o estradu lokalniho vyznamu, ktera neni sirena verejnymi medii.

    Ostatne vyse uz jsem psal o tom, ze narizovat takove zname osobnosti jako je Jiri Krampol, jake nesmi vypravet vtipy, by bylo presne to, co bych Paroubkovi pripocital jako velke minus (a mam dojem, ze by za takovych podminek Krampol s akci prastil). Ted to urcite probiha tak, ze se rekne: "Bohuzel nesmime vypravet zadne 'zavadne' vtipy, protoze ODS a MfD to vadi." Bravo, pani politici, bravo pani novinari, dosahli jste praveho opaku toho, o co tak zanicene bojujete (nebo se zdate bojovat).
    5.2.2006 16:47 Milan Jurik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    A ze si hodne Romu "prilepsovalo" kradezemi poklopu kanalu, ...
    Co je to hodne? Kdo vi, zda jich nebylo mene, nez vrazdicich "bilych". Otevrene, vtipy o Romech nemam rad prave pro postoj nasi spolecnosti k nim. Ano, nektere jsou usmevne, do chvile, nez si clovek uvedomi jejich kontext v nasi spolecnosti. Btw.
    nerikejte, ze VY osobne se takovym vtipum nesmejete a ze si zacpavate usi a prchate
    neprcham, nezacpavam usi, ale uz parkrat jsem jako reakci nezvolil zrovna usmev.
    ta estrada je nikoliv jako primo volebni kampan
    ale, no tak, tohle je trapne slovickareni. Cilem te estrady je prave jen a pouze politicka kampan, kde pobaveni lidi je jen prostredkem k cili. Premier zeme ma na starosti podstatnejsi veci, nez delat opicaka v lokalni estrade, ne?

    Nerikam, ze by nekdo mel zakazovat panu Krampolovi vypraveni vtipu o Romech. Ani nahodou, to bych sam drzkoval. Furt jen opakuji, ze svoboda projevu je neco velice mocneho a neni dobre ji zneuzit. Je to o mire vhodnosti a sam si proste nejsem ted jisty, zda ji v danou chvili pan Krampol neprekrocil (skandalizovani ze strany ODS a MfD je ovsem take jen trapnou soucasti trapne predvolebni kampane, o tom zadna).
    5.2.2006 17:04 Milan Jurik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Jeste dovetek. Nevim jak vy, ale ja proste citim v nasi spolecnosti rozdil mezi vtipy rekneme o Skotech a o Romech. At uz se to tyka obsahu, tak formy, tak kontextu. Proto bych byl v tom druhem pripade velmi opatrny s jejich uzivanim a neohanel se svobodou slova.
    5.2.2006 12:19 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    A to říkám bez ohledu na to že nejsem fanda levice, socanů ani pana Paroubka.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    5.2.2006 18:05 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Mi uz pripada pochopitelnejsi motivace vsech akteru te kauzy nez to, proc mas potrebu to sahodlouze rozebirat. Kdo chce psa bit, hul si vzdy najde. Proboha, zmenilo se snad neco na tom rceni? Ne, nikdy a nikdy se to ani nezmeni i kdyby si xkeshi tisickrat rozebiral jak je to smesne. Pokud si snad myslis, ze politicke pletichareni a podrazactvi je nasim vynalezem, precti si historii Rimske republiky.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    5.2.2006 18:07 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cikán s kudlou v zádech
    Pamatuju si na doby, kdy mě podobné "kauzy" taky dokázaly vytočit a snažil jsem se je "řešit". Nevím co se se mnou stalo, ale už mě to nechává chladným. Všechno to divadlo se s drobnýma obměnama v tématu a obsazení neustále opakuje. Dokud bude pro získání moci podstatná snadno manipulovatelná masa(ošklivé ale výstižné slovo), nezmění se to. Zvyšování vzdělanosti s důrazem na rozvoj samostatného uvažování při zpracovávání (ne)objektivních informací by mohla být cesta, ale bude asi stejně utopická, jako všechny dosavadní teorie společnosti.
    In the garden sleeps a messenger ·

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.